0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapForumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile ayKarburatördeki meme'yi değiştiriyorlar motor içinde de bikaç oynama yapılıyor. Sonuçta arabada 1.5 dizel araç alıyorsunuz aynı motoru (aynı motor) 70 hp 90 hp 110 hp tercihleri ile geliyor. Muhakkak farklılıkları vardır. Zaten 4-6 hp arasında öyle aman aman bir farkta gözlenmez. motor 9.9 olduğunda genelde çift silindirli olur. Güç bu sayede artar. Yamahanın 9.9 motoru 232 cc suzukinin 9.9 motoru 330cc civarındadır. Bir diğer önemli konu şaft farkları. Evinrude uzun şaft uzunluğu ile Hondadın kısa şaft uzunluğu aynıdır. Honda piyasadaki en uzun şaftlı motordur. Genelde yelkenli veya gezi sınıfı bir teknede şaftın uzun olması avantajdır. Fakat bot için tam tersidir. Motor alırken doğru motor tercihi çok önemlidir...Şaft uzunluğu biraz karıştı .Markalar arası fark olamaz .Evinrud genelde yüksek HP motorlar olduğundan ünitenin büyüklüğü gözünüzü yanıltmıştır .Kısa şaft - 38 CM .Uzun şaft - 51 CM .Dıştan takma motorlardan bahsediyorum .
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapForumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile ayKarburatördeki meme'yi değiştiriyorlar motor içinde de bikaç oynama yapılıyor. Sonuçta arabada 1.5 dizel araç alıyorsunuz aynı motoru (aynı motor) 70 hp 90 hp 110 hp tercihleri ile geliyor. Muhakkak farklılıkları vardır. Zaten 4-6 hp arasında öyle aman aman bir farkta gözlenmez. motor 9.9 olduğunda genelde çift silindirli olur. Güç bu sayede artar. Yamahanın 9.9 motoru 232 cc suzukinin 9.9 motoru 330cc civarındadır. Bir diğer önemli konu şaft farkları. Evinrude uzun şaft uzunluğu ile Hondadın kısa şaft uzunluğu aynıdır. Honda piyasadaki en uzun şaftlı motordur. Genelde yelkenli veya gezi sınıfı bir teknede şaftın uzun olması avantajdır. Fakat bot için tam tersidir. Motor alırken doğru motor tercihi çok önemlidir...
Forumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile ay
arkadaşlar kısa şaft ve uzun şaft uzunlukları motorlarda standarttır. Kısa şaftlar 15 uzun şaftlar 20 inchtir küçük motorlarda. Universal değerlerdir bunlar. Büyük motorlarda da 20 ye 25dir. Motor marka fark etmez. Ağırlık evet farkeder hacim evet fark eder ancak şaft uzunlukları fark etmez. Bütün motor firmalarının sitelerine gidin araştırın.
Evet Ümit korsanım aynen dediğiniz gibi milimi milimine Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ümit kaptan,bot ayna uzatma aparatı ile deneme imkanınız oldumu?