Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Dilek Hepgüler - Haziran 02, 2008, 11:11:43
-
Taze Bademler dün talihsiz bir gün geçirdiler, kendilerine tekrar geçmiş olsun diyerek Erhun Korsan'ın Yahoo'ya yazdığı duyuruyu burada da tekrarlıyorum:
"Selamlar
Taze Badem ekibi kopmuş baş ıstralya, yırtılmış cenovası ve yedeğine aldığı (Kınalı Ada açıklarında bulunmuş) boş sandal ile ile limana dönmüştür.
Başımıza gelen tüm olumsuzluklara karşın güzel bir yaza merhaba partisiydi.
Ek yerinden kırılmış furling ve kopmuş bir ıstralya ile bir başına kalan baba Badem yardım eli bekliyor."
Hadi bakalım kimler yardıma koşuyor en korsanından? ;)
-
Geçmiş olsun gıyabında. Nasıl olduğu belli midir?
-
Ehueee kelin merhemi olsa diyorum :(
Ama gene de ne lazim bi bilelim, belki haricten gazel okuruz :)
AtesK (Gecmis olsun ayriyetten)
-
ERHUN KORSAN,
Yaz senligine katılamadım .Gecmis olsun ,kaza mı gecirdiniz tam anlasılamıyor. Nasıl yardımcı olabilirsek belirtin lutfen.
TazeGK erdalG nam--ı diger zahterkorsan
-
Tüm badem ekibine geçmiş olsun diyorum...
Ateş korsan'a katılmaktayım.. Konuyu incelersek, bir bilen(ler) yorumlar ise bizlerde ders almış oluruz.
En eski iş adresimde bu yapılırdı ayrıntılı olarak incelenir, kayıt altına alınır hatta acemilerin (bencileyin) eğitiminde kullanılırdı..
Tekrar geçmiş olsun.......
-
bnimde katkıda bulunabileceğim bir şey olursa severek yardımcı olurum,
birkaçaletidenizedüşürüpçıkarankorsan:)
-
Geçmiş olsun.
Badem'in önceki sahiplerinden Nadire ve Selim ile konuştum. Direği yenileyen ve tüm armayı donatanlar. Tafa Korsan da direği indirip vernikleyip armayı yeniden kurmuş.
Selim "Badem'in ıstralyaları 6 mm. idi. Nasıl kopmuş?" diye sordu. Erhun Korsan'ın mailini istedi. Gönderdim.
Bilginiz olsun.
-
Galiba teller arasında en kolay baş istralya kopuyor, o da direk tepesinden kopuyor. Geçmiş olsun.
-
Eğer kaldırabileceği bir yükün üstüne çıkan güçlere bağlı olarak ortaya çıkmadıysa baş istralya veya diğer tüm teller, metal yorgunluğuna bağlı olarak "vadesi dolduğunda" kopar...
Buna mukabil seyir sırasında çoğunlukla bağlantılarından gevşer veya çıkar. Yapılmayacak şeylerin başında, şu veya bu sebebe bağlı olarak çıkmış bir pimin yerine bir vidalı kilit takmaktır, sarsıntı ile zaman içerisinde kesinlikle çıkacaktır.
Bu tür kurtulmaların hemen çoğu gevşek taraf olan rüzgaraltı tarafta olur, dolayısıyla eğer zamanında farkedilirse arma kaybedilmeden tamir şansı vardır.
Ahmet Ağabeyin tespitine hak veriyorum, bir kez bizim başımıza geldi, birkaç kez de duyduk. Altında yatan sebeplerin başında roller fırdöndüleri geliyor. Biliyorsunuz genoaların üst ucunu rahatça çalışması gereken bu fırdöndüler zamanla işlevini kaybediyorlar. Çekildiğinde rahat açılmayan ya da rahat kapanmayan yelkenler, ıstralyaya dolanan, yukarıda çapariz veren genoa mandarları bunun işareti.
Bu durum ihmal edlirse bir süre sonra profilin bazı yerlerde burulmasına, hatta içindeki çelik halata yüklenilmesine sebep oluyor.
selametle
Mehmet EREM/LOTUS
-
Genellikle furling sistemlerinin büyük teknelere göre tasarlanması ve küçük teknelerde ıstıralya tellerinin düşük çaplı olması, sarma sisteminin direk başına yakın tarafındaki fırdöndü ve şapka sisteminin çalışmaması sonucu ıstıralyanın sarma sistemi kanalına kaçmasına neden oluyor. Bu gerçekleştiğinde ön yelken açılırken ya da sarılırken sarma sistem ile birlikte başıstıralyayı da burmuş oluyorsunuz.
Teknemle ilk yelken yaptığımda karaya dönerken tam da bu gerekçeyle başıstıralya koparmıştım. Fırdöndü şapkasını tersleyip yeni taktığım tel de iki-üç seferde kopma aşamasına gelmişti. Çözüm olarak 6m tekneye 8mm tel takmıştık, böylece kanala kaçmıyordu.
-
Aslında baş istralya kopması, kopmalar arasında en zararsız olanıdır. Genova orsa yakasındaki halat ve mandarı başistralya kopsa bile direği taşımaya yetiyor. Marmara'nın orta yerinde baş istralya koptu, genovanın şeklinden koptuğunu anladım. Ana yelkeni aşağı aldım ve dümeni bir yöne alabanda ederek genovayı furler üzerine sardım ve yolumuzamotorla devam ettik.
-
"Genellikle furling sistemlerinin büyük teknelere göre tasarlanması ve küçük teknelerde ıstıralya tellerinin düşük çaplı olması, sarma sisteminin direk başına yakın tarafındaki fırdöndü ve şapka sisteminin çalışmaması sonucu ıstıralyanın sarma sistemi kanalına kaçmasına neden oluyor." Tamamen katılıyorum. Küçük teknelere en uygun furling sistemi aşağıda resmini eklediğim, tamamen basit mekanik, açık sistem WEYKEHAM marka olanıdır. Aşağıda furling yukarıda fırdöndüden oluşur ve yelken kendi üzerine sarılır.5-10-20-35 m2 yelkanlere uygun 4 değişik boyu mevcuttur. Yıllardır kullanmama rağmen hiç problem çıkartmadı. Kullanımı kolaydır. :D
(http://img210.imageshack.us/img210/8681/1895101bqh8.th.jpg) (http://img210.imageshack.us/my.php?image=1895101bqh8.jpg)