0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #15 : Eylül 22, 2010, 15:06:46 »
Yoksa "hissedilen" sıcaklık gibi bir de "hissedilen" elektrik mi var?  )))
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.408
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #16 : Eylül 22, 2010, 15:07:35 »
evet, 9V'luk pillere dilini değdirirsen çarpıyo.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ateş abi , gayet bilimsel ve anlaşılır anlatmış bir kaç ekleme de ben yapayım,aslında telefon hattı bu isin en iyi anahtarı eski Analogbtrlefonlarda da bir elektrik var boşta iken çarpmaz ama bu yaklaşık 40 ile 60 voltlar arasındadır, yaklasikligi hatta çağrı sinyali gelmesi yada eski adı ile "kofraya" olan uzakligi vb. Ile değişir AMA amacı insana önemli bir hasar vermesin ozellike kalp durmasın ancak bu gerilimin nereden temas Ettigi de önemlidir mesela deride derin yara, tuzlu su gibi iletkenliği artıran etkenler yada ağız gibi deri direncinin az olduğu yerler ,bu sebeple his etmek ile , zarar görmek farklıdır , bu farkliligi belirleyen yaklaşık 48 v ile 60 arasındaki gelirimdir bu işaretin frekansına bağlı olara değişir , bunu alçak gerilim direktifi diyor ben demiyorum .Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özetle 12 v ile bile his edebilirsiniz,  liselerdeki kurbağa bacağına gerilim  verilmesi  sonucu bacağın hareket etmesi gibi , çünkü akımı  akitan ağırlıklı olarak sınır sistemiz. Ayrıca bir , söyle de bir durum oluşabilir , o sura motor çalışıyor ve alternatorunuz de çalışıyor ve eski adıyla konjektorunuz de arıza ise ve alternatorunuz de 24 v ise bu gerilim 24 değil belki 30 v dahi olabilir Buda sizin "his"sınızı artirabilir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.239
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #17 : Eylül 22, 2010, 15:14:36 »
Hayır onu demek istemiyorum, alternator bildigimiz gibi alternatif bir işaret üretir bu bir dogrultucu / redresor vasıtasıyla doğru akıma dönüştürülür ancak alternatorunuz tepe gerilim degeri devir ile direk orsntilir bunun için bu gerilimin anıt kakabilmefi için regulatorden gecer tabi bu şarj gerilimi akınızı şarj edebilmesi için akunuzun tepe geriliminden daha  fazla olmalıdır ki akım akabilsin, sonuçta eğer redresosurunuz(alternatorun)
Arızamı ise bu kontrolsüz bı çıkış gerilimi demektir, bazen akunun " kaynaması " da bu sebepledir. Tipik durum söyle gelişir , önce aku kusa devreye doğru ilerler , ardından fazla akım çekmeye baslar , ve konjektor arizalanir , sonra akıyı değiştirsiniz ve yeni aku de " kaynar" çünkü alternator gerilimi regule değildir bu aşamada.
S/Y Dogi TUR 3644 - Setur Yalova Marina D 05
*

    Çevrimdışı Erol Şar

  • * Gezgin Korsan
  • 558
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #18 : Eylül 22, 2010, 15:16:43 »
Irgat selenoidleri ve de ırgat motorunun kendisi de devre kesildiğinde yüksek gerilimli pulslar endükliyebilir.
xxx

*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.239
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #19 : Eylül 22, 2010, 15:17:23 »
Sevgili Merem, ben sana gelsem ve kulağım çok ahgriyor öleceğim bu ağrıdan desem sen de myayene etsen ve evet ağrır ama böyle şiddetli değil desen ben
Mı palavra atıyorum sen mı? Yoksa benim Agrı eşiğim düşük mü? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Dogi TUR 3644 - Setur Yalova Marina D 05
*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.239
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #20 : Eylül 22, 2010, 15:19:25 »
Evet Erol abinin dediği de bir durumdur , olabilir bu pulslerde bir alternatiftir
S/Y Dogi TUR 3644 - Setur Yalova Marina D 05
*

    Çevrimdışı Ateş Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 1.972
    • Yaşadığı Şehir
  • Bozburun/Muğla
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #21 : Eylül 22, 2010, 15:29:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgat selenoidleri ve de ırgat motorunun kendisi de devre kesildiğinde yüksek gerilimli pulslar endükliyebilir.

Aha ben de bununla ilgili bişeyler yazdıydım ama sonra sildim kafa kariştırmamak için
*

    Çevrimdışı Utku Uçkan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.808
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir-Teos marina A potoonu No:2
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #22 : Eylül 22, 2010, 15:34:01 »
Çeto bak gördünmü inculuz neden her şey takmış da elektrikli ırgat takmamış  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet.semiz

  • * Gezgin Korsan
  • 899
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • VANDA, Güllük marina ,
    • deniz tutkusu
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #23 : Eylül 22, 2010, 15:36:23 »
Irgat motorunun sargılarında, kollektör lamellerinde problem varsa, zıt elektromotor kuvvetten dolayı çarpılma hissi uyandıracak gerilim ortaya çıkabilir. Böyle bir arızanın insana zarar vereceğini sanmam ama ırgatın selameti bakımından tamiri gerekir.
Yapabilirseniz vardevela tellerini topraklayınız.
Aslında, çevrede bulunabilecek elektromanyetik alanlar, şiddetine göre, vardevela tellerinde gerilim yaratabilir. Mesela yakındaki yüksek güçlü bir telsiz vericisi veya radar buna sebep olabilir.
Teknede bulunan metal aksamı, bir noktada elektriksel olarak birleştirmek, yani topraklamak, yıldırım çarpması vs. yönünden de gerekli galiba.
*
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #24 : Eylül 22, 2010, 17:02:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dün demiri çekerken bir elim ırgatın üstünde ,bu arada diğer elim puntele değdi ,sanki puntellin çelik halatları açılmış da kopmuş gibi bir batma duydum,inceledim bir şey yok tekrar ırgatı tutunca ayni şey oldu,ırgat çalışıken elektrik kaçağı oluşuyor.Irgatı kullanmadığım zaman hemen sigortadan kapatıyorum,herhangi bir kaçak yok
acaba sorun benim elektrik sisteminde mi ?

Muhtemelen Irgat içinde izolasyon sorun var, demonte edip Meğer ile iç direnç ölçümlerini yapıp normal olup olmadığına bakmak lazım (İşi bilen biri gerekli), muhtemel izolasyon sorunu sebebiyle (zamanla oluşabilir), ırğat içindeki yüksek akım'ın kaçakları gövdesinden eliniz ve punter ve tekne (-) tesisatına veya (-) kütüğe uzanan bir devre tamamlanması oluyordur.

Not:Gemilerde elektrik motorlarının yıllık periyodik Meğer testi ile yapılır ve listelenir, meger sonuçları bozulan motorlar takip edilir vs. vs...yani sarımların rutubet veya aşırı akımdan hasar görmeleri sonuçu küçük küçük kaçaklar başlayabilir..
« Son Düzenleme: Eylül 22, 2010, 17:10:47 Gönderen: Hakan Irıklı »
BİR TEKNENİN YENİDEN DOĞUŞ HİKAYESİ / HAKAN IRIKLI
Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır..
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.798
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #25 : Eylül 23, 2010, 09:20:48 »
"Meğer Testi" nedir?


Yok, o espriyi yapmıyacağım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.239
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: Irgat ın elektrik kaçırması
« Yanıtla #26 : Eylül 23, 2010, 09:50:53 »
Meger testidir adi aslında ama Türkiye'de meğer testidir. Elektrikli cihazların zamanla bozulan( toz, kır, vb. Diş şartlardan kaynaklanan yada calışma sonucu aşınmalar vb) cihazda izolasyon zayıflamasına sebep verebilir. Ya da yüzey ya da hava yolu ile kirlenme ve delunmeden kaynaklı bir elektrondan sızıntı olabilir , tüm by sebepler elektrikten kacak vb . Duruma sebebiyet verir . Bunun için calışma ortamı yada cihazın calışma gerilimine bağlı olarak yaklaşık 500v dc ve üzerinde bur gerilim altında mesala motorun stator sargısı ile gövde arasında 2 mohm ve üzerinde bir izolasyon direnci beklenir ki normal calışma koşullarında ve anirnsn durumlarda olası sızıntı olup olmayacağı ? Kaba bir tsbirle "zorlama" testi ile yapılır.
Merak edenler için İngilizce de Pat test diyede gecer.ozellike otellerde kalmışsanız mesala sac kurutma makinasında pat test ok. Etiketi gormyssunuzdur
S/Y Dogi TUR 3644 - Setur Yalova Marina D 05