0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aralıklı Max devir nasıl bir şeydir?
2. MOTOR ÇALIŞTIKTAN SONRA STOP EDİYORMotor tekrar marşa bastığınızda çalışıyor fakat kısa bir süre sonra stop ediyorsa genel olarak sebebi tıkalı birincil filitredir.Nedenleri:a) Yetersiz yakıt akışı-Yakıtta hava var (Çok sık)-Yakıt filtresi tıkalı (Çok sık)-Yakıtta su var (Sık)-Yakıt tankı boş (Bazen)-Yakıt tank havalandırması tıkalı (Bazen)-Yakıt transfer pompası arızalı (Nadiren)-Hız regülatörü çalışmıyor (Çok nadir)b) Mekanik sorunlar-Motor bloke olmuş (Bazen)-Şaft veya pervane etrafında blokaj (Sık)-Transmisyon bloke olmuş (Nadiren)3- HIZLANMA ZAYIFEğer motor yeterli güç üretiyor fakat hızlanması yavaşsa hız regülatörünün ayarlanması gerekebilir. Bu işi uzmanlarına bırakmak gerekir.4- HATALI ATEŞLEMENedenleri:a) Hatalı yakıt beslemesi-Arızalı enjektör (Çok sık)-Tıkalı yakıt filtresi (Sık)-Yakıt sisteminde hava (Sık)-Yakıt sisteminde su (Bazen)-Enjeksiyon zamanlaması hatalı (Nadiren)-Hız regülatörü sorunlu (Nadiren)b)Kompresyon hatası-Emme veya egzoz valfleri sıkışmış (Nadiren)5. MOTORUN YAVAŞLAMASI SORUNLUGaz kolunu çektiğinizde motor devir hızı değişmiyor veya motor devrinin azalması yeterli derecede olmuyorsa nedenleri:- Gaz teli geri dönüş yayı arızalı veya kırılmış (Bazen)6. RÖLANTİ DEVRİ HATALIYakıt pompasında veya hız regülatöründe ayarlanabilir tek değer rölanti devridir. Eğer rölanti devri ayar gerektiriyorsa genellikle başka yerde bir arıza var demektir.7. MAKSİMUM DEVİR HATALIMaksimum devir fabrika ayarıdır ve değiştirilmemelidir.a) Maksimum devir yüksek- Enjeksiyon pompası ayar gerektiriyor(Nadir)-Hız regülatörü ağırlıkları kırılmış(Çok nadir)b) Maksimum devir düşükGüç kaybı kısmında tarif edilen prosedüre bakınız.
Bu yeni bir başlık. Bu başlık altında teknemizdeki dizel motorun performans problemlerini ve nedenlerini inceleyeceğiz.Motorumuzun performansında bir problem olduğunu düşünüyorsak ilk yapmamız gereken motorun yüksüz yani boşta devrini kontrol etmektir.Dizel motor katologunda motorun boşta ulaşabileceği maksimum devir verilmektedir. Bunun için iki farklı değer vardır:1. Aralıklı Maksimum Devir (Maximum Intermittent RPM)Orhan Korsan buna birde Turbo hortumundan kaçak olmasınıda ilave edebilirmiyiz?? (Teknenin değil ama arabanın problemi olmuştu)2. Sürekli Maksimum Devir (Maximum Continuous RPM)Motor boştayken maksimum aralıklı devir değerinin en az %90'ına ulaşabilmelidir. Eğer ulaşamıyorsa ve takometreniz bozuk değilse motorda performans problemi var demektir. Yakıt, hava ve kompresyon kontrol edilmelidir.Boşta yapılan kontrolden sonra bir de denizde ve motor yükteyken kontrol yapmak gerekir. Sakin bir hava ve suda motoru aralıklı maksimum devirin %90'ına getirerek yağ basıncı, hararet ve egzoz gazını kontrol etmeliyiz.Normal şartlarda teorik olarak doğru bir transmisyon, pervane ve motor kombinasyonuna sahip bir tekne Aralıklı Maksimum Devir değerinin %90'ına sorunsuz ulaşabilmeli ve bu devirde tekne maksimum gövde hızına çıkabilmeli(tekne altı kirli değilse) ve bir miktar rezerv devir de kalmalıdır.Motorundan maksimum hizmet bekleyen gezgin tekne kaptanları motor, transmisyon ve pervanesini Maksimum Sürekli Devir değerine göre seçmelidir. Performans problemlerini ve nedenlerini sıra ile inceleyelim:1. GÜÇ KAYBIGüç kaybı 5 nedenden olabilir:a) Aşırı Yük (Bu durumda egzozdan koyu renkli bir duman beklenmelidir)Nedenleri ve karşılaşma sıklıkları:-Kirli pervane (Çok sık)-Kirli karina (Çok sık)-Transmisyonda veya pervane şaftının dönmesinde engel ( Sık)-Yanlış pervane (Bazen)-Yanlış şanzuman(Bazen)b) Yetersiz yakıt -Arızalı enjektör (Çok sık)-Yakıt sisteminde hava (Çok sık)-Yakıt filtresi kirli (Sık)-Yakıtta su var (Sık)-Gaz teli hareketi kısıtlı (Bazen)-Enjektör sızdırmazlık pulları hatalı(Bazen)-Enjektör yakıt borularında kaçak(Bazen)-Düşük basınç yakıt pompası arızalı(Nadiren)-Enjeksiyon pompası kirli (Nadiren)-Yakıt tankı havalandırması tıkalı(Nadiren)-Devir regülatörü sorunlu (Nadiren)-Yakıt cinsi uygun değil (Nadiren)-Yanlış ateşleme sırası(Nadiren)b) Hava hattı sorunlu (Koyu renkli egzoz gazı beklenmeli)-Hava girişi tıkalı (Sık)-Egzoz gaz çıkışı tıkalı (Bazen)c) Kompresyon düşük-Valf ayarı yanlış (Bazen)-Valf yatakları aşınmış (Bazen)-Piston halkaları aşınmış veya silindirler aşınmış (Bazen)d) Yağ sistemi-Yanlış yağ seçimi (Nadiren)***devam edecek***
Orhan Kaptan ne kadar teşekkür etsem azdır. Öyle güzel bir özet halinde ifade etmişsiniz ki. Varlığınız varlığımıza armağan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapNe güzel yazmışsınız öyle. 'Varlığınız varlığımıza armağan ' . çok beğendim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAyrıca haklısınız. Sevgili Orhan beyin her yazdığından istifade ettik bu güne kadar. Sağolsun. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap