0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Uğur Üye

  • * Gezgin Korsan
  • 315
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
Demir zincir
« : Şubat 19, 2019, 09:32:26 »
Merhaba arkadaşlar, 37 ft bir yelkenlim var 10 mm zincir kullanıyorum 60 mt oldukça ağırlık yapıyor zincirlikte , , kavelatayı değiştirip 8 mm zincir kullansam emniyet açısından bir sıkıntı yaratırmı   teknemin ağırlığı  6500, ,
7000 kg civarında verdiğiniz bilgilere şimdiden teşekkür ederim.

AVİOR        URLA İSKELE --   İZMİR
*

    Çevrimdışı Mustafa Aşık

  • * Gezgin Korsan
  • 79
    • Yaşadığı Şehir
  • Marmaris
    • Tekne Adı
  • Dalgacı-M
Ynt: Demir zincir
« Yanıtla #1 : Şubat 19, 2019, 09:46:36 »
Merhaba, aşağıdaki linkte benimde benzer sorum ve verilen cevapları var.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.282
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Demir zincir
« Yanıtla #2 : Şubat 19, 2019, 11:15:00 »
8 mm zincir kullanabilirsiniz, bir yöntem de halat da çekebilen bir kaveleta alıp 8 veya 10 mm, 15-20 m zincire 8 kollu halat örmenizdir. Baştaki ağıerlığı ciddi oranda azaltır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Demir zincir
« Yanıtla #3 : Şubat 19, 2019, 12:06:49 »
8 mm zincir yaklaşık 1,4 kg, 10 mm zincir ise 2,3 kg civarında. 0,9 kg * 60 m = 54 kg.

7 tonluk teknenizde fazladan sadece 50 kg bir ağırlıktan söz ediyoruz. Irgatınız 10mm zincirin ağırlığı için uygunsa bu ağırlıkta bir zincir alargada herzaman için avantajdır. Bence değiştirmemek daha avantajlı.

*

    Çevrimdışı Mustafa Aşık

  • * Gezgin Korsan
  • 79
    • Yaşadığı Şehir
  • Marmaris
    • Tekne Adı
  • Dalgacı-M
Ynt: Demir zincir
« Yanıtla #4 : Şubat 19, 2019, 13:05:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
8 mm zincir yaklaşık 1,4 kg, 10 mm zincir ise 2,3 kg civarında. 0,9 kg * 60 m = 54 kg.
Hocam bende de fazladan 100 kg var önde,  bu ağırlık gerçekten 7 ton tekne için anlamlı bir ağırlıkmıdır gerçekten yoksa önemsenmeyebilir mi?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.282
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Demir zincir
« Yanıtla #5 : Şubat 19, 2019, 13:25:36 »
Bir yelkenli'de direk kıça doğru eğimlidir. Bu eğim bir kaç dereceyi geçmez ama yelkenin genel performansı için önemldir. Başa eklenecek ağırlıklar tekne başının batmasına ve direk açısının değişmesine neden olur. Bu nedenle başta ağırlık taşınması önerilmez. Bir gezi teknesinde başta zincirden kısmen vazgeçmek ve halat eklemek bir çözüm getirebilir. Bir çok teknede baş altında su deposu vardır. İki su depolu teknelerde baş deponun öncelikle kullanılması veya aşırı su ihtiyacı yoksa hiç soldurulmaması da baştaki ağırlığı azaltır. Baş altı kamaralarda depolanmanın azaltılması için dolaplar zaten azdır. Yatak üzerine ağır malzemelerin koyulmaması ve yatak altındaki bölümlerin klima vs gibi cihazlar veya ağır yüklerle doldurulmaması iyi bir önlemdir.

İyi bir yelken performansı için baş kısımda ağırlıktan kurtulmak önemlidir. Sürat teknelerinde de başa aşırı yükleme yapmak teknenin su üstüne çıkmasını zorlaştırır ve azaltır. Anlaşılacağı gibi motor yat veya yelkenli yatlarda baş bölümünde ağırlıktan kaçınmak gerekir. Sadece 100 kg zincir olsa, başka bir yük olmasa önemli olmayabilir ama başta klima, manevra pervanesi, su deposu, sizin koyduklarınız gibi bir sürü ağırlıkla birlikte o 100 kg önem kazanıyor. Ayrıca 100 kg zincir teknenin en dış ucundadır yani aynı tahteravalli gibi teknenin genel baş kıç dengesinde önemlidir. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.