0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. E.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #15 : Haziran 01, 2009, 23:05:27 »
"herkes" kim?
mesela Yeni Zellandalılar mı? )))



*

    H. E.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #16 : Haziran 01, 2009, 23:12:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
çok lezzetli teknik bi sohbete 2 dk kahve molasında bi serinlik vermek için, hakan e korsanımın uçarı resimleriyle alakalı yazıyorum:



vayy!! uçarıyı  dört bi yandan yeni görüyorum. bindirme kaplama  ahşap klasik güzeli ha. vaoww!! (!). bi ahşapsever olarak güle güle kullan, rüzgarın kolayına diyorum korsanım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


(bu yağdan sonra bi gün bi tur pindircenmi tekneye beni hakan abi bea!?)

Elbette Balta Korsanım. Canım feda.


*

    N. Y.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #17 : Haziran 01, 2009, 23:13:47 »
Denizci tekne dünyanın heryerinde seyahat edebilmesi gerekir.Gerekirse dünya turu da olabilir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"herkes" kim?
mesela Yeni Zellandalılar mı? )))




*

    M. E.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #18 : Haziran 01, 2009, 23:21:20 »
İşte ben de tam ben de bunu anlatmak istiyorum...

ARKADAŞLAR DÜNYANIN TÜM DENİZLERİNDE, TÜM ŞARTLARDA BİZİ VEYA REİSİ HER ŞEKİLDE MEMNUN EDECEK BİR TEKNE YOKTUUUUURRRR!!!"

"OLAMAZ DAAA""""

yani biz önce kendi şartlarımızı belirleyelim, artık o tekneyi ne için kullanacaksak, bu Güney Okyanusunda yeni Zellandalılarla ya da Desjoyeaux veya rakiplerinden biriyle solo yarış olabilir, ya da Göcek koylarında kıçtan kara olmak için olabilir, çeşit çeşit sorunlara çeşit çeşit çözümler mevcuttur!

Neden mükemmeli bulmak için bu kadar uğraş!

Hepsi mükemmel!

Mükemmel olmayan tek bişey var o da insan anlayışı ya da algısı!


*

    E. A.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #19 : Haziran 01, 2009, 23:23:29 »
Capsize ratio, tekne üzerindeki gövde malzemesi disindaki cam ve benzeri alanlarin tek basina ayri ayri büyüklükleri ve orani, salmanin gövdeye ve bir tasiyici omurgayla carmiklarla birlesmesi, gövde güverte baglantisi, gövde yapim sekli ve malzeme yogunlugu....

Mehmet Erem korsana katiliyorum. Teknelerin denizciligiyle, kisilerin denizciligi (bu örnekte su kuslari Yeni Zellandalilar cuk oturmus) farklidir.  

Nedim Korsanin
" Denizde kalinmaya cekinilmeyen tekneler" genellemesi de kisiye göre degisecegi icin gercek bir denizcinin gözüyle bu kalibreye oturduysa eyvallah. Ama cahil cesareti gösteren bir kisi de altindaki bir sürü eksigi ve problemi olan tekneyle "denizde kalmaya cekinmeme" cesareti gösterebilir.

Dolayisiyla denizci tekneleri, gercek denizcilerin gözüyle bakarak degerlendirmek lazim.
(Hadi Cem Gür Korsanim, senin pencerenden bu konuyu okumak cok zevkli olacaktir gercekten)

  


 

*

    M. G.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #20 : Haziran 01, 2009, 23:28:54 »
1-borda yüksekliği rüzgar açısından yüksek olmayacak
2- çarmıh vs telleri "redundant" baglanmış olacak. yani bir kopsa öbürü tutacak.
3- eger yelkenli değilse çift bagımsız motor olacak
4- takla atabilecek batmayacak
5- su alma problemi (ustten dalgada ve taklada) çok az olacak
6- dümen palası büyük olacak
7- motor nisbeten güçlü olacak
8- dalgadan boşa düştüğünde ürküten çatırdama fazla yapmayacak
9- salma düşer mi diye içinize korku salmayacak
10- sanırım direk öne nisbeten yakın olacak (bilenler söylesin)
11- demiri kaliteli olacak.
*

    C. G.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #21 : Haziran 01, 2009, 23:30:15 »
Ooooooooo. Bir sinemaya gittim geldim neler neler konuşulmuş,tartışılmış !
Önce konuyu yeniden gündeme getirdiği için Osman Aktuna Korsan'a teşekkür etmek gerek.
Görüyorum ki yorumlar forumun ilk bebeklik dönemlerinden uzaklaşıp palazlanmaya başlamış. Yorumlar çok daha anlaşılır ve "oturaklı". Merem Korsan'ın kısa analizi oldukça açıklayıcı.
Biraz daha yorumlar gelsin hele.

Ama kısaca şunu söylemek gerek galiba. "Denizci tekne" reisinin tercihlerine bağlı olarak herkese göre değişir.
Evrensel denizci tekne var mıdır? Evet bana göre vardır.
Benim standarlarım söyle:
Tam omurgalı
Yeke dümen
Asgari 7,5 metre (24Ft) azami 9 metre(29-30Ft)
Asgari 4 ton azami 8,5-9 ton
Tatlı su ve yakıt tankları asagari 30 günlük etaplara yetecek miktarda
Blue water'larda klasik randa arma olabilir. Ama açık deniz için kesinlikle markoni arma.
40 derecelerde orsaya girebilecek bir yalken planı.
Mümkünse runner(Pupa palangasız)
İlle de Cutter arma
İç hacimi değil amma seyir konforu yüksek. Her denizde salınımları smooth...
Kaza, çarpma, kırılma, hasarların- Motorun ve mekaniğin Dünya'nın her limanında, en ücra köşesinde bile tamir edilebilir olması.
Mümkün olduğunca mekanik, olabildiğince az elektronik.
Bütün bu kriterler bizi ataları "iş tekneleri" olan torunlara götürüyor.
Bir de 1970'ler ve 80'lerle başlayan Amerikan-İngiliz açık deniz gezi yatçılığı tasarımlarına ulaştırıyor.

Günümüz tekneleri için gerekirse kendi yorumlarımı sonraya bırakıyorum.


 
*

    N. Y.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #22 : Haziran 01, 2009, 23:33:30 »
Mehmet Korsanım,ben mükemmel tekneyi tarif etmedim.Denizci tekne deyince ne anladığımı yazdım..Tabiiki mükemmellik farklı bir şey..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İşte ben de tam ben de bunu anlatmak istiyorum...

ARKADAŞLAR DÜNYANIN TÜM DENİZLERİNDE, TÜM ŞARTLARDA BİZİ VEYA REİSİ HER ŞEKİLDE MEMNUN EDECEK BİR TEKNE YOKTUUUUURRRR!!!"

"OLAMAZ DAAA""""

yani biz önce kendi şartlarımızı belirleyelim, artık o tekneyi ne için kullanacaksak, bu Güney Okyanusunda yeni Zellandalılarla ya da Desjoyeaux veya rakiplerinden biriyle solo yarış olabilir, ya da Göcek koylarında kıçtan kara olmak için olabilir, çeşit çeşit sorunlara çeşit çeşit çözümler mevcuttur!

Neden mükemmeli bulmak için bu kadar uğraş!

Hepsi mükemmel!

Mükemmel olmayan tek bişey var o da insan anlayışı ya da algısı!
*

    E. A.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #23 : Haziran 01, 2009, 23:34:00 »
Cem Gür baba Korsan geldi, yavaaasca baska bir konuya geciyorum ben Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sonra döner okurum buraya eklenenleri
*

    M. G.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #24 : Haziran 01, 2009, 23:36:51 »
Cem abi cutter da direk azcık daha önde oluyor mu?
*

    C. G.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #25 : Haziran 01, 2009, 23:39:36 »
Hayır Göktürk korsan. Cutter da direk neredeyse tekne tam boyunun baştan itibaren 2,25/5'inde. Ki Trenketeye yer kalsın ve çalışabilsin.
*

    N. Y.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #26 : Haziran 01, 2009, 23:39:57 »
Erhan Korsan dur kaçma!...Güzel ve faydalanacağımız bir konuda,konunun profesörlerinden böyle bir dersi başka bir yerde bulamazsın..
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cem Gür baba Korsan geldi, yavaaasca baska bir konuya geciyorum ben Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sonra döner okurum buraya eklenenleri
*

    M. E.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #27 : Haziran 01, 2009, 23:45:49 »
Burada her reis kadar "doğru" var!
herkes çıkar ve bişeyler der, denizde kalan, gören-geçiren kimse de itiraz edemez...

ama eğer biri çıkıp da "Dünyanın tüm denizleri" derse, (tabi ben burada her havayı da anlıyorum çünkü Horn Burnunu dümdüz havada geçmek de mümkün), ben onu "mükemmel" tekne olarak anlıyorum...

Neyse arkadaşlar,
kusura bakmayın ben sıkıldım muhabetten!  daha doğrusu anlatamamaktan, ya da şöyle diyeyim "anlaşılamamaktan"...

ya da galiba bu akşam biraz negatif bir ruh halindeyim!
belki de hiç yazmasaydım en baştan keşke...
*

    U. K.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #28 : Haziran 01, 2009, 23:47:56 »
Yok be gülüm, bence gayet iyi anlaşıldın.
Ne demişler "negatif ruh hali yoktur, az votka vardır."
Hadi bakalım.
*

    C. G.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #29 : Haziran 01, 2009, 23:50:47 »
Denizci tekneye en iyi ve yakın örnekler yine GeKo'lardan geldi diyebiliriz.
Silivri Kalamış dönüşünde "Uçarı" ve "Tayo-Mar" denizci tekne nedir'in en bariz en çarpıcı örneklerini verdiler. Boylarına poslarına bakmadan hem de.
Biri "Kuzey" denizci geleneği diğeri İngiliz/Amerikan kırması.
İşte bu noktada Merem Korsan'ın “dolayısıyla BCC veya salma omurgalı tekneler, okyanus aşırı ticaret rüzgarlarının ahkim olduğu, günlerce aylarca seyahat edildiği şartlarda dümen tutmak açısından çok elverişlidir. peki ama ya reis teknesini Karadeniz'de kullanacaksa?
…… Marmara'nın kancık akaçklarında işe yarayacak mı?”
yorumuna katılamıyorum
« Son Düzenleme: Haziran 01, 2009, 23:51:15 Gönderen: Cem Gür »