0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Z. G.

Bu yazıyı yazma sebebim forumda bilmediği konularda teknik bilgi veren arkadaşlar .

Yapmayın ,  bilmiyorsan sus bir bilen cevaplasın .

Örnek :

Elektrikçisin içten yanmalı motorlar hakkında brifing veriyorsun .

Biri çıkıyor mazot kötü ise veya su karışırsa turboyu bozar diyor .

İyi de Turbo kompresör ömrü boyunca mazot ile karşılaşmıyor , temizlik maksadı ile mazotla yıkanmadığı sürece .

Bir sürü örnek var , az önce teknik bir bilgi paylaşıldı  o topikte cevap yazmak istemedim tartışma çıkartmamak adına .

Hani bir ata sözümüz var .

Biliyorsan konuş hayran kalsınlar
bilmiyorsan sus adam sansınlar .

İnsan var bir konuda uzman bir iki bir şey sorulunca biraz havaya giriyor ve başlıyor her konuda uzmanlık yapmaya .


*

    Ö. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2019, 10:35:38 »
Güzel ve gerekli başlık.

"Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak" lafını literatürümüze yerleştiren rahmetli Uğur Mumcuyu da anmış olalım bu vesile ile. Işıklar içinde uyusun. 


*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #2 : Şubat 28, 2019, 12:32:57 »
Bence her konuda hepimiz bir şeyler yazmalıyız.Okuyan içinden doğru olanı kendi süzüp alsın.


*

    R. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #3 : Şubat 28, 2019, 12:50:59 »
Siz konuyu sitem etmek için açmışsınız. O bakımdan başlıkla içerik çok uyuşmuyor. Uğur Mumcu çok sık kullanırdı bunu. Ülkedeki siyasi ve kültürel ortamı eleştirmek için. Tabii hak etmeksizin "ben biliyorum, bu böyledir" diyenlereydi en çok da.

Ama söylemek istediğiniz şey çok çok önemli. Bilgi nedir? Fikir nedir diye yola çıkarsak daha iyi yol alınır diye düşünüyorum.

Bu anlamda çok örnek var. Misal "Fiberin ömrü 30 yıldır" efsanesi. Tam tekneyi alacağım, (merhum) Yelken Dünyası sayısı yayınlandı ve başlık "Fiberin ömrü 30 yıldır" !

Hadi al..

Tekne 23 yaşında filan o zaman. Hadi al..

Mecburen uzaklaşıyorsunuz.


Daha dramatik olanı benim gibi bu işin eğitimini almayan insanların duyup gördüklerini doğru sanması. Güvendiğimiz bir arkadaş söylemiştir. Bizim burada böyle yapıldığından ben böyle öğrenmişimdir ve doğru sanıyorumdur. Ve burada art niyet filan da yoktur. Bir arkadaşıma epoksinin plastiğe yapışmayacağını anlatana kadar göbeğim çatlamıştı. İşi biliyorum. Çünkü plastik kapta epoksi karıştırıp kullanmışım. Ama bunu nasıl anlatacağım? Bu arkadaşı ikna edecek bilgi donanımım yok.

Paylaşırken en büyük handikaplardan biri bu.

İkincisi de uzmanlıklar konusunun deforme edilmesi. Çıkar alanına dönüşmesi.

O bakımdan bilgi paylaşmanın önemi kadar içtenliğin de önemi var.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Basın mesleğinde eskilerin yaptığı bir espridir. Yeni başlayan stajyer muhabire "abi" dediği bir kıdemli gazeteci "yarın suya cemre düşecek git fotoğrafını çek getir. Kesin manşette yayınlanır" tiyosu verir. Ve delikanlı az soruşturur. Cemrenin o gün düşeceğini de öğrenir. Haberi, fotoğrafı manşette yayınlanacaktır. Daha büyük ödül mü var? Sabahın köründe, alacakaranlıkta (O zamanlar gazeteler Cağaloğlu'nda) Sarayburnu sahiline gelir..  Güneş yükselene kadar cemre düşmesini bekler fotoğraf makinesi elde, parmak deklanşörde..

Derken oradan bir başka kıdemli gazeteci "tesadüfen" arabası ile geçiyordur. Seslenir, arabasına alıp gazeteye götürür. Kapıdan içeri girdikten sonra da her her katta her gördüğü kişi ile ayaküstü muhabbet edip, "genç arkadaş"a Sarayburnu'nda rastladığını, oraya cemre fotoğrafı çekmek için gittiğini kendisine anlattığını filan söyler ve yoluna devam edip ofise ulaşır..

Öykünün devamı birçok eski kuşak gazetecinin anı kitabında vardır..

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aklıma benzer bir çok örnek geliyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence her konuda hepimiz bir şeyler yazmalıyız.Okuyan içinden doğru olanı kendi süzüp alsın.

Hüseyin Abi de "Külyutmaz"lığını yeniden hatırlamak istiyor.

Yenilere hatırlatayım. Hüseyin Abi'nin gözünden hiçbir yanlış kaçmaz. Anında enseler.

Abi "okuyan içinden doğru olanı kendi süzüp alsın" kolay olmuyor. Az biraz sahayı tanımak gerekiyor. Ama çoğunlukla da sıkıştığımızda soruyoruz "sorun var ne yaayım?" diye.

Bir yerlerde yazmıştım. "Bazı konularda doğru şeyler söylenmiş ama üstünde konuşulmadığından iddia gibi kalıyor" diye.

Sanırım yaşlı fiber teknelerle alakalı bir konuydu. Kafama takılınca da sonradan araştırıp öğrendim bir kısmını.. Yani yetecek kadarını Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ara ara iç tartışma iyidir. İçtenliği, samimiyeti yitirmemek kaydıyla.. Üsluba özen göstermek kaydıyla..

Bir arkadaşım bana "döver gibi konuşuyorsun, oysa bunu mizahla çok daha iyi anlatırsın ve daha etkili olur" demişti.

Son söz: Kış aylarında deniz seyri yapamadığımızdan "forum seyri" yapıyoruz. Tabii her zaman doğru rota olmayabiliyor..

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. S.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #4 : Şubat 28, 2019, 12:53:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence her konuda hepimiz bir şeyler yazmalıyız.Okuyan içinden doğru olanı kendi süzüp alsın.
Hepimiz her konuda bilgi sahibi değiliz ki??. Bu yaklaşım bence bilgi ihtiyacı olan kişinin hem kafasını karıştırır hem de tabiri caizse bir sürü çöp arasından doğru bilgiyi bulma yükü getirir.

*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #5 : Şubat 28, 2019, 12:56:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu yazıyı yazma sebebim forumda bilmediği konularda teknik bilgi veren arkadaşlar .

Yapmayın ,  bilmiyorsan sus bir bilen cevaplasın .

Örnek :

Elektrikçisin içten yanmalı motorlar hakkında brifing veriyorsun .

Biri çıkıyor mazot kötü ise veya su karışırsa turboyu bozar diyor .

İyi de Turbo kompresör ömrü boyunca mazot ile karşılaşmıyor , temizlik maksadı ile mazotla yıkanmadığı sürece .

Bir sürü örnek var , az önce teknik bir bilgi paylaşıldı  o topikte cevap yazmak istemedim tartışma çıkartmamak adına .

Hani bir ata sözümüz var .

Biliyorsan konuş hayran kalsınlar
bilmiyorsan sus adam sansınlar .

İnsan var bir konuda uzman bir iki bir şey sorulunca biraz havaya giriyor ve başlıyor her konuda uzmanlık yapmaya .

Yukarıda işaretlediğim yer konusunda bana giydirmeye çalışıyorsunuz ama boyu kısa kalmış, benim hakkımda bilgileriniz yetersiz. Birincisi elektrikçi falan değilim. Tekstil mühendisiyim ve uzmanlığımı makine üzerine yaptım. Makine dediğiniz zaman içerisine elektrik motorlarından tutun mekanize bütün motorlar girer. İkincisi çocukluğumdan beri içten yanmalı motorlara karşı ilgim vardır kendi özel modifiye ettiğim otomobil motorlarının yapacağım modifiye ve elde etmeyi düşündüğüm güce göre yatak boşluklarına kadar kendim hesaplarım ve tamirci tezgahında gider kendim toplarım. Orta okulda yazlıkta herkes top peşinde koşarken babam bize önlük giydirip Assos gibi bi yerde Renault 9 arabamızın motorunu komple indirtip orada rektifiye edip yeniden toplattı. Kendi motoryatımın da aynı şekilde koca 5.2lt Mercruiser motorunu kendim indirip Edremitte tornacıda kendim honlayıp yeni üst kapağını alıp toplayıp kendim taktım. Yani sizin bahsettiğiniz basit "elektrikçi" kalıbının bayağı bir dışındayım. Elektrik konusuna gelince de elektrik konusunu ve akü konusunu ukalalık derecesinde bilirim.  Eskiden yaptığım iş teknelere gidip rontgenini çekip ona göre proje çizmekti. Saolsun forumdaki bir çok insanda arayıp benden bilgi alır. Kimseyi de geri çevirmem elimden geldiğince yardımcı olurum.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #6 : Şubat 28, 2019, 12:58:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence her konuda hepimiz bir şeyler yazmalıyız.Okuyan içinden doğru olanı kendi süzüp alsın.
Hepimiz her konuda bilgi sahibi değiliz ki??. Bu yaklaşım bence bilgi ihtiyacı olan kişinin hem kafasını karıştırır hem de tabiri caizse bir sürü çöp arasından doğru bilgiyi bulma yükü getirir.

Bu tarz bir davranışın kısa ve net ifadesi : "bilgi kirliliği'.
*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #7 : Şubat 28, 2019, 12:59:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence her konuda hepimiz bir şeyler yazmalıyız.Okuyan içinden doğru olanı kendi süzüp alsın.
Hepimiz her konuda bilgi sahibi değiliz ki??. Bu yaklaşım bence bilgi ihtiyacı olan kişinin hem kafasını karıştırır hem de tabiri caizse bir sürü çöp arasından doğru bilgiyi bulma yükü getirir.
İhtiyacın olan bilgi ile ilgili olarak tek bir cevap yazıldığını düşünelim:NE MALUM  yazılanın doğru olduğu?
*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #8 : Şubat 28, 2019, 13:01:30 »

Bu tarz bir davranışın kısa ve net ifadesi : "bilgi kirliliği'.
[/quote]
Bilgi olsunda KİRLİ olsun.Bir şekilde yıkar temiz hale getiririz.Bilgi YOKLUĞÜ varsa ne yapacağız?
*

    Ö. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #9 : Şubat 28, 2019, 13:03:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu tarz bir davranışın kısa ve net ifadesi : "bilgi kirliliği'.
Bilgi olsunda KİRLİ olsun.Bir şekilde yıkar temiz hale getiririz.Bilgi YOKLUĞÜ varsa ne yapacağız?
[/quote]

Garip olmuş, tekrar düşünün savınızı. 
*

    E. S.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #10 : Şubat 28, 2019, 13:07:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence her konuda hepimiz bir şeyler yazmalıyız.Okuyan içinden doğru olanı kendi süzüp alsın.
Hepimiz her konuda bilgi sahibi değiliz ki??. Bu yaklaşım bence bilgi ihtiyacı olan kişinin hem kafasını karıştırır hem de tabiri caizse bir sürü çöp arasından doğru bilgiyi bulma yükü getirir.
İhtiyacın olan bilgi ile ilgili olarak tek bir cevap yazıldığını düşünelim:NE MALUM  yazılanın doğru olduğu?
O tek cevabı bilgi sahibi olmayan biri yazdı ise elbette doğru değildir.Bu risk bilgi sahibi olmayan kişiler cevap yazdığı sürece her zaman olacaktır.  Ama bunu düzelten birileri çıkacaktır mutlaka. Bir üye çıkacaktır doğrusunu yazan, sonra başka birisi o konuda tecrübesini paylaşan. Daha sonra alternatif bir çözüm yolu paylaşan. Bunları derleyip kendi çözümünü üretir bilgi ihtiyacı olan kişi.
*

    H. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #11 : Şubat 28, 2019, 13:08:54 »
Burada bir şey yazıldığı zaman o yazıya devam veya cevap niteliğinde bir yazı yazmak için kimseden İZİN;EMİR;TALİMAT alınmıyor.Kim ki canı yazmak istedi edebinle yazar çizer.
Bir konu hakkında yanlış ve doğru bilgiler bir arada olursa eninde sonunda yanlışın neden yanlış olduğu,doğrunun neden doğru olduğu yine konu ile ilgili yazışmaların içinde açığa çıkar böylece doğru bilgiye kolayca ve bedavadan ulaşılmadığı için aklımızda kalıcı yer edinir.Ben böyle düşünüyorum.
*

    E. S.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #12 : Şubat 28, 2019, 13:11:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence her konuda hepimiz bir şeyler yazmalıyız.Okuyan içinden doğru olanı kendi süzüp alsın.
Hepimiz her konuda bilgi sahibi değiliz ki??. Bu yaklaşım bence bilgi ihtiyacı olan kişinin hem kafasını karıştırır hem de tabiri caizse bir sürü çöp arasından doğru bilgiyi bulma yükü getirir.
İhtiyacın olan bilgi ile ilgili olarak tek bir cevap yazıldığını düşünelim:NE MALUM  yazılanın doğru olduğu?
O tek cevabı bilgi sahibi olmayan biri yazdı ise elbette doğru değildir.Bu risk bilgi sahibi olmayan kişiler cevap yazdığı sürece her zaman olacaktır.  Ama bunu düzelten birileri çıkacaktır mutlaka. Bir üye çıkacaktır doğrusunu yazan, sonra başka birisi o konuda tecrübesini paylaşan. Daha sonra alternatif bir çözüm yolu paylaşan. Bunları derleyip kendi çözümünü üretir bilgi ihtiyacı olan kişi.


Tam fikrimi ifade edemedim sanıyorum. 2*2=? sorusunu matematik bilmeden 5 diye cevaplayanlar sıkıntı yaratır, yoruma ve tecrübeye dayalı konularda herkes tecrübesini elbette paylaşmalı. Alternatif çözümlerini sunmalı, hangi çözümün daha pratik olduğunu yorumlamalı, tartışmalı. Bunlar forumu zenginleştir.
*

    M. B. A.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #13 : Şubat 28, 2019, 13:14:17 »
Burası geniş bir forum, çok üyesi var, neredeyse sorulan her soruya yanıt verebilecek uzmanlar veya aynı süreçten geçmiş deneyimli üyeler var... Ben kendi adıma memnunum... Genellemekten çok spesifik olmakta, doğrudan ilgili konu başlığının altına; filanca kişi şunu yazdı/savundu ama doğrusu budur... şeklinde yorum yapmakta yarar var. Böylece bilmediği konularda yazanlar süreç içerisinde daha dikkatli olurlar... Esas "herbokolog"lar gerçek hayatta daha çok çıkıyor karşımıza...
*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #14 : Şubat 28, 2019, 13:28:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu yazıyı yazma sebebim forumda bilmediği konularda teknik bilgi veren arkadaşlar .

Yapmayın ,  bilmiyorsan sus bir bilen cevaplasın .

Örnek :

Elektrikçisin içten yanmalı motorlar hakkında brifing veriyorsun .

Biri çıkıyor mazot kötü ise veya su karışırsa turboyu bozar diyor .

İyi de Turbo kompresör ömrü boyunca mazot ile karşılaşmıyor , temizlik maksadı ile mazotla yıkanmadığı sürece .

Bir sürü örnek var , az önce teknik bir bilgi paylaşıldı  o topikte cevap yazmak istemedim tartışma çıkartmamak adına .

Hani bir ata sözümüz var .

Biliyorsan konuş hayran kalsınlar
bilmiyorsan sus adam sansınlar .

İnsan var bir konuda uzman bir iki bir şey sorulunca biraz havaya giriyor ve başlıyor her konuda uzmanlık yapmaya .

Şimdi dikkatlice okudum da daha çok güldüm. Sizin için özellikle işaretledim açtığınız konuda sizin bir bilginiz yokken yorumda bulunmuşsunuz. Turbolar benzin ile de mazot ile de temasa geçer. Yakılamadan egzozdan atılan yakıtlar direk olarak manifolddan turboya yoksa egzoza gider. Egzozdan çiğ benzin ya da mazot bu şekilde dışarı çıkar. Mazot içerisinde fazla miktarda da su varsa yakılamadığı için direk olarak egzoz manifoldundan turboya gider hem manifoldda hem de turboda korozyona neden olur. Allah aşkına daha fazla yazmayın. Daha doğrusu yazın ama hobi için yazın.
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2019, 13:29:13 Gönderen: Alper Dora »