0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #240 : Mart 06, 2019, 10:22:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

Sn. Serdar Çırak'ın sorusu ve Sn. Ümit Özdoğan'ın açıklaması üzerine hangi güçteki motorlarda turbo olduğunu da anlamış bulunuyorum.

...

Sn. Ümit Özdoğan'ın açıklaması hatalı.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakan Korsanım,

Açarsanız hatanın detayını, sevinerek hatamızı düzeltiriz.

Volvo D2-55 turbosuz da var. Ya da benim turbo düşmüş bir yerlerde...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. B. A.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #241 : Mart 06, 2019, 10:26:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Volvo D2-55 turbosuz da var. Ya da benim turbo düşmüş bir yerlerde...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aynı motorun turbolusu 75 hp oluyor...


*

    Ü. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #242 : Mart 06, 2019, 10:37:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

Sn. Serdar Çırak'ın sorusu ve Sn. Ümit Özdoğan'ın açıklaması üzerine hangi güçteki motorlarda turbo olduğunu da anlamış bulunuyorum.

...

Sn. Ümit Özdoğan'ın açıklaması hatalı.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hakan Korsanım,

Açarsanız hatanın detayını, sevinerek hatamızı düzeltiriz.

Volvo D2-55 turbosuz da var. Ya da benim turbo düşmüş bir yerlerde...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Farkındaysanız cümlemin yanına 'sanırım' yazmışım. yine de teşekkür düzeltme için.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bende (60) turbo olduğunu ve 50'de olmadığını biliyordum. Hangi sınırda aşağı yukarı başlıyor diye fikir vermek istedim.

Aslında 'yelkenli motorlarında turbo genelde yoktur' gibi bir algı var gibi geldi, o nedenle belirttim yelkenli motorlarında da turbo olduğunu. Yaklaşık 40ft üzeri teknelerde genelde var diyebiliriz sanırım.

Yoksa tüm datalar internette mevcut, herkes gogıl yapmayı biliyor.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ü. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #243 : Mart 06, 2019, 10:47:34 »
benim teknenin orjinal teklifi 40hp idi, fark ödedim 55hp için.
tekne geldi 60hp, çünkü volvo 55 üretimini kaldırmış.

55'ten 60'a turbo farkını bilmiyordum, iki sene sonra 'fark para ödemeden' gelen bu güncellemeye daha çok sevindim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #244 : Mart 06, 2019, 11:34:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
benim teknenin orjinal teklifi 40hp idi, fark ödedim 55hp için.
tekne geldi 60hp, çünkü volvo 55 üretimini kaldırmış.

55'ten 60'a turbo farkını bilmiyordum, iki sene sonra 'fark para ödemeden' gelen bu güncellemeye daha çok sevindim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aynısı bana oldu...

Sözleşmede 54 Bg Yanmar yazıyor....

Bir Sözleşme düzeltmesi geldi ,57 BG Yanmar ile değiştirildi lütfen imzalayınız diye...
Sevindik tabii

*

    B. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #245 : Mart 06, 2019, 11:39:52 »
Benim 19 beygiri az beslesem, artar mı gücü?
*

    A. O. K.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #246 : Mart 08, 2019, 07:23:58 »
17 sayfada belki kaçırdım ise affola: "Ne kadar bilirsen bil; söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır - Mevlana" diye parantez açarsak, "Basitçe ifade edemiyorsan yeterince anlamamışsındır -Einstein" diye kapayabiliriz.
Bence I (konu ile ilgili)
1- Turbo veya kompresör denen sistemlerin (TKS -şimdi uydurdum) hedefi daha çok havayı yanma odasına sürebilmektir.
2- Tartışmada geçen intercooler ise soğuk hava daha sıkışık :: daha "özgül" ağırlıklı olduğu için gene aynı maksada hizmet eder. (Mongolfiye balonu tam tersi maksada)
3- TKS  havayı yanma odasına sürerken gerekli gücü tahrik kayışından alıyorsa kompresör / supercharger diye adlandırılıyor, eksoz gazından alıyorsa turbo diye adlandırılır. (Yukardaki ilk 15 sayfa bu iki kavramı karıştırmakla geçtiğini düşünüyorum)
4- TKS havayı yanma odasına sürerken yakıt sistemi ile karşılaşmaz.
5- TKS eğer T ise dönmesi için gerekli eksoz gazı içinde ne varsa onunla karşılaşır. -Çiğ mazot -yanmadan sonraki karbon -mazot içindeki suyun yanma sonrası kalıntısı -... (artık hangisi turbo [güç tarafı kanatçıklarına] zarar verecekse o ölçüde)

Bence II (uslup ile ilgili)
Denizde kimseden yardım isteyemeyeceğimi falan düşünmeye başladım.

Başöğretmen gibi oldu ise affola, acizane 1989 mezunu Endüstri Mühendisiyim. Kendimi güncel tutmaya çalıştımsa da 40 yılda çok şeyi kaçırmış olabilirim.
Sevgiler...
*

    S. Ş.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #247 : Mart 08, 2019, 09:07:25 »
Turbosu olan motorlarin bir avantaji dusuk devirlerde erkenden  guc moment elde etmeye yonelik fakat yelkenci  motoru acik tutup uzun sureli rolantide kalirsa veya dusuk devirlerde uzun seyir yaparsa bozuluyor.

Bilincsiz kullanima gelmiyor.

 dusuk devirde turboyu yiyorsun, asiri devirde cebini delicek seviyede misliyle yakit parasi oduyorsun.

Konuyu yelkenci icin , duz mu turbolu  motor motor daha uygun onu yatiralim masaya
« Son Düzenleme: Mart 08, 2019, 09:21:34 Gönderen: Semih Sener »
*

    H. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #248 : Mart 08, 2019, 10:11:33 »
Turbosuz daha iyi. Çünkü benim motorum turbosuz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #249 : Mart 08, 2019, 11:14:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Turbosuz daha iyi. Çünkü benim motorum turbosuz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet artık durum budur...
Kimin nesi varsa O en iyisidir....

Turbolu alana kadar Turbosuz daha iyidir ,çünkü benimkide turbosuz...
Kapağı Açtım baktım turbo yazan bir parça görmedim
*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #250 : Mart 14, 2019, 14:02:48 »
 sürekli olarak ayn devirde gidiyorsanız ve motorunuz o deviri turbo desteği olmadan da çevirebiliyorsa o zaman zaten turbonun ürettiği basınç atmosfere salınır pervaneler evet döner ama çok fazla sıkıştırma olmaz motorda çalıştığı için yağlama devam eder.  Turbo daha çok anlık olarak ve yüklenildiği zaman ve motorun torkü yetmediği durumlarda devreye girer. Turbo basınç saatinden de görebilirsiniz. Basınç saatinde ibre ilk önce maksimum basıncı gösterir sonra hız sabitlenince vakum konumuna geçer çünkü motor artık o deviri turbo desteği olmadan da çevirebiliyordur. Turbonun amacı akselerasyonu hızlandırmaktır yoksa turbo sürekli devrede kaldığı zaman yakacağınız yakıt uçuk rakkamlarda olacaktır.
*

    K. E. A.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #251 : Kasım 07, 2021, 20:05:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
sürekli olarak ayn devirde gidiyorsanız ve motorunuz o deviri turbo desteği olmadan da çevirebiliyorsa o zaman zaten turbonun ürettiği basınç atmosfere salınır pervaneler evet döner ama çok fazla sıkıştırma olmaz motorda çalıştığı için yağlama devam eder.  Turbo daha çok anlık olarak ve yüklenildiği zaman ve motorun torkü yetmediği durumlarda devreye girer. Turbo basınç saatinden de görebilirsiniz. Basınç saatinde ibre ilk önce maksimum basıncı gösterir sonra hız sabitlenince vakum konumuna geçer çünkü motor artık o deviri turbo desteği olmadan da çevirebiliyordur. Turbonun amacı akselerasyonu hızlandırmaktır yoksa turbo sürekli devrede kaldığı zaman yakacağınız yakıt uçuk rakkamlarda olacaktır.

Alper bey merhaba.

Bir şey sormak isterim. Bir turbo motorlu deniz makinasında seyre çıkılmaksızın Turbo'nun devreye girip girmediği nasıl anlaşılır? Devreye girmiyor olsa bile bu girmeyecek anlamına girer mi?
*

    A. K.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #252 : Kasım 07, 2021, 22:51:15 »
Koltuk  halatlarını çözmeden , hatta daha sağlam bağlantılar da yaparak motoru kesinlikle iyice isittıktan sorra motoru ileri yapın . gazı arttırın hatta ani  gaz verin . Motor zorlayınca turbo devreye girer .
Aynısını arabalarda ani gaz verince devreye girer.
*

    G. Y.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #253 : Kasım 08, 2021, 09:50:41 »
Benim teknem motoryattı ve 2 adet 260 hp D6 Volvo vardı. Supercharger' lardan çok çektim. Bende bildiğimi söyliyeyim. Türkçe'si Kompresör olan Supercharger'lar motor kayışı ile devreye giren ve kayış makarasında beyin tarafından elektriklendirildiği anda kendini çeken bir mıknatıs sistemi ile dönen bir sistemdir. Makaralardaki yüzeyleri tornalattım ve birbirlerine iyi yapışınca daha iyi dönüyordu, yoksa sıyırma ve ses yapıyordu. Düşük devirlerde, motorlar soğukken ve tekne plane'e kalkana kadar devrede olan sonra devreden çıkan ve deli gibi hava üfleyen bir fan diyebiliriz. İçinde 2 adet palet var ve karşılıklı dönüp havayı inanılmaz sıkıştırıp direkt turboya üflüyor, turbo bir daha sıkıştırıp direkt yanma odasına gönderiyor. Burada bir ayırım yapmakta fayda var. Bu komprosörlerin devreye girip girmemesine beyin karar veriyor. Motor ihtiyaç duyduğunda beyin bu mıknatısı elektriklendiriyor ve makara dönüyor. Normal zamanda makara boşa dönüyor.  Özellikle düşük gazda yapılan gezinti sırasında  müthiş ses yaptığı için mıknatısın kablosunu çıkardım, bu sefere motor durumu anladı ve rölanti devrini geçmedi. Mecbur yeniden fişi taktım. Komprosörler, motorun ihtiyacı olduğu an devreye beyin tarafından sokulan sonra kapatılan sistemlerdir. Turbo ise içinde egzoz gazının çevirdiği bir pervane ile çalışan ve motora hava üfleyen sistemlerdir. Egzoz çalıştığı sürece turbonun içindeki pervane dönmeye ve hava üflemeye devam eder. Devir arttıkça, egzoz gazı daha fazla çıkar pervanede hız kazanır. Motor yüke girdiği zaman çalışan bir turbo yoktur. Yani demek istediğim, Supercharger elektronik sistemdir, motor ihtiyaç duyduğunda sistemi çalıştırır, Turbo ise mekanik sistemdir, egzozdan gaz çıktığı sürece pervanesi döner, hızı gaza bağlıdır. Yüksek devirlerde daha hızlı, rölantide daha yavaş döner. Benim bilgim bu şekilde. Teşekkürler..
*

    A. K.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #254 : Kasım 08, 2021, 10:28:03 »
Eskiden öllikle amerikan arabalarında süpercharger , simdi ise  herkes turbo diyor .
Tabii turbo surekli döner ama motor yüke bindiğinde bariz bir şekilde turboyu hissedersiniz. Eğer tamamen sürate bağlı olsaydı 150 km yokuş aşagı giderken ,  gaza da hafifce basıyorsanız 4000 devirde turbonun deli gibi dönmesi gerekirdi.
Zaten turbo devreye girdiğinde yakıt akışının acaip arttığını görüyorsunuz.

Turbonun çalışması biraz karmaşık gibi, çok basit anlatımı zor.