0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. A.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #30 : Şubat 28, 2019, 14:47:35 »
Sanıyorum burada ilk bahsedilen "bir bilgi kirliliği" oldu.. Ama ben burada turbonun nasıl çalıştığını tam öğrendim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2019, 14:49:46 Gönderen: Murat Ayduk »


*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #31 : Şubat 28, 2019, 15:33:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
“Rezil etmeye devam etmek”  hoş olmamış..

Serdar Bey konunun ilk yazısında ilk ibare bana ithafen tamamen bana karşı yazılmış bir şey. O nedenle yazdıklarımı mazur görün size karşı silah çekildiği zaman silahınız varsa kullanırsınız. silahınız yoksa kaçarsınız. Zerin bey kılıç çekmiş ben biraz topla karşılık verdim.


*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #32 : Şubat 28, 2019, 15:34:07 »
22 nolu mesajdaki sorularım güme gitti galiba?


*

    A. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #33 : Şubat 28, 2019, 15:36:49 »
İnşaat mühendisiyim. Motorlar hakkında çok az bilgi sahibiyim ancak bu azıcık bilgi ile bile, Turbo arızalarının büyük kısmının yakıt kalitesiyle veya yakıt içerisindeki yabancı maddelerle ilgili olduğunu biliyorum.
Hatta, çok kaliteli bir yakıt olsa dahi motorun çalıştırıldığı anda soğuk olan ve genleşmesini tamamlamamış parçalardan ötürü sağlıklı yakılamamış yakıtlardan sebep turbo arızalarının yaşanmaması ve turbonun ömrünün uzatılması için araç çalıştırıldıktan sonra 1-2 dakikalık bir süre ile hiç gaza dokunmadan ve yürümeden hareketsiz beklemeyi tavsiye ederler.



*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #34 : Şubat 28, 2019, 15:55:30 »
Zerin bey yazdıklarınızı okudum ve tekrar ediyorum. Mazot ve benzin ve yakıtın içerisinde bulunan her sıvı yanma odasında yanmadığı zaman egzoz  manifoldundan turboya oradan da egzozdan dışarı çıkar. Ralli arabalarının frene bastığı zamanlarda egzozunda gördüğünüz alevin çıkma nedeni de beyin pistonları soğutmak için ateşleme olmadığı zamanda piston kafasına benzin işer ve o fazla oksijen yeterli olmadığı için yanamadan sırasıyla egzoz manifoldu, turbo ve egzozdan geçerek havayla buluşur ve çok ısındığı için oksijenle buluştuğu nokta egzozun ucu olduğu için orada patlar ve alev oluşur.  Bu da demek oluyor ki mazot ya da herhangi bir yakıt turbo ile direk olarak temasa geçer. Mazotun içerisinde çok fazla miktarda su olduğu zamanda turbonun egzoz kısmı korozyondan bozulur ama ilk olarak mil ve yatağını bozar.
Ben şimdi neyi bilmiyormuşum bana bir açıklar mısınız? En basit şekliyle anlatabileceğim konu bu.
Benim hakkımda ithamlarda bulunacaksanız daha sağlam bilgilerle gelin. Mesela yelken ve rüzgar hakkında araştırın bir tane yazım var mı tek bir kelime etmiş miyim. Dünya kadar şey okudum hala da okuyorum hala da hiç birşey bilmiyorum çünkü yelken yapmadım. Surf yaptım ama birbirleri ile alakaları yok bence. Yanlış kişiye bıçak çektiniz haberiniz olsun.

*

    S. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #35 : Şubat 28, 2019, 16:11:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sanıyorum burada ilk bahsedilen "bir bilgi kirliliği" oldu.. Ama ben burada turbonun nasıl çalıştığını tam öğrendim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Evet siz Turbo nun nasıl çalıştığını öğrendiniz. Bende neden türkçe forumlardan uzak durduğumu tekrar hatırladım. En son 9 sene once gelmiştim.

Kısa bir anımı ve bir hocamdan duydugum bir anıyı anlatıyım ortalık şenlensin.

Bir grup deneyimli yelkenci 7-8 teknelik bir flotilla kurmuşlar ve marmaris ten çıkmışlar. İçlerinde iki tane en deneyimlisi ben flotilla kaptanı olurum demiş. Bir tanesi biraz israr etmiş ve o flotilla kaptanı olmuş. Diğeri çok ısrarcı olmamış. Flotilla Kaptanı olan diğeri ile kendince çekişmedeymiş. Herneyse yola çıkmışlar. Flotilla kaptanının teknesi en önde bizim sakin kaptan en arkada 7-8 tekne gidiyor. Hava sertleşmiş ve aksilik buya bizim en deneyimli ikinci kaptanın direği kırılmış. Telefon ile önündeki tekneyi aramış ve durumu izah etmiş güvende olduklarını motorla Bozburun'a gireceklerini orada duruma bakacaklarını söylemiş. Önündeki teknede telsiz ile flotilla kaptanına durumu haber vermiş. Flotilla kaptanıda telsizden direği kırılan sözde ikinci en yetenekli kaptana bir iki kere çağrı yapmış. Cevap alamıyınca biraz sinirlenmiş ve "Bu kibirli kaptan niye bana cevap vermiyor" diye telsizden biraz gevelenmiş. Flotilladaki en deneyimsiz kaptanda telsizden Flotilla Kaptanına "Kaptanım, telsiz anteni suyun iki metre altında olduğu için cevap veremiyor olabilir" demiş.

Bu çok kısa bir hocamın anlattığı kıssadan hisseydi. Doğrudur olmuştur olmamıştır bilemiyorum. Olduysa inşallah biri çıkıpta o flotilla kaptanı bendim olay oyle olmadı diyip açık etmez inşallah kendisini.


İkinci vaka ise bizzat başıma geldiği için olduğu gibi anlatıcam.
2007 yada 2008 den beri yelken yapıyorum. İyi yelkenciyim diye bir iddiam yok ama iyi bir gözlemci olduguma inanırım. Her sene tekne gezilerimizde etrafta limana, koya demirleyenleri dikkatli seyrederim. Sanırım hepimiz seyrediyoruz. Bir tekne demir atıyor ise Ana haber bulteni gibi herkez ona kitlenir. "Oyle yapma" "Soyle Gel" "Oraya Atma" Tam kurtlar sofrası. En kucuk bir hatada amator, beceriksiz vs.vs.  Dumen ile baştaki demirci arasında bağırış çığırış filan. "ATTTTTT " "CEEEKKK" . Ote yandan bareboat çıkan rusları saymazsak genelde yabancılar dantel işler gibi demir atarlar. Irgat sesi dışında bir ses duymazsınız. Herneyse Boburun Limanda restoran tarafına demirledik dinleniyoruz. 40 feet üzeri bir tekne geldi yanımıza alacaklar. İzlemelik Show başladı. Kokpitten seyrediyoruz. İlk demirleme başarısız. Sorun değil. Rüzgar çok az karşımızdan esiyor. İkinci bir atar gibi oldu demiri yine olmadı. Yaşları 50 - 55 yaşında bir çift. Devamlı yüksek sesli bir konuşmalar. Liman içinde "ÜÇÇÇÇ   METTEREEEEE" filan diye bağırıyorlar. En sonunda ikinci yada üçüncü denemeden sonra gözlerde üstlerinde olunca kaptan baskı hissetti ve neresi olursa olsun moduna girdi. İskelemdeki teknenin hizasına demiri bıraktı benim sancağıma girdi zor bela. Bu arada palamar vs bağırış çığırış detaya girmiyorum. Palamarcı orda bir azarı yedi filan. Bende teknedeki arkadaş ile göz göze geliyorum. Anladık ikimizde birinci sınıf Aksiyon Filmi yanımıza kadar geldi.  Bütün harala güreleden sonra kaptana hoşgeldiniz dedim. Durumu biraz izah etmeye çalıştım. demirin çapraz olduğunu benim sabah 7-8 gibi çıkacağımı filan. Bunun üzerine ayakustu 3 saat teorik 1 saat pratik (mubala) bir demirleme eğitimi aldım kendisinden birde demirinin capraz olmadığını kabul etmek zorunda kaldım. Kendisi o sene kurulan bir yat klubunun kurucu üyesiymişte çok uzun zamandır yelkenciymişte vs. vs. İki laf arasındada ezici "Siz bilmezsiniz, " "Kiralayanlar çok karşılazmaz," vs vs. ile bizi orda sözleriyle kokpite gömdü. Ertesi sabah zar zor kendi demirimizle beraber onun zincirinide bir kısım çekerek ayrıldık bozburundan. Dediği gibi kendisini hiç rahatsız etmedik ve zincirini boşluğunu onun talimatları dogrultusunda suya bıraktık. Belki yaptığımız eleştirilebilir ama bilmiyorum bence o an önceki günün doluluğu ile yapabileceğimiz en iyi şeydi. Cunku buyuk ihtimalle kaptanı kaldırsaydık yine biz hatalı çıkacaktık ona gore.

Hah güzel oldu boyle. açılan başlık ile alakasız konu saptırmaca. Tam türk işi. Güzel. Aynen devam.
Sevgiler.
*

    S. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #36 : Şubat 28, 2019, 16:49:14 »
Motorcuda degilim, Elektirikcide degilim. Turbodanda anlamam motordanda.  Karburator temizlerim, yakıt filtresi temizlerim, yağ değiştiririm, sübap ayarı yaparım, mazot havası alırım, rölanti ayarı yaparım ama tekrarlıyorum yinede motordan anlamam. Herneyse,

İki arkadaşında Turbo mevcusu üzerine biraz okuyim dedim. 5 dakikalık okumama göre turbo bir mil üzerinde duran iki fandan oluşuyor. Fanın bir tanesi motorun egsoz yada piston çıkışında (herneyse çok iyi okumamış yada anlamamış olabilirim) bir diğeri ise motorun hava girişinde. Piston yukarı geldiğinde yanma odasındaki atılacak hava/mazot/su/atık basınçlı bir şekilde turbo üstündeki ilk fana itiliyor ve ilk fan donuyor. İlk fan donuncede otomatik olarka milin diğer ucundaki ikinci fan donuyor ve motora temiz basınclı hava saglıyor. Şimdi tartıştıkları konuyu tam anlamamakla birlikte sanırsam ikiside aynı milin üstündeki farklı fanlardan bahsediyorlar. İkisinin dediğide aslında teorikte dogru. Evet Fan yakıt ile temas etmiyor ama o giriş fanı. Evet yakıtta cok fazla su olur ise turboda korozyon olabilir cunku fan islanabilir ama o çıkış/tahrik fanı yada ne diyorlar ise.  Bundan dolayıda sanırsam Yakıt Filtresi diye bir şey var.

Bu turbo değişken hava basınçlı ortamlarda motorun kendi kendini havalandırması gibi bir durum.

Ortak nokta yakalamak adına şimdi Alper bey, mesela Os 46 AX ve türevi motorlarda rölanti ayarını yaptınız motorda Turbo olmadığı için ve rolanti ayarı yaptığınız ortam ile motorun çalışacağı yerin hava basınçlarının çok farklı olacağını biliyorsanız rölantiyi bir tık yüksek verirsiniz. Zira irtifa kazandığınızda motorda rolantide durma sıkıntıları olabilir. (İnşallah Planorcu değilsinizdirde sempati yakalarız=)   )

*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #37 : Şubat 28, 2019, 16:55:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
“Rezil etmeye devam etmek”  hoş olmamış..

Serdar Bey konunun ilk yazısında ilk ibare bana ithafen tamamen bana karşı yazılmış bir şey. O nedenle yazdıklarımı mazur görün size karşı silah çekildiği zaman silahınız varsa kullanırsınız. silahınız yoksa kaçarsınız. Zerin bey kılıç çekmiş ben biraz topla karşılık verdim.


Sizin eşek erkek olsun benimki dişi anlaşılan size laf anlatılamaz .
Bilmediğiniz konuda tartışıyorsunuz diyorum , dönün yazdıklarınızı okuyun turboya kayış taktınız .
Bu konuda okuyup araştırıp yav ben hakikaten yanlış biliyormuşum demek o kadar zor olmamalı .
Tartıştığımız konu benim mesleğim , yetiştirmiş olduğum adam tamirci dükkanından yetkili servis oldu  .
Yetiştirme dediğimde 13-14 yaşlarımda iken sağdan soldan parça toplayarak motosiklet yapardım .
Platin ayarıydı sübap ayarıydı derken profesyonel  devam etti arkadaş .

Üniversite mezunu değilim , üniversiteye başlayacağım yıl Bulgaristan'dan sınır dışı edildim .
Türkiyede o yıllardaki maddi durumum uygun olmadığından devam edemedim .

Bakın ben bilmediğim bir konuda asla tartışmam .
Misal dini konuda bana ne deseler doğrudur derim  çünkü hiç bir bilgim yok .

Siz illa üste çıkmaya çalışıyorsunuz  ben uzatmayayım dedim devam ediyorsunuz .
Amacım sizin kişiliğinize veya otoritenize saldırmak değil ,
bilmediğiniz şeyi bildiğinizi zannediyorsunuz .

Siz üniversite bitirerek benden daha başarılı olmuşsunuz bu hayatta , benim o şansım olmadı .

40 lı yaşlarıma  düşünürdüm işi bırakıp okusam diye anca maddi olarak uygun oldum .
Okumak istediğim tıp olduğundan düşününce çok geç kaldığımı anladım .
6 sene oku sonra mecburi hizmetti , uzmanlıktı yaş 50 eee ne devlete ne millete .

Verdiğim rahatsızlıktan dolayı hepinizden özür dilerim .
*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #38 : Şubat 28, 2019, 17:01:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motorcuda degilim, Elektirikcide degilim. Turbodanda anlamam motordanda.  Karburator temizlerim, yakıt filtresi temizlerim, yağ değiştiririm, sübap ayarı yaparım, mazot havası alırım, rölanti ayarı yaparım ama tekrarlıyorum yinede motordan anlamam. Herneyse,

İki arkadaşında Turbo mevcusu üzerine biraz okuyim dedim. 5 dakikalık okumama göre turbo bir mil üzerinde duran iki fandan oluşuyor. Fanın bir tanesi motorun egsoz yada piston çıkışında (herneyse çok iyi okumamış yada anlamamış olabilirim) bir diğeri ise motorun hava girişinde. Piston yukarı geldiğinde yanma odasındaki atılacak hava/mazot/su/atık basınçlı bir şekilde turbo üstündeki ilk fana itiliyor ve ilk fan donuyor. İlk fan donuncede otomatik olarka milin diğer ucundaki ikinci fan donuyor ve motora temiz basınclı hava saglıyor. Şimdi tartıştıkları konuyu tam anlamamakla birlikte sanırsam ikiside aynı milin üstündeki farklı fanlardan bahsediyorlar. İkisinin dediğide aslında teorikte dogru. Evet Fan yakıt ile temas etmiyor ama o giriş fanı. Evet yakıtta cok fazla su olur ise turboda korozyon olabilir cunku fan islanabilir ama o çıkış/tahrik fanı yada ne diyorlar ise.  Bundan dolayıda sanırsam Yakıt Filtresi diye bir şey var.

Bu turbo değişken hava basınçlı ortamlarda motorun kendi kendini havalandırması gibi bir durum.

Ortak nokta yakalamak adına şimdi Alper bey, mesela Os 46 AX ve türevi motorlarda rölanti ayarını yaptınız motorda Turbo olmadığı için ve rolanti ayarı yaptığınız ortam ile motorun çalışacağı yerin hava basınçlarının çok farklı olacağını biliyorsanız rölantiyi bir tık yüksek verirsiniz. Zira irtifa kazandığınızda motorda rolantide durma sıkıntıları olabilir. (İnşallah Planorcu değilsinizdirde sempati yakalarız=)   )


Selçuk bey 5 dakikada gayet güzel anlamışsınız ve 3 aşağı 5 yukarıya özetlemişsiniz konuyu .

Forumda siyaset yasak olmasa siyasi parti taraftarlarla bir örnak verecektim ama iş kötüye gider . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Belki bir gün Alper beyle karşılaşırız ve suya su katarak ayran yapar yanına biraz balık tartışırız konuları yüz yüze .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekrar verdiğim rahatsızlıktan dolayı özür dilerim her şey gönlünüzce olsun .
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2019, 17:05:06 Gönderen: Zerin Güney »
*

    O. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #39 : Şubat 28, 2019, 17:07:06 »
Alper Zerin Bey Motor konusunda gerçekten bilgili, İlk günden beri yazılarını izliyorum....
Dahası Çok kişiselleşmiş konu , Bir Fikir tartışmasını bu hale sokmasak iyiydi , ancak Tren Hala istasyonda
Benim bildiklerim Zerin bey ile birebir örtüşüyor dahası merak ettim Bu konularda çok yetkin bir arkadaşıma yolladım yazıları Zerin Beyin söylediklerinde hiç bir hata olmadığını belirti....

Bir Nefes alıp Trene İstasyonda iken binsek...
Beni kırmayacağından eminim

Selamlar
*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #40 : Şubat 28, 2019, 17:15:43 »
Oktay bey çok teşekkür ederim yalnız olmadığımı hissettirdiniz bana .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Alper bey benden biraz iri 80 kiloyum yakalarsa bir güzel pataklar  artık uzak durmaya çalışacağım .

Zamanı gelince bira konusuna da değineceğiz Ali bey bir dönsün .

O aralar bir olay yaşadım iyide güldüm o gün , ortam normalleşince anlatırım . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Şubat 28, 2019, 17:18:45 Gönderen: Zerin Güney »
*

    M. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #41 : Şubat 28, 2019, 17:26:39 »
Vay arkadaş tam motor konusunda bilgimiz artacak derken konu amacından saptı. Alperciğim biraz sakin olmakta herkes için fayda var.
*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #42 : Şubat 28, 2019, 17:30:53 »
41 yazışma mesajı olmuş,ilk mesajdaki talimat-rica konusunu kaynatacakmıyız?
*

    Ö. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #43 : Şubat 28, 2019, 17:39:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Vay arkadaş tam motor konusunda bilgimiz artacak derken konu amacından saptı. Alperciğim biraz sakin olmakta herkes için fayda var.
Memleketin hali malum,  herkes barut fıçısi gibi geziyor memlekette.  Doğal olarak memleket havası foruma da yansıyor.
*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #44 : Şubat 28, 2019, 17:40:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
“Rezil etmeye devam etmek”  hoş olmamış..

Serdar Bey konunun ilk yazısında ilk ibare bana ithafen tamamen bana karşı yazılmış bir şey. O nedenle yazdıklarımı mazur görün size karşı silah çekildiği zaman silahınız varsa kullanırsınız. silahınız yoksa kaçarsınız. Zerin bey kılıç çekmiş ben biraz topla karşılık verdim.


Sizin eşek erkek olsun benimki dişi anlaşılan size laf anlatılamaz .
Bilmediğiniz konuda tartışıyorsunuz diyorum , dönün yazdıklarınızı okuyun turboya kayış taktınız .
Bu konuda okuyup araştırıp yav ben hakikaten yanlış biliyormuşum demek o kadar zor olmamalı .
Tartıştığımız konu benim mesleğim , yetiştirmiş olduğum adam tamirci dükkanından yetkili servis oldu  .
Yetiştirme dediğimde 13-14 yaşlarımda iken sağdan soldan parça toplayarak motosiklet yapardım .
Platin ayarıydı sübap ayarıydı derken profesyonel  devam etti arkadaş .

Üniversite mezunu değilim , üniversiteye başlayacağım yıl Bulgaristan'dan sınır dışı edildim .
Türkiyede o yıllardaki maddi durumum uygun olmadığından devam edemedim .

Bakın ben bilmediğim bir konuda asla tartışmam .
Misal dini konuda bana ne deseler doğrudur derim  çünkü hiç bir bilgim yok .

Siz illa üste çıkmaya çalışıyorsunuz  ben uzatmayayım dedim devam ediyorsunuz .
Amacım sizin kişiliğinize veya otoritenize saldırmak değil ,
bilmediğiniz şeyi bildiğinizi zannediyorsunuz .

Siz üniversite bitirerek benden daha başarılı olmuşsunuz bu hayatta , benim o şansım olmadı .

40 lı yaşlarıma  düşünürdüm işi bırakıp okusam diye anca maddi olarak uygun oldum .
Okumak istediğim tıp olduğundan düşününce çok geç kaldığımı anladım .
6 sene oku sonra mecburi hizmetti , uzmanlıktı yaş 50 eee ne devlete ne millete .

Verdiğim rahatsızlıktan dolayı hepinizden özür dilerim .
Zerin bey üniversite bitirmek bir hayat başarısı değildir. Benim hiç bir otoriteye sahip biri değilim. Ben size soruyorum siz hala laf eveleyip geveliyorsunuz. Kompresör ile turbonun farkını anlatıyorum siz daha kompresör ne duymamışsınız bana klima kompresörü diyorsunuz turboya kayış taktın diyorsunuz.  Supercharger desem anlayacak mısınız? Tartıştığımız şey sizin mesleğiniz olabilir ama bilgisiz bir sürü usta var bu sizin suçunuz değil sizi eğitemeyenlerin suçu. Bilgi dışarıda ama arayıp tararsanız var. Ben mühendisim bu işin okulunu okudum yetmedi araştırdım ve kendimi geliştirdim. Mekanik el becerim hiç olmamasına rağmen kendi motorumu söküp komple kendim toplayabiliyorum. Ustanın 2 saatte bitireceği işi 3 saatte yapıyorum ama doğru yapıyorum. Her kademesine teker teker dikkat ederek geri dönüp kontrol ederek yapıyorum. İşe başlamadan önce planlayarak önüme alet edevatları kullanım sırasıyla dizerek yapıyorum. Sonradan oğlum ver oradan 17 anahtarı demiyorum. Dersem de neyi yanlış planladım neyi gözden kaçırdım diye kontrol ediyorum. Bunu da bana okul değil mühendis olan babam öğretti.