Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: İlker Sarı - Eylül 24, 2009, 09:30:42
-
Dıştan Takma motorumun tutyası erimiş ve bitmiş tutya olmayınca motorun suda kalan kuyruk kesiminde erimeler başlamış bu eriyen yerlerin tamiri nasıl yapılır ne tür boya ve dolgu maddesi ile doldurabiliriz bilgisi olan varmı acaba
-
Bizim dıştan takma motorlar sürekli suyun içinde durduğu için aynı problem bende de var. Hatta pervanenin göbek kısmında bile korozyon ve çatlama oldu. Mevcut tutyalar sürekli suda kalan bir motor için çok küçük görünüyor. Kötüye gidişi durdurmak için ikinci bir tutyayı dıştan bağladım ama motorun kuyruk bölümünün durumu malesef kötü. Ben de çözüm arayışındayım.
-
dün servise götürdüm 4 tutya daha takılacak servis bir daha bu sorun olmaz diyor ama motorun kötü görünüşünü ne yapacaz onu düşünüyorum alimünyum kabuk kabuk kalkmış boya yapsan çok belli olacak macunda tutmaz
-
Alümünyum onarımı için öncelikle bu metali tutan boyalardan kullanmanızı öneririm. Zemini boyaya hazırlayıp boyayın. Hazırlıktan kastedilen pas ve kirlerin temizlenmesidir. Yüzeyi tam olarak düzeltmenize gerek yok. Boy kurudktan sonra üzerine macun ile düzeltme yapabilirsiniz. Sert bir yüzey olduğu için epoksi macun kullanabilirsiniz. Yüzeyi düzelttikten sonra tekrar boyarsanız görünüşü de kurtarırsınız.
-
bana dolgu astarı demişlerdi komprasörle uygulanıyormuş zehirli boya yapılmadan öncede kullanılan bir malzemeymiş sizce uygunmudur
-
Dolgu astarı veya astar iyi bir şeçimdir. Kompresör, fırça veya rulo ile uygulanması sorun yaratmaz. Yalnız küçük bir bölümde epoksi uygulayıp çözüp çözmediğine bakmanızı öneriirim. Eğer epoksi kurumuş astarı çözüyorsa, başka bir dolgu macunu kullanmanız gerekebilir.
-
deneyince herkeze haber vereceğim bu tür bir sorunu olanlara duyurulur
-
alüminyumun pul pul kalkması aslında alüminyumun üretiminde yüzeyde oluşan alüminyum oksit (Al2O3) tabakasının kalkmış olduğu manasına gelir.
-ki bu da zaten alüminyumun yüksek korozyon direncinin kaynağı olan tabakadır. altta kalan saf Al metali zamanla oksitlenerek doğal haline dönmek isteyecektir. bu da stabil bir şekilde olmayacağından parça kısa süre içinde ciddi deformasyona uğrayıp servis ömrünü tamamlayabilir. parçanın konumunu ve ne amaç için kullanıldığını bilmediğimden çözüm üretmem mümkün değil fakat malzeme ve metalurji mühendis olduğumdan dolayı korozyon konusuna hakim olduğumdan sizi uyarmak istedim. eğer hayati bir parça ise değiştirmenizi öneririm. eğer parçanın nerede kullanıldığını söylerseniz hasar mekanizmasının nasıl işlediğinide bulabiliriz ve böylece önleminizi alıp, hasarın tekrarlanma riskini minimuma indirebiliriz.
saygılar/
-
motor sürekli denizde kalıyorsa sağlam bir torba yapıp (veya bulup) tekne park halindeyken bu torbayı kuyruğa geçirerek deniz suyu ile irtibatını kesmeniz de işe yarar. Bizim tekne KYK'da bağlı iken Vagabond teknesinin sahibi Habip Abimiz de böyle yapardı. Hem kuyruğun erimesini engelliyor hem de yosun/kekamoz oluşumunu engelliyor.
-
bizim motorda da aynı sorun var tecrübenizi bekliyoruz
-
Herkesin dediği gibi kesin çözüm motoru sudan çıkarmak oluyor. Kullandığımız kıçtan takma motorların ağırlığı 30-70 kg arasında değişiyor. Belli bir ağırlığa kadar tek başınıza çıkarabilirsiniz veya en iyisi braket kullanmak. Umut Abi'nin de söylediği gibi, naylon torba, kullanılmayan bir yelken torbası ile üstünü kapatırsanız yapabileceğiniz birşey kalmıyor. Birde birisi söylediğimi bilmiyorum ama tutyalarınızı kontrol edin derim, eğer erimiş ise yenisi ile değiştirin derim.
-
üstünü kapatmak değil Umutçum, motoru kaldırmıyorsan pervane ve şaftı torbaya geçirmek benim dediğim.
üstünü de kapatırsın o ayrı...
-
Kuyruk suda bırakılınca soğutma suyu emiş kanalları da tıkanır.