0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. S.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #75 : Ocak 24, 2014, 03:24:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Demirleme ile ilgili birkaç sorum var, demirleme ve kıçtan kara metodlarını araştırırken aklıma takıldı, fazla detaya daldım diye korkuyorum ama galiba öğrenmezsem rahat edemeyeceğim:

1- 5 metre derinliğe 25 metre demir bıraktığımızda tekne demir attığı noktadan kaç metre geriye gider?  Pisagor üçgeni ile tahmin edeceğim, ama demirin düz değilde eğik olması hesaba ciddi biçimde etki edebilir sanıyorum.

2- 34feet ve 40feet Beneteau gibi polyester teknelerde genellikle demir uzunluğu ne civardadır, ya da ne civarda olmalıdır? Bunun teknedeki ırgat sistemi ile bağlantılı olduğunu farkındayım fakat belirli bir standart değer vardır diye tahmin ediyorum. Ya da  tekne kiralarken arayıp sormak lazım mıdır sizce?

3- Sanırım kıçtankara iskeleye yanaşırken azalan derinlik, teknemizdeki demirin uzunluğu ve vermemiz gereken kaloma arasında bir ilişki var.
Bunu formüle etmek mümkün müdür?  Yani İskeleye 2 metre kala demirin bitmesi, ya da iskeleye yanaşabilme ama yeterli derinliğe demir atamama vs. gibi sorunların bazı değişkenleri hesaba katarak bir algoritma ile çözüleceğini sanıyorum, tabi teknenin arkasında iskeleye uzaklığımızı ölçen bir uzaklık ölçer yok, ama misal olsa idi, bu iş nasıl çözülürdü? Demir atılması gereken o belirli aralık tüm değişkenleri hesaba katarak nasıl hesaplanırdı?

Siz diye hitap ediyorum ama siz lütfen üzerinize alınmayınız genel 2 çoğul şahıs yazıyorum yazımı...

1- Demir atmanın kesin bir matematiği yoktur. Ancak her demir atma durumunda, atılmış demir ve zincir matematik olarak hesaplanıp, yorumlanabilir. Bu tıpkı; bir futbol maçında oynayan futbolcuların, girdikleri gol pozisyonlarından hareketle televizyon başından şöyle olması gerek gibi yorum yapmaya benzer bana göre... Herkes konuşur; kimisi der ki; falanca marka ayakkabıyı giyseydi daha güzel vururdu, kimisi der ki; felancanın da aynı pozisyonu vardı gol yaptı, kimisi der ki; doğrusu budur, kimisi der ki budur... Sizin sorduğunuz soru örneği için ileri seviyede matematik gerekir ki; denizcilikte ileri seviyede matematik yok bence...(Dünya denizcilik tarih bunu gösteriyor...)  5 metre derinliğe bıraktığınız demirin tuttuğundan emin olabiliyorsanız, illa 25 metre kaloma bırakmak zorunda değilsiniz... 30 metreniz varsa atabilirsiniz... Yoksa veya 25 metre yerine 30 metre bıraktıktan sonra, rüzgar değiştiğinde yandaki teknenin veya kayanın üzerine çıkabileceğinizden endişe ediyorsanız... İşte bu sizin gol pozisyonunuzdur. O golü atın, attığınızdan emin olun. Siz futbolcu mu olmak istiyorsunuz yoksa yorumcu mu ?
Golü atmaya çalışıp da atamayan o golcü, sanki kendi içinde ah ne yaptım da kaçırdım o golü, bir dahaki maça aynı pozisyonda kesin atacağım diye kendi içinde düşünmüyormuş gibi sanki...
Benim demirimde metre işareti yok. Gerek de duymuyorum. Toplam zincir uzunluğumu biliyorum, 40 metre... Attıktan sonra kalan kütleye bakıyorum, haa diyorum yaklaşık 10 metre demir kalmış.... Bitti... Bu kadar... Peki tuttu mu demirim ? Rüzgar dönerse ? Eğik düzleme attım, kıçtan kara geldim, yarısı erişte, yarısı halat, arkada tekne var, koltuk halatı yetmedi, vs. vs. Bu da benim gol pozisyonum... Ne yapıp yapıp atmam lazım...

2- Bu konudaki standardizasyon, charter pazarı için fabrikasyon üretilen teknelerin üretildiği fabrikaların, ürettikleri teknelere standart olarak koydukları demirin tipi ve ağırlığı ile ırgat gücü ve zincir uzunluğu ile sınırlı... Yukarıda dediğim gibi felanca marka ayakkabı ile Messi gol atabiliyor diye benim de Antalyada futbol kampına aynı ayakkabı ile katılmam beklenemez... Gene söylediğim gibi; hesabı yapılabilir matematiksel olarak ama gerekmez... Zaten o hesaplar yapılarak o tekneler fabrikasyon donatılıyor... Dolayısıyla sorunuza cevap; standardizasyon tamamen ticari, yani var ile yok arası.... Benim teknem 35 feet jeanneau sun odyssey, 40 metre onluk zincir artı 30 metre halat kombinasyonu ile orjinal demirini kullanıyorum... Neden derseniz, böyle satın aldım çünkü....

3- Hangi tüm değişkenleri ?

Sevgiler, saygılar



*

    D. E.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #76 : Ocak 24, 2014, 11:16:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet bey, yarış teknelerinde IRC genelde ırgat yok ki zaten.

"birçok yarış teknesinde demiri baş üstünde tutmayın, zincir dolabında veya tekne içinde saklayın uyarısı, demirinizi marinada bırakın şeklinde yorumlanır." kimse böyle bir uyarı yapmaz, yapamaz. biz hava olmadığı zamanlar bunu yapardık demiştim. sadece zincir çapa değil, özel giysilerimiz, yelken kılıfları, yedek yakıt tankları vs vs.

Gemilerde ise herhangi bir şey önerilmez. kurallar vardır, ve klas kurumları vardır. örnekğin, "2999 gross a kadar gemiler şunları taşır." der. "öneririz" demez. yani kuraldır bu. teknelerde ufak gemilerdir. sadece boyutları ve gross ları küçük olduğundan farklılık ekipmanların boyutları küçülür. yeni yapılacak  değişiklikler var yakında. amatör denizciler için, başlatılan birtakım çalışmalar var. artık amatör teknelerde sörveyler tarafından sertifikalandırılacak. yani bir standart getiriliyor.

mesela;  radar reflektörü olmayan birçok yat var. ais olanlar genelde ticari yatlardır. ama bu radar reflektörü taşımayanlar bizler ve amatör tekneciler için  büyük risk taşır. gece görünmezler, gece çiğner gereç gemi, çiğnediğinin farkına bile varmaz. bu örnek tabii. bunun gibi verilecek onlarca örnek olabilir.

fikirlerime katılmamanıza ve düşüncenize saygı duyarım. ama katılmasanızda bu böyle. kural neyse o dur. Yelken yarışçıları "sörf" çü değil. yelkeni tam anlamıyla kullanan, denize, rüzgara ve rakibe göre taktik geliştiren denizci ve zeki insanlardır. bu insanlar üçgen parkur da  yarıştıklşarı gibi, 3/5 gün süre ile aralıksız yarışan hatta uluslararası yarışlarda çok daha uzun giden arkadaşlar var.

Sayın Ahmet bey, iki tür yelkenci vardır.  1-yelken ile sürükleneler  2-yelkenden üstün randıman alarak onu kullananlar. 2- inci katagoride i kişiler tam anlamı ile denizci olanlardır. denizi, fırtınayı, rüzgarı bilirler. örnek, amatör yelkenci 40/50 knot eserken asla teknede ayakta bile duramaz ken, bu adamlar o rüzgarda yelken yaparlar. o insanlar, asla naylon halat ile demirlemezler. çünki neyin ne olduğunu iyi bilirler. Benim kızımda 8 yaşında milli  oldu. şimdi yat ile lisanslı yarışıyor. simdi siz bu insanlarla yelken veya havayı, veya yelkeni veya tekneyi tartışabilirmisiniz ? tabiki hayır.

ama yinede fikirlerinize saygı duyuyorum tabiki,
selametle,
Merhaba İsmail Bey;

Ben izninizle size bir soru sormak istiyorum. Diğer bir konu hakkında ve burada ki konu hakkında yazarken nedense; amatör denizcileri küçümsediğiniz hissine kapıldım. Ben şahsen yarış yapanların tekneyi,rüzgarı ve yelkeni bizlerden daha iyi bildiğini sanmıyorum. Ben şahsen tekneyi de, rüzgarı da, yelkeni de gayet rahat tartışırım. Fikrim vardır ve paylaşırım. Konu üstün olmak değil, fikir PAYLAŞMAK ise eğer...!
Konu; eğer bilen biri olarak (ki tecrübenizi tartışmaya açık bulmuyorum belirteyim); bizlere öğretmek ise, ben tarzınızın öğretmeye uygun olmadığı fikrindeyim. Tavrınızı ''Ben en iyi biliyorum. Konu kapanmıştır'' olarak algılamamda bir hatam var ise düzeltiniz. Bakın biz burada konuları paylaşıyoruz. Hatalı dahi olsa paylaşıyoruz ki hatamızı görelim, öğrenelim. ''Ne diyeceğimi bilemiyorum'' diye başlayan bir yazıyı haketmediğimizi düşünüyorum.

Benim yaşım itibarıylada size kız kardeş olarak bir tavsiyem olmasına izin verin. Önce bizleri tanıyın. Eski yazılanları okuyun ki bu forumda ne denli değerli bilgilerin, iyi ''AMATÖR DENİZCİLER'' ce paylaşıldığını göreceksiniz.

48 yıldır denizde olan ve çok sert bir baba, iyi bir denizci adamın kızıyım. Sert tarzlara alışkınım, ama kırıcılığa asla alışmadım.

Umuyorum size kendimi iyi ifade edebildim. Amacım sizi kırmak değil aksine tecrübelerinizden hepimizin faydalanması.

Sevgi ve Saygılarımla
Dilek Ergül



*

    İ. E.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #77 : Ocak 24, 2014, 12:21:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet bey, yarış teknelerinde IRC genelde ırgat yok ki zaten.

"birçok yarış teknesinde demiri baş üstünde tutmayın, zincir dolabında veya tekne içinde saklayın uyarısı, demirinizi marinada bırakın şeklinde yorumlanır." kimse böyle bir uyarı yapmaz, yapamaz. biz hava olmadığı zamanlar bunu yapardık demiştim. sadece zincir çapa değil, özel giysilerimiz, yelken kılıfları, yedek yakıt tankları vs vs.

Gemilerde ise herhangi bir şey önerilmez. kurallar vardır, ve klas kurumları vardır. örnekğin, "2999 gross a kadar gemiler şunları taşır." der. "öneririz" demez. yani kuraldır bu. teknelerde ufak gemilerdir. sadece boyutları ve gross ları küçük olduğundan farklılık ekipmanların boyutları küçülür. yeni yapılacak  değişiklikler var yakında. amatör denizciler için, başlatılan birtakım çalışmalar var. artık amatör teknelerde sörveyler tarafından sertifikalandırılacak. yani bir standart getiriliyor.

mesela;  radar reflektörü olmayan birçok yat var. ais olanlar genelde ticari yatlardır. ama bu radar reflektörü taşımayanlar bizler ve amatör tekneciler için  büyük risk taşır. gece görünmezler, gece çiğner gereç gemi, çiğnediğinin farkına bile varmaz. bu örnek tabii. bunun gibi verilecek onlarca örnek olabilir.

fikirlerime katılmamanıza ve düşüncenize saygı duyarım. ama katılmasanızda bu böyle. kural neyse o dur. Yelken yarışçıları "sörf" çü değil. yelkeni tam anlamıyla kullanan, denize, rüzgara ve rakibe göre taktik geliştiren denizci ve zeki insanlardır. bu insanlar üçgen parkur da  yarıştıklşarı gibi, 3/5 gün süre ile aralıksız yarışan hatta uluslararası yarışlarda çok daha uzun giden arkadaşlar var.

Sayın Ahmet bey, iki tür yelkenci vardır.  1-yelken ile sürükleneler  2-yelkenden üstün randıman alarak onu kullananlar. 2- inci katagoride i kişiler tam anlamı ile denizci olanlardır. denizi, fırtınayı, rüzgarı bilirler. örnek, amatör yelkenci 40/50 knot eserken asla teknede ayakta bile duramaz ken, bu adamlar o rüzgarda yelken yaparlar. o insanlar, asla naylon halat ile demirlemezler. çünki neyin ne olduğunu iyi bilirler. Benim kızımda 8 yaşında milli  oldu. şimdi yat ile lisanslı yarışıyor. simdi siz bu insanlarla yelken veya havayı, veya yelkeni veya tekneyi tartışabilirmisiniz ? tabiki hayır.

ama yinede fikirlerinize saygı duyuyorum tabiki,
selametle,
Merhaba İsmail Bey;

Ben izninizle size bir soru sormak istiyorum. Diğer bir konu hakkında ve burada ki konu hakkında yazarken nedense; amatör denizcileri küçümsediğiniz hissine kapıldım. Ben şahsen yarış yapanların tekneyi,rüzgarı ve yelkeni bizlerden daha iyi bildiğini sanmıyorum. Ben şahsen tekneyi de, rüzgarı da, yelkeni de gayet rahat tartışırım. Fikrim vardır ve paylaşırım. Konu üstün olmak değil, fikir PAYLAŞMAK ise eğer...!
Konu; eğer bilen biri olarak (ki tecrübenizi tartışmaya açık bulmuyorum belirteyim); bizlere öğretmek ise, ben tarzınızın öğretmeye uygun olmadığı fikrindeyim. Tavrınızı ''Ben en iyi biliyorum. Konu kapanmıştır'' olarak algılamamda bir hatam var ise düzeltiniz. Bakın biz burada konuları paylaşıyoruz. Hatalı dahi olsa paylaşıyoruz ki hatamızı görelim, öğrenelim. ''Ne diyeceğimi bilemiyorum'' diye başlayan bir yazıyı haketmediğimizi düşünüyorum.

Benim yaşım itibarıylada size kız kardeş olarak bir tavsiyem olmasına izin verin. Önce bizleri tanıyın. Eski yazılanları okuyun ki bu forumda ne denli değerli bilgilerin, iyi ''AMATÖR DENİZCİLER'' ce paylaşıldığını göreceksiniz.

48 yıldır denizde olan ve çok sert bir baba, iyi bir denizci adamın kızıyım. Sert tarzlara alışkınım, ama kırıcılığa asla alışmadım.

Umuyorum size kendimi iyi ifade edebildim. Amacım sizi kırmak değil aksine tecrübelerinizden hepimizin faydalanması.

Sevgi ve Saygılarımla
Dilek Ergül

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. D.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #78 : Ocak 24, 2014, 12:48:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizde demirleme kuralı...

1.  Alargadaysan boşalt tüm zincirini... Boşalt ama rüzgar dönerse vereceğin çaparizi hesap et ona göre boşalt.. Kalsın denizde tüm zincir... Gece rahat  uyu..

2. İskeleye tornistan yanaşıyorsan en uzak noktadan boşalt tüm zincirini ... Tam yanaşacağın yerin yarısına geldiğinde boşaltmayı  bir stop et tornistanda devam et.. .. demir bi tutsun tekneyi şöyle bir zınklasın, sonra boşaltmaya devam ederek yanaş..

3. Kıçtan kara yapıyorsan boşalt tüm zincirini... Yine yarıda boşaltmayı kes, demir bi saplansın , sonra devam et..

Sinüs, kosinüs, tanjant... Boş... Sapla demiri, sal zincirini, alt tarafı çekerken biraz zaman kaybedersin o kadar..

Vural korsanım işin pratiğini gayet net olarak yazmış.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. B.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #79 : Ocak 24, 2014, 15:21:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan Barut Korsanım

Benim teknik bilgim sizinkinin çok çok altında konuyu teknik olarak açıkladığınız için teşekkür ederim ..

Ben olayı kolay anlaşılır bir pratikte hafızalarda kalır diye lastik ve çelik halat diye vermiştim ...

Sizin teknik bilgilerinizle umarım konu açıklığa kavuşmuştur.

Malum amacımız Gekoda gerekli bilgilerin bulunması ilerideki kuşaklara bilgi birikiminin oluşması ..

Bu konudaki katkılarınızı ilgiyle izliyorum ...

Selametle ..
Benim teknik bilgim standart bir mühendislik bilgisi. İnsan bir şeyi yaparken,  o şeyi neden öyle yaptığını sorgularsa sonunda bilimsel bir açıklamaya ulaşmak ihtiyacı doğar.
Bilgiye iki türlü ulaşılır:
1. Başkalarının yaptığını yaparak
2. Kendin araştırıp bularak
Birinci yol kolay olanıdır ama örnek alınan kişinin(kişilerin) düzeyine göre bazen kör inanca kadar götürür. İkinci yol zor olanıdır ve bir şeyi neden öyle yaptığını öğretir. Bunun faydası yeni karşılaşılan problemleri çok daha kolay çözme becerisi sağlamasıdır.
Zincir mi yoksa halat+zincir kombinasyonu mu kullanılmalı sorusu bu forumda epeydir tartışılıyor. Yelkenli 8-12 metre tekneler için her zaman halat+zincir kombinasyonu daha iyi sonuç verir. Tüm Avrupa ve Amerika sistemi böyle kullanır. Seçim aslında tekne ağırlığı ile doğru orantılı olduğu için ağır teknelerde zincir dışında seçenek yoktur(mukavemet nedeniyle). Küçük teknede yalnızca zincir taşınırsa ne olur? Hiç bir şey olmaz sadece fazla ağırlık ve fazla masraf olur.
Şöyle bir problemi tek başına zinciri olan bir yelkenli de nasıl çözersiniz?:
Yalnızca yelken ile (motor kullanmadan) bir balıkçı barınağına(veya fenerbahçe marinaya Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) girip nasıl demirlersiniz?

*

    C. B.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #80 : Ocak 24, 2014, 16:28:02 »
N'oldu atom çekirdeğini parçaladınız mı?
*

    G. G.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #81 : Temmuz 17, 2014, 20:32:47 »
Yanlış bir konu başlığı altına yazıyor olabilirim, internette de araştırdım fakat bulamadım. Bosa kancası bosa kilidi olmayan bir teknede, sadece halat kullanılarak bosa vulabilir mi? Ya da alternatif öğeler var mı?
Tam olarak nasıl bosa vurulduğu ile ilgili bilgi rica ediyorum korsanlardan
*

    S. Z.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #82 : Temmuz 17, 2014, 20:39:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yanlış bir konu başlığı altına yazıyor olabilirim, internette de araştırdım fakat bulamadım. Bosa kancası bosa kilidi olmayan bir teknede, sadece halat kullanılarak bosa vulabilir mi? Ya da alternatif öğeler var mı?
Tam olarak nasıl bosa vurulduğu ile ilgili bilgi rica ediyorum korsanlardan

En basidi ''kazık bağı'' ile vurabilirsin.
*

    G. G.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #83 : Temmuz 17, 2014, 20:45:05 »
Süper. Teşekkür ederim.
Böyle ise bosa vurma aparatına ihtiyacım yok.
Teknenin başından uzanabileceğim kadar, su hattı üstünde zincirin bir baklasından kazık bağını atıp koçboynuzuna voltaladıktan sonra ırgattan zincire biraz boş vermem gerekiyor değil mi?
Her iki koçboynuzuna da mı almak gerekir, yoksa tek koçboynuzu yeterli midir?
*

    E. O.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #84 : Temmuz 17, 2014, 20:50:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknenin başından uzanabileceğim kadar, su hattı üstünde zincirin bir baklasından kazık bağını atıp koçboynuzuna voltaladıktan sonra ırgattan zincire biraz boş vermem gerekiyor değil mi?
Kendini o kadar heder etmene gerek yok..Uzanayım derken denize düşersen buradaki korsanlara gün doğar... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kazık bağını bağladıktan sonra zinciri biraz daha salarsan yeterli olur... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #85 : Temmuz 17, 2014, 20:53:52 »
Bir halatla bosa tutulabilir. Zincir üstüne kaymayacak bir bağ yapılır, çifte kazık bağı yeterli oluyor. Halat zincirle birlikte yaklaşık  1-1,5m suya girecek kadar boşlanır ve koç boynuzuna volta edilir. Zincir yük taşımayacak kadar ırgattan boşlanır. Irgata yararının yanı sıra dalga etkisi ile baştaki makaraya sürten zincirin gürültüsü engellenir ve rahat uyunur. Halata suya 1-1,5 m girecek kadar boşluk verilmesi ise halatın esneme kabiliyetinden yararlanmak içindir.   Üç kollu veya sekiz kollu halat tercih edilmelidir.

Bosa tutmak için suya eğilmeye gerek yok. Güverte üzerinde iken   zincire bosa tutup, halatı volta ettikten sonra suya 1-1,5 metre girene kadar zinciri boşlamak yeterli olur. Demir alırken de yine ırgat ile zinciri alıp, bosa kancası veya bağ güverteye gelince   çözülebilir.
*

    S. Z.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #86 : Temmuz 17, 2014, 20:56:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Süper. Teşekkür ederim.
Böyle ise bosa vurma aparatına ihtiyacım yok.
Teknenin başından uzanabileceğim kadar, su hattı üstünde zincirin bir baklasından kazık bağını atıp koçboynuzuna voltaladıktan sonra ırgattan zincire biraz boş vermem gerekiyor değil mi?
Her iki koçboynuzuna da mı almak gerekir, yoksa tek koçboynuzu yeterli midir?

* Bosa halatı olarak mutlaka 3 kollu esnek bir halat kullanın
* Halat eklemeyi biliyorsanız (tavsiyem) 12mm ve 16mm 3 kollu halatları birbirine örün; bu size daha fazla esneklik sağlar. Böylece demire giden yükü daha da hafifletmiş olursunuz.
* Su hattına kadar uzanmanıza gerek yok. Bosa halatınızı 1.5 mt kadar hazırlayın. Bosa vurduktan sonra ırgattan yükü alıncaya kadar zincirinize kalama vermeye devam edin, zincirden yük gittiğinde bosa halatına yükü vermiş olursunuz.
* Ama yine de bir bosa kilidi alıp 3 kollu halat (halatlar)la kullanmak daha pratik olacaktır.
Selametle
*

    S. Z.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #87 : Temmuz 17, 2014, 21:01:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Süper. Teşekkür ederim.
Böyle ise bosa vurma aparatına ihtiyacım yok.
Teknenin başından uzanabileceğim kadar, su hattı üstünde zincirin bir baklasından kazık bağını atıp koçboynuzuna voltaladıktan sonra ırgattan zincire biraz boş vermem gerekiyor değil mi?
Her iki koçboynuzuna da mı almak gerekir, yoksa tek koçboynuzu yeterli midir?

* Bosa halatı olarak mutlaka 3 kollu esnek bir halat kullanın
* Halat eklemeyi biliyorsanız (tavsiyem) 12mm ve 16mm 3 kollu halatları birbirine örün; bu size daha fazla esneklik sağlar. Böylece demire giden yükü daha da hafifletmiş olursunuz.
* Su hattına kadar uzanmanıza gerek yok. Bosa halatınızı 1.5 mt kadar hazırlayın. Bosa vurduktan sonra ırgattan yükü alıncaya kadar zincirinize kalama vermeye devam edin, zincirden yük gittiğinde bosa halatına yükü vermiş olursunuz.
* Ama yine de bir bosa kilidi alıp 3 kollu halat (halatlar)la kullanmak daha pratik olacaktır.
Selametle

Son satırınızı atlamışım;

Tek koç boynuzunda kullanmanız yeterli. Özellikle salınımı hangi tarafa doğru yapmak isterseniz o taraftaki koç boynunu kullanın.
*

    G. G.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #88 : Temmuz 17, 2014, 21:03:21 »
Yazarken siz 2. cevabı göndermişsiniz. Bu sebeple yazımı değiştiriyorum..

Çok teşekkürler aktardığınız bilgileriniz için..

Saygılarımla
« Son Düzenleme: Temmuz 17, 2014, 21:04:38 Gönderen: Gürhan Gürel »
*

    G. G.

Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #89 : Temmuz 17, 2014, 21:09:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknenin başından uzanabileceğim kadar, su hattı üstünde zincirin bir baklasından kazık bağını atıp koçboynuzuna voltaladıktan sonra ırgattan zincire biraz boş vermem gerekiyor değil mi?
Kendini o kadar heder etmene gerek yok..Uzanayım derken denize düşersen buradaki korsanlara gün doğar... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kazık bağını bağladıktan sonra zinciri biraz daha salarsan yeterli olur... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Merhaba Eyüp Korsan'ım çok teşekkürler cevabınızı geç gördüm. Düşme konusunda çok şükür henüz bir tecrübe yaşamadım ama "bosa vurayım derken denize düştüm" yazarsam korsanların vereceği tepkileri tahmin ediyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Saygılarımla..
« Son Düzenleme: Temmuz 17, 2014, 21:10:09 Gönderen: Gürhan Gürel »