0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    U. K.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #30 : Şubat 29, 2016, 14:11:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1.5 sene geçmiş çözmüşündür sorunu sanırım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim boiler iskele motora bağlı. Seyir halindeyken iskele motorun sıcaklığı, sancak motordan sürekli 2 derece daha düşük. Bu da bir bilgi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yook Uğur abi'cim sadece 220 ile çalıştığından uğraşmadım bile çünkü bizim balıkçı barınağında şehir beslemesi istedin mi ; anahtar ali abinde ali abi nerde çay oacağında git Ali abiyi bul abi anahtar lazım bende değil yukarda odada odaya çık ,,, çıktım yukarı anahtar lazım hangi anahtar elektrik alcam dursun reis aldı ondandır bul Dursun reis'i bulabilirsen falan yıldım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap o yüzden 220 ile çalışan alet edevat'a karşıyım (1000w) ı geçmez ise inverter'üm ve 1000w lık jeneratörüm var Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap lalizas'ın 10 litrelik güneşten suyu ısıtan bir zımbırtısı var ondan var 2 tane ohhhh mis Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sonuçta çözüme kavuşturmuşsun işte Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ayrıca 220V cihazlar için seninle aynı düşüncedeyim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Marina gibi yerlerde iyi hoş güzelde bizim oldugumuz gibi balıkçı barınaklarında o besleme kablolarını takılı bırakmamak lazım... Üzerinden araç geçtikçe çatlıyor... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben marinadan sahil enerjisi almama rağmen alargada gibi davranıyorum. Kettle su ısıtıcısı, tost makinası vs hepsini kaldırdım. Ocak fırın zaten ipragaz marin. Düdüklü çaydanlık candır Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    K. T.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #31 : Şubat 29, 2016, 17:29:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
1.5 sene geçmiş çözmüşündür sorunu sanırım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim boiler iskele motora bağlı. Seyir halindeyken iskele motorun sıcaklığı, sancak motordan sürekli 2 derece daha düşük. Bu da bir bilgi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yook Uğur abi'cim sadece 220 ile çalıştığından uğraşmadım bile çünkü bizim balıkçı barınağında şehir beslemesi istedin mi ; anahtar ali abinde ali abi nerde çay oacağında git Ali abiyi bul abi anahtar lazım bende değil yukarda odada odaya çık ,,, çıktım yukarı anahtar lazım hangi anahtar elektrik alcam dursun reis aldı ondandır bul Dursun reis'i bulabilirsen falan yıldım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap o yüzden 220 ile çalışan alet edevat'a karşıyım (1000w) ı geçmez ise inverter'üm ve 1000w lık jeneratörüm var Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap lalizas'ın 10 litrelik güneşten suyu ısıtan bir zımbırtısı var ondan var 2 tane ohhhh mis Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sonuçta çözüme kavuşturmuşsun işte Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ayrıca 220V cihazlar için seninle aynı düşüncedeyim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Marina gibi yerlerde iyi hoş güzelde bizim oldugumuz gibi balıkçı barınaklarında o besleme kablolarını takılı bırakmamak lazım... Üzerinden araç geçtikçe çatlıyor... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ben marinadan sahil enerjisi almama rağmen alargada gibi davranıyorum. Kettle su ısıtıcısı, tost makinası vs hepsini kaldırdım. Ocak fırın zaten ipragaz marin. Düdüklü çaydanlık candır Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakikatten waico su ısıtıcıda 20 dk'a da su ısıtıcam diye çatlamaktansa ocakta su ısıtıyorum artık Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. A.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #32 : Aralık 19, 2016, 18:11:42 »
Merhabalar, Boiler konusu burada geçtiğinden yeni bir konu açmadan buradan sormak istedim.

Bu haftasonu boilerin altında 8 veya 10 damla su gördüm (bu da damlatma mı demeyin, feci takarım böyle şeylere, tek damla bile sinirlerimi acayip bozabilir  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) hidrofor yaklaşık 5 saattir devredeydi bu arada... tekneden çıkmadan yaptığım kontroller sırasında gördüğüm için detaylı inceleme yapamadım. Önümüzdeki hafta sonu iyi bir check-up yapacağım.

Fazla bir kaçırma olmadığından boiler tankında delik olduğunu tahmin etmiyorum ama tabi şu an için tahmin..

Ben bu check-up'ı yaparken nerelere dikkat etmeliyim? (bağlantılar vs zaten bakacağım da, bazen daha önce tecrübe etmiş biri tarafından öyle bir detay gelebiliyor ki; hem zaman, hem de sinir kaybının önüne geçilmiş oluyor.)
Ön kapağı sökmek için sanırım yerinden çıkartmam gerekecek, ama çok da oynatmak istemiyorum, zira tüm bağlantıları açmak istemiyorum. Belki rezistans bağlantı yerinden kaçırıyordur diye tahmin ediyorum şimdilik...

Yardımlar ve fikirler için şimdiden teşekkürler... Eğer çok detaylı ve yüksek bakımlı bir iş çıkarsa da Quick'in Nautic BXS 25lt modelini alacağım. Bir sonraki yazımda; ya nasıl tamir ettiğimi paylaşacağım ya da yeni boileri nereden hesaplı alabilirim diye soracağım...

Tekrar teşekkürler,

Murat Ayduk; SY Mi Nina
« Son Düzenleme: Aralık 19, 2016, 18:13:03 Gönderen: Murat Ayduk »


*

    M. K.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #33 : Aralık 19, 2016, 19:11:30 »
Bu günlerde İstanbul'un oldukça soğuk olduğunu duydum. Boiler'in yüzeyinde muhtemel bir yoğuşmadan kaynaklanmış olabilir mi ki Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ...


*

    C. G.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #34 : Aralık 19, 2016, 21:34:21 »
Mehmet korsan,

Istanbul sogukmus derken Boke'yi kastetmedin sanirim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Soguk bir adamda degildir ama...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu günlerde İstanbul'un oldukça soğuk olduğunu duydum. Boiler'in yüzeyinde muhtemel bir yoğuşmadan kaynaklanmış olabilir mi ki Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ...
« Son Düzenleme: Aralık 19, 2016, 21:35:12 Gönderen: Cenk Gürsel »

*

    C. İ.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #35 : Aralık 19, 2016, 21:54:02 »
  Murat kaptanım,
  Damlatıyor diye hemen yeni su ısıtıcı almayın derim. Su kaçıran yerleri kaynak yaptırdım, iki yıldır  sorunsuz kullanıyorum. Ben de Tuzla'dayım, haberleşelim.
*

    C. G.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #36 : Aralık 19, 2016, 22:00:59 »
Corum kaloriferi var teknede, vabesto taktim corum kaloriferini sokecegim.

Kaloriferin oldugu yere boiler takilabilir mi?

Motordan sicak su hortumu geliyor elektrikte var pratik olarak nasil cozulur boiler isi acaba?
*

    C. İ.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #37 : Aralık 19, 2016, 22:23:19 »
   Bence olur Cenk. Biraz tesisat işi çıkar. Su ısıtıcısında (Boiler) ikisi giriş ikisi çıkış olmak üzere 4 yer var.
Kaloriferin iki hortumu ve sıcak su tesisatının iki hortumu bağlanacak.
Kolay gelsin.
*

    M. C.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #38 : Aralık 19, 2016, 22:43:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar, Boiler konusu burada geçtiğinden yeni bir konu açmadan buradan sormak istedim.

Bu haftasonu boilerin altında 8 veya 10 damla su gördüm (bu da damlatma mı demeyin, feci takarım böyle şeylere, tek damla bile sinirlerimi acayip bozabilir  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) hidrofor yaklaşık 5 saattir devredeydi bu arada... tekneden çıkmadan yaptığım kontroller sırasında gördüğüm için detaylı inceleme yapamadım. Önümüzdeki hafta sonu iyi bir check-up yapacağım.

Fazla bir kaçırma olmadığından boiler tankında delik olduğunu tahmin etmiyorum ama tabi şu an için tahmin..

Ben bu check-up'ı yaparken nerelere dikkat etmeliyim? (bağlantılar vs zaten bakacağım da, bazen daha önce tecrübe etmiş biri tarafından öyle bir detay gelebiliyor ki; hem zaman, hem de sinir kaybının önüne geçilmiş oluyor.)
Ön kapağı sökmek için sanırım yerinden çıkartmam gerekecek, ama çok da oynatmak istemiyorum, zira tüm bağlantıları açmak istemiyorum. Belki rezistans bağlantı yerinden kaçırıyordur diye tahmin ediyorum şimdilik...

Yardımlar ve fikirler için şimdiden teşekkürler... Eğer çok detaylı ve yüksek bakımlı bir iş çıkarsa da Quick'in Nautic BXS 25lt modelini alacağım. Bir sonraki yazımda; ya nasıl tamir ettiğimi paylaşacağım ya da yeni boileri nereden hesaplı alabilirim diye soracağım...

Tekrar teşekkürler,

Murat Ayduk; SY Mi Nina

Murat Korsanım;
geçmişte başıma geldi çok uğraşarak buldum her zaman da kaçırmıyordu . Ayvalık ve Gürede ayrı ayrı tesisat çıların kontrolünde bir şey çıkmayınca tekrar söküp  karada elektrikle ısıttığımda resisistans girişinde ısınınca oluşmuş olan çatlaktan
sızdırdığını tespit ettim .önerim kağıt la kontrolleri yaparak tespit yapamazsanız söküp izalasyonlarını çıkartıp dışarıda kurup
çalıştırarak tespit daha doğru oluyor.geçmiş olsun kolay gelsin  problemin de başka bir iş için gelen servisin iş kolaylığı için resistansı söküp boylerin yerini değiştirip takması esnasında fazla sıkmasından kaynak çatlağı na sebep olduğu ortaya çıktı.
*

    M. K.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #39 : Aralık 19, 2016, 23:02:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet korsan,

Istanbul sogukmus derken Boke'yi kastetmedin sanirim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Soguk bir adamda degildir ama...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu günlerde İstanbul'un oldukça soğuk olduğunu duydum. Boiler'in yüzeyinde muhtemel bir yoğuşmadan kaynaklanmış olabilir mi ki Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ...

Yok! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Her ne kadar yüzyüze tanışmadıysak ta; ortak dostlardan sıcakkanlı biri olduğu hususunda istihbaratım vardır. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ben İstanbul'u kasdetmiştim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 19, 2016, 23:03:24 Gönderen: Mehmet Köstekçi »
*

    C. G.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #40 : Aralık 19, 2016, 23:43:22 »
Cevat abi,

Kalorifere bir giris bir de cikis hortumu var devirdaimi saglamak icin.

Buradan bir T ile sanirim boileri baglayabilirim diye dusunuyorum.

Tesekkur ederim.
*

    C. E.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #41 : Aralık 20, 2016, 10:10:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu haftasonu boilerin altında 8 veya 10 damla su gördüm

Tek yol her tarafı iyice kurulayıp başında fenerle beklemek.

Resistansı ve termostatı koruyan plastik bir kapak oluyor. Onu sökmekde fayda var. Ama önce 220 V bağlantısını kapatın!

Bu kadar ufak kaçaklar sadece soğukken veye sadece sıcakken olabiliyor. İkisini de deneyin. Kombim beni çıldırtmıştı.

Tesisat tarafından 8-10 damla kaçırması acil bir problem değil, ama motor suyu tarafından kaçırıyorsa sıkıntı yaratabilir. Motor soğutma su seviyesini düzenli kontrol edin.

Mehmet Bey'in de yazdığı gibi, yoğuşma gibi bir sebep de olabilir.
*

    C. E.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #42 : Aralık 20, 2016, 10:48:32 »
Boiler konusunda, bu sene başında tekneme yaptığım bir ilaveden bahsedeyim:

Hepinizin yaşadığı sorundur; Boilerdeki su çok sıcak oluyor, dikkatli olmazsak haşlanıyoruz. Üstüne bir de düzgün ayarlayana kadar epey su harcanıyor. Üstelik kıymetli sıcak su harcanıyor.

Çözüm basit: Termostatik karışım vanası. Bunlar boilerden gelen sıcak su ile soğuk suyu karıştırarak, istediğiniz sıcaklıkda suyu sisteme gönderiyor. Basit bir üç yollu vana değil. Giriş suyu sıcaklıkları değiştikçe karışımı otomatik değiştirerek çıkış sıcaklığını sabit tutuyor. Tepki süreleri de hiç fena değil.

Quick'in bu iş için saattığı bir set Marintek'de var:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Orjinal imalatçıdan almak isterseniz, değişik markaların linkleri şöyle:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ek not: Bu vana güneş sistemleri için de çok faydalı. Güneş enerjisiyle ısıtılan bir çok duşda haşlandığımı biliyorum. Oysa çözüm çok basit.
*

    S. Ş.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #43 : Aralık 20, 2016, 10:57:15 »
Tşkler  Cem kaptan

Luzumsuz yere ihtiyac yoksa kızgın su tutmakta tuhaf geliyor,onu ısıtmak için enerji ya elektrik yada motorun ısısı gidiyor ...

Birde ayarları bilmeden maxda tutan varsa , yazın o hortumlar iyice peynir gibi oluyor,delinme akma ihtimali her yerinden boilerın artıyor...

« Son Düzenleme: Aralık 20, 2016, 10:58:42 Gönderen: Semih Sener »
*

    M. A.

Ynt: Boiler !
« Yanıtla #44 : Aralık 20, 2016, 11:06:57 »
Herkese teşekkür ederim.. çok değerli tavsiyeler aldım. Hepsini de not ettim.
 Öncelikli bulgularım:
1- Motordan gelen hattan değil, zira bildiğim kadarıyla boilere su değil, antifiriz geliyor. Gelen suyu koklamıştım antifiriz mi diye, kokmuyordu.. ama bir daha daha detaylı kontrol edeceğim..
2- son 1 hafta 10 gündür çok soğuktu, acaba sadece çok soğuklarda mı kaçırıyor diye kontrol edeceğim.
3- Yoğuşma olmayabilir, zira tekneye geldiğimde altı kuru idi. 4-5 saat teknede durdum, bu 4-5 saat hidroforu açtım tabi. Tekneden çıkarken yaptığım kontroller sırasında damlamaları gördüm. Dolayısıyla, yoğuşmadan ziyade basınçtan kaynaklı diye düşünüyorum.  bu haftasonu kağıt ve fener ile nöbette olacağım.
4- en son çare yenisi alınacak, not aldım.. kaynak gerekirse Cevat Korsanla görüşeceğim.

Şimdi motor ile alakalı iki soru var kafamda;

A- Motordan gelen ısıtma (ya da soğutma Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) suyu bir kaçak yaparsa, genleşme kabından eksildiği gözlenir mi? Yoksa genleşme kabından motora antifiriz geçmez mi?

B- Olur da boileri sökersek veya yenisini takarsak, bu motor devirdaim suyu bağlantısını boilere tekrar yaparken havasının alınması şart ya... Bu nasıl yapılıyor? Sistemde hava kalırsa zararlı diye biliyorum...

herkese tekrar tekrar teşekkürler,