0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kendinin doğrusunu bildiğini düşündüğü bir konuda,başka türlü bir doğru olduğunu duyması bazen işe yarıyor bazen yaramıyor.Yaramayanlar için söylenecek bir şey yok ama en azından işe yarayanlar da merak uyandırıp acaba dedirtip biraz inceleme yaptırmak bile güzel bir durum.
Oktay Korsan, bu şekilde olmasının benim açımdan iki sebebi var.1- Söz konusu yanlışlıkların bu forumun ortaya çıkış ve varoluş sebepleri ile çok ilgili olmaması; diğer bir deyişle amatör denizcilik ve onun ayrılmaz parçası olan motorlar-güç sistemleri ile alakalı çok fazla işe yarar bilgi içermemesi.2- Forum ortamında tartışmanın, hele ki yüz yüze tanışmadığın insanlarla tartışmanın hiç bir yere varmadığının, hatta foruma zarar verdiğinin bu platformda pek çok kez yaşanmış olması, yeni bir tartışmaya (fikir-bilgi ayrılığı noktasındaki tartışma değil sözünü ettiğim; bir noktada kırıcı olan tartışmadan bahsediyorum) gerek görmemem.Ezcümle; açsak termodinamik, ısı transferi, içten yanmalı motorlar kitaplarımızı; alsak elimize hesap makinamızı, kalem ve kağıdımızı, teker teker hesaplasak ve anlatsak neden "öyle" olacağını veya olamayacağını; yine de hemfikir olamayacağımız arkadaşlarımız olacak. O zaman da düşünüyor insan, ne gerek var doğrular için uğraşmaya...
Söylediklerinizin bir kısmına katılırım....İnsanlar bir konuyu kişiselleştiriyor....Sen çok biliyorsun ben çok biliyoruma....dönüyor iş..
Oktay Korsan, bu şekilde olmasının benim açımdan iki sebebi var.2- Forum ortamında tartışmanın, hele ki yüz yüze tanışmadığın insanlarla tartışmanın hiç bir yere varmadığının, hatta foruma zarar verdiğinin bu platformda pek çok kez yaşanmış olması, yeni bir tartışmaya (fikir-bilgi ayrılığı noktasındaki tartışma değil sözünü ettiğim; bir noktada kırıcı olan tartışmadan bahsediyorum) gerek görmemem.
Oktan sayısı yükseldikçe benzinin tutuşması zorlaşır .Motorun sıkıştırma oranı arttıkça verim artar fakat düzensiz çalışmasını önlemek için yüksek oktan sayılı benzine ihtiyaç duyar.95 ile 98 arasında fark az 91 oktanla çalışması öngörülen motor 98 oktanla daha verimsiz olacaktır .Alttaki linkte de ele alınmış konu .Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapOktan sayısı yükseldikçe benzinin tutuşması zorlaşır .Motorun sıkıştırma oranı arttıkça verim artar fakat düzensiz çalışmasını önlemek için yüksek oktan sayılı benzine ihtiyaç duyar.95 ile 98 arasında fark az 91 oktanla çalışması öngörülen motor 98 oktanla daha verimsiz olacaktır .Alttaki linkte de ele alınmış konu .Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapZerin bey yeni nesil bütün otomobillerin beyinleri belli toleransalar dahilinde yakıt kalitesine göre performansı arttırmak için avans verebilir ya da sorun yaşamamak için geri çeker.91 oktana ayarlı otomobil kalmadı zaten. deniz motorlarında da geçeri aynısı.
219 nolu mesaj neden yazıldı? okuyanlara ne verdi? burası yelkenci formu değil mi? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap