0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Özhan Sezgin

  • * Gezgin Korsan
  • 99
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • DOĞA S
    • Caddebostan Sigorta
Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« : Mayıs 02, 2017, 17:39:29 »
Merhaba Değerli Korsan Dostlarım,

Bumbanın alçak olmasından dolayı sprayhood takılamamakta bu sebeple , bumbayı direk üzerinde yükseltme şansımız var mıdır ?

Ancak bahsettiğim konu bumbayı yukarı çekmek değildir,  tekneye paralel yani direğe 90 derecelik açı ile yükseltilmesidir.

Bunun için direkte bir tadilat mı gerekir yoksa farklı bir yöntemi var mıdır ?
*

    Çevrimdışı Kağan Aybudak

  • * Gezgin Korsan
  • 71
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul, Marmaris, Göcek
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • DERVİŞ DEDE, MARMARİS
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #1 : Mayıs 02, 2017, 21:53:52 »
Merhaba Özhan Kaptanım,
Vakti zamanında çok kötü bir işçilikle benim bumbam değiştirilmiş. Selden direğe orijinal Selden bumba takılmasına rağmen bumba bağlantı noktası sabitlenemez bir kayar sisteme dönüştürülmüş.

Sadece serpinti körüğünü zedelemekle kalmıyor, camadan vurma anlarında, balançinayı kastığımda ve yelkeni hisa ederken de bazı şakalar yapabiliyor.

Bu durumu düzeltecek bir şeyler üzerinde çalışıyorum bir süredir. Terzi kendi söküğünü dikemezmiş. Profesyonel olmama rağmen işi erteledim de erteledim, bir yıldır anca sıra geldi.

Benim durumum için uygulayacağımız çözüm, yelkenin ihtiyaç duyduğu minimum mesafeye karar vermek ve kayar sistemi sıkıştırma ya da perçinleme yöntemiyle iptal etmek.

Bumbanın direk bağlantı noktasının yerini değiştirmek, öncelikle direğe binen yük noktalarını degiştirecek bir müdaheledir, ağırlıkmerkezini yükselterek anayelkenin tüm gövdeyi suya bastırması avantajından sizi biraz mahrum bırakabilir.

Camadan halatlarının, ana yelken ıskotasının uzunluklarını gözden geçirmeniz ve  hatta yelken kesiminizi değiştirmeye kadar varanbir tadilat gerektirebilir. Bunlar olasılıklar tabi. Ama neticede feza ilmi de değil...

Sizin durumunuzu anlayabilmemiz için...

Bumbanızın direğe bağlandığı noktadan (goose neck) birkaç foto paylaşır mısınız? Bir de ana yelkeni hisa ettiğinizde, mandar köşenizle direk makaranız arasında ne kadar payınız kalıyor? Ana yelkeniniz  direk içi (inmast) ya da sarmalı (furling) sistem mi? Geleneksel mi?

Son bir soru da direğinizin markası ve modelini biliyor musunuz? Bumbanız geleneksel camadan sistemiyle mi donanmış durumda yoksa bumba içi makara sistemi mevcut mudur?

Saygılar
RYA Yachtmaster Offshore
Yat Kaptanı (499 GRT)

S/Y DERVİŞ DEDE
Amigo 27
Marmaris Netsel
*

    Çevrimdışı Kıvanç Tüfekçioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 1.305
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Dikili
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Merica , Bademli İç liman Alarga
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #2 : Mayıs 03, 2017, 09:53:12 »
Biz bunu kendi teknemizde Direğin altına Kromdan bir ayak yaparak sağladık ve 40 cm yükselttik. Tabii ki an çarmıhlarıda ona göre ayarladık ve çarmıhlardaki mesafe eklentilerini liftinlere krom zincir ekleyerek  sağladık.
« Son Düzenleme: Mayıs 03, 2017, 09:54:50 Gönderen: Kıvanç Tüfekçioğlu »
*

    Çevrimiçi Özhan Sezgin

  • * Gezgin Korsan
  • 99
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • DOĞA S
    • Caddebostan Sigorta
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #3 : Mayıs 03, 2017, 10:24:30 »
Kaan korsanım teşekkür ederim verdiğiniz detaylı bilgi için, bilgilere ulaşınca tekrar paylaşacağım sizinle.

*

    Çevrimiçi Özhan Sezgin

  • * Gezgin Korsan
  • 99
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • DOĞA S
    • Caddebostan Sigorta
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #4 : Mayıs 03, 2017, 10:25:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biz bunu kendi teknemizde Direğin altına Kromdan bir ayak yaparak sağladık ve 40 cm yükselttik. Tabii ki an çarmıhlarıda ona göre ayarladık ve çarmıhlardaki mesafe eklentilerini liftinlere krom zincir ekleyerek  sağladık.

Kıvanç korsanım, bilgi için teşekkürler.  bu işlemin yaklaşık maliyeti ne oldu size ve güvenilirliği açısından bir sıkıntı yaşanır mı veya yaşadınız mı ?
*

    Çevrimdışı Kıvanç Tüfekçioğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 1.305
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Dikili
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Merica , Bademli İç liman Alarga
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #5 : Mayıs 03, 2017, 10:43:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biz bunu kendi teknemizde Direğin altına Kromdan bir ayak yaparak sağladık ve 40 cm yükselttik. Tabii ki an çarmıhlarıda ona göre ayarladık ve çarmıhlardaki mesafe eklentilerini liftinlere krom zincir ekleyerek  sağladık.

Kıvanç korsanım, bilgi için teşekkürler.  bu işlemin yaklaşık maliyeti ne oldu size ve güvenilirliği açısından bir sıkıntı yaşanır mı veya yaşadınız mı ?

Liftininize uygun 6 mm krom zincir alacaklsınız tahmini yapacağınız yüksekliğe göre 2 metre civarı yetecektir sanırım ( max 150 TL ) altına yaptıracağınız kaide ince olmamasına özen gösterin tahimini 500-1000 tl arası ödersiniz onada. İşçiliği kendiniz yaparsınız güvenliğinden veya sağlamlığında problem olacağını sanmıyorum. Fakat baş ıstıralyanız yükseleceğinden yelken performansınızı +/- nasıl etkiler onu bilemiyorum...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #6 : Mayıs 03, 2017, 16:16:49 »
Yapmayın, yelkenin kuvvet merkezini yukarı çekeceksiniz, teknenin bayılması artacaktır ve seyir performansı düşecektir.  Yelken alanınız da küçüleceği için hızınız da etkilenir.
bunun yerine sprayhood'u aşağı çekmek daha doğru bence.
« Son Düzenleme: Mayıs 03, 2017, 16:17:31 Gönderen: Umut Korkmaz »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.723
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #7 : Mayıs 03, 2017, 16:43:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bunun yerine sprayhood'u aşağı çekmek daha doğru bence.

Ya da:

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Özhan Sezgin

  • * Gezgin Korsan
  • 99
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • DOĞA S
    • Caddebostan Sigorta
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #8 : Mayıs 03, 2017, 17:38:14 »
bu iş biraz meşakatli olucak aynı zamanda biraz takıntılı da olduğumdan performans düştümü sıkıntı olur mu soruları ile kafamı biraz kurcalarım sanırım,  en iyisi sprayhood hiç takmamak veya bulunabilirse alçak birşey ayarlamak..

*

    Çevrimdışı Umut Korkmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 9.409
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • yelkenlipoyraz
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #9 : Mayıs 05, 2017, 19:57:22 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap      TUR 6373
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Kağan Aybudak

  • * Gezgin Korsan
  • 71
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul, Marmaris, Göcek
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • DERVİŞ DEDE, MARMARİS
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #10 : Mayıs 05, 2017, 20:45:27 »
Hocam dediğim gibi...
Feza ilmi değil. Sadece bazı değişkenlere dikkat etmek lazım. İhtiyacınız varsa gerçekten, gözünüzde büyütmeyin. Eğer teknenin ilk sahibi değilseniz, belki de sizden önce orijinalliğini bozacak bir müdahale yapılmıştır benim başıma geldiği gibi.

Dile getirdiğiniz "bir yelkenli tekneye serpinti körüğü takılamaması" üzerinde düşünülmesi gereken bir sorundur bence. Ben olsam böyle bir şeyi kabul etmez, mutlaka bir çözüm bulurdum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Serpinti körüğünün belirli bir yüksekliğin altında olması da olumsuz bir durum. Bumbanın çok alçakta olması da seyir esnasında havuzlukta sorunlara yol açabilir. Belki de gerçekten yükseltmeniz gerekiyordur. Bumba yükseltmek ya da alçak serpinti körüğü yapmak ya da serpinti körüğü olmadan seyir... Hepsi kaptanın seçimi.

Sonuç olarak, benim çözüm üretme yolum yukarıda sorduğum soruların cevaplarını alabilirsem çalışır.

Bu arada dile getirdiğiniz sorunu halletmek için direk dibine parça eklemek çözümüyle, sadece bumbayı yükseltmek arasında dağlar kadar fark var. Getireceği sonuçlar ve iş süreçleri tamamen farklı olacak işler bunlar. Profesyonel önerim böyle bir iş için direk yükseltmek, kulağı ters taraftan tutmaktır. Ölümcül bir şekilde gerekli değilse tercih edilmemelidir.
Saygılar,






Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu iş biraz meşakatli olucak aynı zamanda biraz takıntılı da olduğumdan performans düştümü sıkıntı olur mu soruları ile kafamı biraz kurcalarım sanırım,  en iyisi sprayhood hiç takmamak veya bulunabilirse alçak birşey ayarlamak..


RYA Yachtmaster Offshore
Yat Kaptanı (499 GRT)

S/Y DERVİŞ DEDE
Amigo 27
Marmaris Netsel
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.501
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Bumbanın yükseltilmesi konusunda yardım
« Yanıtla #11 : Mayıs 05, 2017, 23:37:14 »
Bumba sökülüp daha yukarı bağlanacak. Ana yelken rayında yeni araba giriş kanalları açılacak, ana yelken etekten kısaltılacak. Çok zahmetli bir işlem olacağı kesin, tekrar düşünmekte yarar var.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.