0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. T.

Cenova mandari ni koparttim
« : Ağustos 08, 2020, 13:01:30 »
Merhaba 32 ft ilk yelkenlim cenova yi yukari çeken halati teli koparttim.
İzmir eski foça da tekne.
Yelken işi yapanlar şuan sezon olduğu için sanirim gelmiyorlar.
Ucreti karşiliği  yelken donanimi bakimi yapacak birini ariyorum.


*

    Ç. A.

Ynt: Cenova mandari ni koparttim
« Yanıtla #1 : Ağustos 08, 2020, 15:42:55 »
Merhaba,
İzmir'de Yelkenbiçer sanırım bu işler ile ilgileniyor.
Bana kalırsa güvendiginiz bir iki kişi ile birlikte bu işi halledin.
Aynı çapta bir halat alacaksınız.
Tepeye çıkıp kopan halatı aşağı indireceksiniz. Bunu eğer var ise balon mandarı ile yapın. Direğin önünde kalmanızda yarar var. Sonra kuvvetli gri bantlar ile iki halatın ucunu kalınlık yapmayacak şekilde birbirine bantlayın. Yavaşça eski halatı çekin. Yeni halatı dikkatlice besleyin. Çok zor bir işlem değil, defalarca yapmıştım bu işlemi geçmişte. Vincin başında bu işten anlayan birinin olmasında fayda var.
Bu dediklerimi kopan halatın ucunun direk tepesinde durduğunu varsayarak söyledim. Aklınızda bulunsun halat koptuğunda eğer mümkün ise halatı çekmeyin, mevcut yerinde dursun. Çünkü halatları direğin içine beslemek zor oluyor. Eğer halat direğin içindeki kanalından çıkmış ise isiniz biraz daha zor. Çok da ince olmayan bir piyan ipi ve uygun boyut ve agirlikta bir olta kurşunu işinizi görür. Direğin tepesine çıkan kişi doğru kanaldan ipi aşağıya sallayacak, aşağıdaki kişi gerekirse ucu bükülmüş bir tel vs yardımı ile ipi alacak. Piyan ipi kanaldan geçtikten sonra iş kolay. Yine gri bant ve ipin ucuna sarılmış piyan ipi sayesinde ip kanalda yolunu bulacak. Ben genellikle ipi direk tepesinden beslemeyi uygun buluyorum.
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2020, 15:51:08 Gönderen: Çelik Atagün »


*

    H. E.

Ynt: Cenova mandari ni koparttim
« Yanıtla #2 : Ağustos 08, 2020, 15:57:50 »
Baş istralya da koptu mu?


*

    A. Ç.

Ynt: Cenova mandari ni koparttim
« Yanıtla #3 : Ağustos 08, 2020, 16:51:50 »
Direk içinde genelde halat için kanal yoktur, tüm mandarları gergin halde bağlayın, kılavuz halatını ağırlıkla ondan sonra ilgili makaradan aşağı sallayın, bazı durumlarda direğin yanlarında çarmıhların çıktığı yerde yarıklar olur, kılavuz halatını oradan da salabilirsiniz, ucunu yine makaradan geçirirsiniz.   


*

    E. T.

Ynt: Cenova mandari ni koparttim
« Yanıtla #4 : Ağustos 08, 2020, 16:54:04 »
Hayir kopmadi.
Benim ilk yelkenli  teknem acemilik yüzünden kopardim şu an yelken sarili durumda.
Yelkeni yukari gerdim kolarca.
Sonra yelkeni sararken sanirim sorun oldu vinç e alip sarmaya çaliştim.

*

    A. Ç.

Ynt: Cenova mandari ni koparttim
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2020, 17:11:12 »
Mandar istralya açısı çok darsa bu olur, vinç ile sardığınızda büyük olasılıkla baş istralyayı koparırsınız, kopmasa bile ciddi hasar alabilir, öncelikle bir dürbünle uzaktan mandarı ve istralyayı kontrol edin, sorun varsa istralya da değişecek.
*

    E. T.

Ynt: Cenova mandari ni koparttim
« Yanıtla #6 : Ağustos 08, 2020, 17:21:46 »
Yelkeni bağladigimiz metal ağir bir top var bir ucu mandara bağladim alt ucunuda yelkene bagladim.
Sanirim orada bir hata yaptim.rahat bir şekilde top direk üzerinde dönmedi sanirim.
*

    A. Ç.

Ynt: Cenova mandari ni koparttim
« Yanıtla #7 : Ağustos 08, 2020, 17:26:08 »
Fırdöndüyü kastediyorsunuz, çalışmamasının ana sebebi genelde mandarla istralya açısınsdaki dar açı olur veya baş istralya gevşektir. Her koşulda dürbünle kontrol edin.
*

    E. T.

Ynt: Cenova mandari ni koparttim
« Yanıtla #8 : Ağustos 09, 2020, 09:36:49 »
Sağol un