0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Daha çok okuyor,daha çok soruyoruz.Olması gerektiği gibi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Demirleme ile ilgili birkaç sorum var, demirleme ve kıçtan kara metodlarını araştırırken aklıma takıldı, fazla detaya daldım diye korkuyorum ama galiba öğrenmezsem rahat edemeyeceğim:1- 5 metre derinliğe 25 metre demir bıraktığımızda tekne demir attığı noktadan kaç metre geriye gider? Pisagor üçgeni ile tahmin edeceğim, ama demirin düz değilde eğik olması hesaba ciddi biçimde etki edebilir sanıyorum.2- 34feet ve 40feet Beneteau gibi polyester teknelerde genellikle demir uzunluğu ne civardadır, ya da ne civarda olmalıdır? Bunun teknedeki ırgat sistemi ile bağlantılı olduğunu farkındayım fakat belirli bir standart değer vardır diye tahmin ediyorum. Ya da tekne kiralarken arayıp sormak lazım mıdır sizce?3- Sanırım kıçtankara iskeleye yanaşırken azalan derinlik, teknemizdeki demirin uzunluğu ve vermemiz gereken kaloma arasında bir ilişki var.Bunu formüle etmek mümkün müdür? Yani İskeleye 2 metre kala demirin bitmesi, ya da iskeleye yanaşabilme ama yeterli derinliğe demir atamama vs. gibi sorunların bazı değişkenleri hesaba katarak bir algoritma ile çözüleceğini sanıyorum, tabi teknenin arkasında iskeleye uzaklığımızı ölçen bir uzaklık ölçer yok, ama misal olsa idi, bu iş nasıl çözülürdü? Demir atılması gereken o belirli aralık tüm değişkenleri hesaba katarak nasıl hesaplanırdı?
gemilerden çifteleme dediğimiz sistem kullanılmaz. çok nadir iki demir sancak iskele birlikte atılır. teknelerde ise çifteleme daha basit ve daha güvenli olabilir. ben sadece bir arkadasın paylaştığı resme yorum yapmıştım.selametle,
...Biz yelkenli teknelerimizde çapanın dibe gömülmesini gözümüzle görmek isteriz hep...
Hatta dalıp bakamayacağı yerlere demir atmayan manyaklar vardır, ad vermeyeyim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapHatta dalıp bakamayacağı yerlere demir atmayan manyaklar vardır, ad vermeyeyim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBiri benim.
Yardım için çok teşekkür ederim.Daha önce yollandı mı bilmiyorum, halat + zincir hesaplarını merak eden mühendisler için Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap adresinde bu hesaplar detaylıca yapılmış. Burdaki excel tablolarda (Excel'de makroyu etkinleştirdikten sonra) zincir, ya da halat+zincir karışımı teknelerde verilen kalomaya göre denizin dibindeki zincir şeklini grafikte görebiliyorsunuz, zincir açısı ve etki eden rüzgar ile geriye giden teknenin salınım çapı da hesaplanıyor, ayrıca tekneye etki eden kuvveti girerek zincirin tarayıp taramayacağını hesaplayabiliyorsunuz. (gerçi zemin yapısı hiç hesaba katılmamış!) şurada tekne büyüklüğüne göre hangi rüzgarda kaç daN kuvvetin etki ettiği hesaplanıyor:Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap2. ve 3. grafikten sanırım zincirin işleyişi açıklanabiliyor.Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapanladığım kadarıyla belirli bir uzunlukta zincirin çapa ile C noktası arasında zeminde olması lazım. Fakat rüzgar, akıntı vs gibi faktörler ile tekneye etki eden güç yüzünden (Fc) zincir kalkıyor ve yatay çekim gücü sıfıra düştüğünden çapa tarıyor.
Şu 4 katı zincir döşeme konusu bizim ADb kitabında yazar. Sınava girecekler sorunun doğru cevabı 4! Bana hep çok değilmi ? Diye düşündürmüştür. Bizim sandalla 80 metre ye oltaya gideriz. 320metre zincire para mı yeter? Kaç kilo tutar:) bu hesap kanımca yelkenli teknelerin Kıçtan kara olması için uygun bir hesap.