Yakın zamanda yurt dışından alıp yurda getirdiğim Bavaria 46 Cruiser (2006) ile ilgili tecrübeli yelkenci korsanların yardımına ihtiyacım var.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapAmatör denizci Dünya'sında çok yeniyim, öğrenmem gereken çok şey var ve sadece 1.300 Mil geceli gündüzlü yol tecrübesi (transfer) ve özel bir yelken kulübünden aldığım 1 aylık eğitim.
Hal böyle olunca, tekneyi yeni yeni tanıdıkça, bir eksik donanım fark ettim; direkteki vincin üzerindeki halat yok ( kırmızı ile işaretli ) ?!?
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap Oysa netten yaptığım araştırmalarda emsal tekne donanımlarının bazılarında vinç üzerinde halat var.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapTransfer sürecinde öğrendiğim kadarıyla ana yelkeni açmadan önce vinçi FREE konumuna alıp ana yelken iskotasınıu çekerek yelkeni açıyoruz, geri sararken de vinç kolunu kullanıyoruz ve LOCK konumuna alıp kitliyoruz. Buraya kadar sorun yok gibi ancak sert rüzgarda ana yelkeni açmaya kalkıştığımızda yelken kontrolsuz bir şekilde boşalarak açılıyor. Yani ters ve eksik olan bir uygulama var.
Bence vinç üzerinden dolanması gereken eksik halat firen işlemi görüyor. ( tedbir halatı gibi...) Yanlışmıyım ?
Bavaria' nın kendi teknik paylaşım sitesi halat donanımının şemasını da alternatifli olarak veriyor. Ve halat ismini de "Sonsuz halat " olarak tanımlıyor.
Bu olması gereken halat gerçekte ne işe yarıyor ? nasıl kullanılır ? Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap