0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.247
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #105 : Temmuz 18, 2014, 17:23:41 »
Ahmet abi merhabalar,
Tornistanla demir gömmek iyi fikir değil demişsiniz.  Acaba biraz açıklayabilir misiniz? Biz demiri tutturduktan sonra biraz devir vererek hafifçe gömüyoruz. Bu hatalı midir?
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #106 : Temmuz 18, 2014, 17:40:47 »
Ben tam yol tornistan verirken dibe gömülen zinciri kaldırdığımı, hatta demiri zorlayarak belki de uyuyan devi uyandırdığımı düşünerek hep rahatsız hissederim. Ama uygulamaktan da vazgeçmem. Tunç Korsan'ın söylediği ikilem ile ilgili aydınlatma rica ediyorum ben de
⚓️
*

    Çevrimdışı Zafer Türkmen

  • 3.531
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Petunia
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #107 : Temmuz 18, 2014, 17:45:47 »
Hızla derinleşen koylarda kıyıya çıma tutmadan demirlemek olanaksız oluyor. Bu durumda eğimden dolayı demirin "apiko" ya düşme durumu söz konusu olmayacağı için güvendesiniz yeter ki demir gömülmüş-tutmuş olsun. Kaloma vermek eğimin yaklaşık 10 dereceden fazla olmadığı, derinliklerin hızla değişmediği zeminlerde ve alargada kaldığınızda önemli.

Geçenlerde Petunia ile 20 metreden hızla 5 metrelere düşen bir koyda 40 metre kaloma ve kıyıdan çift koltuk alarak demirledim.

İletilerde belki konu edilmiştir ama "Akdeniz tipi demirleme" denilen bu çeşit demirleme için kısa bir not da ben düşeyim:

1-Derinlikler hızla değişmese de koy küçükse ve bir çok tekne orada demirlemekte ısrarcı ise Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap zaten kıyıdan koltuk almak zorunludur. Böylece alargada kalarak 1-2 teknenin sığınacağı koya çok daha fazla tekne sığınabilir. Yoksa gulet turizmi yapanlar perişan olur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bu gibi durumda fazla kaloma vermek de herkesin zincirini arap saçı gibi yapar.

2- Yukarda konu edildiği gibi derinlik hızla değişiyorsa kıyıdan koltuk almak dışında bir seçenek kalmaz, koy boş bile olsa.

Koyun küçüklüğü ve hızla derinleşen koylar "Akdeniz tipi demirleme" yi gerektiriyor.

Gereğinden fazla kaloma vermek aslında her zaman da iyi bir şey değil bence. Özellikle alargada kalırken. Değişen rüzgar yönüyle zincirin taşlara-kayalara hatta çapaya dolanması da istenmeyen durumlardan. Daha fazla iyi, iyinin düşmanı olabilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Özellikle çamur zeminde demirin gömülmesine zaman vermek için biraz beklemek, hemen güçlü tornistan vermemek gerekir diye düşünür ve uygularım.

Selamlar.







*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.813
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #108 : Temmuz 18, 2014, 18:29:00 »
Tornistan verdiğinizde zinciri veya halatı düzleştiriyorsunuz, eğer kalomanız yetersizse demir gömülmez. Kaloma yeterli ise demir zemin uygunsa zaten tutacaktır. Zafer korsanın dediği gibi, demir kendi halinde tutmaya bırakıp, tuttuktan sonra deneme amaçlı tornistan vermek tutup tutmadığını test etmenizi sağlar. Benim önerim, yeterli kaloma ile demiri kendi haline bırakmak, kıyıdan kerteriz alarak 15-20 dakika motor çalışırken, daha sonra 1 saat kadar da motoru stop ettikten sonra tarayıp taramadığınızı kontrol etmek.  Bizim koylarımız oldukça kapalı ve dalga etkisi neredeyse yok gibi, yüksek dalga oluşan ve rüzgarın hızlandığı durumlarda yabancılar pek de korunaklı olmayan koylarda demir nöbeti tutarlar. Sanırım bizim koylarda buna gerek yok.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #109 : Temmuz 18, 2014, 23:13:01 »

 Zemin yumşak veya sert olsun demiri attınız...tekne üzerinde çok az yol var veya rüzgar haifçe sürüklüyor..
 Zinciri gözetleyiniz...Demir tutu ise koloma verip tornistan la demiri zorlayınız...
 Tornistanda tekne yürümüyor ise demir tamamdır...

*

    Çevrimdışı Zafer Türkmen

  • 3.531
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Petunia
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #110 : Temmuz 19, 2014, 09:44:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Zemin yumşak veya sert olsun demiri attınız...tekne üzerinde çok az yol var veya rüzgar haifçe sürüklüyor..
 Zinciri gözetleyiniz...Demir tutu ise koloma verip tornistan la demiri zorlayınız...
 Tornistanda tekne yürümüyor ise demir tamamdır...



Buna katılırım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Mesut Tunga

  • * Gezgin Korsan
  • 2.192
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #111 : Temmuz 19, 2014, 10:10:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Zemin yumşak veya sert olsun demiri attınız...tekne üzerinde çok az yol var veya rüzgar haifçe sürüklüyor..
 Zinciri gözetleyiniz...Demir tutu ise koloma verip tornistan la demiri zorlayınız...
 Tornistanda tekne yürümüyor ise demir tamamdır...


Tornistanın ayarı, tekneye göre önemli sanırım Kadir abi. Berke  Bey (18 BG Yanmar), tam yol tornistanda dahi demiri kaldıramıyorken Gracia (62  BG Yanmar) pek ağır tornistan dışında her zaman demiri kaldırıyor yerinden.
« Son Düzenleme: Temmuz 19, 2014, 10:11:30 Gönderen: Mesut Tunga »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #112 : Temmuz 19, 2014, 12:51:31 »
Ben beygir ne olursa olsun maksimum 3000-3200 devir deniyorum
⚓️
*

    Çevrimdışı Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.247
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #113 : Temmuz 19, 2014, 13:21:51 »
Benim motorum daha hayatında 2800 devri görmedi. [emoji1]
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*

    Çevrimdışı Suat Zeybek

  • * Gezgin Korsan
  • 2.520
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya ve Erdek / Ocaklar
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Gezgn
    • sy-gezgn
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #114 : Temmuz 19, 2014, 13:23:56 »
2000, max 2200 o da sert havalarda veya akıntıya karşı makine seyrinde...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

S/Y Gezgn - Antalya
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.813
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #115 : Temmuz 19, 2014, 13:31:18 »
Devir motorun markasına göre  değişir. Yanmar devirli çalışır. Volvo ise düşük devirlidir. Bir motorun kullanlma devri için en iyi gösterge orijinal panosundaki devir saatidir. Devir saatinin üstünde görülen (yukarı bakan) değer genellikle motorun kullanılması gereken devri de işaret eder.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #116 : Temmuz 19, 2014, 13:37:00 »
Demir denemede 3000'lere çıkıyorum, seyirde ise ben de 2000-2200 deviri geçmiyorum. 75 hp yanmar ile 18 saatte 28 lt yakmışlığım var ilginçtir. Fakat ne kadarı rolanti+devirsiz demirleme bilmiyorum
⚓️
*

    Çevrimdışı Cüneyt Baygün

  • * Gezgin Korsan
  • 6.889
    • Yaşadığı Şehir
  • Gümbet belediye iskele - Bodrum
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #117 : Temmuz 19, 2014, 19:24:37 »
Korsan milleti ııh olmayacak..
Bu demirleme işi böyle olmayacak..
Siz bu işi başaramayacaksınız..
Sizi Mehmet Erem bile kurtaramayacak..

Bence:
Önce Albert Einstein' in "Durağan Bir Sıvı İçindeki Asıltı Parçacıklarının Moleküler Kinetik Kuramı Çerçevesindeki Hareketleri Üzerine" adlı makalesini bir okuyun bu biiirr...

Sonra Friedrich Engels'in "Doğanın Diyalektiği" adlı eserini bir iyi çalışın ikiiii..

Derken Newton Bey'in hareket yasalarını inceleyin ve Evrenin, bir düzen içinde ve deterministik olduğu sonucuna nasıl vardığını anlamaya çalışın bu üçç..

Gidip bir 7 çekirdekli bilgisayar alıp, ona bir Polyflow yükleyin.. Viskoelastik akışları da içeren, karmaşık, Newtonyan olmayan reolojiler için hesaplamalı akışkanlar dinamiği (CFD) çözücüsü olan bu yazılımı kullanmayı da öğrendinizmi beni arayın size yeni bir okuma listesi vereyim..

Tamam mı canlarım? Daha çook çalışmamız gerek..

Ama şunu da bilin yani:
İlkel insandan bu yana, tahta çapalardan başlayarak, demirleme yapan insanoğlunun, bu en eski mesleklerinden biridir  denizcilik..

Ki hala neredeyse aynı temel, doğal fiziksel ilkelerle çalışır tüm sistemler. 

10 100 milyon bin yıldır çapalar atılır, tarar, çekilir, yine atılır yine tarar..

Sakin kalın canlarım..Atom çekirdeğini parçalamıyoruz..Maymun dedelerimiz bu işi yapabiliyorlarsaydılar bizlerde yapabilirizdir sanırsam..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Twitter@Benim Teknem
Face/Benim Teknem
*

    Çevrimdışı Cüneyt Baygün

  • * Gezgin Korsan
  • 6.889
    • Yaşadığı Şehir
  • Gümbet belediye iskele - Bodrum
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #118 : Temmuz 19, 2014, 19:27:52 »
Ama bakın boşa vurmak başka bişi..

Her yiğidin harcı değil..Onun için bir workshop yapmalıyız..Ancak yeterince rolplay neyim yaptıktan sonra denemeye kalkışmalıyız.

Siz hele bir demirleme sertifikasını alın bakarız..
Twitter@Benim Teknem
Face/Benim Teknem
*

    Çevrimdışı Mesut Tunga

  • * Gezgin Korsan
  • 2.192
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
Ynt: Demirleme ile ilgili 3 detay soru.
« Yanıtla #119 : Temmuz 19, 2014, 19:38:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben beygir ne olursa olsun maksimum 3000-3200 devir deniyorum
Gurhan korsanim, bizim kayik 3200 devirde ne demir birakir ne zincir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap