0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Forumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile aynı.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapForumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile ayKarburatördeki meme'yi değiştiriyorlar motor içinde de bikaç oynama yapılıyor. Sonuçta arabada 1.5 dizel araç alıyorsunuz aynı motoru (aynı motor) 70 hp 90 hp 110 hp tercihleri ile geliyor. Muhakkak farklılıkları vardır. Zaten 4-6 hp arasında öyle aman aman bir farkta gözlenmez. motor 9.9 olduğunda genelde çift silindirli olur. Güç bu sayede artar. Yamahanın 9.9 motoru 232 cc suzukinin 9.9 motoru 330cc civarındadır. Bir diğer önemli konu şaft farkları. Evinrude uzun şaft uzunluğu ile Hondadın kısa şaft uzunluğu aynıdır. Honda piyasadaki en uzun şaftlı motordur. Genelde yelkenli veya gezi sınıfı bir teknede şaftın uzun olması avantajdır. Fakat bot için tam tersidir. Motor alırken doğru motor tercihi çok önemlidir...
Forumda daha önce dile getirilmiş olan bir konuyu biraz deşmek istedim.4hp ve 6hpolan 2 motorum ağırlığının aynı olması konusu.Kendi aldığım SUZUKI DF6AS üzerinden bakınca 4 ve 6 bg iki motorun teknik verilerinin devir hızı hariç tamamen aynı olduğunu gördüm. Bana oldukça ilginç geldi.Yani aynı ağırlıkta ve yakın maliyette 4 ve 6 bg motordan 4 olanı kim niye alsın bu ayrı bir konu.Ama asıl merak ettiğim sadece yüksek devir mi 2bg ekliyor aynı motora, silindir hacmi bile ay
motor hacmi yükseldikçe otomatik olarak torkta artar. O nedenle motor alırken her zaman motor hacmine bakın. Maksimum devirde hemen hemen aynı hızlarda gideceklerdir ancak düşük devirlerde atıyorum 3mil ile gitmek istiyorsunuz o zaman yüksek hacimli daha düşük devirde o hızda gideceği için yakıt tüketimi daha düşük olacaktır.
Bu motor işi bi acayip bişiy aklım ermiyor artık. Kafa eski kaldı. Marine edilmiş değil, 4 tekerlekte. Eskiden aynı hızda, devirde ... neyse, büyük motor daha fazla yakardı. Şimdi büyük motor aha az yakıyor. Güccük motor daha fazla.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapmotor hacmi yükseldikçe otomatik olarak torkta artar. O nedenle motor alırken her zaman motor hacmine bakın. Maksimum devirde hemen hemen aynı hızlarda gideceklerdir ancak düşük devirlerde atıyorum 3mil ile gitmek istiyorsunuz o zaman yüksek hacimli daha düşük devirde o hızda gideceği için yakıt tüketimi daha düşük olacaktır.Üstad bu dediğiniz sadece dingy motorları için değil, tüm tekne motorları için (dıştan takma-içten takma) geçerli değil mi?