0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. E.

baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« : Eylül 15, 2009, 02:07:23 »
Sevgili gekolar 90 derece dönebilen her iki yönede suyu basabilen elektrikli pervane varmı... Bir arkadasımın teknesi için arıyorumm...

---- elk voltajı ne kadar..
---- kaç amper çeker vs..


 


*

    A. Ç.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #1 : Eylül 15, 2009, 09:40:12 »
Baş pervanelerinde genel uygulama başa açılan bir deliğin içine pervanenin monte edilmesidir. Bu pervane elektrik veya hidrolik olarak güç alır ve sabittir. Teknenin iskele veya sancağına su basar. Şimdiye kadar harekeltli baş pervanesi duymadım.

Baş pervanesinin amacı sadece teknenin başını iskele veya sancağa çevirme amaçlıdır ve tekne gövdesinde açılan bir delikte olduğundan diğer yönlerde çalışması da herhangi bir fayda sağlamaz.


*

    H. E.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #2 : Eylül 15, 2009, 10:28:24 »
Benim projelerim içinde bu tür şeyler var. Mesela bir tanesi şöyle;
Baş taraftaki uygun bir brakete dıştan takma bot motorunu takıyorsunuz; buyrun her iki yöne dönebilen baş pervanesi. Bu projemin "Advanced" modelinde ise motor dönüşü uzaktan kumandalı. "Advanced-W" modeli ise kablosuz uzaktan kumandalı.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şaka bir yana, kıçtaki brakette atıl duran ufak motorlar gerçekten marina içi manevralarda bu şekilde kullanılmalı diye düşünüyor ve kafa patlatıyorum. Sonuçta 2 zamanlı o küçük motoru kıçtan söküp başa takmak ve sonra çıkışta yerine geri taşımak ne kadar zor olabilir ki? Usturmaça toplamak gibi bir şey...


*

    M.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #3 : Eylül 15, 2009, 11:21:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim projelerim içinde bu tür şeyler var. Mesela bir tanesi şöyle;
Baş taraftaki uygun bir brakete dıştan takma bot motorunu takıyorsunuz; buyrun her iki yöne dönebilen baş pervanesi. Bu projemin "Advanced" modelinde ise motor dönüşü uzaktan kumandalı. "Advanced-W" modeli ise kablosuz uzaktan kumandalı.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şaka bir yana, kıçtaki brakette atıl duran ufak motorlar gerçekten marina içi manevralarda bu şekilde kullanılmalı diye düşünüyor ve kafa patlatıyorum. Sonuçta 2 zamanlı o küçük motoru kıçtan söküp başa takmak ve sonra çıkışta yerine geri taşımak ne kadar zor olabilir ki? Usturmaça toplamak gibi bir şey...

Baş pervanesi monte edene kadar, ya da 2 zamanlı da olsa benzinli motoru elde taşıyana kadar akülü bir motor bu işi hem de çok ucuza görür. Hafif olduğu için sökme takma çok kolay olur.

300 liradan başlyan 2 HP muadili (ama tatlı su) motorlar var. Deniz suyu olunca fiyat artıyor, ancak marina manevrası için tatlısu kullanılabilir (mi?)


*

    M. B.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #4 : Eylül 15, 2009, 11:36:21 »
Evet, zihni Sinir Projesi :

'' Deniz suyu olunca fiyat artıyor, ancak marina manevrası için tatlısu kullanılabilir  (mi?) ''
- Teknenin başına içi su dolu bir Fıçı monte etmek gerekir. E PEKİ BU MOTOR NEYİ İTTİRECEK'' dersek, projenin biraz daha geliştirilmesi gerekebilir.

*

    M.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #5 : Eylül 15, 2009, 13:03:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Evet, zihni Sinir Projesi :

'' Deniz suyu olunca fiyat artıyor, ancak marina manevrası için tatlısu kullanılabilir  (mi?) ''
- Teknenin başına içi su dolu bir Fıçı monte etmek gerekir. E PEKİ BU MOTOR NEYİ İTTİRECEK'' dersek, projenin biraz daha geliştirilmesi gerekebilir.

Onu da HakanE düşünsün artık ...
*

    H. E.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #6 : Eylül 15, 2009, 13:37:40 »
Düşündüm...

Zincirliği boşaltıp oraya bir tatlı su yapıcı monte ediyoruz... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. Ö.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #7 : Eylül 15, 2009, 14:13:15 »
Proceler süper valla ama en baştaki soruyu anlamadım. 90 derece dönmesiyle amaçlanan nedir, ne fayda sağlayacak normal baş pervanesine göre ?
*

    M. E.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #8 : Eylül 16, 2009, 01:06:42 »
Ben siemensin tuzlada yaptıgı bir arge çalışmasında bir gemide baş pervanesine ilaveten kiçdaki pervanenin 180 derece donerek seyir ve manevra amacıyla çalıştırıldıgını gördum...

Bu sistemde çalışan pervane buldum. sadece 90 derece çalışanını bulamadım...

Dediginiz gibi zihni sinir sayılabilecek bir düşünce fakat dotlarım arasında bu düşünceleri gerçekleştirmekle tanınırım..

Şimdi resmi çizecegim sistemi yapabilecek yerli imalatcı arıyorum...

 Kim bilir belki gelecekte çalışır......  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. O.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #9 : Eylül 16, 2009, 09:46:45 »
180 derece çalışanın sadece 90 derecelik kısmında çalıştırılması yetmiyor mu?
*

    A. Ç.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #10 : Eylül 16, 2009, 09:58:29 »
Kıçta pervane, dümen palası ve salmanın koruması altındadır. Baştaki pervane için ise özellilkle ön tarfında yani başta koruma olması biraz zor görünüyor. Özellikle sürekli ileri gittiği var sayılırsa pervane zarar görebilir. Ayrıca yol yaparken su tumasını da hesaba katılması gerekir.
*

    O. B.

Ynt: baş pervanenin açısı kontrol edilebilirmi...
« Yanıtla #11 : Eylül 16, 2009, 10:13:39 »
Konu başlığı baş pervanesi dese de bu pervanenin ne işe yarayacağı ve tam olarak nereye konmak istendiği tam anlaşılmadı.

Bu pervane baş pervanesi ise 90 veya 180 derece dönmesinin ne faydası var? Zaten tekne eksenine dik takılacak ve yan manevra için kullanılacaksa tekne döndükçe pervane de açısını teknnenin orijinal konumuna göre  değiştirmiş olacak(yani tekne dönüş dairesine göre hep teğet kalacak). Diyelim ki tekne dönecek fakat baş pervanesi de ekseninde dönecek. O zaman tekne pervane konumuna göre hem döner hem de ileri veya geri gider ki bu durum manevrayı çok daha zorlaştırmaz mı?

Yok eğer, bu pervane kıçta kullanılacak, yani teknenin ana pervanesi tadil edilecekse, o zaman dümen ne işe yarayacak?

Yok eğer , bu pervane yine kıçta kullanılacak ve teknenin ana pervanesine ilave konacaksa biraz saçma olur gibime geliyor.
« Son Düzenleme: Eylül 16, 2009, 10:24:48 Gönderen: Orhan Barut »