0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #30 : Haziran 24, 2009, 09:59:11 »
Deniz suyu ile doğrudan soğutmada bir diğer sorun da elektroliz nedeni ile ve paslanma nedeni ile su kanallarının aşınması. Sonuçta bunlar motor bloğunun kendisi olduğundan blok aşınıyor ve deliniyor. Tatlı su soğutmasında ise aşındırıcı etki çok daha az, aslında motorlarda kullandığımız antifreeze ve benzeri katkılar bu yıprandırıcı etkinin tamamına yakınını engeliyor.  Yani motorların su soğutmasında sadece su kullanmak da iyi bir fikir değil. Katkı oranını doğru olması motoru koruyor.

Tatlı suyu da tuzlu suya dayanıklı bir metalden yapılmış ortamda tuzlu su ile soğutuyorsunuz. Bu bölüm yıpranıp bozula bile blok tamirinden çok daha ucuza geliyor ve suya dayanklı olduğundan kolay kolay da aşınmıyor.


*

    O. A.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #31 : Haziran 24, 2009, 10:13:46 »
Deniz suyu bizim radyatörün işini yapıyor yane Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. B.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #32 : Haziran 24, 2009, 10:21:47 »
Aynen öyle. Radyatördeki hava yerine deniz suyu kullanılıyor.


*

    A. Ç.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #33 : Haziran 24, 2009, 10:22:22 »
Evet, karada motorların soğutma suyu radyatöre yönlenirilir, borulara hava üflenir ve su soğutulur. denizde ise soğutma suyu ısı değiştiricisine yönlendirilir, soğutma sıvısının geçtiği boruların üstüne deniz suyu verilir ve soğutma sıvısı soğutulur.


*

    O. A.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #34 : Haziran 25, 2009, 09:52:27 »
Barut korsanım,

Peri nin motorunda ki sorununu ne yaptı arkadaşlarınız? Hala uğraşıyorlar mı yoksa?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Haziran 25, 2009, 09:52:58 Gönderen: Osman Aktuna »

*

    O. B.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #35 : Haziran 25, 2009, 09:54:56 »
Sakın dokunmayın  ben gelip bakacağım dedim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Öyle bekliyor. Cumartesi gidip bakacağım.
*

    U. U.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #36 : Haziran 25, 2009, 18:25:19 »
Korsanlar bir iki kelam da ben edeyim bari Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Araştırmalarda,motorlarda minimum aşınmanın,motor soğutma suyu sıcaklığının 80  santigrat derece olduğunda meydana geldiği bulunmuş ve termostatlarda soğutma suyununu 80 derecede tutacak şekilde yapılmaya çalışılmıştır.
Bir başka araştırma sonucunda da;motor suyunun bu sıcaklığa yükselinceye kadarki çalışmasının neden olduğu aşınmanın,bir otomobilin yaklaşık 40 km. mesafe katetmesine eş değer bir aşınma olduğu saptanmıştır.
Bir teknenin aküsünün şarjı için,jeneratörü yoksa,durduk yerde motor çalıştırmaktan başka şansı yok görünüyor,ama arabanın durduk yerde çalıştırılarak ısıtılması bu veriler ışığında yanlış görünüyor.
Ya da marinadan çıkmadan önce motoru uzun uzun çalıştırarak,konu komşuyu duman altı ederek,yapılan işlemin de pek anlamının olmadığı sonucu çıkyor ortaya.
Marina kaptanı deryası Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. A.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #37 : Haziran 25, 2009, 18:29:03 »
Acaba T.Reis Marinanın havasında suyunda bişi mi var? Oradaki korsan teknelerinin ortak sorunu hararet  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bkz: Arı & Peri
*

    H. E.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #38 : Haziran 25, 2009, 18:44:44 »
Motora çaydanlıkta kaynatıp doğruan 80 derece su koysak, sonra çalıştırsak? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #39 : Haziran 25, 2009, 19:04:52 »
Çaydanlıkla başa çıkamazsın ama prensip doğru. Birçok büyük güçlü jeneratörün soğutma suyu elektrikle ısıtılır ve sürkekl motor içinde dolaştırılır. Elektrik kesildiğ zaman da motor zaten sıcak olduğu için çabucak devreye girer ve gerekli gücü anında üretir.
*

    H. Z.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #40 : Haziran 26, 2009, 01:17:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir başka araştırma sonucunda da;motor suyunun bu sıcaklığa yükselinceye kadarki çalışmasının neden olduğu aşınmanın,bir otomobilin yaklaşık 40 km. mesafe katetmesine eş değer bir aşınma olduğu saptanmıştır.


Burada motor suyunun ısınması değil aslen "motor yağının" optimum ısıya gelip akışkanlığının zirvesine gelmesi asıl amaçlanan. İlk çalıştırma motora en zarar veren çalıştırmadır. Yağ karteline akmış yağ piston ve silindirlerden aşağı akmış ve krankın ilk haraketiyle kuru sürtünme yaparlar. Yeni yağ teknolojilerinde daha akışkan ve kayganlık sağlanmış. Sonuçta hatırlarsanız eski motorlar 100.000 de motor bitirir ya da segman atılması gerekirdi. Max 3.000 km de yağ değiştirilirdi. Daha sonra özellikle 90 ların sonunda kuş serisi araçlarda kullanılam motorlar yeni yağ teknolojisi sayesinde 300.000 km leri devirmeye başladı. Yani aynı motor ama farklı yağlarla daha fazla motor ömrü.

Ayrıca teknenizde redresör veya güneş enerjisi gibi aküleri sağlam tutan bir enerji kaynağı varsa du benim motor 1 aydır çalışmadı deyip çalıştırılması önerilmiyor. Yani gerekmedikçe çalıştırılması. Ama biz Türk'üz dayanamaz arada bir basarız marşa. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Haziran 26, 2009, 01:19:46 Gönderen: Hakan Zorlu »
*

    A. Ö.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #41 : Haziran 26, 2009, 08:11:37 »
Hakanim

O motor sesi benim ruhumu oksuyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Birak biraz zarar gorsun.
*

    O. B.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #42 : Haziran 26, 2009, 08:38:11 »
Hakan Z. Korsan'a katılıyorum. Ben uzun aradan sonra motoru çalıştırmadan önce dekompresyon valflerini açarım. Sonra el manivelasını alıp krankı 4-5 tur çeviririm. Böylece silindirler ve dönen elemanlar yağlanmış olur, ayrıca su pompasının da ilk başlangıçtaki kuru çalışması zararlıdır bu sayede pompa da sisteme su almşı olur. Ancak bu işlemi çok fazla yapmamak lazım çünkü ekzostan suyu atamayacağınız için manifolda geri su dolma ihtimali var. Bu usul motorun kataloğunda, motoru çalıştırmak için tavsiye edilen usuldur.
« Son Düzenleme: Haziran 26, 2009, 08:46:07 Gönderen: Orhan Barut »
*

    K. K.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #43 : Haziran 26, 2009, 18:46:53 »
Dekompresyon valflerini açıp elle çevirmelerde silindirdeki aşıntı ve impeller açısından pek birşey değişmiyor...Karterdeki yağ yukarı çıkıncaya kadar ve impellere su gelinceye kadar motoru marş motoru ile değil, elle çevirmiş oluyorsunuz sadece...Fakat yataklardaki vuruntu açısından elle çevirmenin faydası olduğunu ben de düşünüyorum...
*

    H. Z.

Ynt: Dizel Motorda Hararet ve Nedenleri
« Yanıtla #44 : Haziran 27, 2009, 03:12:19 »
De kompresyonu acip 2 tur yaglamak bile kafi ana bizim 40 beygirlerde ne dekompresyon $andal ne de kolu var. Hani pimpirik ve sorumlu olarak rolantide en az bir dakika calistirmadan motoru 2.000 devire ve isinmadan bu devrin uzerine cikarmam. Haaa cikarsan ne olur diyebilirsiniz ama kil adamim ya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ayrica; tekne motorlari arabalar gibi degisken devir yerine sabit devirde kullanildiklarindan yani hep 2.500 devir gibi hep ayni yeri asindirrlar. O yuzden uzun seyirlerde her 45 dakikada bir devir alcaltip yukseltirim. Sirf ayni yeri yemesin pistonlar diye. Gerci sakinan goze cop batarmis ama olsun ben teoriyi yerine getireyim de Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap