0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ş. K.

Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« : Mayıs 02, 2015, 10:28:15 »
Merhaba  korsanlar Resmi büyütürseniz, sanırım cenova iskotasının üzerindeki halka ve germe ipini görüyorsunuzdur. (kırmızı çizgi içinde


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap     Kullanım amacını bilen, fikri olan varmıdır ?


*

    H. A.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #1 : Mayıs 02, 2015, 11:05:22 »
Dar açıklarda orsa giderken ana yelken çalışıyor ama cenova çalışmıyor. Sanırım cenovayı çalıştırabilmek için cenovayı tekne orta hattına yaklaştırmak amaçlı bir uygulama.


*

    Ş. K.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #2 : Mayıs 02, 2015, 11:18:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dar açıklarda orsa giderken ana yelken çalışıyor ama cenova çalışmıyor. Sanırım cenovayı çalıştırabilmek için cenovayı tekne orta hattına yaklaştırmak amaçlı bir uygulama.
Teşekkür ederim Hakkı korsanım bende öyle tahmin etmiştim. Rüzgar üstüne daha dar açıda yaklaşabilmek ve iyi orsa seyri yapabilmek için sanırım. Yalnız bu metodu kullanan, pratiği olan varmıdır acaba ?  Bizimle tecrübelerini paylaşırsanız  ne güzel olur  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Yani iyi orsaya girilmesine katkı sağlayabiliyormu gerçekten ?  Seyre çıkan ilgili korsanlaın pratiklerini merakla bekliyoruz  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Şimdiden katkılarınız için teşekkürler


*

    H. E.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #3 : Mayıs 02, 2015, 12:07:50 »
Ön yelken iskota ucunun yelken arabasına yöneldiği açıyı değiştirmek amaçlı kullanmışlar.


*

    M. A.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #4 : Mayıs 02, 2015, 12:15:02 »
Şerafettin Korsan, henüz deneyimimiz yok ama Yeni Hayat için olabilir mi düşündüğümüz böyle bir çözümdü. Hakkı Korsa'ın dediği gibi orsaya daha iyi girilmesini sağlamak için... Bizim teknede yelken arabası dışta, dolayısıyla yelkeni teknenin orta hattına yaklaştırmak mümkün değil, böyle bir halka ile arabaya gidiş yolunu içe alıp devam ettirmek mümkün olabilir... çözümü bizim tekne açısından yorumlarsak diye yazıyorum, fotoğrafın başka incelikleri olabilir tabii   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

kaba şeması böyle birşey (çizim için kusura bakmayın- Anay'ların önerisi-ortak çalışmadır  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    S. Z.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #5 : Mayıs 02, 2015, 12:19:49 »
Tabiki olabilir ancak, sert havalarda sıkı orsanın armaya gereğinden fazla yük bindireceğini de unutmamak lazım.
Selametle.
*

    S. Z.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #6 : Mayıs 02, 2015, 12:25:04 »
Bir de şimdi dikkat ettim Meltem korsanım. Sizin teknenin bastonu var. Dolayısıyla orsaya yükselme açınız bizlere nazaran şuanda bile daha avantajlı olması kaxım. Eğer orsa da ciddi denebilecek bir sorun yaşıyorsanız, hatalı birşeyler yapılıyor olabilirmi acaba?
*

    M. A.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #7 : Mayıs 02, 2015, 12:38:06 »
Suat Korsan, aslında çok büyük bir problem yaşadığımız söylenemez (bizim performansımız da düşük olduğundan olabilir) ama düşüncemiz arababalar teknenin en dış kenarlarında kaldığı için normalden fazla kayıp yaşıyor olabilileceğimiz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. Z.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #8 : Mayıs 02, 2015, 12:42:32 »
Meltem korsan, düşünceniz ve tespitiniz doğru.
Selametle.
*

    H. A.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #9 : Mayıs 02, 2015, 14:03:35 »
Geçen sezon cenovayı tekne orta hattına alma konusunda bir uygulamamız olmuştu.  25 knot civarında  rüzgarın puruvaya yakın alındığı dar açı orsa seyri yaparken ana yelkeni 2. Camadanda açıp , cenovayıda direğin önüne kadar açıyor, her iki iskotayıda gererek cenovayıda teknenin tam ortasına getiriyorduk. Bu durumda cenova ana yelkenle birlikte çalışıyordu. Tromola atmakta son derece kolay oluyordu. Bu konuyu o günlerde paylaşmıştım, resmini bulabilirsem biraz sonra eklerim.
*

    H. A.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #10 : Mayıs 02, 2015, 14:23:46 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. A.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #11 : Mayıs 02, 2015, 14:25:24 »
Resim rüzgarın kaldıktan sonra çekildi.
*

    Ş. K.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #12 : Mayıs 02, 2015, 14:39:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resim rüzgarın kaldıktan sonra çekildi.
Teşekkürler korsanım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Camadanlı şekilde cenovayı ortaya getirme uygulamanız, kuvvetli havalarda  iyi bir orsa imkanı veriyor anlıyorum. Düşük havalarda  maximum hız için tam arma açık ikende,iskotaya  halka /gergi yöntemini tercih edebiliriz sanırım. Geçen haftaki seyrimde iskotayı gergiyle direğe yaklaştırmayı denedim ama fayda/yarar farkını hissedemedim açıkçası.  Cenova tam açıkken direğe yaklaştırmayı deneyen/ deneyecek korsanların yorumları bize de ışık tutacaktır. Umarım bir kaç deneyenden sonra efsane mi gerçek mi öğreneceğiz . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 02, 2015, 14:40:02 Gönderen: Şerafettin Kolcu »
*

    A. K.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #13 : Mayıs 02, 2015, 15:25:17 »
Yukarıdaki yararlı bilgilere ek olarak, Şerafettin Korsan'ın ilk koyduğu resimdeki teknenin cenova arabası da kısa bence...


*

    Ö. T.

Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #14 : Mayıs 02, 2015, 15:47:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yukarıdaki yararlı bilgilere ek olarak, Şerafettin Korsan'ın ilk koyduğu resimdeki teknenin cenova arabası da kısa bence...



 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Düşünüp duruyordum bu işin asıl sebebi ne diye!. Bence de asıl neden bu, aklınızla yaşayın Ali korsanım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 02, 2015, 15:48:56 Gönderen: Öcal Turan »