0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    U. P.

Bir furling sorunu
« : Ağustos 08, 2012, 21:54:58 »
Mojito'nun cenoa furlinginde bir sorun var ancak sebebini bir türlü anlayamadık. Sebebini bilmediğimiz için sonuçlarından bahsedeyim. Normalde cenoayı açarken furling halatını boşlarız ıskotadan biraz asılınca hemencecik açılıverir ya cenoa biz bu kolaylıktan yoksunuz. Iskotaya sürekli asılıp bırakmamız gerekiyor dolayısıyla yorucu ve uzun bir işlem oluyor. Cenoayı sararken ise kesinlikle vinç ve vinç kolu kullanmak zorundayız. Sorun şöyle ki furling iş yaparken sürekli kasıyor kasıyor kasıyor sonra bir rahatlayıp ardından tekrardan kasıyor.

Bu problemi daha önce yaşayan var mıdır aramızda ?


*

    U. K.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #1 : Ağustos 08, 2012, 21:59:31 »
Hocam tepede ıstralyada bir tel kurtulup furlingin fırdöndüsüne engel oluyor olabilir.  Aali Abimizin ve Hakan Biçen'in Çilek teknesinde başına gelmişti.  Amman dikkat.


*

    U. K.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #2 : Ağustos 08, 2012, 22:02:28 »
Hele cenoayı vinç ile sarmak çok tehlikeli.  Orantısız kuvvet kullanıp ıstralyayı rahatlıkla koparırsınız.
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2012, 22:02:58 Gönderen: Umut Korkmaz »


*

    A. Ç.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #3 : Ağustos 08, 2012, 22:04:21 »
Bir diğer sorun da mandarın istralyaya paralel'eyakın gitmesidir. Aralarındaki açı azsa mandar istralyaya dolanır. Sizin durumunuzda dolanıp kendi kendine açılıyor gibi görünüyor.  Eğer durum buysa baş istralya direk tepesinden kopabilir. 


*

    U. P.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #4 : Ağustos 08, 2012, 22:05:36 »
Çözüm olarak ne öneriyorsunuz ?

*

    U. K.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2012, 22:07:14 »
Umutcuğum, size direk tepesi yolu gözüküyor.  İyice inceleyin.  Tambura da bakın.  Hatta cenoayı söküp furling profillerine falan da bakın. 
Vinçle sarma işi gerçekten sakat.
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2012, 22:08:03 Gönderen: Umut Korkmaz »
*

    H. E.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #6 : Ağustos 08, 2012, 22:09:10 »
Furlingin içinde ne kadar halat var? Bazen gereğinden fazla tur halat sarıldığında böyle bir sorun olabiliyor.
Bazen de halat gereğinden kalın olduğunda aynı sorun olabiliyor.

Tabi en önce diğer korsanların söylediği gibi ıstralya ve mandar vb.de sorun olmadığından, sarılmadığından emin olmalısın.

Son olarak, furling halatı asla vince sararak kullanılmamalıdır.  Böyle yapmak zorunda kalıyorsan bir hata var. Iskotaları yeterince boşlamamış, rüzgarı yanlış alıyor olabilirsin.
*

    A. Ç.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #7 : Ağustos 08, 2012, 22:11:42 »
Eğer sorun mandar istralya arasındaki açı sorunu ise, bir makara alınacak (Sanırım harken sırf bu için bir makara yapmış) yeri hesaplanacak, direk tepesine hesaplanan yere takılacak ve mandar ondan geçtikten sonra direk tepesine gidip direk içine girecek.
*

    U. P.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #8 : Ağustos 08, 2012, 22:11:54 »
Halatı incelttik, halatın tur sayısı ise cenoa açılmasın diye güvenlik amaçlı sarmaya yeten iki tur kadar. Anlaşılan gerçekten direk tepesi yolu gözüktü.
*

    C. E.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #9 : Ağustos 08, 2012, 23:22:56 »
Sevgili Umut ,
Benzer sorunu önceki kayıkta yaşadım (1996 Jano), iki kez baş ıstralyayı kopardık yarışlarda. Yönlendirme makaraları falan denedik olmadı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
sonunda sorunun cenoayı yukarı basan fırdöndü de olduğu ve bilya dağıttığı anlaşıldı. €600 e yenisini aldı tekneyi benden alan arkadaş ve sorun çözüldü.
 
Yaşlı teknelerin bu gibi arızalarının öncelikle hareketli parcalarında aranması gerekiyor, ustalara da söyedim ama anlatamadım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    U. P.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #10 : Ağustos 08, 2012, 23:27:32 »
Çok teşekkür ederim Caner Abi. Deniz Giray ile açıp kapatıp incelediğimiz sırada Deniz Abi bilyelerden söz etmişti. 600 euro neye verilen fiyat acaba ?
*

    H. D.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #11 : Ağustos 08, 2012, 23:31:39 »
Bende tam bilye dağıtınca  neden değişim yapılmayıp 600 avrupa lirası verilerek "FIRDÖNDÜ" nün yenisi alındı?
Bir fırdöndü 600 avro!!!!!!!! vay ki vay
*

    C. E.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #12 : Ağustos 09, 2012, 00:26:15 »


Bende tam bilye dağıtınca  neden değişim yapılmayıp 600 avrupa lirası verilerek "FIRDÖNDÜ" nün yenisi alındı?
Bir fırdöndü 600 avro!!!!!!!! vay ki vay



Fırdöndü deyiminden neyi anladığınızı anlayamadım doğrusu.

Benim bahsettiğim nesne cenoa nın mandar yakasını bağladığınız, ıstralya dışındaki aliminyum ray üzerinde hareket eden ve yelkeni yukarı taşıyan kafadır. İki tarafında mapaları vardır ve alttakine yelken, üsttekine mandar bağlanır.
yelken basılı durumda iken üst parça sabit kalır alt parça da hareket eder yelkeni sarar yada açarken. Genelde de yük altında çalışır.

Bana söylenen ve size aktardığım bedel bu kafanın tamamen yenisinin bedeli. Çok yada az bilemem. yelken seyrinde hayati bir parçadır bence. Istralya kopup direk bir yakınınızın yada sizin kafanıza  indiğinde kaça mal olacağı VAY Kİ VAY
*

    M. T.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #13 : Ağustos 09, 2012, 00:27:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
halatın tur sayısı ise cenoa açılmasın diye güvenlik amaçlı sarmaya yeten iki tur
Cenoa tam sarili iken, tambur da musaitse, tamburda halat kalmali mi acaba 1-2 tur?
*

    H. D.

Ynt: Bir furling sorunu
« Yanıtla #14 : Ağustos 09, 2012, 00:36:50 »
Bu fırdöndü ıstralya dışında ray üzerinde hareket ediyorsa ve rulman dağıttı ise yük bindiği zaman en çok dağılan rulmandan kopar ve yelken serbest kalır.Istalya neden kopsun ki?