0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. E.

Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« : Mayıs 15, 2019, 11:59:14 »
Dıştan takma motor üstadlarına bir sorum var. Yabancı siteler dahil çözüm bulamayıp, akıl yürüttüğüm bir mesele.

Balım’ın Yamaha Malta dıştan takması bir türlü tamir olamayıp, yüke binip de tekneden 1-2 mil uzaklaştığında durduğu, bir daha asla çalışmadığı, suya yağlı benzin akıttığı, tekneye aldığımda kuyruğundan simsiyah bir yağ veya yağlı benzin aktığı bir durum. Beş defa yaptık abi deyip, asıl meseleyi bulamadıkları için beş defadır kürekle geri dönüyorum. Altıncı da motor kesin suda.

Aklıma şu geliyor, soru da bu: acaba egzost manifoldu çatlak olsa, motor yükte iyice ısındığında bu çatlaktan soğutma suyu kanalına yanmış yağlı benzin atığı karışsa, bu arada yanma haznesine de emiş sırasında su girmiş olsa?

Kontrolleri söyleyeyim: kuyruk yağı eksilmiyor, buji iyi pas izi yok

Ne dersiniz, dağıtayım mı motoru, atayım mı suya, yoksa dur abi diyen var mı?


*

    A. D.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #1 : Mayıs 15, 2019, 13:46:08 »
Motor bloğu su çekerse büyük ihtimalle biyel kolunu kırarsınız ya da sübap eğersiniz suyu sıkıştıramadığı için. Yağ pervaneden mi akıyor yoksa kovanın üst kısmından mı akıyor ona bakmak gerek. Pervaneden akıyorsa egzozdan akıyordur. Yakamadığı yakıtı atıyordur. Karbüratör ayarı ısındığında bozulup çok fazla benzin işiyorsa motor boğulup çalışmıyordur. Jiglede sıcaklıkla kapatıyor olabilir.


*

    H. E.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #2 : Mayıs 15, 2019, 19:46:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor bloğu su çekerse büyük ihtimalle biyel kolunu kırarsınız ya da sübap eğersiniz suyu sıkıştıramadığı için. Yağ pervaneden mi akıyor yoksa kovanın üst kısmından mı akıyor ona bakmak gerek. Pervaneden akıyorsa egzozdan akıyordur. Yakamadığı yakıtı atıyordur. Karbüratör ayarı ısındığında bozulup çok fazla benzin işiyorsa motor boğulup çalışmıyordur. Jiglede sıcaklıkla kapatıyor olabilir.

Çok büyük olasılıkla sorun böyle bir şey.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu motorlar öyle teknoloji harikası karmaşık şeyler değiller. Basit bir yakıt hava karışımı ve elektirkle ateşleme sistemi. Bizde "ustalar" genellikle karbüratör içindeki buldukları her deliğe tezgahtaki tel fırçadan kopardıkları bir teli sokarak "tamir" yaptıklarından bu yakıt sistemini bozuyorlar.
Sonuç olarak yakıt memesi, olmadı şamandıra sistemi, olmadı karbüratör değiştirilerek sistem tekrar çalışır hale gelir.


*

    H. A.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #3 : Mayıs 15, 2019, 20:04:13 »
Murat korsanım, geçmiş olsun. Aynı motoru 11 yıldır kullanıyorum. Arızası yok denecek kadar az olan bir model. Marmaris'te servisi var, ve çok da iyi olduğunu düşünüyorum. Ulaşma imkanınız varsa onlara bir göstermenizi öneririm.


*

    M. E.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #4 : Mayıs 15, 2019, 21:59:14 »
Herkese teşekkürler. Motora bir şans daha vereceğim. Önerdiğiniz yolda bir tamirat görecek motor.

*

    M. S.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #5 : Mayıs 15, 2019, 22:04:17 »
Gecmis olsun.kesinlikle atmayin, Hakan Korsana katiliyorum mekanizma oldukca basit.
Alper korsanin dedigi gibi  yeri onemli.
Karburator samandirasi kapatmayabilir benzini,yanindan tasirir bu sekliyle fazla benzini.
Birde aklima blokla kuyrugun baglantisindaki oring geldi.uzun sure kullanilmayan oring sizdirmazlik gorevini yapmayabiliyor
Devirdaim, saft,blok pencereleri bu oringle ayriliyor, orda hata olabilir.
oring yerinde gorsenizde dikkatli bakinca kacagi belli eder,kacis yeri yikamis olur metali.ben karburator kacagimi boyle tespit ettim.

Nacizane yorumlarim bunlar.

*

    S. E.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #6 : Mayıs 16, 2019, 02:41:26 »
Başka bir ustaya da şans verin bence. 5 tamir sonrası aynı sıkıntı devam ediyorsa artık motordan değildir.
*

    Z. G.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #7 : Mayıs 16, 2019, 09:01:54 »
Uzaktan teşhis koymak zor ve yanlış olur .

Motor 2 mi 4 zamanlı mı biliyoruz ,  karter yağından bahsedildiğine göre 4 zamanlıdır.

Motor stop ettikten sonra yeniden çalıştırmaya çok uğraş verildikten sonra mı akıntı oluyor , yoksa hiç ip çekilmese de bu akıntı var mı .

Blok çatlağı ısınınca stop etme sebebi olacağını düşünmüyorum , çalışmada sıkıntı yapacak olan silindir çatlağı veya silindir kafası olur o da soğuk motorda daha büyük sıkıntı yapar .

Karbüratör şamandırası kaçırsa seviye yükselse havalandırma deliğinden  dışarı benzin akar görürsünüz .

Egzost subabı gergin olma ihtimali var ısınınca genleşen itme çubuğu  sübabı açık bırakarak kompresyon kaybı yapıyordur .

Egzost gerginliği de rölanti bozulmasından belli eder kendini .

Dediğim gibi uzaktan bu iş fala bakmak gibi oluyor .



*

    S. Ç.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #8 : Mayıs 16, 2019, 10:23:40 »
Farklı bir konuya değineyim..

Denize yağlı benzin kaçtığından bahsediliyor..

Hatırlarsanız kısa bir süre önce korsanlarımızdan biri,dingideki bu problem yüzünden ve bunu gören biri tarafından şikayet edilmişti,mavi kartıda olmadığı için 18 bin küsur ceza almıştı..uyarayım dedim..
*

    Z. G.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #9 : Mayıs 16, 2019, 11:44:01 »
Egzost gerginliği de rölanti bozulmasından belli eder kendini   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Egzost sübabı demek istemiştim yarım kalmış .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. A.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #10 : Mayıs 16, 2019, 13:54:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uzaktan teşhis koymak zor ve yanlış olur .

Motor 2 mi 4 zamanlı mı biliyoruz ,  karter yağından bahsedildiğine göre 4 zamanlıdır.

Motor stop ettikten sonra yeniden çalıştırmaya çok uğraş verildikten sonra mı akıntı oluyor , yoksa hiç ip çekilmese de bu akıntı var mı .

Blok çatlağı ısınınca stop etme sebebi olacağını düşünmüyorum , çalışmada sıkıntı yapacak olan silindir çatlağı veya silindir kafası olur o da soğuk motorda daha büyük sıkıntı yapar .

Karbüratör şamandırası kaçırsa seviye yükselse havalandırma deliğinden  dışarı benzin akar görürsünüz .

Egzost subabı gergin olma ihtimali var ısınınca genleşen itme çubuğu  sübabı açık bırakarak kompresyon kaybı yapıyordur .

Egzost gerginliği de rölanti bozulmasından belli eder kendini .

Dediğim gibi uzaktan bu iş fala bakmak gibi oluyor .




Yamaha Malta 2 zamanlıdır.
*

    A. Ç.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #11 : Mayıs 16, 2019, 14:20:14 »
Önerilerin hepsi doğru ama motora bir çok defalar bakılmış. İki ihtimal var, birincisi usta uzaktan bakıyor yani bizim kadar bile yaklaşmıyor, ikincisi ise motorda tahmin etmekte gerçekten zorlanacağımız bambaşka bir arıza var.
*

    M. E.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #12 : Mayıs 16, 2019, 14:28:24 »
Öneriler ve görüşler için teşekkür ederim. Evet Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap uzaktan bakmayacak bir ustaya motoru verdim bugün. Sizin de belirttiğiniz gibi ilk akla gelen eline geldiği telle kurcalanmış bir karbüratör sonucu motorun bir süre sonra yükte boğulması. Motor durduktan sonra denize dökülen yağlı benzin de tamam. Ama motoru yukarı alınca egzosttan akan siyah yağlı benzinimsi şeyi açıklayamadık. Benzin taşıyorsa yukarıdan taşıyor. Egzost manifoldundan boğulmuş motorun bu kadar yağlı benzini çıkar mı bilemedim. Ayrıca böyle bir durumda bujinin de sırılsıklam çıkması beklenir, ama öyle değil. Her neyse Marmaris’te referans verilen Haydar Usta kuyruk impeller kısmını da sökecek, göreceğiz bakalım ne olmuş. Sanki jet motoru birader, Yamaha Malta bu yahu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
*

    Z. G.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #13 : Mayıs 16, 2019, 14:35:30 »
İki zamanlı motorların egzostlarında kurum ve yağ birikintisi fazla olur .

Motor boğulduktan sonra tekrar çalıştırma denemelerinde emilen benzin dışarı atılırken karamış bir sıvı olarak akıyordur .

Fakat arıza teşhisi uzaktan olmayacak . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. H. A.

Ynt: Dıştan takma motorun çözülemez arızası
« Yanıtla #14 : Mayıs 16, 2019, 14:42:57 »
Murat Korsan merhabalar, bir iki mil gittikten sonra istop edip çalışmıyor demişsiniz. Motorun su devridaimi yapıp yapmadığını kontrol ettinizmi?? Bendede çok eski iki zamanlı uzun süre yatmış bir Johnson vardı.İçi okside olduğundan su devridaimini yapamayıp stop ediyordu.