0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 415
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #105 : Mart 08, 2019, 10:10:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Suzuki motora da buyrun bakalım,

Suzuki 300hp şaft yüksekliği L model 635 mm 25 inç
Suzuki 300hp şaft yüksekliği XL model 762 mm 30 inç
 
Şaft yükseklik farkı 13cm

20/25 inç olduğu gibi 30 inç de olabilir

Cengiz korsanım Alper korsanın standart olarak söz ettiği şaft boyları, sanırım özellikle yazmıştı ki küçük motorlar için idi.
Sea is my true love
*

    Çevrimdışı Cengiz Karan

  • * Gezgin Korsan
  • 175
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Efsun
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #106 : Mart 08, 2019, 11:25:18 »
Çetin bey,küçük motorlarda şaft uzunluğunun standart olmadığının örneklerini zaten Kıvanç bey yazmış.Bende büyük motorların şaft ve inç örneklerini paylaştım.
*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 415
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #107 : Mart 08, 2019, 11:35:07 »
Evet bende gördüm ama verilen siteler üreticilerin kendi siteleri değil, acaba data sheet hatası olabilir mi ?

Ben yamaha, honda, mercury, Suzuki ye baktım aynı. linkler aşağıda baktıkça da uyan yada uymayan varsa ekleyeceğim,

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 08, 2019, 11:49:00 Gönderen: Çetin Şahinöz »
Sea is my true love
*

    Çevrimdışı Cengiz Karan

  • * Gezgin Korsan
  • 175
    • Yaşadığı Şehir
  • Balıkesir
    • Tekne Adı
  • Efsun
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #108 : Mart 08, 2019, 11:50:37 »
Çetin Bey,  Kıvanç bey in evindeki bahçesindeki motorlar da data sheet hatası olabilirmi sizce?

*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 415
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #109 : Mart 08, 2019, 11:52:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

verdiğim linklere bakabildiniz mi acaba, bu da evinrude

Bir de Cengiz korsanım standart olmayan yazdığınız motorların linklerini rica etsem, incelemek isterim konunun açıklığa kavuşması adına. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mart 08, 2019, 11:59:23 Gönderen: Çetin Şahinöz »
Sea is my true love
*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 415
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #110 : Mart 08, 2019, 12:13:10 »
Bu arada Kıvanç korsanın standart değil diyerek verdiği linklerden 1 tanesi n.11 olana baktım orada da standart görünüyor şaft boyları.127mm yani tam 15 inç ile 20 inç arası olan 5 inç kadar 5 inç yuvarlak hesapla 12.54 cm yapıyor zaten
Sea is my true love
*

    Çevrimdışı Efe Sarıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 356
    • Yaşadığı Şehir
  • Denizli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maiden
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #111 : Mart 08, 2019, 12:33:22 »
Mantık çerçevesinde belirli beygir gücü aralığında tüm motorların kısa veya uzun şaftların boyları standart olmalı, çoğu da aynı zaten. Bazı özel modeller de farklı uzunluklar olabiliyor, mesela Tohatsunun 6 hp de 3 modeli var, kısa şaft-uzun şaft ve ekstra uzun şaftlı olan Sail Pro serisi var.  Belirli tork değerlerini elde edebilmek için ya da farklı teknolojileri kullanan motorlarda çok küçük farklar olması da anormal bir durum değildir. Aynı marka ve aynı yıllarda üretilen 2 ve 4 zamanlı motorlarda belirli bir fark var mı bilmiyorum. 2 zamanlıların daha çabuk devirlenmesine karşılık olarak 4 zamanlılarda pervane çapı ve/veya şaft boyu biraz uzatılmış olabilir mi mesela?
*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 415
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #112 : Mart 08, 2019, 12:45:35 »
Efe korsanım, TOHATSU nun sayfasına baktığımızda 6 bg dediğiniz gibi 3 ayrı model var ama şaft uzunluğu için değil modeller birbirinden ayrı tasarımlı zaten.

Her üç modele de baktığımızda kendi içlerinde 15 inç ve 20 inç standart kısa ve uzun şaftları mevcut (dikkat çekiyorum model vs. her şey aynı sadece şaft boyu farklı) .
Son üçüncü model için ise ayrıca 25 inç şaft seçeneği sunmuşlar ki zaten bu seçenek diğer markalarda olan bir şey değil bu seçenek zaten standart dışı. Hangi ihtiyaca yönelik yaptılarsa bilemiyorum ama büyük motorların şaft boylarına karşılık geliyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sea is my true love
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 947
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #113 : Mart 08, 2019, 12:55:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alper Korsanım, kıçtan takma Honda/Yamaha /mercury gibi motorların uzun şaftlı modelleri olduğu gibi farklı modelleri var. Biz bu modellere extra uzun şaft veya extra long şaft modeller diyoruz.önyargılı olmayın derim:)
Extra long diyorsanız o zaman zaten standart dışına çıkıyorsunuz.
Ben küçük ve 150hp ye kadar olanlar için örnek verdim. Motor büyüdükçe ebatlarda büyüyecektir doğal olarak. Ön yargılı değilim sadece extra long dan bahsedildiğini bilmiyordum. Şaftı isterseniz kendiniz de uzatırsınız çok zor bir olay değil. İyi bir tornacı ve iyi bir kaynakçı ile hallolur.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Engin Sanduvaç

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #114 : Mart 08, 2019, 13:17:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Efe Sarıoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 356
    • Yaşadığı Şehir
  • Denizli
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maiden
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #115 : Mart 08, 2019, 13:41:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Efe korsanım, TOHATSU nun sayfasına baktığımızda 6 bg dediğiniz gibi 3 ayrı model var ama şaft uzunluğu için değil modeller birbirinden ayrı tasarımlı zaten.

Her üç modele de baktığımızda kendi içlerinde 15 inç ve 20 inç standart kısa ve uzun şaftları mevcut (dikkat çekiyorum model vs. her şey aynı sadece şaft boyu farklı) .
Son üçüncü model için ise ayrıca 25 inç şaft seçeneği sunmuşlar ki zaten bu seçenek diğer markalarda olan bir şey değil bu seçenek zaten standart dışı. Hangi ihtiyaca yönelik yaptılarsa bilemiyorum ama büyük motorların şaft boylarına karşılık geliyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

25 inç şaft boyu olan motor, adı üstünde Sail Pro, küçük yelkenli tekneler için geliştirilmiş bir model. Ekstra uzun şaft ile dalgalı denizlerde seyir esnasında pervanenin sudan ayrılmasını engellenmiş. Ayrıca bu modellerde alternatör çıkışı da standart.
*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 415
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #116 : Mart 08, 2019, 13:44:54 »
Engin korsanım link için teşekkürler, güzel inceleme.

Efe korsanım aynen haklısınız, sanırım standart ve standart dışı kavramı biraz karıştığı için konu, yok standart olmayanı da var şekline gelmişti. Şimdi taşlar yerine oturdu sanırım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sea is my true love
*

    Çevrimdışı Hasan Boyar

  • * Gezgin Korsan
  • 3
    • Yaşadığı Şehir
  • ANKARA
    • Tekne Adı
  • EŞKİNA, MARMARİS
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #117 : Mart 11, 2019, 10:59:15 »
Honda 2.3HP sorunsuz. 2.30  şişme botla 4.5 knt hız yapıyor. Çekince çalışıyor.
Parasız adam yelkensiz tekneye benzer.
*

    Çevrimdışı Kıvanç Tüfekçioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 1.305
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Dikili
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Merica , Bademli İç liman Alarga
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #118 : Mart 11, 2019, 11:22:35 »
Aralarında çok çok büyük farklar olmamak ile birlikte farklılıklar gözleniyor tekrarlıyorum. Günümüz üretimlerinde birçok motor marka modelde dış çıkartmalarını değiştirip satıyor aynı bloğu kullanıyor. Bunun dısında model / marka / şaft boylarında farklılık oluşturabiliyor... Bahçede olan 5 hp 2 zamanlı yamaha uzun şaft 4 hp uzun şaft merqury motorun arasındaki farkı müsait olduğumda fotoğraflayıp gönderirim. Ev bahçeli mustakil olunca tanıdıkların motorları benim bahçede duruyor. 2.3 hp kısa şaft ile 2.5 hp kısa şaft selva motorun da fotoğrafını çekerim. Yine söylediğim gibi aradaki fark çok büyük değil ama motor büyüdükçe bu farklar artıyor ve daha karmaşık hal alıyor. Arkadaşım 50 hp evinrude kısa şaft aldı tekneye bağladı motoru değiştiremeyince motorun braketi düşürüldü falan anlatmak istediğim konu bu...
*
Ynt: Dıştan takma dingi motorları
« Yanıtla #119 : Mart 11, 2019, 11:41:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Aralarında çok çok büyük farklar olmamak ile birlikte farklılıklar gözleniyor tekrarlıyorum. Günümüz üretimlerinde birçok motor marka modelde dış çıkartmalarını değiştirip satıyor aynı bloğu kullanıyor. Bunun dısında model / marka / şaft boylarında farklılık oluşturabiliyor... Bahçede olan 5 hp 2 zamanlı yamaha uzun şaft 4 hp uzun şaft merqury motorun arasındaki farkı müsait olduğumda fotoğraflayıp gönderirim. Ev bahçeli mustakil olunca tanıdıkların motorları benim bahçede duruyor. 2.3 hp kısa şaft ile 2.5 hp kısa şaft selva motorun da fotoğrafını çekerim. Yine söylediğim gibi aradaki fark çok büyük değil ama motor büyüdükçe bu farklar artıyor ve daha karmaşık hal alıyor. Arkadaşım 50 hp evinrude kısa şaft aldı tekneye bağladı motoru değiştiremeyince motorun braketi düşürüldü falan anlatmak istediğim konu bu...


Kıvanç Kaptan,

Hemen Her Bot markasını satan bir satıcının söylediğinin aynısını söylemişsiniz...
Bizim Gençliğimizde bir reklam vardı, Yok aslında birbirimizden farkımız , Ama biz Osmanlı bankasıyız şeklinde
Bazı Motor markaları ama haklı , ama haksız bir algı oluşturmuş ....
Onu kullanarak biraz daha pahalı satabiliyor diğerlerinden.....
Aklıma ilk Yamaha geldi buna örnek olarak...
Benim söylediğim bilindik markalar ile ilgili Çin malı eften püften motorlar konu dışı elbette...
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........