0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Sancan Çokacar

  • * Gezgin Korsan
  • 160
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • PuFF,İstanbul
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #30 : Mayıs 06, 2015, 15:03:20 »
"... Tramola sonrası yelken dolduktan sonra inhaulerın üzerinde çok fazla yük olacağı için genel inhauler kullanımı ekstra bir durum olmadıkça inhaulerı bir kere ayarlayıp ondan sonra tramolalarda hiç boşlamadan kullanmaktır...."

düşüncene katılmıyorum MertE.  Zira yelkenler,  tramola esnasında, zahiri rüzgarı değişerek algılayacak ve yeni kontrada rotasına oturup, doğru trimlerle şekillendirilinceye dek inhaulerin da serbest bırakılması gerekeceğini düşünüyorum.
PuFF
*

    Çevrimdışı Mert Kural

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • Yat Bakım ve Tamiratı
    • Mobile Marine
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #31 : Mayıs 08, 2015, 17:18:23 »
merhaba,

Inhauler sistemi genoayı tahta gibi yapıp orsa açısı kazandırmaya yarar. Sadece yelkenin eteğini kasmaz tepesini de kapatır. Böylece tekne gidebileceği maksimum orsa açısına ulaşmış olur. Inhauler sistemi sürekli boşlanacak veya çekilecek bir sistem değildir. Dikkat ederseniz bütün sistem sadece bir halat ve üzerine örülmüş halka ile kurulmaktadır. Eğer bu sistem sürekli boşlanıp çekilecek olsa palanga sistemi ile kurulurdu. Havasına göre bir kere ayarlanması yeterlidir hatta bazı yarış teknelerinde genoa arabasına doksan derece başka bir araba ve makara sistemi vardır. Bu da benzer haraketli ve daha güvenli bir sistemdir.

Hafif havalarda ınhauler sonuna kadar basılı kullanılmak isterse iskotadan ayarlama yapılarak kullanılır.

Sert havada ana yelken ile birlikte genoa nın boşlanması ise hiç bir sonuç vermeyecek bir şeydir. Sonuçta rotanızı değiştirmiyor ve orsa çekmeye devam edecekseniz, ana yelkeni boşlama sebebiniz teknenin fazla yatması olacaktır. Tekneyi rüzgar altına çevirmek (genoa iskotası boşlayınca bu anlama geliyor) tekneyi düzeltmeyecektir. Tekneyi en hızlı rüzgar üstüne veya rotanızı bozmadan (genoayı mevcut durumda kullanmaya devam ederek) ana yelkeni yeteri kadar kaçırmaktır. Ana yelkeni kaçırmak yelken üzerindeki yükü azaltacağı için hızınızda paralel oranda düşecektir. İşte böyle bol sağnaklı durumlarda ana yelkeni sürekli kullanmak al ver yapmak en az hız kaybına olanak sağlayacaktır.

VMG; ulaşmak istediğiniz noktaya olan en iyi hız ve en kısa zaman değeridir. Mesela süratli gittiğiniz apaz seyrinde eğer ulaşmak istediğiniz noktanın haricinde başka bir yere gidiyorsanız VMG niz çok düşük olacaktır. Direk olarak hedefe gidiyor ve teknenizin sürati optimum süratte ise VMG niz en iyi seyive de olacaktır. VMG yi yeni nesil chartplotter lar üzerinde kolayca uygulayabilirsiniz. Gitmek istediğiniz noktaları işaretlemeniz önemli. Sonrasında GPS hızınızı okuyarak, hesaplamalar sayesinde size VMG hızınızı verebilir.

Saygılarımla.
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #32 : Mayıs 09, 2015, 05:09:04 »
Mert korsan, orsa seyrinde rüzgar üstüne dönmeye çalışan ve yatan tekneyi ana yelkeni boşlayarak doğrultuğumuzda bence cenovayı da bir miktar boşlamak hız kaybını azaltabilir diye düşünüyorum. aksi durumda , cenovanın güngörmez yakasından kaçan rüzgar , ana yelken üzerine daha dik açı ile gelip, ana yelkenin formunu ve üzerindeki basıncın istenilen düzeyde düşmesini engeller gibi geliyor bana..
iki yanlış bir doğru etmez.
*

    Çevrimdışı Mert Kural

  • * Gezgin Korsan
  • 5
    • Yaşadığı Şehir
  • Yat Bakım ve Tamiratı
    • Mobile Marine
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #33 : Mayıs 09, 2015, 10:50:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mert korsan, orsa seyrinde rüzgar üstüne dönmeye çalışan ve yatan tekneyi ana yelkeni boşlayarak doğrultuğumuzda bence cenovayı da bir miktar boşlamak hız kaybını azaltabilir diye düşünüyorum. aksi durumda , cenovanın güngörmez yakasından kaçan rüzgar , ana yelken üzerine daha dik açı ile gelip, ana yelkenin formunu ve üzerindeki basıncın istenilen düzeyde düşmesini engeller gibi geliyor bana..

Ersin Korsanım, hızın azalmasının önüne geçersiniz size katılıyorum ama genoayı boşlamak açı kaybına neden olacaktır. Orsa seyrinde istediğimiz rüzgara en yakın gidebilmektir. Dolayısıyla burada şöyle bir karar vermek gerekir, açının kaybolmasını göze almak mı, az da olsa hızımızı kaybetmek mi ? işte burada VMG ön plana çıkıyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap