0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. B.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #75 : Mayıs 01, 2017, 00:58:27 »
Boliler ile ilgili bir soru da ben sormak istiyorum. Motor yeteri kadar calistiktan sonra sicak suyu aciyorum once biraz sicak su geliyor ama normalde olmasi gereken kadar sicak degil sonra soguyor sonra yine biraz isinip bu sekilde gidiyor problemi nerde aramak lazim?


*

    Ö. Ö.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #76 : Mayıs 01, 2017, 13:22:35 »
Boru ve eklerin ısınıp iç çaplarının daralmasından sanırım.

öZgür (mobil)



*

    K. G.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #77 : Mayıs 02, 2017, 10:26:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Boliler ile ilgili bir soru da ben sormak istiyorum. Motor yeteri kadar calistiktan sonra sicak suyu aciyorum once biraz sicak su geliyor ama normalde olmasi gereken kadar sicak degil sonra soguyor sonra yine biraz isinip bu sekilde gidiyor problemi nerde aramak lazim?
sıcaklık ayarı yapan termostatik vana da problem olabilir kireçleniyor veya tekne hidroforu sabit basınçlı değil yükselip azalırsa dengelemiyor olabilir


*

    M. A.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #78 : Aralık 01, 2017, 15:27:07 »
Bu arada patlamayı yapan neydi?
Aşırı ısınan suyun ve buharının genleşmesi sonucu basınç patlaması mıydı? (evet ise; fazla basıncı atan ventil arızalı mıydı?)
Bu durumda hidrofor açıksa borularda da patlama yapabilir mi? (Borular boilerden daha fazla basınca dayanıklı değilse)

Bunları öğrenmek için yazıyorum.. Şimdiden teşekkür ederim..


*

    A. Ç.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #79 : Aralık 01, 2017, 15:54:28 »
Adı boiler ama suyu kaynatmıyor, sadece 60 bilemediniz 70 dereceye çıkarıyor, dolayısı ile boiler nedeni ile buhar ve aşırı su basıncı mümkün değildir. Elektrikli termostat arızalansa bile ikinci bir emniyet termostatı vardır ve devreyi bu keser, motor suyu ile ise kesinlikle aşırı ısınma mümkün değil. 

*

    M. A.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #80 : Aralık 04, 2017, 09:26:41 »
Peki neden patlamış olabilir?
*

    T. A.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #81 : Nisan 14, 2021, 16:55:23 »
Seneler evvelki konuya devam. Malum pandemi 1 Nisan tekneye geldik. Emektar boiler 3 gün çalışıp 4. gün marina pedestalının sigortasını attırmaya başladı. Belli ki rezistans 10 senede ömrünü tamamlamış. Emin Alp abinin kayık benimkiyle aynı. O, garip rezistansı sökebilmek için  anahtar yaptırmış ama bende yok. Mecburen usta geldi. Fakat yeni rezistans hiç bir yerde kalmamış. Neyse aradık sorduk Marmaris'te bulduk. Değişti sorun bitti. Sonradan sorun çıkmasın diye termostatı da değiştirdim. Eski rezistsnsın bir kısmı erimiş. Çıkarınca gördük. Ederi ikisi 100 euro... Neyse, sıcak su candır...

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

*

    E. A. A.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #82 : Nisan 28, 2021, 21:13:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Seneler evvelki konuya devam. Malum pandemi 1 Nisan tekneye geldik. Emektar boiler 3 gün çalışıp 4. gün marina pedestalının sigortasını attırmaya başladı. Belli ki rezistans 10 senede ömrünü tamamlamış. Emin Alp abinin kayık benimkiyle aynı. O, garip rezistansı sökebilmek için  anahtar yaptırmış ama bende yok. Mecburen usta geldi. Fakat yeni rezistans hiç bir yerde kalmamış. Neyse aradık sorduk Marmaris'te bulduk. Değişti sorun bitti. Sonradan sorun çıkmasın diye termostatı da değiştirdim. Eski rezistsnsın bir kısmı erimiş. Çıkarınca gördük. Ederi ikisi 100 euro... Neyse, sıcak su candır...

Sent from my SM-G975F using Tapatalk



Tunç sen yazdın da konuyu hatırladık. Pandemi ve mesai dalgasına tekneye gidemedim. Gidersem sana fotoğrafları yollarım, fırsat olursa o mubarek anahtardan yaptırıp yollayacağım sana...
*

    R. E.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #83 : Temmuz 24, 2021, 12:00:01 »
Hem 12v hem 220 ile çalışan boiler kullanan var mı memnunlar mı, su kapasitesi küçük biraz bu ne kadar etkili olur kullanımda,

DIKO MARINE ÜÇÜK TEKVE VE KARAVAN 220V AC & 12V DC SU ISITICI

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Diko Marine AC&DC su ısıtıcıyı Küçük teknelerde veya Karavanlarda kullanabilirsiniz.
Her yerde size sıcak su sağlayabilecek 12V DC ve 220V AC rezistansa sahiptir.


*

    T. A.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #84 : Temmuz 24, 2021, 14:17:51 »
Şimdi baktım. 12 volt rezistansı 100 watt. Muhtemelen suyu ısıtması saatler alır. Özellikle hava soğuksa.  Bu arada da akülere bu saatler boyunca 8 amperlik bir yük binecek.
Bu arada istenirse quick boiler'in 1200lük rezistansını söküp 500lük rezistans takıp invertör ile de çalıştırılabilir. Ama akülere daha kısa süreyle ama 40 amperlik bir yük binecektir.
*

    A. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #85 : Temmuz 24, 2021, 20:05:20 »
Akülerden sıkıldıysanız ve artık değiştirmek istiyorsanız abanın inverrere  hiç kimse akünün üzerndeki c20 ibaresinin ne anlama geldiğini bilmediği için herkes aküsünün kapasitesini üsründe ne yazıyorsa o sanıyor


*

    S. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #86 : Mart 01, 2022, 01:20:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim boilerin aynısı geçen zaman zarfında hala çalıştıramadım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap zaten 2 yıldır alargadayım 220 yok. Jeneratör 1kw buna yetmez. Şimdi benimde bir sorum olacak. Bunun üzerinde motor in / out var ama kimse bağlamıyor. Emin korsanda'da bağlımı bilmiyorum. Bağlıysa ne zamanda ısıtıyor ne kadar işe yarıyor ?
Çok kısa sürede ısıtıyor ve uzun süre sıcak kalıyor.

Orhan Kaptanım,
Çok kısa sürede ısıtıyor derken, bu süre 30 dk gibi bir süre değil sanırım? Gerçi Özgür Kaptan 1-2 saatlik motor seyri demiş altta.
Geçen hafta limandayken sıcak suya ihtiyacım oldu, motoru 2000 d/d'da 30 dk çalıştırdım ama suyun soğuğu kırılmadı bile. Arızalandı diye endişe ederken bu konudaki yazılanları gördüm


Teknem, Bavaria 32. AC şebekeye bağlı değilim. Aşağıdaki Sigorta Panelinden 14 no'yu  (ve ne olduğundan emin olmadığım için 15 no'yu da) açıyorum.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sanırım sigorta panelinden açtığım boiler düğmesi hidroforu/su pompasını devreye sokmak için? Yoksa bendeki sistemde aküler ile rezistans veya water heater filan ısıtıldığını sanmıyorum (çünkü, ben teknede iken bazen kapalı havada bile 2-3 gün bu sigorta açık kalıyor, ne su ısınıyor, ne akü bitiyor).
*

    E. D.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #87 : Mart 01, 2022, 04:32:21 »
   Sedat korsan, biliyorsunuz genelde sıcak su sistemleri iki yerden besleniyor. Birincisi 220 volt karadan beslenme. Sanıyorum resimdeki sigortalardan ayrı bir düğmesi vardır. Isıtıcıdan itibaren kabloyu takip ederseniz bulabilirsiniz. Hatta ısıtıcının yanında ikinci bir düğme de olabilir. İkincisi motordan ısıtma. Bununda motordan ısıtıcıya gidiş geliş boruları olması lazım. Yine ısıtıcıdan itibaren takip ederek kontrol edebilirsiniz. Borular üzerinde kapalı vana olabilir, veya tamamen devre dışı bırakılmış olabilir. Kolay gelsin.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sanırım sigorta panelinden açtığım boiler düğmesi hidroforu/su pompasını devreye sokmak için? Yoksa bendeki sistemde aküler ile rezistans veya water heater filan ısıtıldığını sanmıyorum (çünkü, ben teknede iken bazen kapalı havada bile 2-3 gün bu sigorta açık kalıyor, ne su ısınıyor, ne akü bitiyor).
  Sigorta panelindeki düğmeler ısıtıcıyı açan değil pompaların düğmeleri, o nedenle sürekli açık kalmasına rağmen pompaları kullandığın kadar elektrik harcar.
« Son Düzenleme: Mart 01, 2022, 04:39:11 Gönderen: Erdal Duran »
*

    A. Ç.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #88 : Mart 01, 2022, 07:21:04 »
220 V kullanmıyorsanız ısıtıcının tek kaynağı motordur. Bir hortum motordan çıkıp ısıtıcıya gider bir diğeri de geri döner. Isıcınız motorun soğutma sıvısı ile suyu ısıtır. Isıtıcıya giden bu hortumları bulup, vana varsa kapalı olmadığını tespit edin. Muhtemel vana yeri nüyük olasılıkla ısıtıcının girişindedir. Isıtıcıya dört hortum bağlanır, bir çifti motordan gelen sıcak suyu dolaştırmak içindir ve motor devridaim pompası ile çalıştığı için elektrik kullanmaz, diğer hortumlardan biri hidrofordan ısıtıcı içine soğuk suyu pompalar, diğer ucundan ise musluklara sıcak su gider, akü ile çalışan hidrofor, musluklar açılmadığı sürece teorik olarak elektrik harcamaz ama, su basıncı geri kaçırma, musluklarda damlama, su hattında kaçak gibi sebeplerle düşebildiği için kısa süreli de olsa devreye girip çıkabilir, bu nedenle teknede olmadığınız zamanlarda hidroforun elektriğini keseme iyi bir fikirdir. Aslında teknede olmadığınız zaman sintine pokpsı hariç tüm elektriği kapatmalısınız, bunun bir istisnası kısa süreli tekneden ayrılma durumunda  buzdolabı olabilir. Şehir şebekesinden şarj olmadıkça veya güneş paneli, rüzgar jeneratörü gibi ek şarj kaynakları olmadıkça buzdolabının aküleri çok çabuk bitirebileceği unutulmamalıdır.
*

    C. İ.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #89 : Mart 01, 2022, 08:42:58 »
  Sedat kaptanım, o panonun sağ tarafında; sigorta ve 220 V priz var. Erdal Kaptanın dediği gibi,
onlara yakın su ısıtıcının ayrı bir anahtarı olmalı. Isıtma rezistansına o kumanda ediyor.
Panoda ki düğmelerin, su ısıtıcısı ile bağlantısı yok. En azından bende böyle.