Bu başlık altında, herhangi bir dizel motorun çalışmaması, çalışmakta zorlanması veya çalıştıktan kısa süre sonra stop etmesi halinde yalnızca bir kaç el aleti ile herhangi bir kişi tarafından uygulanabilecek bir metodoloji anlatılacaktır.
Bu metodoloji uygulandığında, arızanın yakıt sisteminden olup olmadığı kesin olarak anlaşılabilecektir. Bu metodoloji ile aynı zamanda düşük güç üretimi, gürültülü çalışma ve aşırı egzoz gazı gibi sorunların da teşhisi mümkün olacaktır.
Metodoloji, 9 ayrı kademede sırasıyla bazı kontrollerin yapılması ve her kademede bir soruya evet ya da hayır cevabı aranması esasına dayanmaktadır. Metodoloji soruya verilecek evet ya da hayır cevabına göre sizi başka bir kademeye yönlendirecektir.
Metodolojinin olmazsa olmazı sıranın takip edilmesidir.
Kademe 1: BaşlangıçBu kademede aşağıdaki sorulara cevap aranmalıdır:
- Depo çıkışı yakıt vanası kapalı mı?
- Stop teli çekili kalmış olabilir mi?
- Yakıt gidiş ve dönüş hatlarında olası her hangi bir vanayı kapatmış olabilir misiniz?
- Yakıt tankı boş olabilir mi?
- Yakıt içinde hava olabilir mi?
- Çalıştırma sorunu yakıt sistemi üzerinde yapılan bir bakımdan hemen sonra mı meydana geldi?
İlk dört sorudan birinin cevabı evet ise yapılacak işlem bellidir.
6 veya 7. sorulardan birinin veya ikisinin cevabı evet ise Yakıt sisteminin havasının alınması gerekir.
Bu işlem teferruatlı olarak aşağıdaki başlıkta anlatılmaktadır:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapEğer 1. kademe sorularının tümünün cevapları Hayır ise 2. Kademeye geçmek gerekmektedir.
Kademe 2 : Yakıtın enjektörlere ulaştığından emin olmalıyızBunun için sırasıyla bütün enjektörlerin yakıt besleme hattını gevşetip marş motorunu hafifçe çalıştırarak her bir enjektöre yakıt gelip gelmediğini kontrol edelim. Bu esnada etrafa yakıt saçılmaması için tedbir almakta fayda vardır.
Bu kademede şu sorunun cevabını arayacağız:
Her bir enjektörde yakıt püskürmesi meydana geldi mi?
Sorunun cevabı Hayır ise 3. Kademeye geçmek gerekir.
Sorunun cevabı Evet ise 6. Kademeye geçmek gerekir.
***Devam Edecek***