0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    T. Ö.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #15 : Mart 01, 2019, 14:07:48 »
Evinrude sitesinde buldum. Sıkıştırma oranını belirtmemişler. Benim takıldığım nokta da burası. Düşük devir bile olsa, mazotu nasıl tutuşturacak?


*

    A. D.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #16 : Mart 01, 2019, 14:20:12 »
Bahsettiğim şekilde yüksek sıkıştırma ile. Dizel ancak dediğim şekilde sıkıştırılarak patlatılır. Normal benzinli motor bujisinin kıvılcımı işe yaramaz.


*

    T. Ö.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #17 : Mart 01, 2019, 14:30:18 »
İşte ben de onu diyorum. Dizel için yüksek sıkıştırma lazım, 15:1 ve üzeri. Otto çevriminde ise en fazla 11.5:1'e çıkabilirsin, sonrasında detonasyon başlar. Benzin için tasarlanmış bir motorda mazotu nasıl tutuşturacaksın?


*

    H. D.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #18 : Mart 01, 2019, 14:41:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İşte ben de onu diyorum. Dizel için yüksek sıkıştırma lazım, 15:1 ve üzeri. Otto çevriminde ise en fazla 11.5:1'e çıkabilirsin, sonrasında detonasyon başlar. Benzin için tasarlanmış bir motorda mazotu nasıl tutuşturacaksın?
Sorunuzda son derece haklısınız demek ki bu motor dizel sistemi ile çalışıyormuş yada bujili sistemden dizel sisteme geçilmek istendiğinde piston hacmini küçülten bir mekanik sistem var.


*

    A. D.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #19 : Mart 01, 2019, 14:54:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İşte ben de onu diyorum. Dizel için yüksek sıkıştırma lazım, 15:1 ve üzeri. Otto çevriminde ise en fazla 11.5:1'e çıkabilirsin, sonrasında detonasyon başlar. Benzin için tasarlanmış bir motorda mazotu nasıl tutuşturacaksın?

Nereden ve nasıl böyle bir kanıya varıyorsunuz. Ferrari F458 Speciale nin sıkıştırma oranı 14:1. Lütfen yazmadan önce biraz araştırın rica ediyorum. Detonasyon zamansız olarak oluşan patlamalardan meydana gelir. bir piston en tepe noktasına ulaşmadan yakıt yüksek ısıdan dolayı patlarsa detonasyon oluşur.

*

    T. Ö.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #20 : Mart 01, 2019, 17:31:34 »
Boston University'de idrak edilmiş 4 yıllık makina mühendisliği tedrisatı üzerine edindiğim kanıyla yazıyorum; 16 yıldır da bilfiil tasarım ve üretim alanında iştigal ediyorum desem, sanırım üslup sorununu biraz toparlamış oluruz?

Sunduğunuz örnek pist için üretilmiş bir motora ait. Kaldı ki şu anda 12.5:1 ile üretiliyor. Acaba kullandığı yakıt hangi oktana sahip? Ona bakarsanız Mazda'nın Skyactiv motorları da Atkinson çevriminde 14.5:1 kompresyon ile çalışıyor.

Yazınızda, üstte yazdığım şeyi tekrarlamışsınız. Dizel çevriminde yakıtı tutuşturmak için gerekli kompresyon oranı benzinin kendiliğinden tutuşmasına sebep olur ve detonasyon oluşur. Ben de en başından beri bu işin çalışmasının mümkün olamayacağını anlatıyorum.
*

    A. D.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #21 : Mart 01, 2019, 17:47:29 »
Speciale tek motor çıktı sıkıştırma oranıda 14:1 dir. Normal benzin ile çalışır sadece yakıt doldurma yeri değişiktir. Normalde F458 ise evet dediğiniz gibi 12.5:1 dir. O da normal benzinle çalışır. Demek oluyor ki iki sıkıştırma oranıda sizin bahsettiğiniz sıkıştırma oranının üzerinde. Gayette sorunsuz olarak çalışan motorlardır. Bahsettiğiniz Mazda da aynı şekilde yüksek sıkıştırma ile çalışan motorlar. Hangi okulu okuduğunuz veya bilginiz yukarıda bahsi geçen motorların çalışmadığı anlamına gelmiyor. Aynı şekilde adamların yaptıkları makine de çalışmıyor demek değil. Adamlar amerikan ordusuna motor üretiyor. Çalışamama durumunda adamların başına neler gelebileceğini az çok tahmin ediyorsunuzdur. Şu yazdıklarınıza aklınız nasıl eriyor ben onu anlamıyorum. Çalışamaz diyorsunuz. Adamlar üretmiş ve piyasaya sürmüş. Ali expresste falan da satmıyor amerikan ordusuna satıyor.
*

    A. D.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #22 : Mart 01, 2019, 17:50:18 »
Tek soru soracağım?
Siz 11.5:1 in üzerinde sıkıştırma olamaz detonasyon olur  dediniz benzinli motorlarda. Ben de olduğunu ve çalıştığını ispat ettim mi etmedim mi? Daha fazla anlatmama gerek var mı?
*

    T. Ö.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #23 : Mart 01, 2019, 18:01:39 »
Anlaşılan o ki tedrisat eksiğiniz var, üslup sorununun kaynağı da bu.

Cevaplayayım; herhangi bir şey ispat edemediniz. Sıkıştırma oranı 11.5'in üzerinde başka benzinli motorlar da var ancak her benzinli motor otto çevriminde çalışmak zorunda değil, atkinson da olabilir.

F458 örneğinden yola çıkacaksanız, neden kendi aracınızın silindir kapağını 14.5:1 olacak şekilde taşlatıp ekstradan yüzlerce hp kazanmıyorsunuz? F458 motor ömrü nedir? Ya da şöyle bir şey denemeye ne dersiniz; bir otto motora mazot koyun ve çalıştırın. İster 2 ister 4 zamanlı olsun. Çalışırsa o motorun bedelinin iki katını ödeyeceğim size.

Bir de yazdıklarımı okursanız, ben hiç "çalışamaz" demedim, "nasıl çalışır, bir bilen anlatsın" dedim.

Selametle..
*

    A. D.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #24 : Mart 01, 2019, 18:28:33 »
kendi arabamin motoru buna uygun degil cunku boxer. onun disinda motor hacmi 2.5lt. o nedenle manasiz. onun yerine turbo kullaniyorum. her motorun sikistirma oranini arttirarak guc alamazsiniz devirde cevirebilmeniz gerekir. hadi normal 4 silindir bir motor bile olsa o sikistirmayi elde edecek kadar taslarsaniz pistonlarla subaplar birbirine en sonunda kavusurlar nurtopu gibi motorunuz olur. silindir kapaginin ve egzantriklerin buna uygun olmasi gerekir.
gelelim kac bin km omru var konusuna. 70bin kmde olupta halen calisan f458 ben biliyorum. sahibi hergun alkent gebze gidip geliyor. bi de burads omur konusu nereden cikti. adamlar devriye atmayacak askeri botlards kisa mesafelerde kullanacak.  siz yok olmaz dediginiz bir seyin olmamasi mi gerekiyor. nasil calistigini bilmiyorum ama adamlar yapmislar ve satiyorlar. demek ki sizden de benden de daha fazla bilgililer. adam sadece dizel calistiracaksan bir pim var onu cekeceksin yazilim degisecek diyor.
*

    A. D.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #25 : Mart 01, 2019, 18:54:37 »
bi de otto diye tutturan sizsiniz. onun disinda biri bana anlatsin degil calismasina imkan yok diyorsunuz. bunlar sizin yazdiklariniz ahanda yukarida yaziyor kendi yazinizla.
bunun disinda otto ya yuzde yuz  mazot atarsan evet calismaz ancak benzine mazot karistirirsan calisiyor. daha once cadde yarislarinda arkadaslar evo6 ya etanolle beraber mazot koydular. performans artmadi ama kirilmadida.
*

    E. Ş.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #26 : Mart 01, 2019, 19:25:47 »

Otto çevrimi ve Diesel çevrimi.

Benim bildiğim bunların farkı yanmada.

Atkinson çevriminde yanma aynen Otto çevrimindeki gibi,anladığım.

Emme zamanı farklı sadece.Emme subaplarında gecikme var.

Doğrumu anlıyorum ?
*

    E. Ş.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #27 : Mart 01, 2019, 20:02:58 »
Emme sübap zamanlaması değiştirlebilen Otto çevrimli bir motorda yüksek sıkıştırma oranları olabilir görünüyor.

Böyle bir motoru sübap zamanlamasını uygun ayarlıyarak Diesel çevriminde çalıştırmak mümkün görünüyor.

Motorun mekanik dayanımının yüksek basınç ve sıcaklıklara da uygun olması lazım tabi.
« Son Düzenleme: Mart 01, 2019, 20:04:14 Gönderen: Erol Şar »
*

    A. D.

Ynt: Diesel dıştan takma motorlar
« Yanıtla #28 : Mart 02, 2019, 08:02:23 »
abi dizel koydugun zamanda 30hp degildir zaten. dizeli sadece acil durumlar icin yazmis. yani sahile baskina gittin benzin bitti etrafta benzinli araba yok cek bi arabadan dizel onunla don gemine diyedir.