0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. K.

Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« : Nisan 24, 2019, 00:42:31 »
2008 beneteau cyclades 39.3 almayı düşünüyorum. Sizce nasıl bir teknedir. Tavsiye ve görüşlerinizi öğrenmek isterim.


*

    A. Ç.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #1 : Nisan 24, 2019, 08:07:46 »
Cyclades serisi özellikle kaptansız kiralama firmalarına yönelik olarak üretilmiştir. Kırılacak dökülecek malzeme yok gibidir. Diğer teknelere göre biraz daha düşük fiyatlı idi.


*

    H. A.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #2 : Nisan 24, 2019, 20:39:41 »
Bavaria piyasaya ucuz tekne sununca rekabet için  Beneteauda bu modeli üretti. Beneteau Oceanis 393 , 140-150 bin € iken Cyclades 393 modelleri 105-110 bin € lardan piyasaya sürüldü. Ahmet korsanın söylediği gibi kiralık veren firmaların tercihi oldu. Çünkü o tarihlerde Bavaria 390 larda 105 bin € larda satılıyordu. Ben de o günlerde almak için tekne bakıyordum ve araştırıyordum.
Nasıl teknedire gelince gayrette iyidir, alacağınız teknenin şu andaki durumuna göre değerlendirmenizi öneririm.
« Son Düzenleme: Nisan 24, 2019, 20:43:50 Gönderen: Hakkı Algın »


*

    H. E.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #3 : Nisan 24, 2019, 20:43:50 »
Fakat performans açısından kötü değildi...


*

    H. A.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #4 : Nisan 24, 2019, 20:48:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fakat performans açısından kötü değildi...
Performansının Oceanislerden farklı olduğunu düşünmüyorum. Donanım ve özelliklede mobilyada farklılıklar var. 

*

    Ö. K.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #5 : Nisan 25, 2019, 00:10:37 »
Acaba donanım ve mobilya farklılıkları nelerdir kaptanım?
*

    M. T.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #6 : Nisan 25, 2019, 09:02:34 »
Cyclades serisi charter amacli dusuk maliyetli olarak uretildi. Sanirim Beneteau kaliteyi dusurmekten memnun kalmamis  ya da istedigi satis rakamlarini elde edemedi... bir kac sene sonra uretimi durdurdu. Yabanci forumlarda konusuldugu uzere kabuk - guverte baglantilari ( hull to deck joints )  Bavarialar ile fiyat rekabeti olmasi acisindan onlar gibi ucuz maliyetli uretilmis. Bu konuda bayagi bir forum yazisi okumustum, ayni teknik kullanilmis. Buradan Bavarialarin guverte baglantilari Beneteau dan biraz daha dusuk kaliteli anlami cikiyor, ne kadar dogru bilemiyorum. Teknik detayi ya da bu konuda detayli bilgisi olan varsa ogrenmek isterim.

Sadece bu fark binlerce euro edermi ki? Bir arkadasim 2007 modelini fuarda sifir olarak 100k EUR a aldi.

Charter amacli da uretildigi icin kabuklari biraz daha genis. Yelken performansi Oceanis den biraz daha kotu olsa bile ne farkeder, size guzel anilar yasattiktan, istediginiz koylara goturdukten sonra ne onemi var. Varsin 0.3 - 0.5 knot yavas gitsin.

Bu teknenin 43.4 modeli ile Sailing La Vagabonde Italya - Yunanistan - Turkiye - Malta ve sonrasinda Atlantik i ve Pacific i asarak Yeni Zellanda’ya kadar gittiler.  Izledigim kadariyla Kanarya adalarinda ilk okyanus gecisi oncesinde dumen palasini saglamlastirmislardi.

Benim esas merak ettigim konu, sifir i 100k EUR olan tekne nasil 10-15 sene sonra, uretimi durmus ve uzerine 2 yeni model cikmasina ragmen hala 70k EUR lara satilmakta... ki cogu ex-charter.

Bu konuda fikri olan var mi?
*

    M. T.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #7 : Nisan 25, 2019, 09:06:09 »
Internetteki bir review da soyle bahsetmisler...

Construction
The hull construction is hand laid fiberglass with glass roving and polyester resin. To stiffen the outer hull, Beneteau inserts a molded liner with a built-in grid network. The hull is balsa cored. The deck is balsa cored and bonded to the hull with an elastomer sealant. The joint is an interesting take on the bulwark style. It consists of a U-shaped aluminum caprail fitted over the upward turned edges of the hull and deck. This type of joint is super efficient to build and one of the ways Beneteau has kept down the price. As the edge turns toward the fully integrated sugar scoop stern aft, a rubber U-shaped slip on takes the place of the aluminum caprail. The keel is cast iron, and the mast is deck stepped with a large compression post below.




*

    Ö. K.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #8 : Nisan 25, 2019, 10:55:55 »
Meriç Kaptanım; anladığım kadarıyla kabuk ve omurga yapısının çok verimli olduğu ve maliyeti biraz olsun düşürmek için bir kaç işçilik ve uygulama değişikliğine gidildiği özetle yazılmakta. Sonuç olarak yorum da aslında pozitif bir durumdan bahsedilmekte diye düşünüyorum.
*

    H. A.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #9 : Nisan 25, 2019, 13:07:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Acaba donanım ve mobilya farklılıkları nelerdir kaptanım?
Çok detay incelemedim ancak bildiklerim şunlar: bazı modellerde çift tuvalet teke  indirilmiş, su depoları  ve pissu tankları küçültülmüş, tuvaletlerdeki üçyollu vanalardan vazgeçilmiş, kapı üstlerindeki oval görünümden düz görünüme geçilmiş, masif mobilya yerine kaplama kullanılmış. 
*

    H. A.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #10 : Nisan 25, 2019, 13:10:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cyclades serisi charter amacli dusuk maliyetli olarak uretildi. Sanirim Beneteau kaliteyi dusurmekten memnun kalmamis  ya da istedigi satis rakamlarini elde edemedi... bir kac sene sonra uretimi durdurdu. Yabanci forumlarda konusuldugu uzere kabuk - guverte baglantilari ( hull to deck joints )  Bavarialar ile fiyat rekabeti olmasi acisindan onlar gibi ucuz maliyetli uretilmis. Bu konuda bayagi bir forum yazisi okumustum, ayni teknik kullanilmis. Buradan Bavarialarin guverte baglantilari Beneteau dan biraz daha dusuk kaliteli anlami cikiyor, ne kadar dogru bilemiyorum. Teknik detayi ya da bu konuda detayli bilgisi olan varsa ogrenmek isterim.

Sadece bu fark binlerce euro edermi ki? Bir arkadasim 2007 modelini fuarda sifir olarak 100k EUR a aldi.

Charter amacli da uretildigi icin kabuklari biraz daha genis. Yelken performansi Oceanis den biraz daha kotu olsa bile ne farkeder, size guzel anilar yasattiktan, istediginiz koylara goturdukten sonra ne onemi var. Varsin 0.3 - 0.5 knot yavas gitsin.

Bu teknenin 43.4 modeli ile Sailing La Vagabonde Italya - Yunanistan - Turkiye - Malta ve sonrasinda Atlantik i ve Pacific i asarak Yeni Zellanda’ya kadar gittiler.  Izledigim kadariyla Kanarya adalarinda ilk okyanus gecisi oncesinde dumen palasini saglamlastirmislardi.

Benim esas merak ettigim konu, sifir i 100k EUR olan tekne nasil 10-15 sene sonra, uretimi durmus ve uzerine 2 yeni model cikmasina ragmen hala 70k EUR lara satilmakta... ki cogu ex-charter.

Bu konuda fikri olan var mi?
Bende bu fiyatı merak etmişimdir. Piyasada Oceanislerle Cyclades ler neredeyse aynı fiyata satılıyor.
*

    S. K.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #11 : Nisan 25, 2019, 13:35:23 »
Alıntı
Benim esas merak ettigim konu, sifir i 100k EUR olan tekne nasil 10-15 sene sonra, uretimi durmus ve uzerine 2 yeni model cikmasina ragmen hala 70k EUR lara satilmakta... ki cogu ex-charter.


 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 
Şu soru "kadınlar ne ister?" sorusu kadar felsefik, retorik ve cevapsız bir soru... Herkes soruyor, içki sofrasında sorulunca dinleyenler Hmmm falan diye kafa sallıyor... ama cevap verebilen yok... 2011 yılında sıfırını 60K€ ya aldığım arabam bugün ilk sahibinden olarak 15K€ anca ediyorken; o yıl 79K€ ile fuar kampanyaları vs ile satılan cruiser 32 bugün (üstelik filo kiralamadan çıkma haliyle bile) 60-65K€ ediyor...  Genel geçer cevap "satılıyor ki ediyor" ama bu da bir cevap değil ki, saptama sadece...


Tekne piyasamız ne ki 2.el piyasamız ne olsun; portföy bu kadar sığ, satıcılar da tok (zengin yani) iken fiyatı alıcı değil satıcı dikte ediyor... Bu bir cevap... ama piyasa çeşitliliği yüksek ülkelere bakınca bu cevap da havada kalmaya devam ediyor; çünkü oralarda da aynı örnekteki tekne belki 65K€ değil ama yine 50K€ falan...
*

    E. V.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #12 : Nisan 26, 2019, 01:58:24 »
yaklasik 8 sene zevkle kullandigimiz 39.3, kanimca biraz hirt olmakla beraber talep edilen temel ihtiyaclara fazlasiyla cevap veren bir tekne. kisisel beklentilere gore cesitli yorumlara acik da olsa, oldukca saglam oldugunu dusunuyorum. cok ciddi firtinalarda, sert denizlerde bizi yari yolda birakmadi. teknenin kanimca yelken performansi averaj olsa da, seyir esnasinda verdigi keyif, her denizcinin nihayetinde yuzunu gulduren ve aradigi huzuru verebilen nitelikte. tasarim ve ic konforu ne eksik ne de fazla. sevdiklerinizle degerli zaman gecirmenizi engelleyebilecek bir falsosu bence yok. (uyumsuz misafirleriniz olmadigi surece Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)

havuz kismi gorece konforlu ve genis, kiç tarafi aylakliga, dalislarda oteberi indirip bindirmeye, sirti cekerken rahat mudahale etmeye oldukca uygun. yanmar motoru bize hic problem cikarmamakla beraber bilhassa gostergelerdeki gitgeller zaten her canlinin tadacagi cinsten.

genis apaz seyir hizi, akdeniz averaj ruzgarlarinda cok yuk yok ise 7kts lere ulasabilse de orsasindan beklentiniz fazla olmamali. kanaatimce kaliteli ve hafif bir arma hatta harken rail sistemiyle guncellenmis bir duzenek, yelken basma ve camadan vurmada yasam kalitesini arttiracak ve eforunuzu minimize edebilecek etkenlerden birkaci.

her tekne sahibinin er ya da gec kacinilmaz modifikasyonlara girmesi tabiiki cyclades icin de gecerli. ozellikle uzerinde ciddi zaman geciriyor iseniz. yasini da goz onunde bulundurunca, solar panel eklemek, duzgun bir aku seti tertibati, navigasyon cihazlari, ledler, buz dolabi sorunsallari, tenteler, dogru çapa, yelkenler gibi devam eden irili ufakli donanimlar listesi hayatinizin bir parcasi oluverir.
 
*

    H. T.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #13 : Nisan 26, 2019, 13:43:11 »
Birinci eksisi tuvaletleri kokar daha doğrusu iskele tuvaleti kokar. Hangi 39.3 e bindiysem hepsi kokuyordu.
İkincisi iki dümen arasında olup öne doğru bir menteşe üzerinden katlanan separasyon parçası çoğu teknede kırılır.
Üçüncüsü güvertede yürürken GRP nin yaylandığını hissedersiniz.
Bunlara  mukabil kolay kullanılan ,kolay hızlanan, yeterince orsaya giren , içi rahat , o yıllardaki o boydaki tekneler için mukemmel genişlikte, motoru yeterli , yakıt ve su depoları boyuna göre yeterli büyüklükte tertemiz bir teknedir.
*

    A. Ş.

Ynt: Beneteau Cyclades 39.3 nasıldır
« Yanıtla #14 : Nisan 26, 2019, 17:25:48 »
2006 Cyclades 43.4 kullanıyorum. Özellikle aile teknesi olarak alınacaksa ve temiz bakılmış bir tane bulabilirseniz, beklentinizi eksiksiz karşılar.