0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.229
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Arma Tellerinde Yorulma
« Yanıtla #15 : Eylül 23, 2010, 14:09:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Önerilerim eskiden kulanılan galvanizli ve yağlanarak kullanılan arma telleri bilgime dayanıyor. Ayrıca torna ve freze ile uğraşanlar size paslanmaz ve çelik arasındaki farkı daha iyi açıklayyacaklardır. Matkap ve kalem paslanmazı kesmez ama aslında çok yumuşak bir malzeme gibi görünür. Çelik ise matkap ucu ile çok kolay işlenir ama paslanmaz gibi yumuşak değildir.

Mühendisler bu konuda araştırma yaparak farkları daha kolay açıklayacaklardır.
Çeliklerin makinada işlenebilme kabiliyeti, içlerindeki Karbon elementinin % miktarı ile doğru orantılıdır. Yüksek karbon kolay işlenme demektir. Paslanmaz çelikler düşük karbonlu çeliklerdir bu yüzden işlenmeleri diğer karbon çeliklerine göre daha zordur.
Carbon oranı %0.2 ile %2.1 arasındaki çeliklere karbon çeliği, %2.1 in üstündekilere Dökme Demir diyoruz.
304 paslanmazda karbon %0.08, 316 da ise %0.03 civarındadır.
*

    mehmetsutcu

Ynt: Arma Tellerinde Yorulma
« Yanıtla #16 : Eylül 23, 2010, 14:48:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Orhan Korsanım Türkiye' de sertifikaya da çok güvenmemek lazım bence. En garanti çözüm spektrometre  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Çok doğru.

1.Sertifikanın orijinal olması lazım
2.Aldığınız malın kesildiği bütün parça üzerindeki parti numarası ile sertifika üzerindeki parti numarasının aynı olması lazım.

Yukarıdaki iki şart sağlanmıyorsa garanti yoktur ve aldığınız mal her şey olabilir.


Paranoya oldum... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elim arkamda gezmekten.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

316 veya "Marin"!!! uygulamalar da neyin, ne olduğu belli değil...
Bana göre eziyete dönüşüyor....
Kıytırık bir halat makarası 250 TL- 400 TL arası
25 lik 316 borudan malzeme yapımı, 150 TL metresi... İki boru, 6 metre 900 TL... +KDV ... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Üstelik bir de ne olduğu belli değlse.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bazen yuhffff... diyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kusura bakmayın.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Eylül 23, 2010, 15:00:17 Gönderen: Mehmet Sütçü »
*

    Çevrimiçi Kahraman Emiroğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 246
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul-Dalaman
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SAKURA - OCEANİS 393
Ynt: Arma Tellerinde Yorulma
« Yanıtla #17 : Eylül 23, 2010, 14:58:06 »
Konunun güncelliği nedeniyle 15 gün önce yaşadığım olay:
Teknem limanda bağlı,Bir saatliğine ayrılıyorum,döndüğümde baş istiralyayı direk tepesine bağlayan çelik parçanın kopmuş olduğunu görüyorum.Daha önce ikaz edildiğimden yedekte var olan parçayı takıyorum.
Parçanın özellikleri:
Boy:150 mm Cap 15 mm,bir ucu dövülerek yassıltılmış ortasında 16 mm pim deliği var.Diğer ucunda 15mm boyunda diş çekilmiş.bu dişe takılan somunun bir yüzü küresel olarak işlenmiş.
malzeme: paslanmaz krom
Parçanın küresel somun tarafı direğe,pim tarafı istralya teline bağlanıyor.Kopma bölgesi:dişin başlangıcı.Kopma bölgesinde önceden oluştuğu anlaşılan paslı bölge var.(önceden çatlamış gibi).
Çözüm öneriniz nedir?
Saygılarımla..
Sail boat: SAKURA OCEANIS 393 Marmaris NETSEL marina.
İkametgah : İstanbul, Dalaman, ..0532 7876201
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.229
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Arma Tellerinde Yorulma
« Yanıtla #18 : Eylül 23, 2010, 15:12:15 »
Kopan parçanın kopma yüzeyine bakıldığında iki ayrı karakterli bölge görüyorsanız kopmanın nedeni çatlaktır. Önce bir çatlak oluşur ve bu çatlak yavaş yavaş ilerler ve daha sonra parça aniden kopar. Bu nedenle yüzeyde önce çatlak ilerleme sonucu bir yüzey oluşur ve daha sonra ani kopmanın oluşturduğu yüzey meydana gelir. Zaten 15mm lik bir parça ancak böyle kopar aksi taktirde önce uzaması gerekir ki siz bunu fark ederdiniz.
Eğer durum böyleyse, parçada çatlağın neden oluştuğunu bulmak lazım. Paslanma yüzeyi zayıflatır ama çatlak meydana gelmesine neden olmayabilir.
İki şeyi kontrol etmenizi öneririm:
1. Somun parça üzerinde boşluklu olmasın
2. Telin açısı ile direk bağlantısı açısı aynı olsun ve hatta küresel yüzey bir mafsal gibi hareketli olsun
Buna rağmen parça koparsa
1. Ya parçanın çapı yetersizdir
2. Ya  malzeme hatasıdır
3. Ya da diş açılırken diş dibinde malzeme zedelenmiştir demek lazım.

*

    Çevrimiçi Kahraman Emiroğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 246
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul-Dalaman
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SAKURA - OCEANİS 393
Ynt: Arma Tellerinde Yorulma
« Yanıtla #19 : Eylül 23, 2010, 15:20:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kopan parçanın kopma yüzeyine bakıldığında iki ayrı karakterli bölge görüyorsanız kopmanın nedeni çatlaktır. Önce bir çatlak oluşur ve bu çatlak yavaş yavaş ilerler ve daha sonra parça aniden kopar. Bu nedenle yüzeyde önce çatlak ilerleme sonucu bir yüzey oluşur ve daha sonra ani kopmanın oluşturduğu yüzey meydana gelir. Zaten 15mm lik bir parça ancak böyle kopar aksi taktirde önce uzaması gerekir ki siz bunu fark ederdiniz.
Eğer durum böyleyse, parçada çatlağın neden oluştuğunu bulmak lazım. Paslanma yüzeyi zayıflatır ama çatlak meydana gelmesine neden olmayabilir.
İki şeyi kontrol etmenizi öneririm:
1. Somun parça üzerinde boşluklu olmasın
2. Telin açısı ile direk bağlantısı açısı aynı olsun ve hatta küresel yüzey bir mafsal gibi hareketli olsun
Buna rağmen parça koparsa
1. Ya parçanın çapı yetersizdir
2. Ya  malzeme hatasıdır
3. Ya da diş açılırken diş dibinde malzeme zedelenmiştir demek lazım.

Sayın Orhan Barut Cevabınıza teşekkür ederim.
İncelendiğinde çatlalak oluşumunun adım adım ilerlediği anlaşılıyor.Kopan bölge dişin başlangıç noktasında dişdibi bölgesinde.Yani kertik etkisinin max. olduğu bölge.
Yeni yapacağım parçanın kalınlığını 2mm artırabilirim.Ve(veya) kopma mukavemeti daha yüksek bir malzeme kullanabilirim.(paslanmaz olmasada olur)
Somunun küresel yüzeyinin bilya görevi yapması düşünülmüş fakat anlaşılan görev oluşmamış çünkü kırılan bölge tam oraya denk geliyor.
Ne dersiniz?
Sail boat: SAKURA OCEANIS 393 Marmaris NETSEL marina.
İkametgah : İstanbul, Dalaman, ..0532 7876201
*

    Çevrimdışı Orhan Barut

  • * Gezgin Korsan
  • 4.229
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: Arma Tellerinde Yorulma
« Yanıtla #20 : Eylül 23, 2010, 15:28:29 »
Yine çatlak oluşacaksa kopma mukavemetinin fazla olmasının pek yararı olmaz. Oradaki bağlantı sisteminin iyi çalışmasını sağlamak lazım. Siz direği arkaya yatırdığınızda küresel mafsal hareket etmez ise parçaya moment binecektir. Hiç bir şey yapmasanız dahi ara sıra küresel mafsalı yağlayın derim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ayrıca kıç ıstralya varsa sürekli gergin tutmayın, ihtiyacınız olduğunda gerin.
 
*

    Çevrimiçi Kahraman Emiroğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 246
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul-Dalaman
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SAKURA - OCEANİS 393
Ynt: Arma Tellerinde Yorulma
« Yanıtla #21 : Eylül 23, 2010, 15:30:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yine çatlak oluşacaksa kopma mukavemetinin fazla olmasının pek yararı olmaz. Oradaki bağlantı sisteminin iyi çalışmasını sağlamak lazım. Siz direği arkaya yatırdığınızda küresel mafsal hareket etmez ise parçaya moment binecektir. Hiç bir şey yapmasanız dahi ara sıra küresel mafsalı yağlayın derim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ayrıca kıç ıstralya varsa sürekli gergin tutmayın, ihtiyacınız olduğunda gerin.
 

Teşekkür ederim..
« Son Düzenleme: Eylül 23, 2010, 15:31:46 Gönderen: Kahraman Emiroğlu »
Sail boat: SAKURA OCEANIS 393 Marmaris NETSEL marina.
İkametgah : İstanbul, Dalaman, ..0532 7876201