0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. A. A.

Balmar alternatör
« : Aralık 13, 2018, 00:36:49 »
Değerli Kaptanlar,

Aranızda Volvo Penta D2 motora Balmar ya da başka model ilave alternatör taktıran oldu mu? Eğer olduysa tecrübelerini paylaşabilir mi? Motorun gücündeki kayıp çok etkiliyor mu?

Saygılar
Arif Aktürk


*

    E. Ş.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #1 : Aralık 13, 2018, 00:51:31 »
Volvo D-2 serisi motorların alternetörleri 115 A.dir.Neden Balmar düşünüyorsunuz ?


*

    A. A. A.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #2 : Aralık 13, 2018, 01:06:14 »
Mevcuta ilave düşünüyorum. Bir arkadaşım 200 A ilave takmış. Balmar. Sadece 4 HP güç kaybettim ama şarj problemim çözüldü, 1 saatte bütün servis akülerini şarj edebiliyorum diyor.



*

    E. Ş.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #3 : Aralık 13, 2018, 01:13:33 »

Bir saatte hiçbir aküyü hiçbir alternatörle şarj edemezsiniz.

Tabi eğer Tesla arabadan bahsetmiyorsak,o da bir iddia tabi.


*

    M. G.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #4 : Aralık 13, 2018, 01:50:38 »
Teknemize Balmar 110 amperlik bir alternatörü İKİNCİ alternatör olarak taktım. Ayrıca bir "akıllı" regülatörü var, marşa bastığınızda akülerin ihtiyacına göre akımını kendisi ayarlıyor. Önce -diyelim ki 90 amperden başlıyor, aküler doldukça azalıyor.
Erol Şar ustamız kadar bilemem tabii ki ancak, toplam 645 amperlik servis akülerim 30 dk ile 1 saat içinde %100 doluluk oranına geliyor. Elbette bu daha önce akülerinizin ne kadar boş olduğuna ve akülerinizin toplam gücüne göre değişiklik gösterecektir.
Ezcümle şunu söyleyebilirim ki bir Balmar alternatörü -regülatörüyle birlikte- takarsanız kesinlikle çok memnun kalırsınız.
Sorunuza gelince, Balmar öncesi ile sonrası arasında Aaaaa! dedirtecek bir yakıt sarfiyatı farketmedim. Daha önce ne yakıyorduysam yine aynı şeyi yakıyorum. Eğer saatte 3.7 değil de 3.9 yakmışsam bunu farketmemiş olabilirim tabii ki.

*

    A. S. E.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #5 : Aralık 13, 2018, 10:27:32 »
    Çağla teknesinin enerji sistemini planlarken, ek enerji  kaynağı olarak 75 Hp yanmar motor alternatörüne ilave Mahir kaptanın bahsettiği 110 A balmar alternatörü taktım.Motorda rahatsız edici bir güç kaybı ve yakıt artışı farketmedim.Sistem  olarak da son derece memnunum.Ancak  bir uyarım olacak.Balmar altarnatörler boşta motor çalışırken de enerji üretecek şekilde çalışırlar.Ben balmara motorun orjinal alternatörünün pulesi ile aynı çapta puleyi takmıştım.Bu nedenle devir 1500 oduktan sonra üretim başlıyordu.Yani bu ferrariyi  el freni yarıya kadar çekik kullanmak gibi bir şeydi.2.altarnetörü planlarken üreticinin verdiği pule çapına mutlaka uymak gerekiyor .
*

    B. B.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #6 : Aralık 13, 2018, 11:07:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mevcuta ilave düşünüyorum. Bir arkadaşım 200 A ilave takmış. Balmar. Sadece 4 HP güç kaybettim ama şarj problemim çözüldü, 1 saatte bütün servis akülerini şarj edebiliyorum diyor.



Bende de aynı motor var hiç böyle birşey yapmak aklima gelmedi. Tam tersine acaba sadece istedigim zaman devreye alip akuleri bosuna yormasam mı diye düsündüm. (Güneş panelleri yeterli geliyor)
1 saatte boş bir akuyu doldurmanın akuye etkisi ne olur bir incelemek lazim?
*

    M. G.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #7 : Aralık 13, 2018, 11:21:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mevcuta ilave düşünüyorum. Bir arkadaşım 200 A ilave takmış. Balmar. Sadece 4 HP güç kaybettim ama şarj problemim çözüldü, 1 saatte bütün servis akülerini şarj edebiliyorum diyor.



Bende de aynı motor var hiç böyle birşey yapmak aklima gelmedi. Tam tersine acaba sadece istedigim zaman devreye alip akuleri bosuna yormasam mı diye düsündüm. (Güneş panelleri yeterli geliyor)
1 saatte boş bir akuyu doldurmanın akuye etkisi ne olur bir incelemek lazim?
Bu nedenle akilli regulator kullaniliyor birlikte, aku dolunca devredisi oluyor alternator
*

    A. D.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #8 : Aralık 13, 2018, 11:25:03 »
Ne tip bir regülatör kullanıyorsunuz. Sıcaklık sensörü var mı aküler üzerinde ve alternatör üzerinde. 2 saatte akülerü dolmaya zorlamak aküleri bozmak anlamına gelir.
*

    M. G.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #9 : Aralık 13, 2018, 12:14:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ne tip bir regülatör kullanıyorsunuz. Sıcaklık sensörü var mı aküler üzerinde ve alternatör üzerinde. 2 saatte akülerü dolmaya zorlamak aküleri bozmak anlamına gelir.

Balmar’in kendi regulatoru. Evet akulere baglanan ısı sensörü var.
*

    A. A. A.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #10 : Aralık 13, 2018, 14:38:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemize Balmar 110 amperlik bir alternatörü İKİNCİ alternatör olarak taktım. Ayrıca bir "akıllı" regülatörü var, marşa bastığınızda akülerin ihtiyacına göre akımını kendisi ayarlıyor. Önce -diyelim ki 90 amperden başlıyor, aküler doldukça azalıyor.
Erol Şar ustamız kadar bilemem tabii ki ancak, toplam 645 amperlik servis akülerim 30 dk ile 1 saat içinde %100 doluluk oranına geliyor. Elbette bu daha önce akülerinizin ne kadar boş olduğuna ve akülerinizin toplam gücüne göre değişiklik gösterecektir.
Ezcümle şunu söyleyebilirim ki bir Balmar alternatörü -regülatörüyle birlikte- takarsanız kesinlikle çok memnun kalırsınız.
Sorunuza gelince, Balmar öncesi ile sonrası arasında Aaaaa! dedirtecek bir yakıt sarfiyatı farketmedim. Daha önce ne yakıyorduysam yine aynı şeyi yakıyorum. Eğer saatte 3.7 değil de 3.9 yakmışsam bunu farketmemiş olabilirim tabii ki.


Cevabınız için çok teşekkürler.

Daha önce 140 Ah 2 kurşun servis  aküm vardı.  İki buzdolabı var orijinal. Hiçbir yerde ikinci gece kalamıyordum bağlanıp şarj almadan.  Geçen yıl rahat edeyim diye solar panel taktım. Bu solar paneller en azından gün boyu buzdolapları ve asgari diğer sarfiyatı karşılıyor.  4 tane yeni servis aküsü aldım. Rahat edeyim dedim. Lakin ekim ayında bu seferde redresör arızasından dolayı (overcharge, yüksek voltaj) akülerin ikisi patladı, diğer ikisi de mefta olmuş gibi. Yepyeni  aküler redresöre kurban gitti. Şimdi yeni Victron Phoenix redresör aldım ve taktım. 4 tanede gel 165 Ah akü almayı planlıyorum. (Boyut yüzünden daha büyüğünü alamıyorum. Sığmıyor aküler)  Tabii şimdi 4 akü 660 Ah ediyor. Bu seferde aküler boşaldığında kıyıya bağlanmadan şarj olayına kafa yormaya başladım. Jeneratör için yerim yok. Bir arkadaşım bana yeni bir alternatör takarsam sorunun çözüleceğini ifade etti. İlk mesajımda da yazdığım gibi kendisi sorunu çözmüş. Kendisinin motoru 110 bg. Ancak bu seferde benim aklıma başka bir sorun geldi. Volvo D2 Penta zaten 55 BG. Zaten hava çok kötü patladığında, yelken açma imkanı olmadığında (Ki bu yaz başıma bir kez geldi. Hava biranda patladı.  Rüzgar çok şiddetliydi.) motorla çok zor yol aldım. İlave ikinci alternatör 4 bg götürüyorsa zaten 55BG yetersiz kalabilir diye endişe ediyorum.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #11 : Aralık 13, 2018, 15:14:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemize Balmar 110 amperlik bir alternatörü İKİNCİ alternatör olarak taktım. Ayrıca bir "akıllı" regülatörü var, marşa bastığınızda akülerin ihtiyacına göre akımını kendisi ayarlıyor. Önce -diyelim ki 90 amperden başlıyor, aküler doldukça azalıyor.
Erol Şar ustamız kadar bilemem tabii ki ancak, toplam 645 amperlik servis akülerim 30 dk ile 1 saat içinde %100 doluluk oranına geliyor. Elbette bu daha önce akülerinizin ne kadar boş olduğuna ve akülerinizin toplam gücüne göre değişiklik gösterecektir.
Ezcümle şunu söyleyebilirim ki bir Balmar alternatörü -regülatörüyle birlikte- takarsanız kesinlikle çok memnun kalırsınız.
Sorunuza gelince, Balmar öncesi ile sonrası arasında Aaaaa! dedirtecek bir yakıt sarfiyatı farketmedim. Daha önce ne yakıyorduysam yine aynı şeyi yakıyorum. Eğer saatte 3.7 değil de 3.9 yakmışsam bunu farketmemiş olabilirim tabii ki.


Cevabınız için çok teşekkürler.

Daha önce 140 Ah 2 kurşun servis  aküm vardı.  İki buzdolabı var orijinal. Hiçbir yerde ikinci gece kalamıyordum bağlanıp şarj almadan.  Geçen yıl rahat edeyim diye solar panel taktım. Bu solar paneller en azından gün boyu buzdolapları ve asgari diğer sarfiyatı karşılıyor.  4 tane yeni servis aküsü aldım. Rahat edeyim dedim. Lakin ekim ayında bu seferde redresör arızasından dolayı (overcharge, yüksek voltaj) akülerin ikisi patladı, diğer ikisi de mefta olmuş gibi. Yepyeni  aküler redresöre kurban gitti. Şimdi yeni Victron Phoenix redresör aldım ve taktım. 4 tanede gel 165 Ah akü almayı planlıyorum. (Boyut yüzünden daha büyüğünü alamıyorum. Sığmıyor aküler)  Tabii şimdi 4 akü 660 Ah ediyor. Bu seferde aküler boşaldığında kıyıya bağlanmadan şarj olayına kafa yormaya başladım. Jeneratör için yerim yok. Bir arkadaşım bana yeni bir alternatör takarsam sorunun çözüleceğini ifade etti. İlk mesajımda da yazdığım gibi kendisi sorunu çözmüş. Kendisinin motoru 110 bg. Ancak bu seferde benim aklıma başka bir sorun geldi. Volvo D2 Penta zaten 55 BG. Zaten hava çok kötü patladığında, yelken açma imkanı olmadığında (Ki bu yaz başıma bir kez geldi. Hava biranda patladı.  Rüzgar çok şiddetliydi.) motorla çok zor yol aldım. İlave ikinci alternatör 4 bg götürüyorsa zaten 55BG yetersiz kalabilir diye endişe ediyorum.

Volvo kendisi de 2. alternatörü opsiyon olarak sunuyor. Sıkıntı olmaz.

Yakıtlı motorların, tork/devir/güç eğrileri var, elektrik motoru gibi sürekli 55HP sanmayın. Pervanenin harcadığı güç de aslında son derece karmaşık bir durum, sabit değil.

Bahsi geçen 55HP tork/devir kombinasyonunda ulaşılan maksimum güç noktasını belirtir. Ekli grafik sizin motorun yeni versiyonu D2-60 için (benim motor). Gördüğünüz gibi 60 HP ancak 2800-3000 devir/dk'da ki biz genelde 2100 devir/dk'yı geçmeyiz (38HP gibi). Aynı grafikte göreceğiniz üzere hesaplanmış pervane gücü bu devirlerde ancak 15 HP'lerde.

Bu nedenle 4HP alternatör taktım da güç kaybını hissettim deme durumu olası birşey değil.

Benim yorumum güç ile alakalı. Elektriksel kısmını, aküye faydasını zararını bilmem.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 13, 2018, 15:18:42 Gönderen: Ümit Özdoğan »
*

    Ü. Ö.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #12 : Aralık 13, 2018, 15:23:37 »
Bu da Volvo broşüründen.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #13 : Aralık 13, 2018, 15:35:44 »
Alternatörün ürettiğinden çok akülerin ne kadar akımla şarj edildiği önemlidir. alternatör 120 A üretebiliyor diye aküler 120A ile şarj olmaz. Ortalamada kapasitelerinin %10 kadarı ile şarj olurlar, işimn başında fazla akım çekerler sonlara doğru ise oldukça düşer.

120 A sürekli elektrik ürettiğimizi düşünelim:

120A  x 14 V= 1680W eder. diğer kayıplalra birlikte 2kW diyelim. Bu da 2,7 HP eder, yani azami gereken beygir gücü fazla fazla 2,7 HP'dir. Ortalamada  640 Ah aküyü 64 A ile şarj edersiniz. Eğer dibine gelmemişseniz bu çok daha düşüktür. Yani 1-1,5 Hp gibi bir motor gücü azalması olur. Alternatör nedeni ile güç kaybı bu nedenle ihmal edilebilir.
*

    A. D.

Ynt: Balmar alternatör
« Yanıtla #14 : Aralık 13, 2018, 16:27:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemize Balmar 110 amperlik bir alternatörü İKİNCİ alternatör olarak taktım. Ayrıca bir "akıllı" regülatörü var, marşa bastığınızda akülerin ihtiyacına göre akımını kendisi ayarlıyor. Önce -diyelim ki 90 amperden başlıyor, aküler doldukça azalıyor.
Erol Şar ustamız kadar bilemem tabii ki ancak, toplam 645 amperlik servis akülerim 30 dk ile 1 saat içinde %100 doluluk oranına geliyor. Elbette bu daha önce akülerinizin ne kadar boş olduğuna ve akülerinizin toplam gücüne göre değişiklik gösterecektir.
Ezcümle şunu söyleyebilirim ki bir Balmar alternatörü -regülatörüyle birlikte- takarsanız kesinlikle çok memnun kalırsınız.
Sorunuza gelince, Balmar öncesi ile sonrası arasında Aaaaa! dedirtecek bir yakıt sarfiyatı farketmedim. Daha önce ne yakıyorduysam yine aynı şeyi yakıyorum. Eğer saatte 3.7 değil de 3.9 yakmışsam bunu farketmemiş olabilirim tabii ki.


Cevabınız için çok teşekkürler.

Daha önce 140 Ah 2 kurşun servis  aküm vardı.  İki buzdolabı var orijinal. Hiçbir yerde ikinci gece kalamıyordum bağlanıp şarj almadan.  Geçen yıl rahat edeyim diye solar panel taktım. Bu solar paneller en azından gün boyu buzdolapları ve asgari diğer sarfiyatı karşılıyor.  4 tane yeni servis aküsü aldım. Rahat edeyim dedim. Lakin ekim ayında bu seferde redresör arızasından dolayı (overcharge, yüksek voltaj) akülerin ikisi patladı, diğer ikisi de mefta olmuş gibi. Yepyeni  aküler redresöre kurban gitti. Şimdi yeni Victron Phoenix redresör aldım ve taktım. 4 tanede gel 165 Ah akü almayı planlıyorum. (Boyut yüzünden daha büyüğünü alamıyorum. Sığmıyor aküler)  Tabii şimdi 4 akü 660 Ah ediyor. Bu seferde aküler boşaldığında kıyıya bağlanmadan şarj olayına kafa yormaya başladım. Jeneratör için yerim yok. Bir arkadaşım bana yeni bir alternatör takarsam sorunun çözüleceğini ifade etti. İlk mesajımda da yazdığım gibi kendisi sorunu çözmüş. Kendisinin motoru 110 bg. Ancak bu seferde benim aklıma başka bir sorun geldi. Volvo D2 Penta zaten 55 BG. Zaten hava çok kötü patladığında, yelken açma imkanı olmadığında (Ki bu yaz başıma bir kez geldi. Hava biranda patladı.  Rüzgar çok şiddetliydi.) motorla çok zor yol aldım. İlave ikinci alternatör 4 bg götürüyorsa zaten 55BG yetersiz kalabilir diye endişe ediyorum.

Aldığınız redresörün kapasitesi nedir? O önemli nokta burada.