0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.227
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Dizel Motor Yakıt Sistemi Kontrol Şeması
« Yanıtla #15 : Şubat 22, 2019, 12:00:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan korsanim,

güzel bilgiler icin tesekkürler.

Benim aklimda olan birkac soru var.

1- benim kayikta ayriyetten bir su ayirici filitre taktim, yani depo-motor arasi, 6 hafta kullandim hic bir sorun yasamadim,
acaba yakit basinci üzerinde Motora gelen yakitta bu yüzünden ileride sorun olabilirmi diye düsündüm yazinizi okuyunca?

2- Eksoz cikislarinin temizlihi, hangi araliklarlan yapilmali?

3- Motor sogutma suyunun, sogutma borularinin ve havzasinin temizlihi hangi araliklarlan yapilmali?



1. Yakıt akışında sorun yoksa bir sıkıntı çıkmaz. Yılda bir altında biriken pislik ve su varsa temizlemek lazım.
2. Ekzos manifold veya dirsek tıkanırsa çıkan gazın renginde değişiklik olur. O zaman kontrol edersiniz.
3. Kullanma kitaplarına bakmak lazım.
*

    Çevrimdışı Serkan Doğan

  • * Gezgin Korsan
  • 8
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir Çeşme
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Adel 76, Çeşme
Ynt: Dizel Motor Yakıt Sistemi Kontrol Şeması
« Yanıtla #16 : Haziran 03, 2019, 14:44:27 »
Selam. Teknem alargada iken hava tekneyi iskele ve sancağa yatıracak şekilde esince (karıştırınca) motor hava yapıyor. Normalde çeyrek marşta çalışırken bu durumda marşa 5 saniye kadar basınca çalışıyor. Dalgayı kafadan alınca birşey yok. Motor Cummins 6bt 180 hp. Bu sorun hakkında bilgisi olan var mıdır? Depo full iken de yapıyor yarım veya yarımdan az iken de. Depoda  dalga kıran mevcut. Hortumlar temiz açık. Filtreler ve yakıt otomatiği değişti aynı durum devam ediyor. Sadece iskele sancağa doğru sallanınca oluyor. Cevaplarınız için. Teşekkürler şimdiden.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.672
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Dizel Motor Yakıt Sistemi Kontrol Şeması
« Yanıtla #17 : Haziran 03, 2019, 14:48:32 »
Büyük olasılıkla hava değil yakıt kirliliğidir. Tekne sallanınca depodaki pislikler mazota karışır ve emilmesi zorlaşır, bu nedenle hatlarda veya filtrelerde oluşan vakum mazotun pompaya ulaşmasını gxeciktirir. Deponuzu temizlemenizi öneririm.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Serkan Doğan

  • * Gezgin Korsan
  • 8
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir Çeşme
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Adel 76, Çeşme
Ynt: Dizel Motor Yakıt Sistemi Kontrol Şeması
« Yanıtla #18 : Haziran 03, 2019, 15:00:29 »
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Dinlendiriciden motora giden hortumu söküp vanayı açtığımda mazot akışı son derece normal hatta basınçlı ve yakıt temiz. Dinlendiriciden ayda bir kere 1 litre mazot alıyorum ve yakıt pırıl pırıl. Depo henüz 2,5 yılı ve yerinden çıkarmak için motorunda sökülmesi gerek oldukça zor bir iş. Sanırım sorun başka.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap