0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    D. E.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #30 : Temmuz 21, 2014, 10:13:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Demir korsanım,  biz bilerek çok kasmadık zira tekne kıçını rüzgârdan döndürdügünde yelken terste kalmasın, önce hızlıca diğer tarafa geçsin sonra yavaşça ve vurmadan açılsın istedik.  Daha da kasarak denedik.  O zaman baştan sona  daha yavaş şekilde geçiyor.

   
     Tunç Korsan'ım,
Size katılıyorum .  Kavança Freni ile Bumba'nın  hareketine tamamen kendimizin hakim olabildiğini anlatabilek için kendi örneğimi verdim.  Bumba Frenindeki halatı kastıkça yavaş kavança, Boşladıkça hızlı kavança atıyoruz. Sert havada Bumbayı karşı tarafa hızlıca geçirmeyi ben tercih etmiyorum, çünkü ; armaya çok yük biniyor (malum benim kayık da benim gibi ihtiyar) ...


*

    H. E.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #31 : Temmuz 21, 2014, 10:22:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yarın?

Tamam. 17:30. Deniz kenarı.


Polis yok!


*

    C. D.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #32 : Temmuz 21, 2014, 12:41:33 »
Tunç korsan önemli bir konuyu gündeme getirmiş teşekkürler.
Bumba freni yelkenli bir teknede bence en önemli donanımlardan biri.
Belki bazı dostlar bumba freni yerine bumbaya iki tur sardığı halat düzeneği de kullanıyor olabilir.

Bu önemli zımbırtı Tunç korsanın da değindiği gibi malesef oldukça yüksek meblağda satılmakta.

Biz de kendimiz yapmaya karar verdik 3 tane 45 feet tekne için bir tane benim teknem için daha küçük ebatlarda.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kendi yapmayı düşünen dostlar için  Ayrıntılar; 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    A. Ç.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #33 : Temmuz 21, 2014, 12:58:34 »
Dağcılıkta kullanılan "descender" iniş malzemeleri de başarılı bir şekilde bumba freni olarak kullanılabiliyor:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. D.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #34 : Temmuz 21, 2014, 15:16:50 »
İmal ettiğimiz bumba freni

Kendisi yapmak isteyen dostlar için Ayrıntılar;
kutup yıldızı - Blogger
drokya blogspot.com tr


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ebatları hakkında bilgi vermesi bakımından tatlı baş belam 4 yaşındaki yeğenimin el ve ayakları

*

    Ö. K.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #35 : Temmuz 21, 2014, 15:48:04 »
Mahir (Günşıray) abinin hediye ettiği sekizli ile bir dolu kavança atıp durdum bu yaz. Aynı Tunç korsanın dediği gibi donatıp, belki biraz daha ince ayarla (halat gerginliğinin) problemsiz kavança atabiliyorum. Malzeme  oldukça hafif ve sağlam. Kusuru halatın diğerlerine göre daha çabuk yıpranması olabilir. Büyük yelken alanlarındaki nasıl bir performan sergiler bilemiyorum. Onu da Mahir abi tecrübe edecektir yakında...

Ben aşağıdaki ürünü kullandım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dağcılıkta kullanılan "descender" iniş malzemeleri de başarılı bir şekilde bumba freni olarak kullanılabiliyor:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Temmuz 21, 2014, 15:49:56 Gönderen: Ömer Kırcal »
*

    A. Ç.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #36 : Temmuz 21, 2014, 15:59:52 »
Özellikle tekne malzemesinde markasız ürünlere ve yerli üretimlere bir türlü ısınamadım. Kayasafety'nin ascenderi de bana güzel bir örnek gibi göründü. Fotoğrafının üzerinde  35KN işareti var, açıklamada ise 30kN deniyor. Nasıl güveneyim?
*

    C. D.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #37 : Temmuz 21, 2014, 17:44:50 »
Kaliteli üretim yapan güvenilir bir halat firmasının verileri aşağıda
Reklam olmaması adına firma ismini sildim.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bizim ürünümüzde 3 adet 8.8 metrik 8 bir adet 8.8 metrik 12 saplama var.

Birinci rakam 100 ile çarpılınca, çıkan değer malzemenin çekme mukavemetini (dayanımını) verir.
8.8 için 8 x 100 = 800 Newton / mm2
10.9'da 10 x 100 = 1,000 Newton / mm2
6.8'de 6 x 100 = 600 Newton / mm2
1 Kg = 9.81 Newton'dur. Kolayca hatırlamak için 1 Kg yaklaşık 10 Newton diyebiliriz.
800 Newton / mm2 = 89 Kg / mm2 gibi.
Aslında (800 Newton / mm2) / (9.81 Newton / Kg) ) 81.5 Kg / mm2
İkinci rakam (8.8'in ikinci 8'i gibi) 8 = 0.8'dir. Yani ikinci rakam yukarıda bulunan çekme dayanımı
ile çarpılarak çeliğin ve ya malzemenin AKMA GERİLME SINIRI veya ORANTISIZ UZAMA GERİLMESİ bulunur.
800 x 0.8 = 640 Newton / mm2 veya yaklaşık 640/10 = 64 Kg/mm2
Aslında (640 Newton / mm2) / (9.81 Newton / mm2) = 65 Kg / mm2


Yani kısaca metrik 12 civatanın çekme dayanımı :
800x113 : 90400 N  = 9215 kg

Makaslama, akma gerilme sınırı ve orantısız uzma gerilme hesaplamalarını es geçiyorum.

Yukarıda halat mukavemet tablosunda ise 8 mm halatın kopma yükü olarak
1220 kg verilmiş  9215 kg çekme yüküne sahip civatamızın toleransları,
8 mm  kaliteli halatın toleransından daha yukarıda olduğu için,
8 mm halata göre imal ettiğimiz bumba frenimiz güvenli bir kullanım sunacaktır.

<Olsun ben genede markalı ürün isterim marka takıntım var>
diyenleri de saygıyla karşılarım, kişilerin seçimi kendine göredir.

Ben  299 kusur  Dolardan başlayıp 1235 Dolara varan  fiyatlara karşı kendi sorunumu,
üstelik çok daha güvenli malzemeyle (Sonsuz vidamız kestamid diğer tüm malzememiz 316 krom) çözdüm.
Gerisi dostların bileceği iş.

Sevgi ve saygıyla.
*

    D. E.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #38 : Temmuz 22, 2014, 00:24:35 »
   Hoş geldin, Can Korsan'ım...

Çok güzel bi kavança freni yapmışsınız,
*

    D. E.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #39 : Temmuz 22, 2014, 00:25:28 »
   Elinize sağlık olsun...
*

    B. S.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #40 : Temmuz 22, 2014, 00:53:16 »
Can bey maliyet nedir ?
*

    Ö. K.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #41 : Temmuz 22, 2014, 00:56:08 »
Tekne malzemesi değil ki!
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özellikle tekne malzemesinde markasız ürünlere ve yerli üretimlere bir türlü ısınamadım. Kayasafety'nin ascenderi de bana güzel bir örnek gibi göründü. Fotoğrafının üzerinde  35KN işareti var, açıklamada ise 30kN deniyor. Nasıl güveneyim?
*

    F. T.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #42 : Temmuz 22, 2014, 12:23:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mahir (Günşıray) abinin hediye ettiği sekizli ile bir dolu kavança atıp durdum bu yaz. Aynı Tunç korsanın dediği gibi donatıp, belki biraz daha ince ayarla (halat gerginliğinin) problemsiz kavança atabiliyorum. Malzeme  oldukça hafif ve sağlam. Kusuru halatın diğerlerine göre daha çabuk yıpranması olabilir. Büyük yelken alanlarındaki nasıl bir performan sergiler bilemiyorum. Onu da Mahir abi tecrübe edecektir yakında...

Ben aşağıdaki ürünü kullandım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dağcılıkta kullanılan "descender" iniş malzemeleri de başarılı bir şekilde bumba freni olarak kullanılabiliyor:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sistemi nasıl kurduğunu biraz açıklarmısın Ömer abi.
*

    Ö. K.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #43 : Temmuz 22, 2014, 15:18:27 »
Şu an tekne benden uzakta, yanina gectigimde fotograflarim. Daha anlasilir olur sanirim
*

    A. S. E.

Ynt: Bumba freni
« Yanıtla #44 : Temmuz 22, 2014, 15:33:08 »
   Can korsanın gösterdiği bumba freni hazırladığımız aletin küçük ve ayrıntıları oluşmamış hali.35- 50 feet arası teknelerde kullanılabileceğimiz Walder'e benzer daha sağlam ve çok daha şık bir kavança stoperı hazırlıyoruz.14 mm halat için olacak.Biz 10 kişi kadar İzmir, Foça ekibi için 316 paslanmazları kestik tamamlanmak üzere.Henüz kesin maliyet çıkmadı ama muadillerinden çok daha ucuza maledeceğimiz kesinleşti.Dilerseniz maliyet kesinleşince resimlerle birlikte  buraya yazabilirim.
« Son Düzenleme: Temmuz 22, 2014, 15:39:08 Gönderen: Atilla Serdar Erdoğan »