0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
“Rezil etmeye devam etmek” hoş olmamış..
Sanıyorum burada ilk bahsedilen "bir bilgi kirliliği" oldu.. Ama ben burada turbonun nasıl çalıştığını tam öğrendim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap“Rezil etmeye devam etmek” hoş olmamış..Serdar Bey konunun ilk yazısında ilk ibare bana ithafen tamamen bana karşı yazılmış bir şey. O nedenle yazdıklarımı mazur görün size karşı silah çekildiği zaman silahınız varsa kullanırsınız. silahınız yoksa kaçarsınız. Zerin bey kılıç çekmiş ben biraz topla karşılık verdim.
Motorcuda degilim, Elektirikcide degilim. Turbodanda anlamam motordanda. Karburator temizlerim, yakıt filtresi temizlerim, yağ değiştiririm, sübap ayarı yaparım, mazot havası alırım, rölanti ayarı yaparım ama tekrarlıyorum yinede motordan anlamam. Herneyse,İki arkadaşında Turbo mevcusu üzerine biraz okuyim dedim. 5 dakikalık okumama göre turbo bir mil üzerinde duran iki fandan oluşuyor. Fanın bir tanesi motorun egsoz yada piston çıkışında (herneyse çok iyi okumamış yada anlamamış olabilirim) bir diğeri ise motorun hava girişinde. Piston yukarı geldiğinde yanma odasındaki atılacak hava/mazot/su/atık basınçlı bir şekilde turbo üstündeki ilk fana itiliyor ve ilk fan donuyor. İlk fan donuncede otomatik olarka milin diğer ucundaki ikinci fan donuyor ve motora temiz basınclı hava saglıyor. Şimdi tartıştıkları konuyu tam anlamamakla birlikte sanırsam ikiside aynı milin üstündeki farklı fanlardan bahsediyorlar. İkisinin dediğide aslında teorikte dogru. Evet Fan yakıt ile temas etmiyor ama o giriş fanı. Evet yakıtta cok fazla su olur ise turboda korozyon olabilir cunku fan islanabilir ama o çıkış/tahrik fanı yada ne diyorlar ise. Bundan dolayıda sanırsam Yakıt Filtresi diye bir şey var. Bu turbo değişken hava basınçlı ortamlarda motorun kendi kendini havalandırması gibi bir durum. Ortak nokta yakalamak adına şimdi Alper bey, mesela Os 46 AX ve türevi motorlarda rölanti ayarını yaptınız motorda Turbo olmadığı için ve rolanti ayarı yaptığınız ortam ile motorun çalışacağı yerin hava basınçlarının çok farklı olacağını biliyorsanız rölantiyi bir tık yüksek verirsiniz. Zira irtifa kazandığınızda motorda rolantide durma sıkıntıları olabilir. (İnşallah Planorcu değilsinizdirde sempati yakalarız=) )
Vay arkadaş tam motor konusunda bilgimiz artacak derken konu amacından saptı. Alperciğim biraz sakin olmakta herkes için fayda var.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap“Rezil etmeye devam etmek” hoş olmamış..Serdar Bey konunun ilk yazısında ilk ibare bana ithafen tamamen bana karşı yazılmış bir şey. O nedenle yazdıklarımı mazur görün size karşı silah çekildiği zaman silahınız varsa kullanırsınız. silahınız yoksa kaçarsınız. Zerin bey kılıç çekmiş ben biraz topla karşılık verdim. Sizin eşek erkek olsun benimki dişi anlaşılan size laf anlatılamaz .Bilmediğiniz konuda tartışıyorsunuz diyorum , dönün yazdıklarınızı okuyun turboya kayış taktınız .Bu konuda okuyup araştırıp yav ben hakikaten yanlış biliyormuşum demek o kadar zor olmamalı .Tartıştığımız konu benim mesleğim , yetiştirmiş olduğum adam tamirci dükkanından yetkili servis oldu .Yetiştirme dediğimde 13-14 yaşlarımda iken sağdan soldan parça toplayarak motosiklet yapardım . Platin ayarıydı sübap ayarıydı derken profesyonel devam etti arkadaş .Üniversite mezunu değilim , üniversiteye başlayacağım yıl Bulgaristan'dan sınır dışı edildim .Türkiyede o yıllardaki maddi durumum uygun olmadığından devam edemedim .Bakın ben bilmediğim bir konuda asla tartışmam .Misal dini konuda bana ne deseler doğrudur derim çünkü hiç bir bilgim yok .Siz illa üste çıkmaya çalışıyorsunuz ben uzatmayayım dedim devam ediyorsunuz .Amacım sizin kişiliğinize veya otoritenize saldırmak değil , bilmediğiniz şeyi bildiğinizi zannediyorsunuz .Siz üniversite bitirerek benden daha başarılı olmuşsunuz bu hayatta , benim o şansım olmadı .40 lı yaşlarıma düşünürdüm işi bırakıp okusam diye anca maddi olarak uygun oldum .Okumak istediğim tıp olduğundan düşününce çok geç kaldığımı anladım .6 sene oku sonra mecburi hizmetti , uzmanlıktı yaş 50 eee ne devlete ne millete .Verdiğim rahatsızlıktan dolayı hepinizden özür dilerim .