0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Y. D.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #15 : Ocak 22, 2019, 11:36:08 »
Ben day-sailer dingime, kısa mesafeler gittiğim için yelken aç-kapa her zaman değmiyor, üstten depolu olsun teknede depo taşımıyım ama en büyüğü olsun diye 6HP Yamaha aldım, uzun şaft. Sırf yanaşma/ayrılma veya çok kısa mesafe için üst depo yeterli ama bir koydan diğer koya bitiyor, bitmese de dönüşe cesaret edilmiyor. Sonradan depo bağlayınca da 6HP üst limitimin manası kalmadı. Çok da ağır, her seferinde tak çıkar olmuyor.

Ama motor canavar, 4.5 metre polyester dingiyi çok iyi hızlara çıkarıyor. Benzin vanası kapalı çalıştırma, pervaneye halat sarma(2-3 defa), bir kereye mahsus kolu üstüne yere düşürme(!) dahil pek çok badireyi de atlattı. 2 yıldır Mayıs'tan Ekim'e haftasonları ve tatillerde çok yoğun kullanıyorum. (Hatta 2-3 ay yelkeni takmadım sadece motoru kullandım) Kullanmadım ama Honda'nın da imajı çok iyi. O yüzden ben ya Yamaha ya Honda derim.


*

    A. E.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #16 : Ocak 23, 2019, 22:26:32 »
5 Hp iki zamanlı yamaha motor ağırlığını bileniniz varmı. Böyle bir motor var teklif edilen ama ağırlığını bulamadım internette.


*

    O. E.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #17 : Ocak 23, 2019, 22:42:20 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. K.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #18 : Ocak 23, 2019, 22:48:58 »
Aziz bey, 25 kilo civarında.4 zamanlılara göre daha hafif.


*

    Z. G.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #19 : Ocak 24, 2019, 05:51:35 »
5 HP 4 zamanlılar 28 kg .
Tohatsu 20,5 kg 5 hp 2 zamanlı , Yamaha da aynı olmalı .
7 kg çok bir fark sayılmaz .

« Son Düzenleme: Ocak 24, 2019, 05:52:52 Gönderen: Zerin Güney »

*

    O. E.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #20 : Ocak 24, 2019, 06:17:33 »
Çok enteresan Kimse kimsenin yazısını okumuyor....
Beş (5) HP  Y A M A H A iki zamanlı motorun fabrika verileri var ....iki üst mesajda  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

46 LBs.......

Aynı sayfada kg convert edilmiş görüntü var....

20,8 KG.......

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Başka ?
« Son Düzenleme: Ocak 24, 2019, 06:18:53 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    N. D.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #21 : Ocak 24, 2019, 10:02:18 »
Aziz korsanim, 2 zamanli motordan uzak dur.

Bircok yerde (Avrupada) yasaklandi 2 zamanli motorlar nedeni cevre kirliligi.

Ayrica benzine yag karisimi,  filan ugrasirsin, yinede sen bilirsin tabi.
*

    M. E.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #22 : Ocak 24, 2019, 12:03:24 »
Ben aslında dıştan takma motor konusunda şanslıyım. 1993-2009 arasında Rota Princess’imde 1974 model uzun şaft 5HP bir Yamaha kullanmıştım. Gitmediğim yer kalmamıştı. Tekneyi sattıktan sonra yeni sahibi değiştirmiş. Sonra Bavaria 38 aldım ikinci el 2010 model. Üzerinde Yamaha Malta var. 9 senedir sorunsuz kullandım, ama artık sonu geldi, epeyi masraf çıkartıyor. Geçen tekneden uzakta bir yerde puflayınca denize atasım geldi. Bir süredir kürekle idare ediyorum. Alüminyum taban olduğundan fena da gitmiyor. Zaten dıştan takmayı sadece sırtı çekerken kullanıyordum.

Bugün alabilecek olsam 3HP 4-zamanlı hafif bir Honda alırım. Benzinde uzunca süren kalan yağ türlü sorunlar çıkartıyor. Bakalım, birşey bulabilirsek?

Selametle
*

    O. Ö.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #23 : Ocak 24, 2019, 13:01:16 »
Ben de, epey bir önce, Metzeler şişme botta, bu Yamaha Malta'ya çok benzer 3,5 Beygir, uzun şaft Yamaha iki zamanlı kullanmıştım. Bir ara, balkonda katlanmış botla beraber, balkonun demirine takılı iki sene, yağmur, kar, toz altında yattı. İki sene sonra, üstünü bir sildim, motoru, yağı karışsın diye iyice bir salladım. Zaten karbüratördeki yakıtı daha önce bitirmiştim. Karbüratör üzerindeki o lastik jiglesine üç beş kere bastım. İpi bir karış çekince çalıştı. Şimdi, gene fii tarihte aldığım iki zamanlı 2,5 Beygir motorlu bir Yamaha jeneratörüm var, o da hemen hemen öyle. Ayrıca, bu cebri hava soğutmalı tabii ki... Bir çalıştı mı, sabah 10'dan, yaz günü gün batıncaya kadar, durmadan ve de o küçücük deposunu bitirmeden çalışıyordu, benim karavana, hobi bahçesine gittiğim zaman... Bu iki zamanlı Yamaha'lar güvenilir motorlar gibi. Ama o Yamaha Malta da dokuz sene çalıştıktan sonra, e onu da yapsın artık yaaani...
*

    A. E.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #24 : Ocak 24, 2019, 14:00:22 »
Tabii çok alternatif faktör var değerlendirmede.

Ağırlık;  Bence 13-17 kg arasındaki ağırlıklar uygun. Palangasız vs bota indirmek, takıp çıkarmak kolay.
Güç;      Pek çok GEKO 3-4 Hp altında verimsiz olacağını yazdılar motorun.
Vites;    İleri boş ve geri olmalı bence, motoru ters çevirerek geri garip geliyor bana,
Soğutma;  Su ya da hava soğutmalının farkının olmadığını, hava soğutmalının daha az komplike oluşu nedeni ile sorun ve
                bakım açısından daha iyi olduğu, ama uzun mesafede şişebileceği yazıldı.
Fiat;      En pahalısı en güzel üstteki özelliklere sahip değil (yamaha yani), sesi az, biraz daha hafif, vitesi yok.

Bu durumda ya 2.3 Hp honda alacağım, ya da 3.5 lik bir diğer motoru, daha büyüğünü değil. 3.5 lerde de vites yok aslında. Ne dersiniz.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #25 : Ocak 24, 2019, 14:19:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tabii çok alternatif faktör var değerlendirmede.

Ağırlık;  Bence 13-17 kg arasındaki ağırlıklar uygun. Palangasız vs bota indirmek, takıp çıkarmak kolay.
Güç;      Pek çok GEKO 3-4 Hp altında verimsiz olacağını yazdılar motorun.
Vites;    İleri boş ve geri olmalı bence, motoru ters çevirerek geri garip geliyor bana,
Soğutma;  Su ya da hava soğutmalının farkının olmadığını, hava soğutmalının daha az komplike oluşu nedeni ile sorun ve
                bakım açısından daha iyi olduğu, ama uzun mesafede şişebileceği yazıldı.
Fiat;      En pahalısı en güzel üstteki özelliklere sahip değil (yamaha yani), sesi az, biraz daha hafif, vitesi yok.

Bu durumda ya 2.3 Hp honda alacağım, ya da 3.5 lik bir diğer motoru, daha büyüğünü değil. 3.5 lerde de vites yok aslında. Ne dersiniz.


Ben 2.5HP çok ufak dedim, 4HP Suzuki istedim. Baktım 4-6HP aynı kasa, aynı kilo, 23kg kuru ağırlık, 6HP aldım. Çok pişmanım. Kullanım tarzımda 2.5HP fazlasıyla yeterdi ama 10kg daha hafif, sök-tak çok daha rahat olurdu.
Bence ağırlık çok önemli faktör.
*

    C. İ.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #26 : Ocak 24, 2019, 14:52:20 »
    Aziz kaptanım,
   Benim için bu konu taze olduğundan bilgilerimi yazayım dedim. Bende de 2,5 BG Jhonson
vardı. Yenisi 1400 TL olan ayna dişlisi bozuldu. Boş ve geri vites düzeneğini iptal edip bir süre
kullandım. Şanzumanından yağ sızdırmaya başladı, çoğunlukla da zor çalışıyordu. Karbüratörünü
söküp temizlemekten de bıktım. Kendi kendime ;
    '' -Yahu ölümlü dünya, al yenisini rahat et, kurtul. '' dedim.
Fiyat araştırdım;
                         B.G         €
 TOHATSU......3.5 .....777
Mercury.......... ,, ....  900   Bütün civatalar ve ekipmanlar parmak ölçü (inch) sistemi !!!
HİDEA  ........ 2,5 ..   600
SUZUKİ ....... 2,5 ...  930
YAMAHA ...... 2,5 .. 1.170
HONDA  .......2,3 ...   790   ..........Kartal East Marin den aldım.
 İsterseniz  16 Şubat 2019 Tuzla da ki fuarı bekleyin, birlikte gideriz. Belki fuar indirimi yaparlar.
Selamlar.

*

    A. E.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #27 : Ocak 25, 2019, 11:17:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
    Aziz kaptanım,
   Benim için bu konu taze olduğundan bilgilerimi yazayım dedim. Bende de 2,5 BG Jhonson
vardı. Yenisi 1400 TL olan ayna dişlisi bozuldu. Boş ve geri vites düzeneğini iptal edip bir süre
kullandım. Şanzumanından yağ sızdırmaya başladı, çoğunlukla da zor çalışıyordu. Karbüratörünü
söküp temizlemekten de bıktım. Kendi kendime ;
    '' -Yahu ölümlü dünya, al yenisini rahat et, kurtul. '' dedim.
Fiyat araştırdım;
                         B.G         €
 TOHATSU......3.5 .....777
Mercury.......... ,, ....  900   Bütün civatalar ve ekipmanlar parmak ölçü (inch) sistemi !!!
HİDEA  ........ 2,5 ..   600
SUZUKİ ....... 2,5 ...  930
YAMAHA ...... 2,5 .. 1.170
HONDA  .......2,3 ...   790   ..........Kartal East Marin den aldım.
 İsterseniz  16 Şubat 2019 Tuzla da ki fuarı bekleyin, birlikte gideriz. Belki fuar indirimi yaparlar.
Selamlar.


Sevgili Cevat Korsan,
Teklifinize teşekkür ederim. Fuarı bekliyeceğim gerçekten. Umarım fiat daha uygun olur.
Bu arada honda 2.3 le ilgili siz ne düşünüyorsunuz?

Sevgili Ümit Özdoğan da apırlık konusunda banim haılı olduğumu söylüyor. İleri geri ve boşu olan, kısmen hava, kısmen su soğutmalı ve hafif.
*

    M. T.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #28 : Ocak 25, 2019, 11:34:11 »
Sevgili korsanlar,

Elektrikli torqeedo distan takma motorlara ne dersiniz ? Arkadasimda T1003 modeli var.. 3 hp ye tekabul ediyor. Yarim yol da 7-8 mil menzili var. hafif, sessiz...

*

    B. E.

Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #29 : Ocak 25, 2019, 11:46:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili korsanlar,

Elektrikli torqeedo distan takma motorlara ne dersiniz ? Arkadasimda T1003 modeli var.. 3 hp ye tekabul ediyor. Yarim yol da 7-8 mil menzili var. hafif, sessiz...



1- ağırlıkları Honda ile eşit
2-Fiyat 2 katından fazla
3-Denizde şarj sorun olabilir