0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Motor bloğu su çekerse büyük ihtimalle biyel kolunu kırarsınız ya da sübap eğersiniz suyu sıkıştıramadığı için. Yağ pervaneden mi akıyor yoksa kovanın üst kısmından mı akıyor ona bakmak gerek. Pervaneden akıyorsa egzozdan akıyordur. Yakamadığı yakıtı atıyordur. Karbüratör ayarı ısındığında bozulup çok fazla benzin işiyorsa motor boğulup çalışmıyordur. Jiglede sıcaklıkla kapatıyor olabilir.
Uzaktan teşhis koymak zor ve yanlış olur .Motor 2 mi 4 zamanlı mı biliyoruz , karter yağından bahsedildiğine göre 4 zamanlıdır.Motor stop ettikten sonra yeniden çalıştırmaya çok uğraş verildikten sonra mı akıntı oluyor , yoksa hiç ip çekilmese de bu akıntı var mı .Blok çatlağı ısınınca stop etme sebebi olacağını düşünmüyorum , çalışmada sıkıntı yapacak olan silindir çatlağı veya silindir kafası olur o da soğuk motorda daha büyük sıkıntı yapar .Karbüratör şamandırası kaçırsa seviye yükselse havalandırma deliğinden dışarı benzin akar görürsünüz .Egzost subabı gergin olma ihtimali var ısınınca genleşen itme çubuğu sübabı açık bırakarak kompresyon kaybı yapıyordur .Egzost gerginliği de rölanti bozulmasından belli eder kendini .Dediğim gibi uzaktan bu iş fala bakmak gibi oluyor .