0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #15 : Şubat 28, 2019, 13:31:31 »
İnsanın kendi ayağına sıkması diye buna deniyor heralde. Müthiş örnek. Bence konu sabitlenmeli.


*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #16 : Şubat 28, 2019, 13:40:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu tarz bir davranışın kısa ve net ifadesi : "bilgi kirliliği'.
Bilgi olsunda KİRLİ olsun.Bir şekilde yıkar temiz hale getiririz.Bilgi YOKLUĞÜ varsa ne yapacağız?

Garip olmuş, tekrar düşünün savınızı. 
[/quote]
Neresi garip olmuş?


*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #17 : Şubat 28, 2019, 13:52:43 »
Verilen bilgi bilgi değilse neyi ayrıştıracağız .
Yazılmasın paylaşılmasın demiyorum , doğru olanı paylaşalım .

Alper bey sizi tanımıyorum doğrudur ve giydirmek gibi düşünmeyelim ,
ama 5000 cc motorunuz var diye bu işin uzmanı olmuyorsunuz .

Motor torku hacim arttıkça artar dediniz hali ile güç artar torkuda artar .

Fakat torku arttırmak asıl piston çapını azaltarak adımını (stork) arttırarak olur ,

Krank milini levye olarak düşünün .

1,6 cc bir 138 tip motora  sahip Doğan SL  Üçünçü vitesten sonra gaza tepkisi azalır .
1,6 cc  bir Toyota çok daha iyi tepki verir .

Hacim ayni Doğanın motorunu piston çapı 82,5 mm Toyotanın piston çapı 78 mm .



*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #18 : Şubat 28, 2019, 14:06:19 »
Zerin bey bilginiz gerçekten yetersiz bu konuda o nedenle tartışmayacağım. 16V bir motor ile 8V nuhnebiden kalma biri enjektör beslemeli diğer karbüratörlü motoru kıyaslıyorsunuz. Benim 5 litre motorum var herşeyi o yüzden biliyorum dediğimi nereden çıkardınız. Neye dayanarak böyle saçma fikirlere dayanıyorsunuz?


*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #19 : Şubat 28, 2019, 14:07:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu yazıyı yazma sebebim forumda bilmediği konularda teknik bilgi veren arkadaşlar .

Yapmayın ,  bilmiyorsan sus bir bilen cevaplasın .

Örnek :

Elektrikçisin içten yanmalı motorlar hakkında brifing veriyorsun .

Biri çıkıyor mazot kötü ise veya su karışırsa turboyu bozar diyor .

İyi de Turbo kompresör ömrü boyunca mazot ile karşılaşmıyor , temizlik maksadı ile mazotla yıkanmadığı sürece .

Bir sürü örnek var , az önce teknik bir bilgi paylaşıldı  o topikte cevap yazmak istemedim tartışma çıkartmamak adına .

Hani bir ata sözümüz var .

Biliyorsan konuş hayran kalsınlar
bilmiyorsan sus adam sansınlar .

İnsan var bir konuda uzman bir iki bir şey sorulunca biraz havaya giriyor ve başlıyor her konuda uzmanlık yapmaya .

Şimdi dikkatlice okudum da daha çok güldüm. Sizin için özellikle işaretledim açtığınız konuda sizin bir bilginiz yokken yorumda bulunmuşsunuz. Turbolar benzin ile de mazot ile de temasa geçer. Yakılamadan egzozdan atılan yakıtlar direk olarak manifolddan turboya yoksa egzoza gider. Egzozdan çiğ benzin ya da mazot bu şekilde dışarı çıkar. Mazot içerisinde fazla miktarda da su varsa yakılamadığı için direk olarak egzoz manifoldundan turboya gider hem manifoldda hem de turboda korozyona neden olur. Allah aşkına daha fazla yazmayın. Daha doğrusu yazın ama hobi için yazın.

Alper bey turbo ne işe yarar bir araştırın sonra hep beraber gülelim .

Benim bilgiğim turbo kompresör atmosferden aldığı havayı sıkıştırarak silindire gönderir .
Mazot veya benzin yakıt besleme sisteminden enjektör vasıtası ile silindire verilir .

Turbonun kullanım amacı havayı sıkıştırarak daha yüksek miktarda oksijeni silindire göndermek ,
dolayısı ile daha fazla yakıtı yaktırabilecek oksijeni sağlamak .

Bilirsiniz oksijen olmadan yanma olmaz , oksijen sağlayamadan benzini kovayla dökseniz nafile .

Araştırın bir bilene sorun derim ben kesin bir kanıya varmadan gerçekten ihtiyacınız var.
Turbonun yapısını ve çalışma prensiplerini okuyun sonra tekrar konuşalım

« Son Düzenleme: Şubat 28, 2019, 14:14:18 Gönderen: Zerin Güney »

*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #20 : Şubat 28, 2019, 14:10:15 »
Bu arada benim okuduğum okul içten yamalı motorlardı .
Uzaktan da olsa motor görmüşlüğüm var .
*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #21 : Şubat 28, 2019, 14:10:56 »
Zerin bey turbo egzoz manifoldundan çıkan gaz ile çalışır. Kompresör kranktan aldığı tahrik ile çalışır. Rica ediyorum yazmayın.
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2019, 14:12:31 Gönderen: Alper Dora »
*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #22 : Şubat 28, 2019, 14:18:18 »
Lütfen İçten yanmalı motorların parçalarının isimleri hakkında önce bir anlaşın derim.Türbo genelllemesi ile tanımlanan parçanın ne işe yaradığı,hangi türlerde olduğunu,iş yapabilmek için nereden ne tür enerji aldığı,kullanım yerine veya dönüştürdüğü enerji şekline göre ne isimler verildiği gibi alt başlıkların cevapları yazılırsa galiba ortak dili konuşmamız daha kolay olacak.
*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #23 : Şubat 28, 2019, 14:21:31 »
Ben turbo kompresör diyorum siz klima kompresörüne gittiniz .
Krank miline bağlı ve aynı kayıştan hareket alan  su pompası , klima kompresörü ve alternatör .
Turbo kompresör yazdım çünkü tam adı bu halk arasında turbo denir kısaca .
Turbo kompresör iki tarafında pervanesi olan bir nesne .
Egzostan çıkan basınçlı gaz bir taraftaki pervaneyi döndürür 150 000 rpm cıvarı bir hız .
Ayni mile bağlı olan diğer pervane atmosferden aldığı havayı basınçlı hale getirerek 1 birim yerine 1,5-2 birim olarak silindire gönderir .
Silindire gönderilen fazla havada daha fazla yakıtı yakmamızı sağlar .
Alttaki likte resim mevcut .

Turbo egzostan yanmamış yakıt ayrıştırmaz , yanmamış olan yakıt  katalitik konvertörde tekrardan yakılarak zaralı gazlar azltılır .

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Olmuyorsa olmuyor demek .
Tamam yazmayacağım  ama okuyun araştırın doğrusunu öğrenin .
Saygılar sevgiler
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2019, 14:36:10 Gönderen: Zerin Güney »
*

    H. Z.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #24 : Şubat 28, 2019, 14:24:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada benim okuduğum okul içten yamalı motorlardı .
Uzaktan da olsa motor görmüşlüğüm var .

"İçten yamalı motor okul?" Nedir? Kolej gibi bişi mi?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #25 : Şubat 28, 2019, 14:31:28 »
Siz kaşındınız rezil etmek bana düşüyor.
1- Turbo denen alet iki salyangozdan oluşur biri egzoz tarafı diğeride havayı sıkıştıran taraf. Havayı sıkıştıran tarafta bulunan pervanenin dönebilmesi için tahrike ihtiyacı vardır. Bu tahriki de egzoz tarafındaki salyangozun içerisinde bulunan pallerin çıkan egzoz gazı ile bağlı oldukları pimi döndürmesi ile havayı sıkıştıran taraftaki paller dönmeye başlar ve hava emilip sıkıştırılarak motor içerisine verilir.
2- Kompresör denen alette egzoz tarafındaki salyangoz yoktur havayı sıkıştıran pervaneleri döndürmek için gerekli olan enerjiyi bir kayış ile kranktan alır.

3- Doğan dediğiniz araba ile toyota dediğiniz arabanın kıyaslaması yapılmaz. Birincisi motor teknolojileri çok farklıdır. İkincisi şanzıman oranları çok farklıdır üçüncüsü birinde çevirmeniz gereken koca bir şaft ve arka difransiyel varken diğerinde difransiyel direk şanzıman çıkışındadır. Dördüncüsü doğan dediğiniz arabanın cd değeri ile toyota dediğiniz arabanın cd değeri aynı değildir. Cd değerinin ne olduğunu yazmayacağım size ödev olsun okuyun araştırın. Öğrenmeniz gereken bir çok şey var.
*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #26 : Şubat 28, 2019, 14:33:26 »
Zerin bey siz yazdıkça rezil etmeye devam edeceğim kendi kendinizi imha etmeyin.
*

    M. B. A.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #27 : Şubat 28, 2019, 14:34:53 »
"Turbo, egzosdan çıkan gazla çalışır"

*

    S. Ç.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #28 : Şubat 28, 2019, 14:39:13 »
“Rezil etmeye devam etmek”  hoş olmamış..
*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #29 : Şubat 28, 2019, 14:41:53 »
Alper bey beni rezil edin sıkıntı yok ama bir şeyler öğrenin .
Bir konuyu bilmiyormuşum demek bu kadar zor mudur .
Yazdıklarımı tekrar tekrar okuyun ve o zaman fikriniz değişecektir .
Değişmiyorsada artık yapılacak bir şey yok .

Hakan bey okul dediğim meslek lisesinde içten yanmalı motor okudum .

Cevap hakkı doğsada yazmayı bırakıyorum tartışmaya gerek yok .

« Son Düzenleme: Şubat 28, 2019, 14:48:48 Gönderen: Zerin Güney »