0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. A.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #75 : Ağustos 06, 2010, 11:22:30 »
Benim bildiğim kabaca."Denizci tekne" denizin formuna uygun,dalgayı kolay aşıp suda oturaklı ve güvenli bir yapıya sahip olan tekne.
Yaygın olarak kullanılan bir ifade.


*

    H. E.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #76 : Ağustos 06, 2010, 11:42:58 »
Günümüzde üretilen tekneler, özellikle gezi sınıfı tekneler yaygın gövde formları nedeniyle dalgalardan daha fazla etkileniyorlar. Denizci diye tabir edilen genellikle tam omurga salmalı tekneler ise tank gibi yüksek ataletli bir tavır sergiliyorlar. Bu iki tipte tekne yan yana aynı dalgayı aldıklarında gezi tipi teknede dümenci oldukça dikkat harcamak zorunda kalırken, denizci teknedekiler kadehe rakı doldurabiliyorlar.
British Channel Cutter, Folkboat, Maşallah, Tayo-Mar gibi tekneler denizde oldukça stabildirler. KArşılığında ise hafif rüzgarlarda pek gidemezler ve orsa performansları nispeten düşüktür.


*

    A. Ç.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #77 : Ağustos 06, 2010, 12:06:27 »
Denizci tekne, sizin gücünüz tükendiğinde denizle başedebilen teknedir. Modern tekneler özellikle yelkenli olanları, yelken seyrinde rüzgar üstüne gitmek mümkün olmadığından su kesimlerinin biçimi dalgada gitmek için çok uyugn değildir. Motor ile rüzgar ve dalgaya karşı giderken sürekli başları suya çarparak neredeyse patlayackmış gibi ses çıkarır. Bu vurmalar tekneye zarar vermese dahi üstünde barınmak oldukça zor olur. Sarsıntı ve ses rahatsız edici boyutlara varır. Bu tekneler deplasmanları genellikle az olduğundan dalgayı yandan aldıkarında da çok sallanırlar. Eski tekneler genellikle deplasmanları daha fazla ve su altı kesimleri de daha açılı olduğundan dalgaya karşı seyirde vurmak yerine denizi yararlar ve sessiz bir şekilde suya girer çıkarlar. Deplasmanları da daha fazla olduğundan hareketleri daha uzun salınımlar içinde olur. Böylece içindeki personel fazla rahatsız olmaz.

Deplasman arttıkça ve tekne altının şekli daha V şekline yaklaştıkça denizciliği artar. 


*

    m.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #78 : Ağustos 06, 2010, 16:13:05 »
Sadece sert havada stabil olmak denizci bir tekne göstergesimidir?

Omurga salmalı olup ta, denizde üstünde olmaya cesaret edemeyeceğim tekne(ler) gördüm...
Üstelik çok eski de değillerdi...

Her eski tip uzun salmalı tekneyi "Bu denizicidir" diyebilirmiyiz?



*

    M. A.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #79 : Ağustos 06, 2010, 16:21:45 »
Bir teknenin denizciliğini belirleyen en önemli unsurlardan biriside Teknenin Balast Oranıdır.
Teknenin Toplam ağırlığının %40-%50 civarı Balast olarak teknenin altında ise ve teknede iyi inşa edilmiş ise. Böyle bir tekne her yola gider. Hacı yatmaz gibi direği suya bile girse hemen toplar kendini. Dünya seyahatine çıkan teknelerin bir çoğunda bu özellik vardır.

*

    K. A.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #80 : Ağustos 06, 2010, 16:58:10 »
okuduklarımdan çok faydalandım ancak armalar konusunda karar veremedim okuduğum tüm yazılarda arma cutter veriliyor kech mi cutter mı daha avantajlı benim teknem keç 7 havada egedeydim ve bana sorun çıkarmadan seyir yaptım fırtına floku ana yelkene 2 camadan vurulabiliyor 2 camadanla o büyük dalgalarda şimdi üstadlara soruyorum dünya seyahati yapmayı planlıyan korsanlar minimum kaç metre ve hangi armada tekne yaptırmalı kafası karışık korsan bu arada mizana yelkenini nerdeyse hiç kullanmadık pekde açmıyorum teknem 7650kg
*

    A. Ç.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #81 : Ağustos 06, 2010, 17:13:11 »
Keç arma tekne tek kişilik kullanım için çok verimlidir. Mizana yelkeni keç armanın vaz geçilmezidir. Mizana yelkeni hemen her rüzgar açısında kullanlımalıdır. Keç cutter arma ise yelken alanlarının fdaha da bölünmesi ve değişik yerlerde yelken açılabilmresi açısından çok verimli olur.

Mizananızı açın, diğer yelkenleri boşlayın, mizana iskotasını bumbayı ortada tutacak şekilde iyice kasın. Dümeni serbest bırakın, tekneniz rüzgara başını çevirip en fazla 45 dereceden rüzgar alacak şekilde salınır durur. Keç armalı bir teknede hele cutter ise hemen hiç bir zaman camadana ihtiyacınız olmaz. Gerektiğinde değişik yelkenleri tamamen indirerek dengeli bir seyir yapabilrisiniz.

Orsa seyrinde çok hafif olmayan havalarda genova - ana yelken seyri yerine genova mizana ile seyir yapmayı denemenizi önerrim. Orsa seyrinde genova rüzgarı tekne başından geliyormuş gibi çevirir, bu nednele ana yelken çok verimli olmaz. Halbuki mizana küçük olmasına rağmen rüzgarı daha fazla açılı aldığından çok daha verimli çalışır.

Keç arma ,için bir kaç örnek verdim. İyi trim edilmiş yelkenlerle dümeni bırakıp sadece mizana iskotası ile teknenin yönünü kolaylıkla değiştrievbilirsiniz.

mizanannızı kullanın. Keç armanın en büyük özelliklerini kendi gözünüzle görün..
*

    K. A.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #82 : Ağustos 06, 2010, 17:28:15 »
ahmet korsanım evet teknem keç cutter arma bu dediğinizi denicem daha önce ana yelkeni indirip mizana ve cenova ile hiç kullanmadım camadan vurmaya gerek yok derken tam anlamadım hava çok sertlediğinde nasıl olcak camadansız
*

    K. A.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #83 : Ağustos 06, 2010, 17:32:22 »
ahmet korsanım bu arada benim kayığın yelken alanını hesapladım cenova trinket ana yelken ve mizana 1115m2 topluyor ben bu tekneyi aldığımdan beri bir kez kuşadasında cenova ana yelken ve mizana yelkeni ile kullandım trinketi açmadım bile daha acemiliği üstümüzdn atamadık tabi aslında iyi bir kurs almam lazım
*

    K. A.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #84 : Ağustos 06, 2010, 17:32:54 »
m2 yanlış olmuş 115m2 yelken alanı
*

    A. Ç.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #85 : Ağustos 06, 2010, 18:02:00 »
Hava durumuna göre:

Genova yerine trinkete geçmek, ana yelken ve mizana ikilisinden mizanayı indirmek, veya ana yelkeni tamamen indirmek genellikle çok iyi sonuç verir. yelken alanları çok parçalı olduğu için aynı yelkeni küçültmek yerine rüzgar açısına göre birinden tamamen vaz geçmek yeterli oluyor. Camadanların olması ise ek bir avantaj ama keç arma tekneler bir de cutter arma ise yelkenleri tamamen indirerek yelken alanı küçültülebilir. Böylece camadan vurma zahmetinden kolaylıkla kurtulursunuz.

Pratik uygulama için birlikte çıkabiliriz.  
*

    K. A.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #86 : Ağustos 06, 2010, 19:03:44 »
ahmet korsanım bu teklifinize sazan olurum ve çok da memnun olurum teknem tekirdağ da sizi burda misafir etmek de isterim yada ben gelirim bana özelden yazarsanız teşekkür ederim
*

    C. G.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #87 : Ağustos 06, 2010, 23:36:35 »
Ketch % cutter armalarda yelken trimi alternatifleri neredeyse sonsuzdur Kemal Korsan.
Tchita'da flokmu yoksa genoa'mı var bilmiyorum. Ama trenketeyi kullanırken en öndeki yelkeninizi flok boyutlarında kullanmanızı tavsiye ederim.
Diğer taraftan yine çok sert havalarda ana yelkeni indirerek sadece trenket ve bocurumu/miznayı kullanmanız hem tekneyi daha az bayıltacak hem de her iki yelken tekneyi dengeleyecektir.

Cutter armalarda tekneyi çeken "katır" trenketedir. Özellikle kışmevsimi sert kuzey rüzgarlarında camadanlı ana yelken ve yine camadanlı trenkete size çok konforlu bir seyir sağlayacaktır.

*

    K. A.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #88 : Ağustos 09, 2010, 22:39:34 »
Cem korsan; teknede 1 adet büyük genova bumbanın yarısını geçiyor yine 1 adet genova oda bumbanın önüne geliyor 2 adet flok yelken 1 adet fırtına floku bir adet ana yelken 1 adette mizana yelkeni var
ben birde fırtına ana yelkeni yaptırmak için bir firmayla konuştum fiyat verdiler ayrıca bu yelkenlerin kullanımıyla ilgili bir topik varsa okumak isterim yada
 ahmet korsan birlikte çıkabiliriz dedi teknem bitince bakımı sanırım kendisinden kurs alabilirim ayrıca cem korsan size ayrı bir soru sormak istiyorum ben yeni bir tekne yaptırıcam bir kaç kez yazmıştım forumda ancak sizin bir sözünüze takıldım o da şu 10 metreden büyük teknelere verilen paralara yazık demiştiniz benim 12 13 metre aralığında tekne yaptırmayı düşünürken kafam karıştı bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim
saygılar
*

    H. Z.

Ynt: Denizci Tekne nasıl olur?
« Yanıtla #89 : Ağustos 09, 2010, 23:10:21 »
Gecenlerde bir ilan sitesinde gezinirken bir tekne resmi gordum. Tekne son demlerinde yana kaykilmis ha batacam ha batayim diyor garibim. Ilanda Cok Denizci Tekne yaziyordu. Valla denizci tekne terimini ben de anlamam. Sanirim hepimizin teknesi denizde yani denizci golde duren tekneler golcu mu? Mesela Adnan abi kuzeye Tuna nehrine ciktiginda S/Y Anarada kayigi 'cok nehirci' tekne mi olacak? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bazi teknelerin brosurlerinde 'denize oturan' 'denizde guvenli' ibareleri var denizci tekne yerine.
Neyse benim icim rahat, sirtim pek. Masallah kaygi deniz uzerinde.

(Denizuzerinde durandenizciteknesiolankorsan Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )