0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBen okuyup öğrenmeye çalışacağım .Bir de soru sorayım İntercoller nedir olmasa olmaz mı ?Zerin Kaptan , intercooler denen şey bir radyatör . Hava turboya gitmeden önce intercooler radyatörü içinden geçip soğutuluyor , sonra turboya veriliyor . Turbo soğuk hava/atık yakıt karışımını daha verimli püskürtüyor veya motor daha verimli yakıyor ... Turbolu sistemde intercooler yoksa verim düşüktür , ilave etmesi zor değildir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Nevzat bey benimkisi işin şakası idi , havayı soğutarak hacmini azaltmak amaçlı olduğunu biliyorum . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBen okuyup öğrenmeye çalışacağım .Bir de soru sorayım İntercoller nedir olmasa olmaz mı ?Zerin Kaptan , intercooler denen şey bir radyatör . Hava turboya gitmeden önce intercooler radyatörü içinden geçip soğutuluyor , sonra turboya veriliyor . Turbo soğuk hava/atık yakıt karışımını daha verimli püskürtüyor veya motor daha verimli yakıyor ... Turbolu sistemde intercooler yoksa verim düşüktür , ilave etmesi zor değildir.
Ben okuyup öğrenmeye çalışacağım .Bir de soru sorayım İntercoller nedir olmasa olmaz mı ?
turbo her devirde devreye giremez cunku egzoz tarafinin dolup mili hizli dondurebilmesi icin belli bir miktarda egzoz gazinin egzoz tarafini doldurarak palleri dondurebilmesi gerekir. o da ancak egzoz tarafinin buyuklugune bagli olarak makinenin belli bir devire ulasmasi ile meydana gelir. egzoz tarafi buyudukce daha yuksek devirde turbo donmeye ve havayi sikistirmaya baslar. ve bu hava basincininda belli bir miktarini motora yollar beyin tarafinda belirtilmis basincin fazlasi wastegate ya da dumpvalve ile atmosfere atilir. yine turbonun buyuklugune bagli olarak turbo belli bir devirden sonra gucunu kaybetmeye baslar cunku yuksek miktardaki egzoz gazi debisi turbonun fazla hizli donmesine bu nedenlede turbonun emme tarafindaki pervanenin cok hizli donmesi ile olusan hava turbilansi turbonun agzinda yeterli miktarda hava girmesine engel olur. ayni kucuk pervaneyi gereginden fazla hizli cevirnek gibi. turbo buyudukce guc artar ama devreye girdigi devirde yukselir. kompresorlerde makine calistigi surece guc var ama makine o kompresoru cevirmek icinde guc harciyor. en kisa ornek mercedes slr da kompresoru cevirebilmek icin 80hp guc harciyor makine devire bagli olarak.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapturbo her devirde devreye giremez cunku egzoz tarafinin dolup mili hizli dondurebilmesi icin belli bir miktarda egzoz gazinin egzoz tarafini doldurarak palleri dondurebilmesi gerekir. o da ancak egzoz tarafinin buyuklugune bagli olarak makinenin belli bir devire ulasmasi ile meydana gelir. egzoz tarafi buyudukce daha yuksek devirde turbo donmeye ve havayi sikistirmaya baslar. ve bu hava basincininda belli bir miktarini motora yollar beyin tarafinda belirtilmis basincin fazlasi wastegate ya da dumpvalve ile atmosfere atilir. yine turbonun buyuklugune bagli olarak turbo belli bir devirden sonra gucunu kaybetmeye baslar cunku yuksek miktardaki egzoz gazi debisi turbonun fazla hizli donmesine bu nedenlede turbonun emme tarafindaki pervanenin cok hizli donmesi ile olusan hava turbilansi turbonun agzinda yeterli miktarda hava girmesine engel olur. ayni kucuk pervaneyi gereginden fazla hizli cevirnek gibi. turbo buyudukce guc artar ama devreye girdigi devirde yukselir. kompresorlerde makine calistigi surece guc var ama makine o kompresoru cevirmek icinde guc harciyor. en kisa ornek mercedes slr da kompresoru cevirebilmek icin 80hp guc harciyor makine devire bagli olarak. Selam,Soyledikleriniz, okuduklarıma göre genel bilgiler ama içlerinde konuya sanırım tam hakim olmadığınızdan yanlış yazdıklarınızda var. Tabi size göre başka birinin haklı olma ihtimali varmı bilmiyorum ama yinede benim seviyeli eleştirim şu şekilde.Sonuç olarak konu çok değişken bir konu anladığım kadarı ile. Zira motora, turboya göre her fikir belirtenin kendine gore dogru olma ihtimali var. - Mesela siz turboya yakıt gidiyor diyorsunuz ama karsi taraf giden yakıt artıgının sadece artık olması ve gaz halinde olmasını değerlendirdiği için bunu kaale alma gereği duymuyor olabilir. - Bir başka konu Turbo da paslanma esas endişeniz. Buda size göre giden su ile alakalı. Ama bunu önlemenin bir yolu yok. Ancak ki motoru bir odaya kapatıcaksınız ve odanın tüm nemini alacaksınız. Yakıtta su olmasa bile (Bunun için yakıt filtresi var) ortamdaki rutubet ister istemez hava yolu ile girip turboya gidecek ve korozyon pas yapacak. Ayrıca turbo çok yüksek ısıya maruz kaldığı için paslanmayı durdurma yada ilgili bolumu boyama şansınız yok. Öte yandan yuksek sıcaklıkta paslanmayı hızlandırıyor. Bunu önlemeye çalışmak sanırım imkansız ama bakımlar arızanın önüne geçebilir sanırım bunun için sprayler filan var. Mantık çerçevesinde yazdıklarım sanırım dogru ve itiraz etmezsiniz. - Ayrıca Turbonun prensip olarak hep aynı olmasına rağmen kullanım yerlerine göre farklılık gösterebileceği gibi bir durum olabileceğini düşünüyorum. Mesela siz spor mercedesinizde performans istediğiniz için uzun ömürlü bir turbo yerine performans ihtiyaçlarına göre üretilmiş bir turbo kullanılırken mercedes tır lar için üretilen turbo daha uzun ömürlü daha tutumlu bir ihtiyaca göre farklı üretilmiş özelliklerde olabilir. - Kusura bakmayın ben konunun en başında netleşmeyen "Mazot bu allahın belası turboya gidiyormu gitmiyor mu" sorusuna takıldım. Zira esas konumuz buydu, çok az kimsenin ulaşabildiği Mercedes SLR'in 80 beygirini nereye nasıl harcadığını su andada dusunmek istemiyorum, kullanırkende aklıma hiç böyle bir soru gelmemişti. Alper Bey, ben size sizin anlıyabileceğiniz şekilde anlatıyım. Siz haklısınız oriantasyon kaybı yaşamadınız kumandadan çıktı yada gas servosu takıldı onun için kırım yaşadınız. Sevgiler.
Mazot turboya gidiyor mu gitmiyor mu konusu ile buraya geldiğimiz bir gerçektir (Zerin bey gitmediğini savunuyor, Alper bey gittiğini savunuyor, ben bu konuda Alper Beye katılıyorum) ancak konunun bu denli "sert" tatışılmasının nedeni, ilk mesajda Zerin Beyin "Bu yazıyı yazma sebebim forumda bilmediği konularda teknik bilgi veren arkadaşlar ."(Bir kişinin X konudaki bilgisinin sizden daha az olduğunu "düşünüyor" olmanız, onun bu konuyu BİLMEDİĞİ sonucunu çıkartmaz)"Elektrikçisin içten yanmalı motorlar hakkında brifing veriyorsun ."Cümlelerinin Alper beyin kendisini kastederek söylemiş olduğunu düşünmesi. Diyelim ki Alper beyin söylediği her şey tümden yanlış. Burası Bilimsel bir konsey değil, forum. Sizde konunun Ordinaryüs Profesörüsünüz. Bu cümlelerle bir konu başlatılması yanlıştır, kastedilen kişi ben olsam, bende en az Alper Beyin verdiği tepkiyi verirdim. Kaldı ki topu hiç taca atmadan, Turboya mazotun DEĞDİĞİ, mazotla temizlemediğimiz zamanlarda da DEĞDİĞİ iddiasındayım. Yanmayan mazot direkt olarak turboya ilerler. Ancak biryerlerde "Bilmeyen bi konuşmasın yeaaa" şeklinde açıklama ya da bilgilendirme yapılması sevimsizdir. Söylenenin gerçekliğin çok ötesinde olduğunu düşündüğümüz durumlarda bile tebessüm edip geçebilir ya da "katılmıyorum söylediklerine, bence doğrusu bu şekildedir" şeklinde doğru bildiğimizi savunabiliriz. Ancak "sen bilmiyorsun" ile başlayan konular, gerginliği ilk saniyeden yükseltir.
Selamlar.Mazot turboya gidiyor mu gitmiyor mu konusu ile buraya geldiğimiz bir gerçektir (Zerin bey gitmediğini savunuyor, Alper bey gittiğini savunuyor, ben bu konuda Alper Beye katılıyorum) ancak konunun bu denli "sert" tatışılmasının nedeni, ilk mesajda Zerin Beyin "Bu yazıyı yazma sebebim forumda bilmediği konularda teknik bilgi veren arkadaşlar ."(Bir kişinin X konudaki bilgisinin sizden daha az olduğunu "düşünüyor" olmanız, onun bu konuyu BİLMEDİĞİ sonucunu çıkartmaz)"Elektrikçisin içten yanmalı motorlar hakkında brifing veriyorsun ."Cümlelerinin Alper beyin kendisini kastederek söylemiş olduğunu düşünmesi. Diyelim ki Alper beyin söylediği her şey tümden yanlış. Burası Bilimsel bir konsey değil, forum. Sizde konunun Ordinaryüs Profesörüsünüz. Bu cümlelerle bir konu başlatılması yanlıştır, kastedilen kişi ben olsam, bende en az Alper Beyin verdiği tepkiyi verirdim. Kaldı ki topu hiç taca atmadan, Turboya mazotun DEĞDİĞİ, mazotla temizlemediğimiz zamanlarda da DEĞDİĞİ iddiasındayım. Yanmayan mazot direkt olarak turboya ilerler. İnşaat konu olduğunda, televizyonlarda ya da günlük hayatımızda konu hakkında yapılan yorumların birçoğu ağız dışında bir yerle gülünesi derecede komik ve gerçeklikten uzaktır. Ancak biryerlerde "Bilmeyen bi konuşmasın yeaaa" şeklinde açıklama ya da bilgilendirme yapılması sevimsizdir. Söylenenin gerçekliğin çok ötesinde olduğunu düşündüğümüz durumlarda bile tebessüm edip geçebilir ya da "katılmıyorum söylediklerine, bence doğrusu bu şekildedir" şeklinde doğru bildiğimizi savunabiliriz. Ancak "sen bilmiyorsun" ile başlayan konular, gerginliği ilk saniyeden yükseltir. saygılar.
Recep korsanım yeni arkadaşlar daha bu "BİLMEYEN KONUŞMASIN YAZMASIN" türü emir ve talimatın hasını veren ELEKTRİK konusundaki ESKİ ERBABLAR la karşılaşmamışlar. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap