0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #195 : Mart 04, 2019, 09:15:50 »
Nitro lu bir kimyasal olmasın?


*

    Ü. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #196 : Mart 04, 2019, 09:17:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benzinin içine katılan ve erken yanmaya mani olan kısaca KURŞUN dediğimiz aslında kurşun elementinin bir inorganik tuzu olan  madde (ismi uzunca)  benzine çok az oranda konmaktadır.Bu maddenin benzini ve benzinin değdiği silindir aksamını yağlamakla hiç bir alakası yoktur.Bütün görevi benzinin ayarlanmış sıcaklık derecesinden evvel tutuşmasına mani olmaktır.yani vuruntuya mani olmaktır.

Hüseyin abicim,

Ben google destekli yazmayı sevmiyorum ama yazdığım şeyi uydurmadığımı anlatmak için ufak bir search yapmak da yeterli oluyor. Bir bakayım dedim ben mi yanlış hatırlıyorum.

Dediğiniz gibi kurşun vuruntuyu önleyip oktan yükseltiyor. Bu amaçla kullanılmış olsa da, ortadan kaldırılınca ortaya çıkan yan etki ile fark edilen şu ki yağlayıcı özelliği sübapları koruyormuş. (yani hatırımda kalan şekilde silindirle ilgili değil ama valflerle ilgili sıkıntı çıkmış ama konu yağlama)

Oktan beli bir standarda göre vuruntunun ölçülmesi. Şu an kurşun yok ama hala 95 oktan ve 98 oktan benzin var. Bu nasıl oluyor?

O zamanlar kuş serilerinin eski üretimleri üzerinde KURŞUNLU BENZİN etiketiyle gelir, kurşunsuz benzin garantiyi bozardı. Siz kurşunsuz benzin çıktığında daha düşük oktanlı olduğunu ve vuruntu sebebiyle mi motorlarda arıza olduğunu söylüyorsunuz? O zaman oktanlar nasıl aynı oluyor. (Hatta daha yüksek oluyor? o aralar 98 oktan yeni yeni piyasaya çıkıyordu. Kurşunsuz ama daha az vuruntulu)

Bir iki alıntı yapayım netten:

****

Lead as a lubricant
From around 1920 tetraethyl lead was mixed with gasoline to improve its performance and lower the fuel consumption (leaded fuel). It also helped as a buffer that prevented too much friction between valves and valve seats thus increased usage life for the components. Unfortunately lead is toxic and when it went through the exhaust system it polluted the environment. It is also associated with neurotoxic effects that could lower IQ.

When it was banned, automotive industry needed a solution to prevent valve wear so they started producing hardened valve seats.

****




*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #197 : Mart 04, 2019, 09:19:35 »
Hani derin ki bu konuyu kapasak ta yelkenli tekne ve kullanıcıları için hayrı dokunacak pratikte uygulanacak konulara dönsek.Söz gelimi:ANA YELKENDE   GEÇİCİ YIRTIK  TAMİRİ ÖNERİLERİNİZ!!!!!


*

    Ü. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #198 : Mart 04, 2019, 09:25:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nitro lu bir kimyasal olmasın?

Ben uçurmayı beceremesem de oğlanın yancısı olarak RC teknisyeniyim.

İki zamanlı RC motorlar Nitro yakıyor dense de içine Nitro katılmış Ethanol yakıyor. Hatta nitronun amacı yine etanolün yanma hızını düşürmek, motorun ısınmasını azaltmak. Örneğin arabalarda %20 nitrolu kullanılıyor. %10 kullanırsan yeterli soğutmayı sağlayamazsan stop eder. Oysa biz uçaklarda %10-%15 kullanıyoruz şünkü havada yüksek hızda soğutma derdimiz yok.

Alperler daha yüksek güç için ethanol koyuyorlar ama Nitro ile 'iyileştirilmiş' olan ethanolün adı çıkmış Nitro'ya. Duyan Nitro acayip yanıcı zannedecek. Bir de nitroyu emme de püskürtenler var, onlar da bizim RC gibi sıkıştıra sıkıştıra ısınmış, intercoolerın dahi soğutamadığı havayı daha da soğutarak volumetrik verimi arttırmak. Bazı kullananlar bile nitroyu yakıt zannederler.


*

    Ü. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #199 : Mart 04, 2019, 09:26:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hani derin ki bu konuyu kapasak ta yelkenli tekne ve kullanıcıları için hayrı dokunacak pratikte uygulanacak konulara dönsek.Söz gelimi:ANA YELKENDE   GEÇİCİ YIRTIK  TAMİRİ ÖNERİLERİNİZ!!!!!

Abicim yazını göndere basınca farkettim, (birisi yazdı uyarısını dikkate almadım, genelde almıyorum).

Kapattım gitti.

*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #200 : Mart 04, 2019, 09:54:07 »
Silindir ısısını yeniden ele alalım ,denmiş ki silindir iç yüzeyindeki sıcaklık benim dediğimin çok üzerindedir 2500 derece gibi .

Bakın ben silindirin metalinin ısısından bahsediyorum yakıtın patladığı anda oluşturduğu ısıdan değil .

Erime sıcaklığı :

Alüminyum   660 (C)

Demir           1540 (C)

Sadece demir yazdım çünkü içindeki karbon miktarına göre %2 üstünde döküm % 2 altında olunca çelik derler .

2500 (C) derece sıcaklığa ulaşırsa bu metaller ne olur ? Bence erir .

Ben 100 C derecede benzin buharı silidire yapışamaz yağlamaya yardım edemez diyorum  2500 olursa buhar değil başka bir faza geçer haa nedir o bende bilmiyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benzin ve LPG ısıl değerleri farklı şimdi bunu sağa sola bakmadan aklımda kalanı yazıyorum sonra tam rakamlara bakarız .

Benzin 7500 kalori gaz 9500 - 10 000 gibi .

Isı yükseldikçe yağ banyosunda dönen krank milinin savurduğu yağlar silindir iç yüzeyine daha az tutunarak yağlama kalitesi azalabilir .

Ama genel olarak yüksek ısı biraz yağ ve suyun buharlaşarak eksilmesine sebep olur .

Benim asıl Alper beye katılmadığım konu şu :

Motor bloklarının üretilmiş olduğu malzeme ile yakıtın moleküler yapısının uyuşmazlığından doğan aşınma .

Hangi topikte idi aramayacağım kafama takıldı yazdım .

Kurşuna gelince asıl amacı detonasyon önlemek yağlamaya katkısı var mı yok mu tartışmayacağım .

Bu linkte kurşunsuz benzin hakkında yanlış bildiğimiz doğrular ele alınmış .
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
İnanın ben kendimi en çok bilen göstermeye çalışmıyorum , bazı şeyler mantığıma uymuyor .

Mesela sağır kalmış motor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #201 : Mart 04, 2019, 09:56:25 »
Cemaat sıkıldı hadi bende kestim .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    T. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #202 : Mart 04, 2019, 10:11:50 »
Yazılanların hepsi için söylemiyorum ancak bu topikte aynı dizel dıştan takma topiğinde olduğu gibi çok fazla yanlış ve yanıltıcı bilgi mevcut. Doğrusunu yazayım diye klavyeyi elime alıyorum, sonrasında amaaaaan diyerek vazgeçiyorum Homer Simpson misali.
*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #203 : Mart 04, 2019, 10:23:16 »
En iyisini yapıyorsunuz amaaan deyin gitsin .

Aslında en doğrusu da bu .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #204 : Mart 04, 2019, 11:16:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yazılanların hepsi için söylemiyorum ancak bu topikte aynı dizel dıştan takma topiğinde olduğu gibi çok fazla yanlış ve yanıltıcı bilgi mevcut. Doğrusunu yazayım diye klavyeyi elime alıyorum, sonrasında amaaaaan diyerek vazgeçiyorum Homer Simpson misali.

Bence Bu doğru bir yaklaşım değil...
Eğer yanlışları görüyor ve Düzeltmiyorsanız bize iyilik yapmıyorsunuz.....

Tersine Hem burada yazanları , hemde onların yazdığı bilgileri Boşa düşürüyorsunuz üstelik hepsini birden...


Ben Bu konuyu hiç bilmez iken okuduklarımla bir şeyler öğrendim sanırken

Bu kısa mesajınız ile tüm konuyu manüple ettiniz
(Amacınız  maniplasyon amacı olmasada maalesef öyle oldu)

Şimdi biz hiç bilmeyenlere Hangi bilgilerin yanlış olduğunu belirtmek zorundasınız...
Üstelik emek vererek burada bizi bilgilendiren Arkadaşlarımızında neyi yanlış yazdıklarını bilmeye kendilerini savunmaya hakkı oldu...


Selamlar Sevgiler
« Son Düzenleme: Mart 04, 2019, 11:22:06 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    E. Y.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #205 : Mart 04, 2019, 11:22:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
En iyisini yapıyorsunuz amaaan deyin gitsin .

Aslında en doğrusu da bu .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
0
 Bence değil. Nerede ne işime yarayacak bilmem ama ben bilginin doğrusuna ulaşmak isterim. Krımadan, incitmeden. İstersek başarırız 😋
*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #206 : Mart 04, 2019, 11:35:30 »
Tartışmaya açtığımız konularda ortak uzlaşıya varsak da varmasak da gerçek olan değişmeyecek .

Benim söylediğimi ya bu adam ne diyor düşünüp bir bakalım demeden savunma derdine düşülüyor .

Bu yüzden okuduklarımı onaylamasam da pasif kalmayı tercih edeceğim .

                                                                                                              Selamlar saygılar .
*

    T. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #207 : Mart 04, 2019, 11:40:46 »
Oktay Korsan, bu şekilde olmasının benim açımdan iki sebebi var.

1- Söz konusu yanlışlıkların bu forumun ortaya çıkış ve varoluş sebepleri ile çok ilgili olmaması; diğer bir deyişle amatör denizcilik ve onun ayrılmaz parçası olan motorlar-güç sistemleri ile alakalı çok fazla işe yarar bilgi içermemesi.

2- Forum ortamında tartışmanın, hele ki yüz yüze tanışmadığın insanlarla tartışmanın hiç bir yere varmadığının, hatta foruma zarar verdiğinin bu platformda pek çok kez yaşanmış olması, yeni bir tartışmaya (fikir-bilgi ayrılığı noktasındaki tartışma değil sözünü ettiğim; bir noktada kırıcı olan tartışmadan bahsediyorum) gerek görmemem.

Ezcümle; açsak termodinamik, ısı transferi, içten yanmalı motorlar kitaplarımızı; alsak elimize hesap makinamızı, kalem ve kağıdımızı, teker teker hesaplasak ve anlatsak neden "öyle" olacağını veya olamayacağını; yine de hemfikir olamayacağımız arkadaşlarımız olacak. O zaman da düşünüyor insan, ne gerek var doğrular için uğraşmaya...
*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #208 : Mart 04, 2019, 11:47:37 »
Kendinin doğrusunu bildiğini düşündüğü bir konuda,başka türlü bir doğru olduğunu duyması bazen işe yarıyor bazen yaramıyor.Yaramayanlar için söylenecek bir şey yok ama en azından işe yarayanlar da merak uyandırıp acaba dedirtip biraz inceleme yaptırmak bile güzel bir durum.
*

    Ç. Ş.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #209 : Mart 04, 2019, 11:56:09 »
Kendi adıma, bu forumda değil zira o kadar yeniyim ki daha kimya tutturamadım. Ama üye olduğum neredeyse her forumda, Bilgi paylaşmaktan çok paylaşılanı bir şekilde eleştirmek keyif veriyor insanlara. Hele bir de kazara yanlış bildiğiniz bir şeyi yazdıysanız amanin onu düzeltecek o kadar çok insan çıkıyorki bakıyorsunuz kendileri foruma o kadar bilgi paylaşmamış.