0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Mevcuta ilave düşünüyorum. Bir arkadaşım 200 A ilave takmış. Balmar. Sadece 4 HP güç kaybettim ama şarj problemim çözüldü, 1 saatte bütün servis akülerini şarj edebiliyorum diyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapMevcuta ilave düşünüyorum. Bir arkadaşım 200 A ilave takmış. Balmar. Sadece 4 HP güç kaybettim ama şarj problemim çözüldü, 1 saatte bütün servis akülerini şarj edebiliyorum diyor.Bende de aynı motor var hiç böyle birşey yapmak aklima gelmedi. Tam tersine acaba sadece istedigim zaman devreye alip akuleri bosuna yormasam mı diye düsündüm. (Güneş panelleri yeterli geliyor) 1 saatte boş bir akuyu doldurmanın akuye etkisi ne olur bir incelemek lazim?
Ne tip bir regülatör kullanıyorsunuz. Sıcaklık sensörü var mı aküler üzerinde ve alternatör üzerinde. 2 saatte akülerü dolmaya zorlamak aküleri bozmak anlamına gelir.
Teknemize Balmar 110 amperlik bir alternatörü İKİNCİ alternatör olarak taktım. Ayrıca bir "akıllı" regülatörü var, marşa bastığınızda akülerin ihtiyacına göre akımını kendisi ayarlıyor. Önce -diyelim ki 90 amperden başlıyor, aküler doldukça azalıyor. Erol Şar ustamız kadar bilemem tabii ki ancak, toplam 645 amperlik servis akülerim 30 dk ile 1 saat içinde %100 doluluk oranına geliyor. Elbette bu daha önce akülerinizin ne kadar boş olduğuna ve akülerinizin toplam gücüne göre değişiklik gösterecektir. Ezcümle şunu söyleyebilirim ki bir Balmar alternatörü -regülatörüyle birlikte- takarsanız kesinlikle çok memnun kalırsınız. Sorunuza gelince, Balmar öncesi ile sonrası arasında Aaaaa! dedirtecek bir yakıt sarfiyatı farketmedim. Daha önce ne yakıyorduysam yine aynı şeyi yakıyorum. Eğer saatte 3.7 değil de 3.9 yakmışsam bunu farketmemiş olabilirim tabii ki.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeknemize Balmar 110 amperlik bir alternatörü İKİNCİ alternatör olarak taktım. Ayrıca bir "akıllı" regülatörü var, marşa bastığınızda akülerin ihtiyacına göre akımını kendisi ayarlıyor. Önce -diyelim ki 90 amperden başlıyor, aküler doldukça azalıyor. Erol Şar ustamız kadar bilemem tabii ki ancak, toplam 645 amperlik servis akülerim 30 dk ile 1 saat içinde %100 doluluk oranına geliyor. Elbette bu daha önce akülerinizin ne kadar boş olduğuna ve akülerinizin toplam gücüne göre değişiklik gösterecektir. Ezcümle şunu söyleyebilirim ki bir Balmar alternatörü -regülatörüyle birlikte- takarsanız kesinlikle çok memnun kalırsınız. Sorunuza gelince, Balmar öncesi ile sonrası arasında Aaaaa! dedirtecek bir yakıt sarfiyatı farketmedim. Daha önce ne yakıyorduysam yine aynı şeyi yakıyorum. Eğer saatte 3.7 değil de 3.9 yakmışsam bunu farketmemiş olabilirim tabii ki.Cevabınız için çok teşekkürler.Daha önce 140 Ah 2 kurşun servis aküm vardı. İki buzdolabı var orijinal. Hiçbir yerde ikinci gece kalamıyordum bağlanıp şarj almadan. Geçen yıl rahat edeyim diye solar panel taktım. Bu solar paneller en azından gün boyu buzdolapları ve asgari diğer sarfiyatı karşılıyor. 4 tane yeni servis aküsü aldım. Rahat edeyim dedim. Lakin ekim ayında bu seferde redresör arızasından dolayı (overcharge, yüksek voltaj) akülerin ikisi patladı, diğer ikisi de mefta olmuş gibi. Yepyeni aküler redresöre kurban gitti. Şimdi yeni Victron Phoenix redresör aldım ve taktım. 4 tanede gel 165 Ah akü almayı planlıyorum. (Boyut yüzünden daha büyüğünü alamıyorum. Sığmıyor aküler) Tabii şimdi 4 akü 660 Ah ediyor. Bu seferde aküler boşaldığında kıyıya bağlanmadan şarj olayına kafa yormaya başladım. Jeneratör için yerim yok. Bir arkadaşım bana yeni bir alternatör takarsam sorunun çözüleceğini ifade etti. İlk mesajımda da yazdığım gibi kendisi sorunu çözmüş. Kendisinin motoru 110 bg. Ancak bu seferde benim aklıma başka bir sorun geldi. Volvo D2 Penta zaten 55 BG. Zaten hava çok kötü patladığında, yelken açma imkanı olmadığında (Ki bu yaz başıma bir kez geldi. Hava biranda patladı. Rüzgar çok şiddetliydi.) motorla çok zor yol aldım. İlave ikinci alternatör 4 bg götürüyorsa zaten 55BG yetersiz kalabilir diye endişe ediyorum.