0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Can Aksoy

  • * Gezgin Korsan
  • 34
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • La kerida,Turgut Ella
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #15 : Mayıs 02, 2015, 19:31:48 »
Kullandıkları sisteme ''Barber Hauler'' denir, yaptıkları seyir orsa değil apaz, 80li yılların deplasman teknesi olduğu için yelken bir çeşit staysail veya reacher olabilir.
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #16 : Mayıs 03, 2015, 21:33:24 »
Sistemin yaygın adı inhauler. Flok ve genoalarda özellikle yarış teknelerinde anayelken ve genoa arasındaki kanalı daraltmak, orsa açısını küçültmekte kullanılıyor.
Quantum Sails Turkey
PoseidonMarine
*

    Çevrimdışı Zafer Türkmen

  • 3.531
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Petunia
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #17 : Mayıs 04, 2015, 09:42:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sistemin yaygın adı inhauler. Flok ve genoalarda özellikle yarış teknelerinde anayelken ve genoa arasındaki kanalı daraltmak, orsa açısını küçültmekte kullanılıyor.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Farklı yöntemler kullanılıyor. Ama yapılmak istenen bu. Fotoğraftaki cenovanın biçimi ilginçleşmiş, yanlış bir uygulama gibi geldi.

Önümüzdeki dönem makaralı olanını deneyeceğim kısmetse.
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #18 : Mayıs 04, 2015, 11:01:39 »
Yarış teknelerinde kullanılan İnhauler sistemi, gezi yelkenlilerimizde de daha dar açıda orsaya girebilmemize katkı sağlar mı ?
Orsa seyrimizde olumlu yada olumsuz; hızımıza etkisi ne olabilir ?

Resimler fikir verebilir. İnhauler sistemini deneyen  korsanlarımızın tecrübe ve yorumlarını merakla bekliyoruz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #19 : Mayıs 04, 2015, 13:36:06 »
   Merak ettiğim cenoa  bukadar dar açıya getirildiğinde  gurcata ve çarmıhlara sürtünen yelkenin durumu ne olur.g
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #20 : Mayıs 04, 2015, 14:32:40 »
Eski usül toru olan yelkenlerde bu uygulama sıkça kullanılırmış.Modern yelkenlilerde eğer yarışmıyorsak bu tip uygulamalara çokta gerek yok sanki.Çünkü; araba yeri, yapısı ve donam neredeyse maksimum orsaya yükselmeyi sağlayacak yerleşimde bulunuyor.İlk resimdeki olay farklı; sanırım o resim apaz seyri. Gezi sınıfı seyirlerde pek vücut bulmuyor bu işler , genelde yarışçı tarzı arkadaşlar tarafından ileri yelken seyri  vs. gibi özel zamanlarda sıkça kullanılıyor. Düşük havada bunu yapmanız çok avantaj sağlamaz yüksek havada iyi  iş çıkartır diye düşünüyorum. Stabil ve yüksek rüzgar isteyeceği kanaatindeyim.O zamanda armaya ve donama binen yük zaten her yeri oynatır ciddi de aşınmaya yol açar. Diğer resimlerde durum farklı onlar orsada yapılan uygulamalar galiba. Ama Orhan Korsanın uyguladığı yöntemi bende uyguluyorum. Özellikle sert havada eyleşmek ve stabil orsaya girmeye çalışmak için.

Burada dikkat edilmesi gereken nokta; bu iş için mapa veya halka kullanılmasıdır.Kesinlikle kayar bağ , iskota bedenine volta vs. bağlama yoluna gidilmemelidir.(3.resim bu hatayı yapmış)İskota halkada çalışmalıdır.
"Son Denk Kayıkçısı"

S/Y Asterix / Fatih/İstanbul
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #21 : Mayıs 05, 2015, 00:25:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fotoğraftaki cenovanın biçimi ilginçleşmiş, yanlış bir uygulama gibi geldi.

Zafer abi, Tramola sonrası yelken dolduktan sonra inhaulerın üzerinde çok fazla yük olacağı için genel inhauler kullanımı ekstra bir durum olmadıkça inhaulerı bir kere ayarlayıp ondan sonra tramolalarda hiç boşlamadan kullanmaktır. Benim anladığım burada yanlış bir uygulama olmasından değilde kötü bir tramola sonrası cenovanın tam alınamamış olmasından kaynaklandığı. Cenova orsa için yeteri kadar kasıldığında inhaulerında güzel bir birşekilde oturacağını düşünüyorum.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yarış teknelerinde kullanılan İnhauler sistemi, gezi yelkenlilerimizde de daha dar açıda orsaya girebilmemize katkı sağlar mı ?
Orsa seyrimizde olumlu yada olumsuz; hızımıza etkisi ne olabilir ?

Şerafettin abi,
Aslında genel olarak baktığımızda evet sağlar. Ama bu orsa açımızın daralması bize fayda mı sağlar zarar mı sağlar o an ki havaya duruma tekneye göre değişiklik gösterecektir. Buda VMG(Velocity Made Good) denen bambaşka ve çok uzun bir konuya giriyor.
Örneğin:
Hafif bir havada biz inhaulerı alırız, daha dar orsaya girebiliriz ama bizim orada kazanacağımız max 3-5 derecelik açı ile birlikte hızımız düşeceği için bize faydadan çok zarar olarak geri dönebilir. Yani atıyorum TWA 33 derecede 5,5 knts ile giderken TWA 27 dereceye 4,7 knts ile gidiyorsak bu aradaki 0,8 kntslık hız farkı bizim kazandığımız orsa açısından daha faydalı olabilir.
Burda da tekneyi doğru havada doğru ayar ile nasıl kullanmak istediğimiz önemli oluyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Modern yelkenlilerde eğer yarışmıyorsak bu tip uygulamalara çokta gerek yok sanki.Çünkü; araba yeri, yapısı ve donam neredeyse maksimum orsaya yükselmeyi sağlayacak yerleşimde bulunuyor...
...., genelde yarışçı tarzı arkadaşlar tarafından ileri yelken seyri  vs. gibi özel zamanlarda sıkça kullanılıyor. Düşük havada bunu yapmanız çok avantaj sağlamaz yüksek havada iyi  iş çıkartır...
Söylediklerinize katılıyorum. Yukarıda da dediğiniz gibi modern seri üretim teknelerde benim de gözlemlediğim donanımlar olabilecek en uygun yerlere yerleştiriliyor. Keyif için yelken yapıyorsak özel durumlar hariç inhauler gibi sistemlere ihtiyaç olmadığını düşünüyorum. 
Quantum Sails Turkey
PoseidonMarine
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #22 : Mayıs 05, 2015, 11:37:14 »
Bu velocity made good işi ilginç.. Mert şunu anlatsana biraz. . Ben biraz biliyorum ama sanırım az biliyorum..
iki yanlış bir doğru etmez.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.726
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #23 : Mayıs 05, 2015, 11:46:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu velocity made good işi ilginç.. Mert şunu anlatsana biraz. . Ben biraz biliyorum ama sanırım az biliyorum..

Sana gelmez hocam.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Accık rüzgarla nasıl daha hızlı gideriz diye 60 tane trim, mrim, yelkenle oyna, rota hesapla vs. Sen bir parça yelkeni trim edene kadar şartlar değişir yeni trim gerekir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #24 : Mayıs 05, 2015, 12:50:02 »
Mesela orsa seyrinde tekne fazla yattığında ana yelken iskotasını boşladığımızda cenova iskotasını da bir miktar boşlamak gerekir diye düşünüyorum. Aksi durumda iki yelken arasındaki kanal daralıyor ancak bu durumda hava akımı ana yelken orsa yakasına daha dik çarptiığndan ana yelkenin formu bozuluyor.

Tekne yattıkça hız kaybettiğinden , optimum yatış ve cenova ile ana yelken mümkün olduğunca paralel ve ikisi arasındaki koridor mümkün olduğunca daraltılır ise en iyi hıza ulaşılır diye düşünüyorum.

Flok ve trinket birliktliğinde bu iş biraz daha zor olsa da daha randımanlı olabiliyor. Şöyle ki,

Flok ile ana yelken arasındaki koridor girişi mümkün olduğu kadar açılarak fazla hava akışı sağlanıyor ve trinket ile bu hava akımı anayelken üzerinde paralel bir şekilde yönlendirilirse , hava akılmı hızı , koridor daraldığından artacak ve trinket ile paralel hale getrilebilecek. böylece ana yelken üzerindeki hava basıncı daha da düşeceğinden  hız ve stabilite de artmış olacak. 

Ne dersin Mert bey..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
iki yanlış bir doğru etmez.
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #25 : Mayıs 05, 2015, 12:55:39 »
Erim senin yazıyı okumadan cevap yazmışım.. Benim teknemde yelkenleri trim etmek seninkinden daha kolay..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Trinkette tramola arabası var. Kendisi kontra değiştiriyor. , Bocurum da öyle.. Ana yelken iskotası hemen yekenin önünde , dümen tutarken iskotayı rahatlıkla aynı elle kumanda edebiliyorsun. Hatta şimdi yeni bir sitil geliştirdim direk yekeye voltalıyorum . Cenova için de biraz uzandın mı rahatlıkla trim ediliyor. Ben 5 yelken açık iken ve otopilot suz yeke ve ana yelken iskotası elimde telefon ile konuşabiliyorum. Sen yapabiliyonmu..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
iki yanlış bir doğru etmez.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.726
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #26 : Mayıs 05, 2015, 12:59:32 »
Biri aniden "trinket hangisi?" diye bağırınca hemen gösterebiliyon mu?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #27 : Mayıs 05, 2015, 13:04:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biri aniden "trinket hangisi?" diye bağırınca hemen gösterebiliyon mu?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ersin Hocam sen bakma Erim korsanıma Ben sana güveniyorum.  Bana  trinketi tirim yapmayı ve  5 yelken açık iken  yeke ve ana yelken iskotası elde,   telefon ile konuşabilmeyi gösterebilir yada öğretebilirmisin hocam  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #28 : Mayıs 05, 2015, 17:40:32 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
iki yanlış bir doğru etmez.
*
Ynt: Cenova iskotası üzerindeki halka ne işe yarar ?
« Yanıtla #29 : Mayıs 05, 2015, 17:56:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hiç gülme ben ciddiyim hocam. Şu "velocity made good işi ilginç.." bişisinide becerebildikmi tamam oluruz valla Olmadı Mert' transfer edeceğiz tekneye  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap