0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bir halatla bosa tutulabilir. Zincir üstüne kaymayacak bir bağ yapılır, çifte kazık bağı yeterli oluyor. Halat zincirle birlikte yaklaşık 1-1,5m suya girecek kadar boşlanır ve koç boynuzuna volta edilir. Zincir yük taşımayacak kadar ırgattan boşlanır. Irgata yararının yanı sıra dalga etkisi ile baştaki makaraya sürten zincirin gürültüsü engellenir ve rahat uyunur. Halata suya 1-1,5 m girecek kadar boşluk verilmesi ise halatın esneme kabiliyetinden yararlanmak içindir. Üç kollu veya sekiz kollu halat tercih edilmelidir. Bosa tutmak için suya eğilmeye gerek yok. Güverte üzerinde iken zincire bosa tutup, halatı volta ettikten sonra suya 1-1,5 metre girene kadar zinciri boşlamak yeterli olur. Demir alırken de yine ırgat ile zinciri alıp, bosa kancası veya bağ güverteye gelince çözülebilir.
Alargada 3-4 metre fazla kalomadan zarar gelmez ama kıçtan koltuk alacaksanız, bosa tuttuğunuz yere dikkat etmek gerekir. Önce yeterli kalomayı bırakıp, 3-4 metre alıp bosa tutup sonra bağlanmak sorunu çözebilir.
Bordadan rüzgarda demir boşta ise öncelikle başın rüzgar ile sürükleneceğini unutmayın.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBordadan rüzgarda demir boşta ise öncelikle başın rüzgar ile sürükleneceğini unutmayın.Demir boşta ise derken kıçın sabitlenmediği durumdan bahsettiniz sanırım. Bu pozisyonda tekne başını rüzgara çevirmeye çalışmaz mı? Sürüklenir kelimenizden çıkardığım, teknenin başının rüzgaraltına sürükleneceği oldu. Bu doğru mudur?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapAlargada 3-4 metre fazla kalomadan zarar gelmez ama kıçtan koltuk alacaksanız, bosa tuttuğunuz yere dikkat etmek gerekir. Önce yeterli kalomayı bırakıp, 3-4 metre alıp bosa tutup sonra bağlanmak sorunu çözebilir.Anladığım işlem sırası; 1 . Yeterli kaloma ile kıyıya yaklaşılır, koltuk halatı ile kıç sabitlenir.(Eğer kıçı sabitlemeden bosa vurursam, kaybolan zaman içinde teknenin kıçı rüzgar altına kayabilir, acemi bosacı olarak vakit alacağını düşünerek)2. Kıç halatlarına boş verilerek, ırgat yardımı ile zincir 3-4 metre alınarak tekne ileri alınır.3. Bosa vurulduktan sonra tekrar zincire 3-4 metre boş verilip yük koçboynuzuna alınır ve tekne kıyıya eski pozisyonuna getirilir. Ardından koltuk halatlarının boşu alınır.Bu işlem doğru mudur?
Teknenin hiç bir noktasının sabitlenmediğini varsayıyoruz. Yani demir, kıç koltuk tekneyi tutmuyorsa önce baş rüzgaraltına gider. Demir atılmışsa zincir dolduğunda baş durur ve sonra tekne başı rüzgara döner. Aynı şey kıç için de geçerlidir. Baş bağlı veya demirli değilse tekne kıçını rüzgara çevirir.
Konuyu şöyle bir tararken İsmail Bey'in yazdığı, amatör denizcileri küçümseyici tarzdaki mesajı okudum da bir şeyler karalayayım dedim izninizle. Öncelikle kendisine amatör kavramının, bir işi yapan kişiye 'yetersizlik' anlamı katılarak söylenen bir şey olmadığını hatırlatayım. Profesyonel ve amatör arasındaki fark kendisinin anlatmaya çalıştığı gibi bir fark değil. Bir işi zevk almak için, hobi amaçlı yapan kişilere amatör, para kazanmak ve hayatını idame ettirmek için yapan kişilere de profesyonel denir. Kaldı ki, ben hayatım boyunca denizleri de aşsam, kendimi yine de yetersiz, yine de kendisinin amatör kavramıyla görmeyi tercih eder, yeğlerim! Ben oldum diye bir şey yoktur. Yani son hadde amatör kelimesi, amatörlük ifade etmez. Bu 1. Kendisi anladığım kadarıyla yarışmayı seven bir profesyonel denizci. Fakat söyledikleri külliyen yanlış. Yelken yarışçılarının yelken, rüzgar ve optimizasyon bilgileri daha kuvvetlidir yazmış. Hatta daha ileri giderek kendisi yelken yarışçılarının amatör denizcilere göre daha esaslı denizci olduklarından bahsetmiş. Ben yeni ve hep amatör kalmaya çalışacak bir amatör denizci olarak, olma aşamasında yarışmış ve hala fırsat buldukça yarışan bir yelken, deniz severim. Kendimi asla bir statüye bağlı olmaya hissetmedim. Kategorize etmedim. Denizcilik, 3-5 tane noktaya bağlı olarak optimize edilecek bir şey değil. Yelken yarışçıları 40-50 knot rüzgarda yelken yapar iken, amatör denizciler bu rüzgarda tekne üzerinde ayakta dahi duramazmış Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Alkışlar... En çok buna güldüm. Hayatı boyunca sadece yarışmış bir yelkenci getirin biraz denizcilik anlatsın amatör denizciler...İnsanları kendi kafanızda kategorize etmekten, kategoriler içerisinde kendi gördüklerinize göre sınıflandırmaktan vazgeçin..Saygılar
Denizde demirleme kuralı...1. Alargadaysan boşalt tüm zincirini... Boşalt ama rüzgar dönerse vereceğin çaparizi hesap et ona göre boşalt.. Kalsın denizde tüm zincir... Gece rahat uyu..2. İskeleye tornistan yanaşıyorsan en uzak noktadan boşalt tüm zincirini ... Tam yanaşacağın yerin yarısına geldiğinde boşaltmayı bir stop et tornistanda devam et.. .. demir bi tutsun tekneyi şöyle bir zınklasın, sonra boşaltmaya devam ederek yanaş.. 3. Kıçtan kara yapıyorsan boşalt tüm zincirini... Yine yarıda boşaltmayı kes, demir bi saplansın , sonra devam et.. Sinüs, kosinüs, tanjant... Boş... Sapla demiri, sal zincirini, alt tarafı çekerken biraz zaman kaybedersin o kadar..