Gezgin Korsan

Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Nevzat Doğru - Mart 14, 2019, 21:25:56

Başlık: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Nevzat Doğru - Mart 14, 2019, 21:25:56
Bir Fransızın videosu , okyanus geçerken çekmiş ,videonun hemen başlarında dümenini gösteriyor , yekeyi bir acaip şekilde bağlamış bir tarafında da amartisör gibi beze sarılı bir şey var , dalgalar dümeni bir yana itiyor o şey düzeltiyor ve tekne enteresan şekilde rotada kalıyor , ne bu ?
https://www.youtube.com/embed/i8RaDyl93R0
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Ümit Özdoğan - Mart 14, 2019, 21:42:29
Yekeye takilan otopilot.
Senin takaya da lazım bir tane.
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Ali Aygın - Mart 14, 2019, 21:46:13
Bu işleri Ali Ünalan korsan bilir.

1) Yeke den otopilot

2) Rüzgar dümeni işleri



Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Nevzat Doğru - Mart 14, 2019, 21:49:56
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yekeye takilan otopilot.
Senin takaya da lazım bir tane.

Ümit kaptan yekeye takıldığı belli de nasıl oto onu anlamadım mekanik bir şey , sen kafa buluyorsun ama benim takaya da gerçekten lazım ! kısa mesafe gitsek de yekeyi düz tutabilmek için pazı yaptırdı bana . Ağır ve sürekli çekiyor ...
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Öcal Turan - Mart 14, 2019, 21:52:33
"Tiller to sheet self steering system" diye web araması yaptırırsan gerekli tüm bilgiye eriseceksin Nevzat reis.

Bu otopilot değil , rüzgarın sabit estiği yerlerde yelkenlerle yekeyi kullanma sistemi .

Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Ümit Özdoğan - Mart 14, 2019, 22:05:16
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yekeye takilan otopilot.
Senin takaya da lazım bir tane.

Ümit kaptan yekeye takıldığı belli de nasıl oto onu anlamadım mekanik bir şey , sen kafa buluyorsun ama benim takaya da gerçekten lazım ! kısa mesafe gitsek de yekeyi düz tutabilmek için pazı yaptırdı bana . Ağır ve sürekli çekiyor ...

Kafa bulmuyorum Nevzat abicim, taka yanyan cekiyor diye bahsetmiştin.

Videonun başinda deyince sen, ben kiçtan görunüş sarip sarmalanmış otopilot aktüatörü sandim samimiyetle.

Bakicam ben de ne menem bişeymiş.
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Ümit Özdoğan - Mart 14, 2019, 22:47:52
Sende yelken yok. Ama ben bir tiyo kaptım. Yelkene karşı kuvveti dengelemek için pek çok örnekte ayarlanabilir yay niyetine serum lastiği kullanmışlar.

Sen de bu şekilde yekenin döndüğu tarafin tersine kuvvet verecek şekilde serum lastikleriyle destek olup koluna gelen kuvveti azaltabilirsin.

Lastikler düz gitme pozisyonunda yarı gergin olacak. Gerekli kuvvete lastik adediyle ulaşacaksın, çok gererek değil. Böylece lazım olduğunda terse de çekebileceksin.

Olur mu ki?  :)
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Nevzat Doğru - Mart 14, 2019, 22:53:35
Serum lastiği çekmecede duruyor da aklıma gelmedi , deneyeceğim bunu Ümit Kaptan teşekkür ederim .
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Nevzat Doğru - Mart 14, 2019, 22:55:40
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Tiller to sheet self steering system" diye web araması yaptırırsan gerekli tüm bilgiye eriseceksin Nevzat reis.

Bu otopilot değil , rüzgarın sabit estiği yerlerde yelkenlerle yekeyi kullanma sistemi .
Öcal Kaptan bunu da araştırayım , olmaz ya ama olur da yelkenlimiz olursa diye ... Ayrıca açıklamanızdan nasıl bir düzenek olduğunu tahmin etmeye başladım. Teşekkür ederim .
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Nevzat Doğru - Mart 14, 2019, 23:01:00

(https://i.postimg.cc/RWcv0rRh/self-steering-2-2.jpg) (https://postimg.cc/RWcv0rRh)

Bu resimde basitçe açıklanmış . Yelken yekeyi rüzgar üstüne yay ise rüzgar altına çekiyor , dalgalar nasıl davranır onu bilmiyorum tabii
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Ali Ünalan - Mart 14, 2019, 23:41:03
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu işleri Ali Ünalan korsan bilir.

1) Yeke den otopilot

2) Rüzgar dümeni işleri




Ali korsanım güldürdünüz beni :)

Sailing Kalamari ekibiile yaptığımız çekimde yeke oto pilotu işlemiştik,linkini atıyorum.10.37-12 10
videodaki fark üzerine bez sarmışlar seyir esnasında dış etkenlerden korumak için,bende yağmurlu havalarda bez sarıyorum oto pilota :)
Küçük Yelkenli Tecrübesi .

https://www.youtube.com/embed/MESPcEneFOk
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Ali Aygın - Mart 15, 2019, 00:27:28
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu işleri Ali Ünalan korsan bilir.

1) Yeke den otopilot

2) Rüzgar dümeni işleri




Ali korsanım güldürdünüz beni :)

Sailing Kalamari ekibiile yaptığımız çekimde yeke oto pilotu işlemiştik,linkini atıyorum.10.37-12 10
videodaki fark üzerine bez sarmışlar seyir esnasında dış etkenlerden korumak için,bende yağmurlu havalarda bez sarıyorum oto pilota :)
Küçük Yelkenli Tecrübesi .

https://www.youtube.com/embed/MESPcEneFOk

  :-[
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Efe Sarıoğlu - Mart 15, 2019, 09:25:56
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Tiller to sheet self steering system" diye web araması yaptırırsan gerekli tüm bilgiye eriseceksin Nevzat reis.

Bu otopilot değil , rüzgarın sabit estiği yerlerde yelkenlerle yekeyi kullanma sistemi .



Her iki sistem de var gibi görünüyor, kablosu görünen bir tiller autopilot var ve serpintiden korumak için beze sarılmış, ayrıca self steering sistemini de kurmuş Fransız kaptan.
Peki her ikisi aynı anda kullanılıyor mu? Ya da kullanması mümkün mü?
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Öcal Turan - Mart 15, 2019, 10:28:31
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Tiller to sheet self steering system" diye web araması yaptırırsan gerekli tüm bilgiye eriseceksin Nevzat reis.

Bu otopilot değil , rüzgarın sabit estiği yerlerde yelkenlerle yekeyi kullanma sistemi .



Her iki sistem de var gibi görünüyor, kablosu görünen bir tiller autopilot var ve serpintiden korumak için beze sarılmış, ayrıca self steering sistemini de kurmuş Fransız kaptan.
Peki her ikisi aynı anda kullanılıyor mu? Ya da kullanması mümkün mü?

Video da kullanılan ve çalışan sistemle ,otopilotunuz olsa bile kullanamazsınız , boşa almak lazım. Çakışırlar ve otopilotunuz bozulur.
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Mehmet Cömert - Mart 15, 2019, 16:12:30
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sende yelken yok. Ama ben bir tiyo kaptım. Yelkene karşı kuvveti dengelemek için pek çok örnekte ayarlanabilir yay niyetine serum lastiği kullanmışlar.

Sen de bu şekilde yekenin döndüğu tarafin tersine kuvvet verecek şekilde serum lastikleriyle destek olup koluna gelen kuvveti azaltabilirsin.

Lastikler düz gitme pozisyonunda yarı gergin olacak. Gerekli kuvvete lastik adediyle ulaşacaksın, çok gererek değil. Böylece lazım olduğunda terse de çekebileceksin.

Olur mu ki?  :)
Yıllarca gençliğimizde motorlu sandal yekesin de şambrelden(oto iç lastiği) kesme lastik kullandım .
Bahsettiğiniz gibi orta gerginlikte düz gidecek şekilde bağlayıp gerektiğinde tek hamlede düzeltip
aynı rotada gitmek için en basit yöntem.
Motorlu sandalla uzun yol için yeke dümende  iyi bir çözümdür.
Başlık: Ynt: Bu adam ne yapmış ? Nasıl Dümen Bu ?
Gönderen: Öcal Turan - Mart 15, 2019, 18:44:11
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sende yelken yok. Ama ben bir tiyo kaptım. Yelkene karşı kuvveti dengelemek için pek çok örnekte ayarlanabilir yay niyetine serum lastiği kullanmışlar.

Sen de bu şekilde yekenin döndüğu tarafin tersine kuvvet verecek şekilde serum lastikleriyle destek olup koluna gelen kuvveti azaltabilirsin.

Lastikler düz gitme pozisyonunda yarı gergin olacak. Gerekli kuvvete lastik adediyle ulaşacaksın, çok gererek değil. Böylece lazım olduğunda terse de çekebileceksin.

Olur mu ki?  :)
Yıllarca gençliğimizde motorlu sandal yekesin de şambrelden(oto iç lastiği) kesme lastik kullandım .
Bahsettiğiniz gibi orta gerginlikte düz gidecek şekilde bağlayıp gerektiğinde tek hamlede düzeltip
aynı rotada gitmek için en basit yöntem.
Motorlu sandalla uzun yol için yeke dümende  iyi bir çözümdür.


Ben hala kullanıyorum , dizi dizi yuvarlak lastiklerim var , otopilotum bozuk bir senedir zaten  :)