0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #60 : Şubat 28, 2019, 19:44:11 »
Şöyle yazayım;
turbo devreye girene kadar(yaklaşık 1500 rpm) hız 8-9 knot,yakıt 10-11 lt/h
turbo devreye girince hız 22 knot,yakıt 85-90 lt/h !
Anladığım bu sadece
Selamlar,


*

    H. Z.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #61 : Şubat 28, 2019, 19:53:39 »
Hulki abi, 80-90 L yakarken stresini alsın diye Turbo çiğnersin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #62 : Şubat 28, 2019, 19:59:33 »

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #63 : Şubat 28, 2019, 20:06:15 »
Akıllılar yazsın lütfen Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #64 : Şubat 28, 2019, 20:09:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Turbo neden sürekli çalışmaz? Neden belli devirlerde devreye girer?

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Ben bu işi bilmiyorum daha fazla rezil olmamak adına çekiliyorum .

İllaki bir bilen çıkar cevabı yazar .

Mesela turbo kullanmak neden gerekli olmuş , turbosuz bazı yüksek güçler elde edilemez mi .

Sorular sorular.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    H. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #65 : Şubat 28, 2019, 20:16:39 »
Zerin bey,
Sizin bu işi bilmediğiniz konusunda yazılanlardan şahsım adına emin değilim
ama, konuyu bu kadar ciklet yapmak ta doğru değil başlığı açan sizsiniz çünkü,
İyi Akşamlar,
*

    A. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #66 : Şubat 28, 2019, 20:23:16 »
turbo her devirde devreye giremez cunku egzoz tarafinin dolup mili hizli dondurebilmesi icin belli bir miktarda egzoz gazinin egzoz tarafini doldurarak palleri dondurebilmesi gerekir. o da ancak egzoz tarafinin buyuklugune bagli olarak makinenin belli bir devire ulasmasi ile meydana gelir. egzoz tarafi buyudukce daha yuksek devirde turbo donmeye ve havayi sikistirmaya baslar. ve bu hava basincininda belli bir miktarini motora yollar beyin tarafinda belirtilmis basincin fazlasi wastegate ya da dumpvalve ile atmosfere atilir.  yine turbonun buyuklugune bagli olarak turbo belli bir devirden sonra gucunu kaybetmeye baslar cunku yuksek miktardaki egzoz gazi debisi turbonun fazla hizli donmesine bu nedenlede turbonun emme tarafindaki pervanenin cok hizli donmesi ile olusan hava turbilansi turbonun agzinda yeterli miktarda hava girmesine engel olur. ayni kucuk pervaneyi gereginden fazla hizli cevirnek gibi.  turbo buyudukce guc artar ama devreye girdigi devirde yukselir. kompresorlerde makine calistigi surece guc var ama makine o kompresoru cevirmek icinde guc harciyor. en kisa ornek mercedes slr da kompresoru cevirebilmek icin 80hp guc harciyor makine devire bagli olarak. 
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2019, 20:28:25 Gönderen: Alper Dora »
*

    H. E.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #67 : Şubat 28, 2019, 20:31:05 »
Alper bey,
Sonuç para işte Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ö.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #68 : Şubat 28, 2019, 20:34:11 »
Zerin bey,
Yanma odasındaki mazotun tamamı yakılıyor mu ? %100 yanma sözkonusu mu ?
*

    H. Z.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #69 : Şubat 28, 2019, 20:38:48 »
O zaman Mercedes Comp turbo düzeneği değil mi? Çalışma sistemi? Kompresör gücü nereden alıyor? O kısmı çözemedim
*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #70 : Şubat 28, 2019, 20:39:07 »
Ben okuyup öğrenmeye çalışacağım .
Bir de soru sorayım İntercoller nedir olmasa olmaz mı ?
*

    N. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #71 : Şubat 28, 2019, 20:47:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben okuyup öğrenmeye çalışacağım .
Bir de soru sorayım İntercoller nedir olmasa olmaz mı ?
Zerin Kaptan , intercooler denen şey bir radyatör . Hava turboya gitmeden önce intercooler radyatörü içinden geçip soğutuluyor , sonra turboya veriliyor . Turbo soğuk hava/atık yakıt karışımını daha verimli püskürtüyor veya motor daha verimli yakıyor ... Turbolu sistemde intercooler yoksa verim düşüktür , ilave etmesi zor değildir.
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2019, 20:48:59 Gönderen: Nevzat Doğru »
*

    H. B. A.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #72 : Şubat 28, 2019, 20:48:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O zaman Mercedes Comp turbo düzeneği değil mi? Çalışma sistemi? Kompresör gücü nereden alıyor? O kısmı çözemedim

Sanırım sıkıntının kaynağı kompresyonlu sistemle (supercharger) turbo sistemin (turbocharger) ın halk arasında ikisininde turbo olarak geçmesi.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Umarım resimden sorunuza yanıt verebilmişimdir. Yanlışım varsa düzeltin lütfen
*

    Z. G.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #73 : Şubat 28, 2019, 20:54:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben okuyup öğrenmeye çalışacağım .
Bir de soru sorayım İntercoller nedir olmasa olmaz mı ?
Zerin Kaptan , intercooler denen şey bir radyatör . Hava turboya gitmeden önce intercooler radyatörü içinden geçip soğutuluyor , sonra turboya veriliyor . Turbo soğuk hava/atık yakıt karışımını daha verimli püskürtüyor veya motor daha verimli yakıyor ... Turbolu sistemde intercooler yoksa verim düşüktür , ilave etmesi zor değildir.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Nevzat bey benimkisi işin şakası idi ,
 havayı soğutarak hacmini azaltmak amaçlı olduğunu biliyorum .  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    N. D.

Ynt: Turbo Motorlar konusunda: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak"
« Yanıtla #74 : Şubat 28, 2019, 20:56:58 »
Çocukluğumda eniştemlerin inşaatlarında çalışan bir Mack kamyon vardı , kamyonun vites değişimlerinde çıkardığı turbo sesi ve ıslığına hasta olmuştum ,müzik dinler gibi dinlerdim . Benim otomatik w210 un eksoz içindeki katalitik konvektör mü ne deniyor onu boşalttılar , bazen hafif turbo ıslığı duyulur oldu.