0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    O. E.

Bavaria dümen sertleşmesi
« : Ağustos 07, 2019, 20:25:20 »
Merhaba,

Dümen palasının denizde sökülüp sonrasında yatağının temizlendikten sonra yine denizde yerine takıldığını öğrendim. Bu şekilde yaptıran varsa yaşadığı tecrübeyi paylaşırsa memnun olurum. İşin bu şekilde sağlıklı olarak yapılabildiğini Rıza Usta’dan öğrendim. Yine de gerçekte uygulatmış olanların fikirlerini duymak çok değerli olacak.

Selamlar,
Osman Erdem
Bv Cr 42


*

    S. Ş.

Ynt: Bavaria dümen sertleşmesi
« Yanıtla #1 : Ağustos 07, 2019, 20:37:40 »
Osman kaptan,

Yukardan mili sokup ustten takilan govde contalarini kontrol ettiniz mi


*

    O. E.

Ynt: Bavaria dümen sertleşmesi
« Yanıtla #2 : Ağustos 07, 2019, 20:43:46 »
Şu ana kadar herhangi bir işlem yapılmadı. Bavaria larda tipik sorun dümenin sertleşmesi, fiber yatağın temizlenmesi ile çözülüyor konu deniyor.


*

    A. Ç.

Ynt: Bavaria dümen sertleşmesi
« Yanıtla #3 : Ağustos 07, 2019, 21:14:01 »
Dümen palası suda kolaylıla sökülebilir. sağlam bir dümen palası suda batmaz ama genelde içine su dolduğu için batabiliyor. Her ihtimale karşı palayı sağlamca bağlayıp tekneye sabitlemelisiniz. Bir teknede başıma geldi ama genelde sorunsuz hallediliyor.  Üstteki salmastra bölümünü öncelikle kontrol etmenizi ben de öneririm. 


*

    H. A.

Ynt: Bavaria dümen sertleşmesi
« Yanıtla #4 : Ağustos 07, 2019, 21:50:04 »
Müracaat:Erol Şar üstad.

*

    E. İ.

Ynt: Bavaria dümen sertleşmesi
« Yanıtla #5 : Kasım 01, 2019, 14:39:21 »
Merhaba,

Aynı Problem 2006 Bavaria 39 Cr. teknemde de var. Araştoıalarımda denizden ziyade karada yapılabilecek gibi gözükmekte.
Aşağıdaki videolarda genel olarak çözüm metodu paylaşılmış. Açıkçası ben de sorunu çözmek için Istanbulda Mart gibi karalama zamanımı bekliyordum. Başka bir çözüm yolu biliniyorsa paylaşırsanız sevinirim.

bavaria rudder bearing replacement



*

    A. Ç.

Ynt: Bavaria dümen sertleşmesi
« Yanıtla #6 : Kasım 01, 2019, 15:21:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,

Aynı Problem 2006 Bavaria 39 Cr. teknemde de var. Araştoıalarımda denizden ziyade karada yapılabilecek gibi gözükmekte.

İşini iyi bilen bir dalgıç veya dalgıçlık da yapan bir usta suda da değiştirebilir. Dümen sökülecek, yuvasından çıkarılacak, ysatak sökülüp yenisi takılacak, tekrar dümen takılacak. Dümen palası eğer içi su dolmamışsa yoğunluğu suya eşit gibidir, bu nedenle kolaylıkla sökülebilir, yine de tekneye bağlamakta yarar var, içi su dolmuşsa doğrudan dibi boylar. Karaya çıktığınızda yaptıracaksanız, lift aldığında, tekneyi yerine koymadan dümen palasını sökmelisiniz, eskiden olduğu yerde palanın altındaki toprağı kazar palayı öyle sökerdik ama artık toprak zeminli çekek yeri pek kalmadı. Yatağı taktıktan sonra yine inerken dümen palasını liftin üzerinde ien takacaksınız.
*

    I. K.

Ynt: Bavaria dümen sertleşmesi
« Yanıtla #7 : Kasım 01, 2019, 16:19:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,

Aynı Problem 2006 Bavaria 39 Cr. teknemde de var. Araştoıalarımda denizden ziyade karada yapılabilecek gibi gözükmekte.
Aşağıdaki videolarda genel olarak çözüm metodu paylaşılmış. Açıkçası ben de sorunu çözmek için Istanbulda Mart gibi karalama zamanımı bekliyordum. Başka bir çözüm yolu biliniyorsa paylaşırsanız sevinirim.

bavaria rudder bearing replacement



Erdal korsan;

konuyla alakasız ama aşşa yukarı aynı tür teknelere bakıyorum sizin kullandıgınızla..Memluniyet derecenizi öğrenmek istiyorum mümkünse.. Burdan yada özeldende yazabilirsiniz. Ayrıca 38 exclusive 36cr yada 37 ile ne farkı var 36,37,38 hatta 40 bana aynıymış gibi geliyor
*

    E. İ.

Ynt: Bavaria dümen sertleşmesi
« Yanıtla #8 : Kasım 04, 2019, 09:35:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba,

Aynı Problem 2006 Bavaria 39 Cr. teknemde de var. Araştoıalarımda denizden ziyade karada yapılabilecek gibi gözükmekte.

İşini iyi bilen bir dalgıç veya dalgıçlık da yapan bir usta suda da değiştirebilir. Dümen sökülecek, yuvasından çıkarılacak, ysatak sökülüp yenisi takılacak, tekrar dümen takılacak. Dümen palası eğer içi su dolmamışsa yoğunluğu suya eşit gibidir, bu nedenle kolaylıkla sökülebilir, yine de tekneye bağlamakta yarar var, içi su dolmuşsa doğrudan dibi boylar. Karaya çıktığınızda yaptıracaksanız, lift aldığında, tekneyi yerine koymadan dümen palasını sökmelisiniz, eskiden olduğu yerde palanın altındaki toprağı kazar palayı öyle sökerdik ama artık toprak zeminli çekek yeri pek kalmadı. Yatağı taktıktan sonra yine inerken dümen palasını liftin üzerinde ien takacaksınız.

Değerli paylaşımlarınız için çok teşekkürler Ahmet Kaptanım, Mart gibi karalama düşünüyorum. Fazla kalmadı, karada daha rahat olacak gibi, ama Lift detayı önemliydi teşekkürler hatırlatmanız için.

Erdal