0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. D.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #30 : Kasım 05, 2008, 19:37:35 »
Ben kle'yi kıçtan kara etmeye çalıştığımda kıçı sancağa gitsin istiyorsam ilk önce kısa bir iskele ileri ardından sıkı bir tornistan çekip boşa alıyorum ve dümenle oynamdığım halde kayık kıçını sancağa kendiğinden bu gaz manevralarıyla alıyor.Tabi iskleye gelmek istiyorsam da tam tersini yapıyorum.Ancak tornistan sırasında pervanenin dönüş yönüne göre nereye gittiğinide bilmek lazım.Ama yinede fenerbahçe marinada karşılıklı iki tekne arasında en fazla 14 m mesafe olduğundan manevrayı birkaç kez tekrarladığımda oldu.Nacizane paylaşmak istedim.(ama bencede en iyi kara baştan kara)


*

    H. E.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #31 : Kasım 05, 2008, 19:52:50 »
Hımmm. Bundaki mantık şu galiba; dümeni az bir açıyla çevirdiğinizde arkadaki kanatçıkta fazla bir dönme olmuyor. Bu sayede normal dümen palası gibi ufak hareketlerle seyir yapılırken teknenin başı düz bir hatta tutulabiliyor ama ne zaman hızlı bir dönüş için dümeni bir yöne basarsak (alabandaydı bu hareket di mi?) bu kanatçık daha da fazla dönüp dönüşü iyice kısaltıyor.
İş görür gibi duruyor.


*

    H. Z.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #32 : Kasım 05, 2008, 20:19:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.(ama bencede en iyi kara baştan kara)

Kesinlikle katılıyorum. Kıçtan kara yaptığınızda pontondan sizi tanıyan tanımayan geçen her vatandaş kafayı eğip teknenin içine bakıyor.

Bu arada Faruk korsan; resimde anlamadığım bişi var. Dümen palasının alt kısmı ileri geri hareket edecek gibimi tasarlanmış yoksa sabitmi? Hareketli ise faydası nedir?
« Son Düzenleme: Kasım 05, 2008, 20:21:15 Gönderen: Hakan Zorlu »


*

    F. S.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #33 : Kasım 05, 2008, 21:00:35 »
Hakan Z korsan bende mekanizmayı tam cözemedim.
kısa dümen  'KD' (katil dodosluylan karışmasın) dümene 'D' sabit. ama KD nin merkezi sabit çapı degişken oldugu icin D ye göre daha cok dönüyorrsiiiuu.
Dubi ben şincik cizer anlar ve anlatırım .
« Son Düzenleme: Kasım 05, 2008, 21:01:19 Gönderen: Faruk Savcı »


*

    F. S.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #34 : Kasım 05, 2008, 21:36:06 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

BÜYÜK ANLAŞILIR OLAN LİNKTEDİR.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Kasım 05, 2008, 21:44:23 Gönderen: Faruk Savcı »

*

    H. E.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #35 : Kasım 05, 2008, 21:53:45 »
Ben de yazarak bunu anlatmaya çalışmıştım. O yarık sayesinde dümeni az bir açı ile çevirince kanat fazla dönmüyor. Ama dümeni çok çevirince kanatçık da o oranda fazla dönüyor.
*

    F. S.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #36 : Kasım 05, 2008, 21:59:47 »
Bende anladım anlattıgınıda  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap anlamyanlar için tekrar olsun dedigimdi.
*

    H. E.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #37 : Kasım 05, 2008, 22:06:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende anladım anlattıgınıda  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap anlamyanlar için tekrar olsun dedigimdi.

Baba sigortacı adam ne anlar teknik çizimden. "Faruk Korsan bana hareket çekiyor, elini kolunu sallıyor" diye anlamıştır o...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    F. S.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #38 : Kasım 05, 2008, 22:11:53 »
Evet bende yanlış olmasın diye açiik ve seççikk ifede edeyimmm dedidim
*

    F. S.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #39 : Kasım 05, 2008, 22:16:09 »
Bu arada Hakan E korsan meslegimi degiştirdin bayaa uzaklara gideceksin galibaa
*

    K. K.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #40 : Kasım 05, 2008, 23:18:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Omurga salmalı teknelerde dümen sorununa ilişkin olarak uzun yıllar uyguladığım ve istediğim yere rahatca girip çıktığım yöntemi paylaşayım istedim sizlerle....  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Daha önce de yazmıştım 15 yıl kadar klasik tip tırhandil ile dolaştım Ege de.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Maşallah, Uçarı ve diğerleri gibi başına buyruk, kıçına kuyruk bir koca tekneydi 25 ton kadar. İstediği yere gider, hiç söz dinlemezdi.
Günlerce rıhtımda diğer tırhandillerin manevralarını seyrettim. (Guletler dümen yapısı farklı olduğu için herhalde hiç sorun çıkarmıyorlar) Kaptanların eli sürekli gaz kolunda ve bir gaz verip bir kesiyorlar. Sonunda keşfettim ki tornistan manevrası sırasında önce hızlı yol veriliyor tekneye, sonra makina boşa alınıp dümen tutuluyor ve isteğe uyuyor tekne. Sanırım pervanenin dümen palası üzerindeki suyu emmesi, palayı boşa çıkarıyor. Boşa alınınca, pala rahatladığı için ve tekne üzerinde de yol olduğundan kuzu kuzu dönüyor istenen yöne. Bu yöntemle çok rahat ve istenen yöne manevra yapılıyor.
Yöntemin özü; yüksek devir gaz ver, boşa al dümen kır.




Aslında zihni sinir projelerine gerek yok.....Ben Caner korsanın yazdıklarına katılıyorum....Aslında aynı şeyi Ahmet Çelenoğlu da korsan da yazmıştı...Sayfanın baş taraflarında biryerlerdeydi....Caner korsanın gözlemi harika.....Koca guletler istedikleri yere yanaşıveriyorlar....

Bunun sebebi aslında şu (ki bana ait birşey değil....ama çok faydasını gördüm ve hep kıçın kıçın yanaşırım ben) Tornistan verdiğimizde palayı tekne omurgası hizasında tutup gitmek istediğimiz  mesafeye göre tam ya da yarım yol tornistan veriyoruz...çünkü pervanenin kıçtan aldığı suyun tekne başında çıkmasını ve teknenin yürümeye başlamasını sağlamalıyız...Bunu ponton başında yapıyoruz....ve tekne geri yol almaya başladığında motoru boşa alıp dümen dinleyen bir tekneyle, ''bir seferde'' yerimize giriyoruz....

Geri manevrada ''kıçtan alınan suyun başa kadar gitmesi şart'' Şehir hatları vapurlarına da bir bakın isterseniz...tornistan yaptıklarında tam yol geri verirler makinayı....sonra motor stop....geri geri kayarak yanaşırlar..

Burada önemli başka birşey daha var tabii....gideceğimiz yer pontonun sonlarında biryerdeyse dümeni tekrar sıfır (0) dereceye getirip biraz daha yol vermek lazım....Teknenin dümen dinlemesi için hareket halinde olması şart elbette.....Eğer pontonun rüzgaraltı tarafına yanaşacaksanız a da ayrı bir şans tabii...
« Son Düzenleme: Kasım 05, 2008, 23:20:32 Gönderen: Kadir Kurtbayram »
*

    H. Z.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #41 : Kasım 05, 2008, 23:20:39 »
Hee ilk başta Faruk korsan haraket çekiyo sandımdı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Şimdi kaptım gibi olayı. Karaya çıkmadan önce Maşallah için bi araştırma yapmalı. Bow thrustermi yoksa bu sağı solu oynayan nesnemi diye
*

    A. E.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #42 : Kasım 06, 2008, 08:43:36 »
delikanli kayiin sagi solu oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    c.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #43 : Kasım 06, 2008, 09:00:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
delikanli kayiin sagi solu oynamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ateş korsan, lafı ağzımdan aldınız Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. E.

Ynt: Baş dümeni
« Yanıtla #44 : Kasım 06, 2008, 09:13:45 »
Eee aklin yolu bir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap