0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #75 : Şubat 28, 2019, 20:58:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben okuyup öğrenmeye çalışacağım .
Bir de soru sorayım İntercoller nedir olmasa olmaz mı ?
Zerin Kaptan , intercooler denen şey bir radyatör . Hava turboya gitmeden önce intercooler radyatörü içinden geçip soğutuluyor , sonra turboya veriliyor . Turbo soğuk hava/atık yakıt karışımını daha verimli püskürtüyor veya motor daha verimli yakıyor ... Turbolu sistemde intercooler yoksa verim düşüktür , ilave etmesi zor değildir.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Nevzat bey benimkisi işin şakası idi ,
 havayı soğutarak hacmini azaltmak amaçlı olduğunu biliyorum .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zerin kaptan öyledir ama belki bilmeyenler de vardır , konuyu baştan beri takip etmemenin azizliği oldu yine de ...


*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #76 : Şubat 28, 2019, 21:16:28 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ç. Ş.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #77 : Şubat 28, 2019, 21:24:12 »
Sayın korsanlarım,
Bu kadar güzel ve detaylı teknik bilginin Turbo nun her açıdan incelenmesinin ve görünüşe göre gelen daha da güzel mesajların;  '' Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak '' başlığında kalması yazık değil mi ?

Bu bilgilere ihtiyacı olanların burada bulması zor olacak.

Bu konulara başlık açılıp oraya aktarılması güzel olurdu. Başlangıç biraz sıkıntılı da olsa harika bilgi ve ince detaylar gelmeye başladı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #78 : Şubat 28, 2019, 21:37:28 »
zerin bey lafi cevirmeyin sorulan sorulara cevap verin. silindir icerisine giren butun mazot patlar mi diye soruyorlar?  yaniyor mu gercekten butun yakit? cevap alalim sizden. malum  ben bilmeden konusuyorum diger arkadaslarda dogrusunu ogrenmek istiyor. sizin dunyanizda turbo nasil calisiyor calisma prensibi nedir nereden tahrik aliyorda havayi sikistiriyor.


*

    S. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #79 : Şubat 28, 2019, 21:37:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
turbo her devirde devreye giremez cunku egzoz tarafinin dolup mili hizli dondurebilmesi icin belli bir miktarda egzoz gazinin egzoz tarafini doldurarak palleri dondurebilmesi gerekir. o da ancak egzoz tarafinin buyuklugune bagli olarak makinenin belli bir devire ulasmasi ile meydana gelir. egzoz tarafi buyudukce daha yuksek devirde turbo donmeye ve havayi sikistirmaya baslar. ve bu hava basincininda belli bir miktarini motora yollar beyin tarafinda belirtilmis basincin fazlasi wastegate ya da dumpvalve ile atmosfere atilir.  yine turbonun buyuklugune bagli olarak turbo belli bir devirden sonra gucunu kaybetmeye baslar cunku yuksek miktardaki egzoz gazi debisi turbonun fazla hizli donmesine bu nedenlede turbonun emme tarafindaki pervanenin cok hizli donmesi ile olusan hava turbilansi turbonun agzinda yeterli miktarda hava girmesine engel olur. ayni kucuk pervaneyi gereginden fazla hizli cevirnek gibi.  turbo buyudukce guc artar ama devreye girdigi devirde yukselir. kompresorlerde makine calistigi surece guc var ama makine o kompresoru cevirmek icinde guc harciyor. en kisa ornek mercedes slr da kompresoru cevirebilmek icin 80hp guc harciyor makine devire bagli olarak. 

Selam,

Soyledikleriniz, okuduklarıma göre genel bilgiler ama içlerinde konuya sanırım tam hakim olmadığınızdan yanlış yazdıklarınızda var. Tabi size göre başka birinin haklı olma ihtimali varmı bilmiyorum ama yinede benim seviyeli eleştirim şu şekilde.

Sonuç olarak konu çok değişken bir konu anladığım kadarı ile. Zira motora, turboya göre her fikir belirtenin kendine gore dogru olma ihtimali var.

- Mesela siz turboya yakıt gidiyor diyorsunuz ama karsi taraf giden yakıt artıgının sadece artık olması ve gaz halinde olmasını değerlendirdiği için bunu kaale alma gereği duymuyor olabilir.   

- Bir başka konu Turbo da paslanma esas endişeniz. Buda size göre giden su ile alakalı. Ama bunu önlemenin bir yolu yok. Ancak ki motoru bir odaya kapatıcaksınız ve odanın tüm nemini alacaksınız. Yakıtta su olmasa bile (Bunun için yakıt filtresi var) ortamdaki rutubet ister istemez hava yolu ile girip turboya gidecek ve korozyon pas yapacak. Ayrıca turbo çok yüksek ısıya maruz kaldığı için paslanmayı durdurma yada ilgili bolumu boyama şansınız yok. Öte yandan yuksek sıcaklıkta paslanmayı hızlandırıyor. Bunu önlemeye çalışmak sanırım imkansız ama bakımlar arızanın önüne geçebilir sanırım bunun için sprayler filan var.  Mantık çerçevesinde yazdıklarım sanırım dogru ve itiraz etmezsiniz.


- Ayrıca Turbonun prensip olarak hep aynı olmasına rağmen kullanım yerlerine göre farklılık gösterebileceği gibi bir durum olabileceğini düşünüyorum. Mesela siz spor mercedesinizde performans istediğiniz için uzun ömürlü bir turbo yerine performans ihtiyaçlarına göre üretilmiş bir turbo kullanılırken mercedes tır lar için üretilen turbo daha uzun ömürlü daha tutumlu bir ihtiyaca göre farklı üretilmiş özelliklerde olabilir. 

- Kusura bakmayın ben konunun en başında netleşmeyen "Mazot bu allahın belası turboya gidiyormu gitmiyor mu" sorusuna takıldım. Zira esas konumuz buydu, çok az kimsenin ulaşabildiği Mercedes SLR'in 80 beygirini nereye nasıl harcadığını su andada dusunmek istemiyorum, kullanırkende aklıma hiç böyle bir soru gelmemişti.

Alper Bey, ben size sizin anlıyabileceğiniz şekilde anlatıyım. Siz haklısınız oriantasyon kaybı yaşamadınız kumandadan çıktı yada gas servosu takıldı onun için kırım yaşadınız.

Sevgiler.

*

    Ö. T.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #80 : Şubat 28, 2019, 22:16:31 »
Turboyla işim yok,

Bilenler konuşsun, öbürleri sussun meselesindeyim

Bilenin, gerçekten bildiğini nereden bileceğiz?

Burası bir forum, herkes ilmi kadar, ama özgürce konuşur, doğru yanlış neyse cevabını alır

*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #81 : Şubat 28, 2019, 22:24:45 »
arkadas herkeste bir laf sokma cabasi. birilerinin tavuguna kis kis demisiz heralde. en basit sekilde nasil yazarim diye ugrasiyorum cunku karsimdaki adam turbo ile kompresorun farkini bilmiyor. klima kompresoru diyor turboya kayis taktin diyor biriside bundan nasiplenip aa bak konuya hakim degilsin diyor. ben kendi arabamin motorunu kendim modifiye ediyorum yatak bosluguna kadar hesapliyorum kendim topluyorum diyorum cikip bilgin yok diyor. evet bilgim yok o yuzden 2.5lt motordan 550hp guc cikarabiliyorum ve 20bin kmdir de tik demiyor.
*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #82 : Şubat 28, 2019, 22:36:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
turbo her devirde devreye giremez cunku egzoz tarafinin dolup mili hizli dondurebilmesi icin belli bir miktarda egzoz gazinin egzoz tarafini doldurarak palleri dondurebilmesi gerekir. o da ancak egzoz tarafinin buyuklugune bagli olarak makinenin belli bir devire ulasmasi ile meydana gelir. egzoz tarafi buyudukce daha yuksek devirde turbo donmeye ve havayi sikistirmaya baslar. ve bu hava basincininda belli bir miktarini motora yollar beyin tarafinda belirtilmis basincin fazlasi wastegate ya da dumpvalve ile atmosfere atilir.  yine turbonun buyuklugune bagli olarak turbo belli bir devirden sonra gucunu kaybetmeye baslar cunku yuksek miktardaki egzoz gazi debisi turbonun fazla hizli donmesine bu nedenlede turbonun emme tarafindaki pervanenin cok hizli donmesi ile olusan hava turbilansi turbonun agzinda yeterli miktarda hava girmesine engel olur. ayni kucuk pervaneyi gereginden fazla hizli cevirnek gibi.  turbo buyudukce guc artar ama devreye girdigi devirde yukselir. kompresorlerde makine calistigi surece guc var ama makine o kompresoru cevirmek icinde guc harciyor. en kisa ornek mercedes slr da kompresoru cevirebilmek icin 80hp guc harciyor makine devire bagli olarak. 

Selam,

Soyledikleriniz, okuduklarıma göre genel bilgiler ama içlerinde konuya sanırım tam hakim olmadığınızdan yanlış yazdıklarınızda var. Tabi size göre başka birinin haklı olma ihtimali varmı bilmiyorum ama yinede benim seviyeli eleştirim şu şekilde.

Sonuç olarak konu çok değişken bir konu anladığım kadarı ile. Zira motora, turboya göre her fikir belirtenin kendine gore dogru olma ihtimali var.

- Mesela siz turboya yakıt gidiyor diyorsunuz ama karsi taraf giden yakıt artıgının sadece artık olması ve gaz halinde olmasını değerlendirdiği için bunu kaale alma gereği duymuyor olabilir.   

- Bir başka konu Turbo da paslanma esas endişeniz. Buda size göre giden su ile alakalı. Ama bunu önlemenin bir yolu yok. Ancak ki motoru bir odaya kapatıcaksınız ve odanın tüm nemini alacaksınız. Yakıtta su olmasa bile (Bunun için yakıt filtresi var) ortamdaki rutubet ister istemez hava yolu ile girip turboya gidecek ve korozyon pas yapacak. Ayrıca turbo çok yüksek ısıya maruz kaldığı için paslanmayı durdurma yada ilgili bolumu boyama şansınız yok. Öte yandan yuksek sıcaklıkta paslanmayı hızlandırıyor. Bunu önlemeye çalışmak sanırım imkansız ama bakımlar arızanın önüne geçebilir sanırım bunun için sprayler filan var.  Mantık çerçevesinde yazdıklarım sanırım dogru ve itiraz etmezsiniz.


- Ayrıca Turbonun prensip olarak hep aynı olmasına rağmen kullanım yerlerine göre farklılık gösterebileceği gibi bir durum olabileceğini düşünüyorum. Mesela siz spor mercedesinizde performans istediğiniz için uzun ömürlü bir turbo yerine performans ihtiyaçlarına göre üretilmiş bir turbo kullanılırken mercedes tır lar için üretilen turbo daha uzun ömürlü daha tutumlu bir ihtiyaca göre farklı üretilmiş özelliklerde olabilir. 

- Kusura bakmayın ben konunun en başında netleşmeyen "Mazot bu allahın belası turboya gidiyormu gitmiyor mu" sorusuna takıldım. Zira esas konumuz buydu, çok az kimsenin ulaşabildiği Mercedes SLR'in 80 beygirini nereye nasıl harcadığını su andada dusunmek istemiyorum, kullanırkende aklıma hiç böyle bir soru gelmemişti.

Alper Bey, ben size sizin anlıyabileceğiniz şekilde anlatıyım. Siz haklısınız oriantasyon kaybı yaşamadınız kumandadan çıktı yada gas servosu takıldı onun için kırım yaşadınız.

Sevgiler.

Oryantasyon kaybı yaşayarakta kırıma neden olduğum oldu. Düşürdüm düşüreceğim diyerek panik yaparak oryantasyonunu kaybettim ve düşürdüm. Panik yapma nedenimde çok para ve emek harcayarak topladığım uçağın ilk uçuşta egzozunun çıkması sonucu motorun susması ve tarlaya yumuşak inmesine rağmen hayatta olmayacak olan nitro yakıttan uçağın alev alıp yanmasıydı. Ondan sonra hep panik yaparak uçmaya başladım ve o korkuyu atamadım. Trainer a döndüğüm halde atamadım.
*

    A. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #83 : Şubat 28, 2019, 23:05:35 »
Selamlar.
Mazot turboya gidiyor mu gitmiyor mu konusu ile buraya geldiğimiz bir gerçektir (Zerin bey gitmediğini savunuyor, Alper bey gittiğini savunuyor, ben bu konuda Alper Beye katılıyorum) ancak konunun bu denli "sert" tatışılmasının nedeni, ilk mesajda Zerin Beyin
"Bu yazıyı yazma sebebim forumda bilmediği konularda teknik bilgi veren arkadaşlar ."
(Bir kişinin X konudaki bilgisinin sizden daha az olduğunu "düşünüyor" olmanız, onun bu konuyu BİLMEDİĞİ sonucunu çıkartmaz)
"Elektrikçisin içten yanmalı motorlar hakkında brifing veriyorsun ."
Cümlelerinin Alper beyin kendisini kastederek söylemiş olduğunu düşünmesi.

Diyelim ki Alper beyin söylediği her şey tümden yanlış. Burası Bilimsel bir konsey değil, forum. Sizde konunun Ordinaryüs Profesörüsünüz. Bu cümlelerle bir konu başlatılması yanlıştır, kastedilen kişi ben olsam, bende en az Alper Beyin verdiği tepkiyi verirdim.
 
Kaldı ki topu hiç taca atmadan, Turboya mazotun DEĞDİĞİ, mazotla temizlemediğimiz zamanlarda da DEĞDİĞİ iddiasındayım. Yanmayan mazot direkt olarak turboya ilerler. 

İnşaat konu olduğunda, televizyonlarda ya da günlük hayatımızda konu hakkında yapılan yorumların birçoğu ağız dışında bir yerle gülünesi derecede komik ve gerçeklikten uzaktır. Ancak biryerlerde "Bilmeyen bi konuşmasın yeaaa" şeklinde açıklama ya da bilgilendirme yapılması sevimsizdir.

Söylenenin gerçekliğin çok ötesinde olduğunu düşündüğümüz durumlarda bile tebessüm edip geçebilir ya da "katılmıyorum söylediklerine, bence doğrusu bu şekildedir" şeklinde doğru bildiğimizi savunabiliriz. Ancak "sen bilmiyorsun" ile başlayan konular, gerginliği ilk saniyeden  yükseltir.

saygılar.



*

    R. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #84 : Şubat 28, 2019, 23:43:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Mazot turboya gidiyor mu gitmiyor mu konusu ile buraya geldiğimiz bir gerçektir (Zerin bey gitmediğini savunuyor, Alper bey gittiğini savunuyor, ben bu konuda Alper Beye katılıyorum) ancak konunun bu denli "sert" tatışılmasının nedeni, ilk mesajda Zerin Beyin
"Bu yazıyı yazma sebebim forumda bilmediği konularda teknik bilgi veren arkadaşlar ."
(Bir kişinin X konudaki bilgisinin sizden daha az olduğunu "düşünüyor" olmanız, onun bu konuyu BİLMEDİĞİ sonucunu çıkartmaz)
"Elektrikçisin içten yanmalı motorlar hakkında brifing veriyorsun ."
Cümlelerinin Alper beyin kendisini kastederek söylemiş olduğunu düşünmesi.

Diyelim ki Alper beyin söylediği her şey tümden yanlış. Burası Bilimsel bir konsey değil, forum. Sizde konunun Ordinaryüs Profesörüsünüz. Bu cümlelerle bir konu başlatılması yanlıştır, kastedilen kişi ben olsam, bende en az Alper Beyin verdiği tepkiyi verirdim.
 
Kaldı ki topu hiç taca atmadan, Turboya mazotun DEĞDİĞİ, mazotla temizlemediğimiz zamanlarda da DEĞDİĞİ iddiasındayım. Yanmayan mazot direkt olarak turboya ilerler. 

Ancak biryerlerde "Bilmeyen bi konuşmasın yeaaa" şeklinde açıklama ya da bilgilendirme yapılması sevimsizdir.

Söylenenin gerçekliğin çok ötesinde olduğunu düşündüğümüz durumlarda bile tebessüm edip geçebilir ya da "katılmıyorum söylediklerine, bence doğrusu bu şekildedir" şeklinde doğru bildiğimizi savunabiliriz. Ancak "sen bilmiyorsun" ile başlayan konular, gerginliği ilk saniyeden  yükseltir.


Ben de bu kanıdayım.
Daha en başta konuyu esnetmek istedim. Açılış şekli şık değildi çünkü. Başarılı olmadı girişimim.

Bir de çok az kişiyi şahsen tanıyorum ama forum deneyimim beni düşündürüyor.
Konunun içine "arkadaşa destek" amaçlı müdahil olmalar şık değil, belki bırakılsa daha düzgün gelişecek tartışmalar. Sağdan soldan müdahil olunca daha fazla sevimsizleşebiliyor.

Forumlar tartışma yerleridir. Görüş belirtme yerleridir. Bilgi paylaşma yerleridir

Ancak daha baştan ayar verme amaçlı sesler şık olmamasından öte katılımcının kimyasını da bozuyor. Bir de sağdan soldan müdahillik işi bilgi öğrenme, bildiğini iddia etmekden çıkarıp çete savaşına döndürüyor. Yancılık ayrıca hoş değil..

Yarın yüz yüze geldiğimizde de hoş bir durum değil..

Hepimize soruyorum.

1- Burada çok ağır tartışıp birbirinizi kırdığınız bir forum üyesi ile denizde o sorun yaşıyorken teknenizle karşılaşsanız ne yaparsınız?

2- Çok ağır tartışma yaşayıp sizi kırmış, incitmiş biri denizde sorunla karşılaştığınızda size yardım teklif ettiğinde ne yaparsınız?

Soruları artırıp çeşitlendirmek mümkün. Ama gereksiz.

Selametle...

*

    S. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #85 : Şubat 28, 2019, 23:58:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar.
Mazot turboya gidiyor mu gitmiyor mu konusu ile buraya geldiğimiz bir gerçektir (Zerin bey gitmediğini savunuyor, Alper bey gittiğini savunuyor, ben bu konuda Alper Beye katılıyorum) ancak konunun bu denli "sert" tatışılmasının nedeni, ilk mesajda Zerin Beyin
"Bu yazıyı yazma sebebim forumda bilmediği konularda teknik bilgi veren arkadaşlar ."
(Bir kişinin X konudaki bilgisinin sizden daha az olduğunu "düşünüyor" olmanız, onun bu konuyu BİLMEDİĞİ sonucunu çıkartmaz)
"Elektrikçisin içten yanmalı motorlar hakkında brifing veriyorsun ."
Cümlelerinin Alper beyin kendisini kastederek söylemiş olduğunu düşünmesi.

Diyelim ki Alper beyin söylediği her şey tümden yanlış. Burası Bilimsel bir konsey değil, forum. Sizde konunun Ordinaryüs Profesörüsünüz. Bu cümlelerle bir konu başlatılması yanlıştır, kastedilen kişi ben olsam, bende en az Alper Beyin verdiği tepkiyi verirdim.
 
Kaldı ki topu hiç taca atmadan, Turboya mazotun DEĞDİĞİ, mazotla temizlemediğimiz zamanlarda da DEĞDİĞİ iddiasındayım. Yanmayan mazot direkt olarak turboya ilerler. 

İnşaat konu olduğunda, televizyonlarda ya da günlük hayatımızda konu hakkında yapılan yorumların birçoğu ağız dışında bir yerle gülünesi derecede komik ve gerçeklikten uzaktır. Ancak biryerlerde "Bilmeyen bi konuşmasın yeaaa" şeklinde açıklama ya da bilgilendirme yapılması sevimsizdir.

Söylenenin gerçekliğin çok ötesinde olduğunu düşündüğümüz durumlarda bile tebessüm edip geçebilir ya da "katılmıyorum söylediklerine, bence doğrusu bu şekildedir" şeklinde doğru bildiğimizi savunabiliriz. Ancak "sen bilmiyorsun" ile başlayan konular, gerginliği ilk saniyeden  yükseltir.

saygılar.


Ali bey, Dediklerinize katılıyorum. En baştan beri benimde savunduğum noktalardan biri Turbo'ya yakıt gelebileceği yada geldiğidir. Ama bu bakış açısı ilede alakalıdır.

Örnek olarak Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap okursanız. Egzozdan yakıt gelmesi için teknik bir sorun olması gerektiğini soyluyor buda ne demek bu yakıtın Turbo üzerinden geçmesi demek değil mi ? Yani evet Turbo ya yakıt gelebilir. Peki ama bu düzgün çalışan bir motorda olur mu ? Evet kesinlikle olabilir. Peki ne oranda olur ? 2 gram mazot turbodan geçti diye Turbo'ya gider denir mi ? Bence denmez ona dense dense motor bozuk yada ayarsız denir. Ama sizin gider yorumunuzada kesinlikle katılıyorum. Burdaki nüans farkımız sizinde dediğiniz gibi YANMAMASI ve bu durumun ortaya çıkması için bir şeylerin bozuk olması lazım. Öte yandan Alper bey'in motorları "Tuning" adı altında kurcalaması orasını burasını değiştirmesi Turbo'ya normalden fazla yakıt gitmesine mahal verebilir. Ve bu durumlarda Turbo da yakıt ile karşılaştığı için pratik bilgisi içinde "her durumda turbo ya yakıt gidiyor" şeklinde bir bilgi sabitliği yaşıyor olabilir. Nitekim siz fabrika çıkışı 2.5 litrelik bir motordan, fabrika çıkışından fazla olan  550 beygirlik bir  guc aldıgınızı soyluyorsanız zaten o motoru yada bu şekilde orjinal fabrika çıkışı bozulmuş motorları baz almak çok doğru değildir.  Bu durumda elimde böyle bir motor var turbo ya yakıt geliyor dersiniz. 

(Görüldüğü üzere egzozdan çıkan duman aslında silindirler içerisinde yanmış olan karışımın gazlarıdır. İyi bir yanma sonucu silindirler içerisinde yakıt kalmaması veya ihmal edilebilir düzeyde kalması gereklidir. Yazıdan bir alıntı)

Kısaca size göre Turbo 'ya 1 molekul yakıt bile gelse size göre turboya yakıt geliyor olarak kabul etmenizi tamamen kabul ediyorum bunla alakalı bence hiç bir sıkıntı yok.

Konu seviyeli bir şekilde tartışılabilirdi ama bu şekilde bir taraf alttan alırken diğer tarafın alttan almaması, araya bir sürü kişinin girip tatlıya bağlamaya çalışmasına rağmen tamam surda neseli bir ortamdayız tatlıya baglıyalım cok uzatmıyalım diyememesi insanların çok yazıktır.

Benim şahsen üzüldüğüm nokta budur.

Konu ile alakalı cevabım şahsınızadır. İyi Geceler.



*

    H. D.

Recep korsanım  yeni arkadaşlar daha bu "BİLMEYEN KONUŞMASIN YAZMASIN" türü emir ve talimatın hasını veren ELEKTRİK  konusundaki ESKİ ERBABLAR  la karşılaşmamışlar.
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Recep korsanım  yeni arkadaşlar daha bu "BİLMEYEN KONUŞMASIN YAZMASIN" türü emir ve talimatın hasını veren ELEKTRİK  konusundaki ESKİ ERBABLAR  la karşılaşmamışlar.
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence Verilmiş sadakaları varmış Hüseyin Kaptanım
*

    A. D.

Selçuk bey bariz olarak benim hakkımda açılmış bir konu için neden sessiz olacağım ya da neden alttan alacağım. Size ukela yaftası vurulsa siz ne yapardınız? Tek sorum bu.
İşin teknik kısmına gelirsek size yüzlerce turboya giden su ve yakıt yüzünden bozulmuş turbo örneği verebilirim. Ama karşı taraf çıkıp daha konunun ilk mesajında kendi ayağına sıkıyor mazot sadece temizlenmek için turboya değer diyor. Objektif olarak konuda yazılanları okuyun sonra istediğiniz yorumu yapın.
İşi alttan alma nedenide sert kayaya çarptığını farketmesi o nedenle konuyu kapatmaya çalışması. Hata yaptım size böyle böyle dedim ama görüyorumki siz öyle değilmişsiniz özür dilerim dese zaten üstelemeyeceğim. Ama ben her seferinde teknik mekanik olarak cevap verip soru sorup cevap istediğimde bana sen bilmiyorsun git öğren diyen adamı kusura bakmayın alttan alamam.
*

    H. D.

Haklısın Oktay korsanım.Ben zamanında sadakamı vermediğim için çok kötü iftiralarla karşı karşıya kalmıştım.Şaşkınlığımdan hem "ELEKTRİK" bilgim hemde yazı yazma becerim yok oldu gitti.Daha yeni yeni kendime geliyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili arkadaşlar LÜTFEN ........ burada hiç kimse ne kendi bilgisini övsün nede başkasının bilgisini ölçüp tartsın.Bir konu hakkında hepimiz bildiklerimizi yazalım.yanlış bilgi aktarımı olursa LÜTFEN o bilgiyi yazanı suçlamayalım sadece ve sadece o yanlış bilginin neden yanlış olduğunu inandırıcı ve mümkünse basit olarak anlatalım izah edelim.Bir birimizi kırmaya ne gerek var?
« Son Düzenleme: Mart 01, 2019, 09:09:13 Gönderen: Hüseyin Durmaz »