Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Aziz Eryavuz - Ocak 19, 2019, 18:50:35
-
Yeni bir dingi motoruna ihtiyacım var. Benim araştırmamdan sonra iki motor hakkında sizlereden bilgi alma ihtiyacım oldu.
Birincisi Tomking motorlar için ne düşünüyorsunuz? Hava soğutmalı ama zaten dingi ile millerce yol yapmıyoruz neden olmasın diyorum kendime. Çok ucuz bozulsun bir daha al diyorum. Yeterki çekince çalışsın ne dersiniz?
Diğeri bulduğum en ucuz 3.5 hp dört zamanlı motor hemde en hafif olanı 2.3 Honda. Honda ile diğer bilinen markaları karşılaştırma şansı varmı? Suzuki, merküri, tohatsu vs.
-
En iyisi Honda 2 HP. Bende 2007 modeli var.Sıkııntı yaşatmaz.cekince çalışır.hafif olduğu için tek basina tak cikar.cok hoş bir motor.
-
Honda'dan şaşmayın
Şaşarsanız suzuki ya da yamaha..
çerçöpe itibar etmeyiniz..
-
Tomking alırsanız 2 tane alın küreksiz de çıkmayın .
Yakın izlenimlerimin sonucu yazıyorum .
-
Tomking alırsanız 2 tane alın küreksiz de çıkmayın .
Yakın izlenimlerimin sonucu yazıyorum .
Hahha çok güldüm 2 tane alın esprisine :o :o
-
Tomking evet iki tane alırsınız.Bir tanesini kullandığınızda daha doğrusu kullanmaya çalıştığınızda diğerini zaten sinirden denize atarsınız.Baş ka insanları denizden soğutmasın diye.Bir Honda nın yemini suyunu zamanında verirseniz yıllarca sorunsuz kullanırsınız.Honda alın basınıza dert bela motorlardan uzak durun derim.
-
Tomking alırsanız 2 tane alın küreksiz de çıkmayın .
Yakın izlenimlerimin sonucu yazıyorum .
Çok güzel özetliyorsunuz deneyiminizi. :)
-
Değerli korsanlar Honda Yamaha dan dahamı iyidir ?
-
Birol Bey, iki seçenek olsa Honda’yı tercih ederim.ilk tekne motorunu 1940 ile yıllarda yapmışlar.Ar-ge yatırımlarını hep dört zamanlı motor üzerine yapmışlar.misal olarak Honda nın hiç iki zamanlı tekne motorunu bulamazsınız.çünkü yok.hiç yapmamışlar.müthiş sessiz.ve yakıt tüketimleri ekonomik.Fiyatları diğerlerine göre yüksek.ben şu ana kadar Honda kullanıp memnun olmayana rastlamadım. Yamaha da süper bir makina sadece ikisi arasında tercihim Honda olur.
-
Ben honda 2.3 hava soğutmalı kullandım 2016. Hiç sorun çıkarmadı ama bence hava soputmalı olması sebebiyle çok gürültülü ve çok ısı veriyor etrafına. Bu sefer su soğutmalı tercih edeceğim. Muhtemelen yamaha olacak.
-
Bende senelerce Honda kullandim simdi Suziki ve Tohatsu aldim.
Tohatsu Japon firmasi cok bilinmiyor ama cok eski ve köklü bir
fabrika ve motorlar hakkinda kötü laf duymadim,
zaten fiyatlarida Suzikeden pahali idi, Hondadan ucuz.
50 beygire kadar Mercury de Tohatsu yapiyormus.
6 bg Yamaha ilen sorun yasadim,
6 bg Honda iyiydi ama seneler sonra ateslemede sorunlar olustu cöpe gitte
2.5 bg Selvan vardi kücük 2.5 bg hic kullanmadim
Simdi kullandiklarim
6 bg Suziki daha 1 yasinda degil sorunsuz 2 sene garantisi var
20 bg Tohatsu daha 1 yasinda degil sorunsuz 2 sene garantisi var
Dandig bir motorun nerede bozulacagi belli olmuyor, uzak durun derim.
Yolda (Denizde) kalmak hic hos olmuyor
-
Bende Honda BF5 kullanmaktayım o da sorunsuz diyemem .
5-10 saatlik kullanımdan sonra rölantisi bozuldu ,
karbüratör ayarı yapayım derken susuz çalıştı kısa bir süre .
Susuz denemelerde soğutma suyu impelerini yakmışım (benim hatam).
Problem karbüratör ayarı değil emme sibobu çıktı (gergin )
tam kapatmayınca kompresiyon kaçırması rölantide çalışmasını etkilemiş .
Eğer adam gibi sibob ayarı yapılsa idi susuz deneme yapmazdım ve impeler yanmaz idi .
Daha sonra arkadaşın birine de aldık Honda BF5 onda da rölanti bozulması yaşandı biraz kullanınca .
Tabi önceden tecrubem olduğundan direkt sibob ayarına baktım o da gergin .
Anlaşılan sarı eller pek dikkat etmiyor ayarlara ,üretim aşamasında
veya sıcak ayar referansını soğuk motorda uyguladı sarı surat ..:)
Bir daha Honda alırsam hiç çalıştırmadan sibob ayarlarına bakacağım :)
Sorun yaşamış olsam da yine de Honda motoru tek geçerim .
-
Suzuki 140hp iki adet kullandım sıfır alip sorun yoktu.
Yelkenliye geçince Ömer korsanın 6hp suzukiyi aldım, sorun yoktu.
Uzun şaft olması iyi olmadı, satıp kısasini aldim sifir. Bir gün geldim çalışmıyor. Deniz üstünde karburatör filan baktım, yok bişey. Sübap sikişmış! Ama garantiden hallettiler.
-
Suzuki 140hp iki adet kullandım sıfır alip sorun yoktu.
Yelkenliye geçince Ömer korsanın 6hp suzukiyi aldım, sorun yoktu.
Uzun şaft olması iyi olmadı, satıp kısasini aldim sifir. Bir gün geldim çalışmıyor. Deniz üstünde karburatör filan baktım, yok bişey. Sübap sikişmış! Ama garantiden hallettiler.
Bende 6HP Suziki aldım ...
10 - 15 kere kullanmadım
Botunu sattım , Motor kaldı bende bakımını yaptırdım kenarda duruyor.
Çok güzel motor...
Hep tek çekişte çalıştı...
-
İki defa Honda motor aldım.
Eski kayığımın üzerinde 20 Hp bir remote kontrollü Honda motorum vardı.Bütün bir gün 1 depo benzinle dolaşırdı.Hiç sorunu olmadı.
Servis botu için motor aradığımda ise kriterim hafif olması idi.Piyasadaki en hafif motor 2.3 Honda;13 kg .Belki başka markalar da vardır ama ben bilinen markalara bakmıştım.
Denizde motoru bota bağlamak için bir vinç veya metafora düzeneğiniz yoksa motorun ağırlığı önem kazanıyor.
Not: fuarda ciddi indirim yapıyorlar.
-
Ben day-sailer dingime, kısa mesafeler gittiğim için yelken aç-kapa her zaman değmiyor, üstten depolu olsun teknede depo taşımıyım ama en büyüğü olsun diye 6HP Yamaha aldım, uzun şaft. Sırf yanaşma/ayrılma veya çok kısa mesafe için üst depo yeterli ama bir koydan diğer koya bitiyor, bitmese de dönüşe cesaret edilmiyor. Sonradan depo bağlayınca da 6HP üst limitimin manası kalmadı. Çok da ağır, her seferinde tak çıkar olmuyor.
Ama motor canavar, 4.5 metre polyester dingiyi çok iyi hızlara çıkarıyor. Benzin vanası kapalı çalıştırma, pervaneye halat sarma(2-3 defa), bir kereye mahsus kolu üstüne yere düşürme(!) dahil pek çok badireyi de atlattı. 2 yıldır Mayıs'tan Ekim'e haftasonları ve tatillerde çok yoğun kullanıyorum. (Hatta 2-3 ay yelkeni takmadım sadece motoru kullandım) Kullanmadım ama Honda'nın da imajı çok iyi. O yüzden ben ya Yamaha ya Honda derim.
-
5 Hp iki zamanlı yamaha motor ağırlığını bileniniz varmı. Böyle bir motor var teklif edilen ama ağırlığını bulamadım internette.
-
(https://i.postimg.cc/23sgn8x1/10-A7807-F-2-AF6-4-EB9-BF25-D372-E86-F6-C59.jpg) (https://postimg.cc/23sgn8x1)
(https://i.postimg.cc/vDgp165R/72-D06947-A16-F-4396-B653-AE2349-EF73-E2.jpg) (https://postimg.cc/vDgp165R)
-
Aziz bey, 25 kilo civarında.4 zamanlılara göre daha hafif.
-
5 HP 4 zamanlılar 28 kg .
Tohatsu 20,5 kg 5 hp 2 zamanlı , Yamaha da aynı olmalı .
7 kg çok bir fark sayılmaz .
-
Çok enteresan Kimse kimsenin yazısını okumuyor....
Beş (5) HP Y A M A H A iki zamanlı motorun fabrika verileri var ....iki üst mesajda :) :)
46 LBs.......
Aynı sayfada kg convert edilmiş görüntü var....
20,8 KG.......
:)
Başka ?
-
Aziz korsanim, 2 zamanli motordan uzak dur.
Bircok yerde (Avrupada) yasaklandi 2 zamanli motorlar nedeni cevre kirliligi.
Ayrica benzine yag karisimi, filan ugrasirsin, yinede sen bilirsin tabi.
-
Ben aslında dıştan takma motor konusunda şanslıyım. 1993-2009 arasında Rota Princess’imde 1974 model uzun şaft 5HP bir Yamaha kullanmıştım. Gitmediğim yer kalmamıştı. Tekneyi sattıktan sonra yeni sahibi değiştirmiş. Sonra Bavaria 38 aldım ikinci el 2010 model. Üzerinde Yamaha Malta var. 9 senedir sorunsuz kullandım, ama artık sonu geldi, epeyi masraf çıkartıyor. Geçen tekneden uzakta bir yerde puflayınca denize atasım geldi. Bir süredir kürekle idare ediyorum. Alüminyum taban olduğundan fena da gitmiyor. Zaten dıştan takmayı sadece sırtı çekerken kullanıyordum.
Bugün alabilecek olsam 3HP 4-zamanlı hafif bir Honda alırım. Benzinde uzunca süren kalan yağ türlü sorunlar çıkartıyor. Bakalım, birşey bulabilirsek?
Selametle
-
Ben de, epey bir önce, Metzeler şişme botta, bu Yamaha Malta'ya çok benzer 3,5 Beygir, uzun şaft Yamaha iki zamanlı kullanmıştım. Bir ara, balkonda katlanmış botla beraber, balkonun demirine takılı iki sene, yağmur, kar, toz altında yattı. İki sene sonra, üstünü bir sildim, motoru, yağı karışsın diye iyice bir salladım. Zaten karbüratördeki yakıtı daha önce bitirmiştim. Karbüratör üzerindeki o lastik jiglesine üç beş kere bastım. İpi bir karış çekince çalıştı. Şimdi, gene fii tarihte aldığım iki zamanlı 2,5 Beygir motorlu bir Yamaha jeneratörüm var, o da hemen hemen öyle. Ayrıca, bu cebri hava soğutmalı tabii ki... Bir çalıştı mı, sabah 10'dan, yaz günü gün batıncaya kadar, durmadan ve de o küçücük deposunu bitirmeden çalışıyordu, benim karavana, hobi bahçesine gittiğim zaman... Bu iki zamanlı Yamaha'lar güvenilir motorlar gibi. Ama o Yamaha Malta da dokuz sene çalıştıktan sonra, e onu da yapsın artık yaaani...
-
Tabii çok alternatif faktör var değerlendirmede.
Ağırlık; Bence 13-17 kg arasındaki ağırlıklar uygun. Palangasız vs bota indirmek, takıp çıkarmak kolay.
Güç; Pek çok GEKO 3-4 Hp altında verimsiz olacağını yazdılar motorun.
Vites; İleri boş ve geri olmalı bence, motoru ters çevirerek geri garip geliyor bana,
Soğutma; Su ya da hava soğutmalının farkının olmadığını, hava soğutmalının daha az komplike oluşu nedeni ile sorun ve
bakım açısından daha iyi olduğu, ama uzun mesafede şişebileceği yazıldı.
Fiat; En pahalısı en güzel üstteki özelliklere sahip değil (yamaha yani), sesi az, biraz daha hafif, vitesi yok.
Bu durumda ya 2.3 Hp honda alacağım, ya da 3.5 lik bir diğer motoru, daha büyüğünü değil. 3.5 lerde de vites yok aslında. Ne dersiniz.
-
Tabii çok alternatif faktör var değerlendirmede.
Ağırlık; Bence 13-17 kg arasındaki ağırlıklar uygun. Palangasız vs bota indirmek, takıp çıkarmak kolay.
Güç; Pek çok GEKO 3-4 Hp altında verimsiz olacağını yazdılar motorun.
Vites; İleri boş ve geri olmalı bence, motoru ters çevirerek geri garip geliyor bana,
Soğutma; Su ya da hava soğutmalının farkının olmadığını, hava soğutmalının daha az komplike oluşu nedeni ile sorun ve
bakım açısından daha iyi olduğu, ama uzun mesafede şişebileceği yazıldı.
Fiat; En pahalısı en güzel üstteki özelliklere sahip değil (yamaha yani), sesi az, biraz daha hafif, vitesi yok.
Bu durumda ya 2.3 Hp honda alacağım, ya da 3.5 lik bir diğer motoru, daha büyüğünü değil. 3.5 lerde de vites yok aslında. Ne dersiniz.
Ben 2.5HP çok ufak dedim, 4HP Suzuki istedim. Baktım 4-6HP aynı kasa, aynı kilo, 23kg kuru ağırlık, 6HP aldım. Çok pişmanım. Kullanım tarzımda 2.5HP fazlasıyla yeterdi ama 10kg daha hafif, sök-tak çok daha rahat olurdu.
Bence ağırlık çok önemli faktör.
-
Aziz kaptanım,
Benim için bu konu taze olduğundan bilgilerimi yazayım dedim. Bende de 2,5 BG Jhonson
vardı. Yenisi 1400 TL olan ayna dişlisi bozuldu. Boş ve geri vites düzeneğini iptal edip bir süre
kullandım. Şanzumanından yağ sızdırmaya başladı, çoğunlukla da zor çalışıyordu. Karbüratörünü
söküp temizlemekten de bıktım. Kendi kendime ;
'' -Yahu ölümlü dünya, al yenisini rahat et, kurtul. '' dedim.
Fiyat araştırdım;
B.G €
TOHATSU......3.5 .....777
Mercury.......... ,, .... 900 Bütün civatalar ve ekipmanlar parmak ölçü (inch) sistemi !!!
HİDEA ........ 2,5 .. 600
SUZUKİ ....... 2,5 ... 930
YAMAHA ...... 2,5 .. 1.170
HONDA .......2,3 ... 790 ..........Kartal East Marin den aldım.
İsterseniz 16 Şubat 2019 Tuzla da ki fuarı bekleyin, birlikte gideriz. Belki fuar indirimi yaparlar.
Selamlar.
-
Aziz kaptanım,
Benim için bu konu taze olduğundan bilgilerimi yazayım dedim. Bende de 2,5 BG Jhonson
vardı. Yenisi 1400 TL olan ayna dişlisi bozuldu. Boş ve geri vites düzeneğini iptal edip bir süre
kullandım. Şanzumanından yağ sızdırmaya başladı, çoğunlukla da zor çalışıyordu. Karbüratörünü
söküp temizlemekten de bıktım. Kendi kendime ;
'' -Yahu ölümlü dünya, al yenisini rahat et, kurtul. '' dedim.
Fiyat araştırdım;
B.G €
TOHATSU......3.5 .....777
Mercury.......... ,, .... 900 Bütün civatalar ve ekipmanlar parmak ölçü (inch) sistemi !!!
HİDEA ........ 2,5 .. 600
SUZUKİ ....... 2,5 ... 930
YAMAHA ...... 2,5 .. 1.170
HONDA .......2,3 ... 790 ..........Kartal East Marin den aldım.
İsterseniz 16 Şubat 2019 Tuzla da ki fuarı bekleyin, birlikte gideriz. Belki fuar indirimi yaparlar.
Selamlar.
Sevgili Cevat Korsan,
Teklifinize teşekkür ederim. Fuarı bekliyeceğim gerçekten. Umarım fiat daha uygun olur.
Bu arada honda 2.3 le ilgili siz ne düşünüyorsunuz?
Sevgili Ümit Özdoğan da apırlık konusunda banim haılı olduğumu söylüyor. İleri geri ve boşu olan, kısmen hava, kısmen su soğutmalı ve hafif.
-
Sevgili korsanlar,
Elektrikli torqeedo distan takma motorlara ne dersiniz ? Arkadasimda T1003 modeli var.. 3 hp ye tekabul ediyor. Yarim yol da 7-8 mil menzili var. hafif, sessiz...
-
Sevgili korsanlar,
Elektrikli torqeedo distan takma motorlara ne dersiniz ? Arkadasimda T1003 modeli var.. 3 hp ye tekabul ediyor. Yarim yol da 7-8 mil menzili var. hafif, sessiz...
1- ağırlıkları Honda ile eşit
2-Fiyat 2 katından fazla
3-Denizde şarj sorun olabilir
-
HONDA .......2,3 ... 790 ..........Kartal East Marin den aldım.
[/quote]
Sevgili Cevat Korsan,
Bu arada honda 2.3 le ilgili siz ne düşünüyorsunuz?
Benim düşünecek bir şeyim kalmadı, 2,3 BG Honda'yı aldım. Katalogda ki yazlı ağırlğı 17 Kg .
4 zamanlı, hava soğutmalı, vitessiz, gaz verdikçe hızlanıyor. (mobilet gibi) Geri vites yok.
Kolay gelsin.
-
Honda 2,3 HP kısa şaft:13,5 kilo
uzun şaft:14 kilo
-
Bende senelerce Honda kullandim simdi Suziki ve Tohatsu aldim.
Tohatsu Japon firmasi cok bilinmiyor ama cok eski ve köklü bir
fabrika ve motorlar hakkinda kötü laf duymadim,
zaten fiyatlarida Suzikeden pahali idi, Hondadan ucuz.
50 beygire kadar Mercury de Tohatsu yapiyormus.
6 bg Yamaha ilen sorun yasadim,
6 bg Honda iyiydi ama seneler sonra ateslemede sorunlar olustu cöpe gitte
2.5 bg Selvan vardi kücük 2.5 bg hic kullanmadim
Simdi kullandiklarim
6 bg Suziki daha 1 yasinda degil sorunsuz 2 sene garantisi var
20 bg Tohatsu daha 1 yasinda degil sorunsuz 2 sene garantisi var
Dandig bir motorun nerede bozulacagi belli olmuyor, uzak durun derim.
Yolda (Denizde) kalmak hic hos olmuyor
Nedim Korsanım,
Yamaha 6hp almayı dusunurken yazınızı gördüm, ne gibi sorun yaşadınız?
-
Eski teknemde 5 beygir yamaha kullandım. Tek başına birşey yapmak çok zorluyordu, zor çalışıyordu vs vs
Şimdikinde 2011'den beri Honda 2,3 kullanıyorum. Hiç sorun çıkarmadı.
Değiştirsem aynısını alırım.
Bence en büyük rahatlık kendi başıma söküp takabilmem.
yalnızca 2 şeye dikkat etmek lazım diyor ustaları. Kışa girerken karbüratörde benzin bırakmayın. Bir de pervaneyi (özellikle dönerken :-)) sert bir şeye vurmayın.
-
Merhaba yeni dostlarım;
Foruma yeni katıldım, 3.20 sevenbass alphatrooper xploder bot satın aldım. Bu bot ile AVŞA adası ve güvenli mümkün mesafelerde seyir öğrenmeyi ve sonra da yapmayı :) planlıyorum. Doğru motor seçiminde 9.9 aşağısı ne motor tavsiye edebilirsiniz.
Kısa şaft, bot boş 56 kilogram, 2 veya max.4 kişi olabilirim. Yüksek hız meraklısı olmamakla beraber, kırk yılda bir 4 kişi olunca bayılmasın isterim.
Bu durumlara göre tavsiyelerinizi rica ederim, ilgilerinize şimdiden teşekkürler.
-
hızlı gitmesinin önemi yok büyük motorun avantajı havaya yakalandığınız zaman tekneyi daha rahat kontrol edebilmenizi sağlar. Hele bot gibi rüzgara karşı direncı zayıf tekneler için büyük motor her zaman daha iyidir.
-
Teşekkür ederim, peki yazdığım kullanım profiline göre marka, kalite vs durumları ayrı tutulmak kaydı ile sizce optimum beygir ne olabilir.
-
Teşekkür ederim, peki yazdığım kullanım profiline göre marka, kalite vs durumları ayrı tutulmak kaydı ile sizce optimum beygir ne olabilir.
4 kişiden bahsediyorsak 15hp tavsiye ederim.
-
Teşekkür ederim, peki yazdığım kullanım profiline göre marka, kalite vs durumları ayrı tutulmak kaydı ile sizce optimum beygir ne olabilir.
4 kişiden bahsediyorsak 15hp tavsiye ederim.
3,60 zodiac botum vardı, 15 hp 2 zamanlı motor ile kullanıyordum 3 kişiden fazla bindiğimizde planinge kalkmıyordu.
-
Teşekkür ederim, peki yazdığım kullanım profiline göre marka, kalite vs durumları ayrı tutulmak kaydı ile sizce optimum beygir ne olabilir.
4 kişiden bahsediyorsak 15hp tavsiye ederim.
iki saatir sana mesaj atıyoz 6 bg Suziki tavsiye et diye :)))
-
Teşekkür ederim, peki yazdığım kullanım profiline göre marka, kalite vs durumları ayrı tutulmak kaydı ile sizce optimum beygir ne olabilir.
4 kişiden bahsediyorsak 15hp tavsiye ederim.
:D :D
iki saatir sana mesaj atıyoz 6 bg Suziki tavsiye et diye :)))
-
Dostlar, sizden iyi olmasın bu arkadaş ta bayağı sevmiş Suzuki yi :)
https://www.youtube.com/embed/IGYkLGSH33k
-
2.80 Neopren şişme taban Avon botu 6 ps mercury motor la kullanıyorum. Tek kişi fena değil iki kişi idare eder. Alacağınız bot fiber karinaya sahipse işiniz daha kolay herhalde. Ben almayı planladığım 2.90 fiber karinalı bota bile limitleri zorlayıp (izin verilen max. 15 ps) 20ps taksammı diye düşünüyorum.
-
Highfield cl340 a 20 hp mercury taktım.Hic hoşuma gitmedi.Burnunu dikip stabil hale gelmesiyle yekedeki hakimiyet bitiyor.Yani bu işin bir orta noktası var o da alacağınız botun benzerini bulup kullanan biriyle konuşmak.
-
Dostlar, sizden iyi olmasın bu arkadaş ta bayağı sevmiş Suzuki yi :)
https://www.youtube.com/embed/IGYkLGSH33k
Videoda ben yeteresiz motor gücü görüyorum ,
2 beygir daha olsa kayar rejime çıkacak .
-
Dostlar, sizden iyi olmasın bu arkadaş ta bayağı sevmiş Suzuki yi :)
https://www.youtube.com/embed/IGYkLGSH33k
Videoda ben yeteresiz motor gücü görüyorum ,
2 beygir daha olsa kayar rejime çıkacak .
Yorumunuz için teşekkür ederim. Ben 0 tecrübem ve bu kombinasyon ile denize çıktığımda o kadar temkinli olacağım ki videoda görünen gazı bile vermeye gerek duymayacağım şekilde kullanacağım. Ama tabii ki yeteneğim ve becerim bu yaz ortaya çıkar da işi kolay kaparsam belki bu motor yetmez bana diyebilirim, bilemiyorum. Tabii seçimimde motor ağırlığı da (daha doğrusu hafifliği) çok etkili oldu.
-
Dostlar, sizden iyi olmasın bu arkadaş ta bayağı sevmiş Suzuki yi :)
https://www.youtube.com/embed/IGYkLGSH33k
Videoda ben yeteresiz motor gücü görüyorum ,
2 beygir daha olsa kayar rejime çıkacak .
Yorumunuz için teşekkür ederim. Ben 0 tecrübem ve bu kombinasyon ile denize çıktığımda o kadar temkinli olacağım ki videoda görünen gazı bile vermeye gerek duymayacağım şekilde kullanacağım. Ama tabii ki yeteneğim ve becerim bu yaz ortaya çıkar da işi kolay kaparsam belki bu motor yetmez bana diyebilirim, bilemiyorum. Tabii seçimimde motor ağırlığı da (daha doğrusu hafifliği) çok etkili oldu.
Baş taraftaki vatandaş ortaya geçse biraz daha hızlanır...Sanki
Ama 6 BG götüreceği bu kadardır...
-
Merhaba yeni dostlarım;
Foruma yeni katıldım, 3.20 sevenbass alphatrooper xploder bot satın aldım. Bu bot ile AVŞA adası ve güvenli mümkün mesafelerde seyir öğrenmeyi ve sonra da yapmayı :) planlıyorum. Doğru motor seçiminde 9.9 aşağısı ne motor tavsiye edebilirsiniz.
Kısa şaft, bot boş 56 kilogram, 2 veya max.4 kişi olabilirim. Yüksek hız meraklısı olmamakla beraber, kırk yılda bir 4 kişi olunca bayılmasın isterim.
Bu durumlara göre tavsiyelerinizi rica ederim, ilgilerinize şimdiden teşekkürler.
9,9 Dahilse 9,9 değilse 5-6
6 hp suzuki 138 cc
6hp yamaha 138 cc
6 hp honda 127 cc
merküri mariner 4-5-6 122 cc .
Benim tavsiyem 138 cc olanı torkta kesinlikle hissedilir fark olacak
-
Evet, verdiğiniz detay yararlı oldu. Ben bütün 6 hp ler aynı olur yanılgısındaydım :-*
-
Şimdilerde yeni nesil elektrikli motorlar mevcut.. yarim kilo civari bile değiller sanırım.. taşıması kolay, şarj edililir (akarı yok kokarı yok, patlama & yanma riski yok), katlanır konur, yer de tutmayan aletler.. Bunlardan deneyeniniz yok mu ?
-
Şimdilerde yeni nesil elektrikli motorlar mevcut.. yarim kilo civari bile değiller sanırım.. taşıması kolay, şarj edililir (akarı yok kokarı yok, patlama & yanma riski yok), katlanır konur, yer de tutmayan aletler.. Bunlardan deneyeniniz yok mu ?
Şu yanında akü taşınan, incecik şaftlı motorlardan söz ediyorsanız, okuduğum hiç bir yerde çok sakin göl vb basit kullanımlar dışında güvenilmiyor sanki bu motorlara.
Yok çok daha yeni bir nesilden söz ediyorsanız bilgim yok.
-
Ben uzun süre epropulsion elektrikli motor sattım. 4 hp deniyor ama teknede kaç kişi olursa olsun yine aynı hızda gidiyor. tek şarjla tam yol 1 saat yarım yol 5 saat şarjı var. Torku da çok iyi ancak maliyeti yüksek. 1900Euro fiyatı var. O nedenle tavsiye etmedim. Evet planing yapmaz ama 4 kişiyi aynı hızda götürüyor. Tuzlada fuarda denedik 4 kişi ile 4.5 knot tek kişi ile 4.8 knot yaptı. Ses yok taşıması kolay bakımı yok kokusu yok benzin maliyeti yok ama dediğim gibi maliyetli.
-
Teşekkür ederim, peki yazdığım kullanım profiline göre marka, kalite vs durumları ayrı tutulmak kaydı ile sizce optimum beygir ne olabilir.
4 kişiden bahsediyorsak 15hp tavsiye ederim.
iki saatir sana mesaj atıyoz 6 bg Suziki tavsiye et diye :)))
Abi valla görmedim. Bu korsanlar almazsa ben alıcam artık yapıcak bişey yok. Kendime takarım bota gerek yok.
-
Please don't manipulation :)
Türkçesi ara gazı 8)
-
Açık konuşmak gerekirse fazla gücün bir zararı yok. Ne kadar gazı açarsanız o kadar gider aynı araba gibi. Ama ihtiyacınız olduğu zamanda elinizin altında güç olur. Ben 4.5m fiber teknede 40 hp iki zamanlı kullandım senelerce. Motorla beraber 300 kgdı. En son keşke aynı ağırlıkta 50hp vardı 250 dolar farkla keşke onu alsaymışım diyordum ki hiç bir zaman yetmediğini görmedim 7 kişi bindiğimiz zaman planing yapamıyordu o kadar. Yoksa 3 yetişkin erkek teknedeyken wakeboard bile yapılıyordu.
-
Benim bakış açıma göre burada şöyle bir formül var;
Fazladan güç lazım olma ihtimali yüzde kaç ve bu güç lazım olana kadar bana neye mal olacak. Benim kullanım profilime göre fazladan güç gerekmesi ihtimaline kadar 17 kg ekstra ağırlık ve 2 kat fazla satın alma maliyeti gayet lüzumsuz. gücünü kullanmasam da her daim 17 kg fazla yük taşıyacağıma bir çocuk alır gezdiririm. :-*
Çok sık ve uzun mesafelerde bisiklet kullanırım. Elektrikli bisikletler çıktığında (motosiklete benzeyenler değil) bu hesabı onlar için de yapmıştım. Çıkamayacağım bir yokuş veya gidemeyeceğim bir mesafe için bisikletime ekstra en az 8kg eklemem gerekiyordu. Ki zaten bisiklet ile ulaşımımı kendi performansımla ölçmeyi seven birisiyim. Bu yüzden ona da sıcak bakmadım fazladan yedek güç anlamında.
-
Dunya arabada bile cok hizli sekilde elektrige dogru donuyor.. EU sehirlerde hava kirliligini onlemek icin artik 2030 yilinda motorlu araclari sehir iclerine sokmamayi tartisiyor, bir cozum ariyorlar.. motorlu araclar sadece sehirlerarasinda olacak, sehir iclerinde ise yanlizca elektrikliler..
deniz motorlarinin bir de yakit damlatma dertleri var.. evet olumlu/olumsuz taraflar var ancak guvenlik ve hafiflikten dolayi elektrik bana daha tercih edilir gibi duruyor.. olay sadece guc filan gibi, teknolojiye ve maliyete kaldiysa cok kisa sure icerisinde asilir bunlar da.. ben acikcasi dingi yada 3 metreye kadar fiberglass deniz tasitlari icin artik elektrikli birseyler arastirirdim.. gerekirse iki tane takardim..
-
Dunya arabada bile cok hizli sekilde elektrige dogru donuyor.. EU sehirlerde hava kirliligini onlemek icin artik 2030 yilinda motorlu araclari sehir iclerine sokmamayi tartisiyor, bir cozum ariyorlar.. motorlu araclar sadece sehirlerarasinda olacak, sehir iclerinde ise yanlizca elektrikliler..
deniz motorlarinin bir de yakit damlatma dertleri var.. evet olumlu/olumsuz taraflar var ancak guvenlik ve hafiflikten dolayi elektrik bana daha tercih edilir gibi duruyor.. olay sadece guc filan gibi, teknolojiye ve maliyete kaldiysa cok kisa sure icerisinde asilir bunlar da.. ben acikcasi dingi yada 3 metreye kadar fiberglass deniz tasitlari icin artik elektrikli birseyler arastirirdim.. gerekirse iki tane takardim..
Elektriğin yaygınlaşması için dünyanın önünde 3 ciddi engel var;
BP, SHELL, TOTAL, aslında daha da var da bu kadarı bile yeter :(
-
Benim bakış açıma göre burada şöyle bir formül var;
Fazladan güç lazım olma ihtimali yüzde kaç ve bu güç lazım olana kadar bana neye mal olacak. Benim kullanım profilime göre fazladan güç gerekmesi ihtimaline kadar 17 kg ekstra ağırlık ve 2 kat fazla satın alma maliyeti gayet lüzumsuz. gücünü kullanmasam da her daim 17 kg fazla yük taşıyacağıma bir çocuk alır gezdiririm. :-*
Çok sık ve uzun mesafelerde bisiklet kullanırım. Elektrikli bisikletler çıktığında (motosiklete benzeyenler değil) bu hesabı onlar için de yapmıştım. Çıkamayacağım bir yokuş veya gidemeyeceğim bir mesafe için bisikletime ekstra en az 8kg eklemem gerekiyordu. Ki zaten bisiklet ile ulaşımımı kendi performansımla ölçmeyi seven birisiyim. Bu yüzden ona da sıcak bakmadım fazladan yedek güç anlamında.
Ekstra güç ne zaman lazım olacak diye düşünmeyin. Lazım olduğunda elinizin altında olmadığı zaman tatsız sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Onun dışınnda yüksek güçlü motor düşük devirde düşük güçsüz motorun yüksek devirde tüketeceğinden daha az yakıt tüketir. hybrid Toyota prius pistte limitlerde gittiğinde aynı hızda Bmw M3 takip ettiği zaman Bmw nin yakıt tüketimi toyotadan düşük. Bunun dışında elektrikli motorun toplam ağırlığı 19kg. Ürettiği güç 4hp ama 4 kişi üstündeyken 9.9 benzinli motor o hızda götüremez o botu.
-
Ben uzun süre epropulsion elektrikli motor sattım. 4 hp deniyor ama teknede kaç kişi olursa olsun yine aynı hızda gidiyor. tek şarjla tam yol 1 saat yarım yol 5 saat şarjı var. Torku da çok iyi ancak maliyeti yüksek. 1900Euro fiyatı var. O nedenle tavsiye etmedim. Evet planing yapmaz ama 4 kişiyi aynı hızda götürüyor. Tuzlada fuarda denedik 4 kişi ile 4.5 knot tek kişi ile 4.8 knot yaptı. Ses yok taşıması kolay bakımı yok kokusu yok benzin maliyeti yok ama dediğim gibi maliyetli.
Alper Korsanım Bahsettiğiniz bu epropulsion motorlarda 1 kişi ile 4 kişi arasında nerdeyse hiç performans kaybı yok, peki bu akü ömrüne nasıl yansıyor? Mesela 1 kişi ile tam gazda 1 saat akü ömrü varken bu ömür 4 kişi ile kaç dakikaya düşüyor?
-
4 hp elektriklinin götürdüğü 4 kişiyi 9,9 benzinli 4,5 knot hızda götüremez
fakat 8 kişiyi götürür :).
Hiç şüphesiz 10 beygir 4 beygirden daha fazla yük taşıyabilir .
-
Yaptığımız denemede hiç düşmedi. Fuar boyunca bütün gün tekneye 2li 3lü binildi ve herkes genelde tam yol kullandı. Herkes 5-6 dakika falan kullandı ama hiç gündüz şarja koymadık.
-
4 hp elektriklinin götürdüğü 4 kişiyi 9,9 benzinli 4,5 knot hızda götüremez
fakat 8 kişiyi götürür :).
Hiç şüphesiz 10 beygir 4 beygirden daha fazla yük taşıyabilir .
Zerin bey elektrikli motorların pervanesi benzinli motorların 2 katı büyüklüğünde torku yüksek olduğu içinde o pervaneyi döndürebiliyor. 9.9 o ağırlıkla ve kendi pervanesi ile ancak havanda su döver gürültü çıkarmaktan başka işe yaramaz. Sizin mantığınız şu o pervane döndüğü sürece ileri götürür. O zaman yüzen bir insanın arkasına gemi bağlarsanız insan gemiyi de çekebilir değil mi? Bu mudur mantığınız?
-
Yaptığımız denemede hiç düşmedi. Fuar boyunca bütün gün tekneye 2li 3lü binildi ve herkes genelde tam yol kullandı. Herkes 5-6 dakika falan kullandı ama hiç gündüz şarja koymadık.
Bu biraz fizik kurallarına aykırı değil mi? Yük artmasına, tekne daha çok suya gömülmesine, sürtünme kuvvetinin artmasına rağmen ne hızda kayda değer bir düşme oluyor, ne de çektiği akım artıyor. Müthiş bir icatmış gerçekten. Epropulsion web sitesini inceledim, yelkenli tekneler için de sail drive benzeri motorları varmış. 32 e feet e kadar teknelerde ana makina olarak kullanılıyormuş. Merak edenler için https://www.epropulsion.com/pod-drive
-
Benim de aklım bir kaç mesaj öncesine kadar netti. Şimdi karman çorman oldu. Tabii bu konuda neredeyse hiç bilgim ve tecrübem yok.
Ama bir şeyi merak ettim Alper korsanın yazdıklarına göre, elektrikli motorlar bu f/p oranına ulaştıysa, Yamaha, honda, Suzuki vb. 0-9.9 bg seviyesindeki motorları hala bu rakamlara satmaya çalışarak hata ediyor.
Yada elektrikli motorların gözden kaçan bir ama sı olmalı. Belki Alper korsan bu konuda ekleme yapabilir.
-
Elektrikli motorların menzilleri sınırlı. 1 şarj ile tam yolda 9km gidebiliyorsunuz. Hızları yüksek değil evet 9.9hp motorun itemediği kütleyi itebiliyor ancak hafif kilolarda onun kadar hızlı götüremiyor. Ama 9.9hp ye denk gelen 6kW lık olanı alırsanız o işte büyük tekneyi de uçurabiliyor. 4.5mt lik fiber tekneye 16mil hız yaptırıyor. Ama ona göre de batarya almanız gerek çünkü 48V. Çözümü lithium piller.
-
Yaptığımız denemede hiç düşmedi. Fuar boyunca bütün gün tekneye 2li 3lü binildi ve herkes genelde tam yol kullandı. Herkes 5-6 dakika falan kullandı ama hiç gündüz şarja koymadık.
Bu biraz fizik kurallarına aykırı değil mi? Yük artmasına, tekne daha çok suya gömülmesine, sürtünme kuvvetinin artmasına rağmen ne hızda kayda değer bir düşme oluyor, ne de çektiği akım artıyor. Müthiş bir icatmış gerçekten. Epropulsion web sitesini inceledim, yelkenli tekneler için de sail drive benzeri motorları varmış. 32 e feet e kadar teknelerde ana makina olarak kullanılıyormuş. Merak edenler için https://www.epropulsion.com/pod-drive
Efe bey kendi ekranı üzerinde anlık olarak çektiği akım ve şarj durumu vs gösteriliyor. Dikkat etmemiş olabilirim ama dediğim gibi bütün gün şarj etmeden bütün gün insanlar tarafından kullanıldı. Performansı da düşmedi. Evet mantıksız geliyor ama ürettiği tork yüksek olduğu için pervaneyi çevirebiliyor. Tesla da da aynı şekilde 4 kişi ile 1 kişi kullanım açısından performansta düşme çok çok az ve menzilde aynı şekilde çok fazla değişmiyor. Çünkü motorların ürettikleri torklar ihtiyaç olanın üzerinde.
-
Denemesi bedava :) tartışma konusu dahi olamaz .
6 hp farktan bahsediyoruz .
Alper bey kendiniz demişsiniz 1 kişi ile plane olamıyor , yani güç yetersiz .
9,9 2 kişi ile kayar rejime çıkıyor ve 28 km saat hız yapabiliyor standart 4,05 kayıkta .
Elektrikli kötüdür demiyorum güç varkı % 150 .
4 hp = 2982 jul
9,9 hp = 7382 jul
-
piyasada çeşitli marka elektrikli motorlar var.Alper bey in sözüne ettiği en iyilerinden. Nasıl teslanın elektrikli aracı bir şarz da 600 km diğer taraftan reno nun ürettiği ZE 100 km gittiği gibi.Teslanın ürettiği 600 bin tl reno ze 70/80 bin tl
Çin mallarında üzerinde 6 hp ye denk filan diyorsa da onu 2-3 hp dir.Şu an elektrik motorların en faydalanıldığı alan trolling balık avlarıdır.jiiging de çapa atmadan hele birde navigasyona bağlanan modeli ise aynı yerde sabit kalmayı ve av yapmayı kolaylaştırır.elektrikli arabayı veya motorsikleti yollarda görüyoruz lakin offroad yapan bir aracı yada cross yapan bir elektrikli motorsikleti göremeyiz şu an.belki ileride.Denizde de durum bu şekilde.göl gibi durgun suda evet ama dalgalı suda şu an için randımanlı değil.Denizde ki dalga tekne ve botta sürtünmeyi dahada zorlar.çünkü araç ve bisiklet motorsiklet lerdeki tekerleğin teknede olmaması.national belgesel de teslanın özel aküleri sürat teknesinde bile denendi.
-
Denemesi bedava :) tartışma konusu dahi olamaz .
6 hp farktan bahsediyoruz .
Alper bey kendiniz demişsiniz 1 kişi ile plane olamıyor , yani güç yetersiz .
9,9 2 kişi ile kayar rejime çıkıyor ve 28 km saat hız yapabiliyor standart 4,05 kayıkta .
Elektrikli kötüdür demiyorum güç varkı % 150 .
4 hp = 2982 jul
9,9 hp = 7382 jul
Evet planing yapamıyor ama yük koyduğun zamanda hızın fazla değişmiyor. Bunun güçle alakası yok torkla alakası var. Elektrikli motorlar torkla hareket veren motorlar. Bende diyorum ki hızla işiniz yoksa elektrikli motor alın yok ben hızlı gideceğim diyorsanız o zaman almayın. Ama 4 kişi bota binip gezmek istiyoruz dediğin zaman 9.9 sadece suyu döver elektriklinin hızı pek değişmez. 4hp elektrikli motorun pervane büyüklüğü benzinli 9.9 un 2 katı. Eskiden de yelkenli tekneler için bu tip benzinli motorlar üretilirdi kuyrukları ve pervaneleri farklı. 100 dan fazla motor sattım biriside lanet olsun ben bunu neden aldım demedi. Ama forumların hepsinde benzinli motorlarla alakalı problem okursun. İlk ithal edilenlerin motor bölgesindeki ısıdan dolayı kozmetik sorunları vardı onlarda kalmadı artık. Onlarıda birebir değiştirdik.
Tekrar ediyorum illa elektrikli alın demiyorum ama onunda kendine haz avantajları var ama maliyeti yüksek.
-
Neticede gorunen o ki elektrik ciddi manada bu islerin icerisine girecek..
biliyorsunuz aslinda cep telefonu teknolojisi artik vardi ama ilk olarak arac telefonlarini cikartip herkese sattilar.. sonra cep telefonlarini, sonra oyun olan telefonlari, sonra kameralilari.. belki ilk cep - tel satilirken kamera teknolojisini coktan bulmuslardi.. sonra bluethoot paylasim yapabileni.. hep bir teknoloji ekleye ekleye sattilar.. hop akilli telefon cikti, hop ekran buyudu, hop one de kamera kondu vs. vs. bir adim sonrasini hep biliyorlardi ama anlasmali olarak herkese 10 parti telefon sata sata geldiler..
elektrikte de coktan cozmuslerdir bu isleri.. simdi baktim biraz da, eletrikli denizalti var suan..hatta eletrikli deniz taksiye bile denk geldim.. 4 yolcu tasiyabiliyor, saatte 30 km hiz yapabiliyor, bir sarj edilmeyle 40 km yol gidiyor vs.
bir botu goturmeye ne olacak, coktan cozulmustur o is.. maliyetleri de duser yakinda..
suan artik dalgadan yada surtunmeden filan elektrik uretme dertlerinde bile olabilirler..
-
Elektrik enerjisinin, otomobil, deniz motoru, aydınlatmada güneş vb. bir çok alanda daha önce olmadığı kadar kullanıldığı aşikar. Yalnız bütün mesele o elektriği nereden nasıl temin ediyor olduğumuz.
Şimdi yani şu an günümüzün ulaşılabilir teknolojisi için konuşuyorum bir arabaya, hafif ve çok uzun süre akım verebilen aküler koyabilsek benzinli araba mı kalırdı. Güneş enerjisi her koşulda yeterli gücü verebiliyor olsaydı kim enerji firmasından elektrik satın alırdı.
Dediğim gibi şu anki hali için konuşabilirsek elektrikli motorlar daha emekleme aşamasında. Yukarıda Anıl korsanın da dediği gibi kendim de meslek hayatım boyunca hep şuna şahit oldum yeni teknoloji ve enerji kullanan ürünler ilk aşamada hemen alıp deneyen insanlardan ARGE maliyetlerini çıkartır, sonra asıl optimum ürünler gelir ve fiyatlar alınır seviyeye geriler.
-
Firmalar Arge maliyetlerini ilk alan tüketicilerden yüksek fiyat ile geri alırlar ilginç bir yaklaşım ....
Böyle yapan da mutlaka vardır....
Ama geneleştirmek doğru olmaz...
Bunu yapan firmalar ayakta kalamaz....
Çünkü insanlar yeni çıkan mallarını almaz fiyat düşmesini beklerler...
Sonradan fiyat düşmesinin nedeni bu değil ....
Diye düşünmekteyim
Çok sebebi var bir ara konu açıp irdelemek gerekir
Ama baş nedeni çok satmak , yani çok üretmek , rakiplerin baskısı olabilir
Selamlar😀
-
Oktay bey, drone da ar- ge çalışması bittiyse özelden bir fiyat verirmisiniz :)
-
Solar panellerden de şu anda yeteri kadar elektrik ihtiyacı karşılanabiliyor ama Sharp NASA ya satmayı tercih ediyor daha yüksek fiyatla satabilidiği için
-
Günümüz teknolojisini baz alarak, genel olarak tüm itici güç veren motorlar için şu durum geçerli;
Motor tek ağırlığı (akü veya benzin değil) / Ürettiği güç oranı ne kadar yüksek ise başka deyişle ne kadar hafifleyip, gücünü ne kadar artırabiliyorsa o oranda başarılıdır.
Diğer bir konu ise menzil; ki bu da motorun yakıt veya elektrik tüketimi ile alakalı ama isteyenin istediği kadar yanına çok alabildiği bir şey olduğu için ikinci sırada sayılabilir.
Otomobil/motorsiklet motoru veya Avcı uçağı/yolcu uçağı motoru karşılaştırması buna örnek olabilir.
Hız istiyorsak dediğimizde; hangi toplam tekne ağırlığı için hangi hızı istediğimizi de belirtmeliyiz. Yoksa mesela bana göre 10 mil olan hız aynı tekne için bile olsa başkası tarafından yavaş olarak yorumlanabilir. Tabii hava koşulları vb ekstrem durumlara hazırlıklı olmak için fazladan güç gereğine diyecek bir şey yok. Mesela cam gibi suda 4.5 metre fiber tekne için keyif almak için yapacağınız hız nedir 15-20-....gibi teknenin ağırlık taşıma sınırına kadar gider.
-
Pek bilinmiyo olabilir ancak Yalovada Benetti yi sahibi trawler a çeviriyordu ve ben Webasto taktım 2 tane. O teknenin bütün motorları elektrikli motorlar ile değiştirildi ve 4 tane jeneratör konuldu diye hatırlıyorum. İnanılmaz bi projeydi.
-
Forumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.
4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.
Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.
Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.
Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile aynı.
-
Forumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.
4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.
Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.
Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.
Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile aynı.
Atmosferik motorlarda motor gücü devire bağlı olarak artar ama devre göre motoru yakıtla besleyebilmek önemli. Karbüratör ayarı izin veriyorsa sadece ecu değiştirilerek 6 hp yapabilirsiniz 4 hpyi. Aynı şey iki zamanlı 40 hp ile 50hp içinde geçerli. Bende 40 hp vardı 50 hp olanda sadece ecu farklıydı. onun dışında karbüratör vs herşey aynıydı.ECU almak istedim 400 dolar fiyat vermişlerdi. Halbuki motoru alırken 50 hp farkı 250 dolardı sadece.
-
Teşekkürler Alper korsanım, demek ki normal bir durum. Tabii 40 ile 50 arası fark, 4ile 6 arasındakine göre çok daha önemli ama maliyeti de ona göre.
-
Suzuki 9.9 ve 15 de aynı idi .
Ruslar 9.9 dan hava geçişini engelleyen saç parçasını sökerek 15 hp yapıyordu .
-
Vayyy bu ruslardan korkulur korsanım. Ama zihnimizi çeliyor yani 9kly3
Gezgin korsan diye bir forum varmış, üyeleri dıştan takma motorları elektro-mekanik olarak hack leme yapıyormuşşş.
-
Forumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.
4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.
Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.
Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.
Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile aynı.
Karburatördeki meme'yi değiştiriyorlar motor içinde de bikaç oynama yapılıyor. Sonuçta arabada 1.5 dizel araç alıyorsunuz aynı motoru (aynı motor) 70 hp 90 hp 110 hp tercihleri ile geliyor. Muhakkak farklılıkları vardır. Zaten 4-6 hp arasında öyle aman aman bir farkta gözlenmez. motor 9.9 olduğunda genelde çift silindirli olur. Güç bu sayede artar. Yamahanın 9.9 motoru 232 cc suzukinin 9.9 motoru 330cc civarındadır. Bir diğer önemli konu şaft farkları. Evinrude uzun şaft uzunluğu ile Hondadın kısa şaft uzunluğu aynıdır. Honda piyasadaki en uzun şaftlı motordur. Genelde yelkenli veya gezi sınıfı bir teknede şaftın uzun olması avantajdır. Fakat bot için tam tersidir. Motor alırken doğru motor tercihi çok önemlidir...
-
motor hacmi yükseldikçe otomatik olarak torkta artar. O nedenle motor alırken her zaman motor hacmine bakın. Maksimum devirde hemen hemen aynı hızlarda gideceklerdir ancak düşük devirlerde atıyorum 3mil ile gitmek istiyorsunuz o zaman yüksek hacimli daha düşük devirde o hızda gideceği için yakıt tüketimi daha düşük olacaktır.
-
Bu motor işi bi acayip bişiy aklım ermiyor artık. Kafa eski kaldı. Marine edilmiş değil, 4 tekerlekte. Eskiden aynı hızda, devirde ... neyse, büyük motor daha fazla yakardı. Şimdi büyük motor aha az yakıyor. Güccük motor daha fazla.
-
Forumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.
4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.
Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.
Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.
Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile ay
Karburatördeki meme'yi değiştiriyorlar motor içinde de bikaç oynama yapılıyor. Sonuçta arabada 1.5 dizel araç alıyorsunuz aynı motoru (aynı motor) 70 hp 90 hp 110 hp tercihleri ile geliyor. Muhakkak farklılıkları vardır. Zaten 4-6 hp arasında öyle aman aman bir farkta gözlenmez. motor 9.9 olduğunda genelde çift silindirli olur. Güç bu sayede artar. Yamahanın 9.9 motoru 232 cc suzukinin 9.9 motoru 330cc civarındadır. Bir diğer önemli konu şaft farkları. Evinrude uzun şaft uzunluğu ile Hondadın kısa şaft uzunluğu aynıdır. Honda piyasadaki en uzun şaftlı motordur. Genelde yelkenli veya gezi sınıfı bir teknede şaftın uzun olması avantajdır. Fakat bot için tam tersidir. Motor alırken doğru motor tercihi çok önemlidir...
Şaft uzunluğu biraz karıştı .
Markalar arası fark olamaz .
Evinrud genelde yüksek HP motorlar olduğundan ünitenin büyüklüğü gözünüzü yanıltmıştır .
Kısa şaft - 38 CM .
Uzun şaft - 51 CM .
Dıştan takma motorlardan bahsediyorum .
-
motor hacmi yükseldikçe otomatik olarak torkta artar. O nedenle motor alırken her zaman motor hacmine bakın. Maksimum devirde hemen hemen aynı hızlarda gideceklerdir ancak düşük devirlerde atıyorum 3mil ile gitmek istiyorsunuz o zaman yüksek hacimli daha düşük devirde o hızda gideceği için yakıt tüketimi daha düşük olacaktır.
Üstad bu dediğiniz sadece dingy motorları için değil, tüm tekne motorları için (dıştan takma-içten takma) geçerli değil mi?
-
Dün Fuarda yeni bir bot ve motor almaya karar verdim,
Botu ve motoru beraber alırsam KDV oranını %1 (bir) uygulayacak şekilde teklif verdiler. Oysaki iki ayrı görüş var; bir kısım satıcılar botun fiber tabanlı ve 100 kg üzeri olmasıve motorla birlikte alınması şartı ile düşük KDV nin mümkün olduğunu söylerken bir kısım satıcı da 100 kg a hiç takılmıyorlar. Benim bu konuda bir sorumluluğum olabilir mi? Yani yanlış bir uygulama ile düşük KDV kesilirse...
-
55
Bu motor işi bi acayip bişiy aklım ermiyor artık. Kafa eski kaldı. Marine edilmiş değil, 4 tekerlekte. Eskiden aynı hızda, devirde ... neyse, büyük motor daha fazla yakardı. Şimdi büyük motor aha az yakıyor. Güccük motor daha fazla.
Ali Abi şu şekilde düşün ben 135kg lık adamım sende 100kglık adamsın. Güçlerimiz kiloya oranlandığı zamanda eşit yani 1kg 1hp diyelim. X ağırlığındaki bir şeyi Y mesafesine taşırken ben senden daha az enerji sarf ederim. Ama ikimizin maksimum kaldırabileceği ağırlıkta sen 100kg lık bense 135kg lık enerji harcarım. Ama sen Z ağırlığını kaldırırsın ben Z+%35 ağırlığını kaldırabilirim.
Anlatabileceğim en iyi yöntem bu.
-
motor hacmi yükseldikçe otomatik olarak torkta artar. O nedenle motor alırken her zaman motor hacmine bakın. Maksimum devirde hemen hemen aynı hızlarda gideceklerdir ancak düşük devirlerde atıyorum 3mil ile gitmek istiyorsunuz o zaman yüksek hacimli daha düşük devirde o hızda gideceği için yakıt tüketimi daha düşük olacaktır.
Üstad bu dediğiniz sadece dingy motorları için değil, tüm tekne motorları için (dıştan takma-içten takma) geçerli değil mi?
Otto prensibi ile çalışan bütün motorlar için geçerli. Torku sağlayan şey içerideki oksijen miktarıdır. Motor hacmi büyüdükçe birim zamanda içeri giren hava miktarı artacağı için torkta artar. Beygir gücünü farklı etkenler belirler.
-
Forumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.
4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.
Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.
Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.
Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile ay
Karburatördeki meme'yi değiştiriyorlar motor içinde de bikaç oynama yapılıyor. Sonuçta arabada 1.5 dizel araç alıyorsunuz aynı motoru (aynı motor) 70 hp 90 hp 110 hp tercihleri ile geliyor. Muhakkak farklılıkları vardır. Zaten 4-6 hp arasında öyle aman aman bir farkta gözlenmez. motor 9.9 olduğunda genelde çift silindirli olur. Güç bu sayede artar. Yamahanın 9.9 motoru 232 cc suzukinin 9.9 motoru 330cc civarındadır. Bir diğer önemli konu şaft farkları. Evinrude uzun şaft uzunluğu ile Hondadın kısa şaft uzunluğu aynıdır. Honda piyasadaki en uzun şaftlı motordur. Genelde yelkenli veya gezi sınıfı bir teknede şaftın uzun olması avantajdır. Fakat bot için tam tersidir. Motor alırken doğru motor tercihi çok önemlidir...
Şaft uzunluğu biraz karıştı .
Markalar arası fark olamaz .
Evinrud genelde yüksek HP motorlar olduğundan ünitenin büyüklüğü gözünüzü yanıltmıştır .
Kısa şaft - 38 CM .
Uzun şaft - 51 CM .
Dıştan takma motorlardan bahsediyorum .
Markalar arası fark oluyor
Mesela yamahada kısa şaft 44 cm
uzun şaft 56 cm
Bu hataya benim arkadaşım düştü 7.50 yaptırdıgı tekneye evinrude motor aldı ama şaft boyunu hesaba katmadı. Çok sıkıntı yaşadı...
-
Gerçekten varmış , neymiş kesin bilgi sahibi olmadan atlamayacakmışız . :)
Motora göre bot aranacak demek . :)
-
arkadaşlar kısa şaft ve uzun şaft uzunlukları motorlarda standarttır. Kısa şaftlar 15 uzun şaftlar 20 inchtir küçük motorlarda. Universal değerlerdir bunlar. Büyük motorlarda da 20 ye 25dir. Motor marka fark etmez. Ağırlık evet farkeder hacim evet fark eder ancak şaft uzunlukları fark etmez. Bütün motor firmalarının sitelerine gidin araştırın.
-
arkadaşlar kısa şaft ve uzun şaft uzunlukları motorlarda standarttır. Kısa şaftlar 15 uzun şaftlar 20 inchtir küçük motorlarda. Universal değerlerdir bunlar. Büyük motorlarda da 20 ye 25dir. Motor marka fark etmez. Ağırlık evet farkeder hacim evet fark eder ancak şaft uzunlukları fark etmez. Bütün motor firmalarının sitelerine gidin araştırın.
Ben hemen hepsine girip araştırdım Alper korsanım ayrıca evde bahçede şuan 4 ayrı motor var hepsinin ölçüsünde farklılık var.
Şöyle sizde araştırın isterseniz size 3 örnek vereyim...
isterseniz link de atarım.
Suzuki 6 hp uzun şaft 50.8 cm
Yamaha 6 hp uzun şaft 56.20 cm
Honda 5 ho uzun şaft 57.20 cm
https://urun.n11.com/deniz-motorlari/honda-5-hp-uzun-saft-4-zamanli-ipli-deniz-motoru-P172727551 (https://urun.n11.com/deniz-motorlari/honda-5-hp-uzun-saft-4-zamanli-ipli-deniz-motoru-P172727551)
http://www.tekneyatshop.com/suzuki-df6-l-6-beygir-uzun-saft-4-zamanli-urun-kodu-15282 (http://www.tekneyatshop.com/suzuki-df6-l-6-beygir-uzun-saft-4-zamanli-urun-kodu-15282)
https://www.eastmarine.com.tr/f6-cmhl-distan-takma-motor-4-zamanli-uzun-saft (https://www.eastmarine.com.tr/f6-cmhl-distan-takma-motor-4-zamanli-uzun-saft)
-
tamam abi girin bakın bütün motorların sayfalarına benim dediğimden farklı birşey çıkmayacaktır.
buyrun suzuki
http://marine.suzuki.com.tr/modeller/df-4a-6a/
20 inç. kendi anasayfası.
abi akıl var mantık var. belli toleransı vardır 1-2 cm ama 10 cm gibi farklar olmaz. Olursa da satamaz zaten çünkü teknelerde o boyutlara uygun olarak üretilir.
-
Alper Korsanım, kıçtan takma Honda/Yamaha /mercury gibi motorların uzun şaftlı modelleri olduğu gibi farklı modelleri var. Biz bu modellere extra uzun şaft veya extra long şaft modeller diyoruz.önyargılı olmayın derim:)
-
Bu şaft uzunluğunun tam olarak nereden başlayıp nereye kadar ölçüldüğünün bir standardı var mı ?
yoksa biz her bir marka başka noktalar arası ölçüm veriyor diye mi farklı sanıyoruz.
Mesela benim DF6AS var 2018 model aldım elime ölçtüm, motor gövdesinin bittiği yerden, uzandığı en uç noktaya kadar (pervaneden de sonrası) 75cm. kısa şaft
-
Bota astığın tahta hizasından, pervanenin üstündeki geniş düzlüğün ( kavitasyon plakası) altına.
Sizin motor (ve benimki de) 442mm, 44cm yani.
-
Evet Ümit korsanım aynen dediğiniz gibi milimi milimine :-*
-
Suzuki motora da buyrun bakalım,
Suzuki 300hp şaft yüksekliği L model 635 mm 25 inç
Suzuki 300hp şaft yüksekliği XL model 762 mm 30 inç
Şaft yükseklik farkı 13cm
20/25 inç olduğu gibi 30 inç de olabilir
-
Evet Ümit korsanım aynen dediğiniz gibi milimi milimine :-*
Eski teknemi Ömer Yücel korsana satarken onun elindeki Suzuki 6hp motoru aldım. Uzun olabilecegi aklima gelmemişti. Birşey olmaz dedim.
Küçuk bota uzun şaft olmadı. Moment yaratip botu bükmeye çalışiyordu gaz verince.
Sattım başka bir arkadaşa, tekrar kısa şaft sıfır aldim.
Milimi milimine ölçü bu hataların sonunda, arta kalan tortu.
-
Ümit kaptan,bot ayna uzatma aparatı ile deneme imkanınız oldumu?
-
Ümit kaptan,bot ayna uzatma aparatı ile deneme imkanınız oldumu?
Asıl teknede askı aparatının olduğu yerin altinda pupa lambasini da kapatiyordu uzun şaft.
Botu da katlayıp (sararak) kaldiriyorum. Aparat takip yükseltmek istemedim.
-
Bende kısa şaft 10 saat bile kullanılmamış faturası 2017 mayıs ayı , denize iniş tarihi 2017 haziran 25 olan Suziki 6 HP motor var satılık....
Motorun fabrika çıkışı 2015 imiş....
Japonyadan anca gelmiş....
Motorumuz kapalı whatsapp üsülü satılacaktır....
Motoru alana Bir adet 2019 un en ucuz ve en iyi motorunu aldın sertifikası hediye edilecektir.
-
Nasil whatsup usulu acar misin x():
Talep toplama son gun ne zaman mesela
-
Suzuki motora da buyrun bakalım,
Suzuki 300hp şaft yüksekliği L model 635 mm 25 inç
Suzuki 300hp şaft yüksekliği XL model 762 mm 30 inç
Şaft yükseklik farkı 13cm
20/25 inç olduğu gibi 30 inç de olabilir
Cengiz korsanım Alper korsanın standart olarak söz ettiği şaft boyları, sanırım özellikle yazmıştı ki küçük motorlar için idi.
-
Çetin bey,küçük motorlarda şaft uzunluğunun standart olmadığının örneklerini zaten Kıvanç bey yazmış.Bende büyük motorların şaft ve inç örneklerini paylaştım.
-
Evet bende gördüm ama verilen siteler üreticilerin kendi siteleri değil, acaba data sheet hatası olabilir mi ?
Ben yamaha, honda, mercury, Suzuki ye baktım aynı. linkler aşağıda baktıkça da uyan yada uymayan varsa ekleyeceğim,
https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/25-2-5-hp/6-2-5#specs-compare
https://marine.honda.com/outboards/motor-detail/BF4-5
https://www.mercurymarine.com/en-gb/mea/engines/outboard/fourstroke/25-20-hp/
http://marine.suzuki.com.tr/modeller/df-4a-6a/
-
Çetin Bey, Kıvanç bey in evindeki bahçesindeki motorlar da data sheet hatası olabilirmi sizce?
-
https://www.brp-world.com/repository/versions/669.pdf
verdiğim linklere bakabildiniz mi acaba, bu da evinrude
Bir de Cengiz korsanım standart olmayan yazdığınız motorların linklerini rica etsem, incelemek isterim konunun açıklığa kavuşması adına. :-*
-
Bu arada Kıvanç korsanın standart değil diyerek verdiği linklerden 1 tanesi n.11 olana baktım orada da standart görünüyor şaft boyları.127mm yani tam 15 inç ile 20 inç arası olan 5 inç kadar 5 inç yuvarlak hesapla 12.54 cm yapıyor zaten
-
Mantık çerçevesinde belirli beygir gücü aralığında tüm motorların kısa veya uzun şaftların boyları standart olmalı, çoğu da aynı zaten. Bazı özel modeller de farklı uzunluklar olabiliyor, mesela Tohatsunun 6 hp de 3 modeli var, kısa şaft-uzun şaft ve ekstra uzun şaftlı olan Sail Pro serisi var. Belirli tork değerlerini elde edebilmek için ya da farklı teknolojileri kullanan motorlarda çok küçük farklar olması da anormal bir durum değildir. Aynı marka ve aynı yıllarda üretilen 2 ve 4 zamanlı motorlarda belirli bir fark var mı bilmiyorum. 2 zamanlıların daha çabuk devirlenmesine karşılık olarak 4 zamanlılarda pervane çapı ve/veya şaft boyu biraz uzatılmış olabilir mi mesela?
-
Efe korsanım, TOHATSU nun sayfasına baktığımızda 6 bg dediğiniz gibi 3 ayrı model var ama şaft uzunluğu için değil modeller birbirinden ayrı tasarımlı zaten.
Her üç modele de baktığımızda kendi içlerinde 15 inç ve 20 inç standart kısa ve uzun şaftları mevcut (dikkat çekiyorum model vs. her şey aynı sadece şaft boyu farklı) .
Son üçüncü model için ise ayrıca 25 inç şaft seçeneği sunmuşlar ki zaten bu seçenek diğer markalarda olan bir şey değil bu seçenek zaten standart dışı. Hangi ihtiyaca yönelik yaptılarsa bilemiyorum ama büyük motorların şaft boylarına karşılık geliyor.
https://www.tohatsu.com/int/outboards/MFS6C.html
-
Alper Korsanım, kıçtan takma Honda/Yamaha /mercury gibi motorların uzun şaftlı modelleri olduğu gibi farklı modelleri var. Biz bu modellere extra uzun şaft veya extra long şaft modeller diyoruz.önyargılı olmayın derim:)
Extra long diyorsanız o zaman zaten standart dışına çıkıyorsunuz.
Ben küçük ve 150hp ye kadar olanlar için örnek verdim. Motor büyüdükçe ebatlarda büyüyecektir doğal olarak. Ön yargılı değilim sadece extra long dan bahsedildiğini bilmiyordum. Şaftı isterseniz kendiniz de uzatırsınız çok zor bir olay değil. İyi bir tornacı ve iyi bir kaynakçı ile hallolur.
-
https://fisjenerator.com/blog/92/kucuk-deniz-motoru-testi.html
-
Efe korsanım, TOHATSU nun sayfasına baktığımızda 6 bg dediğiniz gibi 3 ayrı model var ama şaft uzunluğu için değil modeller birbirinden ayrı tasarımlı zaten.
Her üç modele de baktığımızda kendi içlerinde 15 inç ve 20 inç standart kısa ve uzun şaftları mevcut (dikkat çekiyorum model vs. her şey aynı sadece şaft boyu farklı) .
Son üçüncü model için ise ayrıca 25 inç şaft seçeneği sunmuşlar ki zaten bu seçenek diğer markalarda olan bir şey değil bu seçenek zaten standart dışı. Hangi ihtiyaca yönelik yaptılarsa bilemiyorum ama büyük motorların şaft boylarına karşılık geliyor.
https://www.tohatsu.com/int/outboards/MFS6C.html
25 inç şaft boyu olan motor, adı üstünde Sail Pro, küçük yelkenli tekneler için geliştirilmiş bir model. Ekstra uzun şaft ile dalgalı denizlerde seyir esnasında pervanenin sudan ayrılmasını engellenmiş. Ayrıca bu modellerde alternatör çıkışı da standart.
-
Engin korsanım link için teşekkürler, güzel inceleme.
Efe korsanım aynen haklısınız, sanırım standart ve standart dışı kavramı biraz karıştığı için konu, yok standart olmayanı da var şekline gelmişti. Şimdi taşlar yerine oturdu sanırım. :-*
-
Honda 2.3HP sorunsuz. 2.30 şişme botla 4.5 knt hız yapıyor. Çekince çalışıyor.
-
Aralarında çok çok büyük farklar olmamak ile birlikte farklılıklar gözleniyor tekrarlıyorum. Günümüz üretimlerinde birçok motor marka modelde dış çıkartmalarını değiştirip satıyor aynı bloğu kullanıyor. Bunun dısında model / marka / şaft boylarında farklılık oluşturabiliyor... Bahçede olan 5 hp 2 zamanlı yamaha uzun şaft 4 hp uzun şaft merqury motorun arasındaki farkı müsait olduğumda fotoğraflayıp gönderirim. Ev bahçeli mustakil olunca tanıdıkların motorları benim bahçede duruyor. 2.3 hp kısa şaft ile 2.5 hp kısa şaft selva motorun da fotoğrafını çekerim. Yine söylediğim gibi aradaki fark çok büyük değil ama motor büyüdükçe bu farklar artıyor ve daha karmaşık hal alıyor. Arkadaşım 50 hp evinrude kısa şaft aldı tekneye bağladı motoru değiştiremeyince motorun braketi düşürüldü falan anlatmak istediğim konu bu...
-
Aralarında çok çok büyük farklar olmamak ile birlikte farklılıklar gözleniyor tekrarlıyorum. Günümüz üretimlerinde birçok motor marka modelde dış çıkartmalarını değiştirip satıyor aynı bloğu kullanıyor. Bunun dısında model / marka / şaft boylarında farklılık oluşturabiliyor... Bahçede olan 5 hp 2 zamanlı yamaha uzun şaft 4 hp uzun şaft merqury motorun arasındaki farkı müsait olduğumda fotoğraflayıp gönderirim. Ev bahçeli mustakil olunca tanıdıkların motorları benim bahçede duruyor. 2.3 hp kısa şaft ile 2.5 hp kısa şaft selva motorun da fotoğrafını çekerim. Yine söylediğim gibi aradaki fark çok büyük değil ama motor büyüdükçe bu farklar artıyor ve daha karmaşık hal alıyor. Arkadaşım 50 hp evinrude kısa şaft aldı tekneye bağladı motoru değiştiremeyince motorun braketi düşürüldü falan anlatmak istediğim konu bu...
Kıvanç Kaptan,
Hemen Her Bot markasını satan bir satıcının söylediğinin aynısını söylemişsiniz...
Bizim Gençliğimizde bir reklam vardı, Yok aslında birbirimizden farkımız , Ama biz Osmanlı bankasıyız şeklinde
Bazı Motor markaları ama haklı , ama haksız bir algı oluşturmuş ....
Onu kullanarak biraz daha pahalı satabiliyor diğerlerinden.....
Aklıma ilk Yamaha geldi buna örnek olarak...
Benim söylediğim bilindik markalar ile ilgili Çin malı eften püften motorlar konu dışı elbette...
-
Honda 5 hp model 2009 uzun şaft ,kayığın ayna yükseklğini ayarlarken ölçmüştüm 51,6 cm .
Asma aparatı kavitasyon plakası arası , biraz eğik tutmuş olmalıyım şerit metreyi ki 0,6 cm uzun çıktı .
-
Tohatsu tavsiye ederim basit güvenilir ve servisi bol
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bu konuda bir yazı okudum. Artıları yazıyor genelde...
https://www.sailingturkiye.com/elektrikli-distan-takmali-motorlara-gecilmeli-mi/
-
ben mariner iki zamanli motoru tafsiye ederim.
ikinci motorum daha once baska markalar kulandim.
ama bana en iyi bu hisetirdi iki zamanli mariner.
tabi beygir gucu dinginizin standardina gore almaniz tafsiye olunur.
ha bu arada saft boylari iki turludur.
standart olarak uzun olan ve kisa olan diye ayriliyor.
ozel bir uzunluk soz konusu degildir.
sonucta uretilen urunler farkli mecralarda uretilenlerle uyumlu ola bilmesi icin satandartlarin olmasi bir gerekliliktir :).