0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
"Otopilot çıkışı" pek doğru bir terim değil. Hem çıkış hem giriş olması lazım. Klasik bir chartplotter-otopilot sistemi aslında üç ana bileşenden oluşur, üçüncüsü pusuladır. Chartplotter, grafiksel olarak elektronik harita üzerine ekranda koyduğunuz bir işareti, otopilotun anlayacağı değerlere çevirir ve o işarete teknenin gidebilmesi için otopilota dönme komutları gönderir. Bunu yapmak için teknenin konum bilgisini ve/veya yön bilgisini pusula, GPS gibi kaynaklardan tespit eder. Chartplotter'da hazırladığınız plana göre bir iz üzerinden (ardışık waypointler) veya tek bir işarete (waypoint) otopilota komutlar gider ve tekne oraya yönlendirilir. İşte bu konuşmanın gerçekleşmesi için chartplotter ve otopilot arasında bir veri bağlantısı kurulmalıdır. Otopilotta çıkıştan ziyade giriş olmalıdır.Yapılacak şey, Autohelm 3000 kitapçığının teknik bilgiler kısmına bakarak bu veri protokolünün ne olduğunu öğrenmek (NMEA 0183 gibi) ve chartplotter bu protokolde veri gönderiyorsa otopilota nasıl bir kablolama ile bağlanacağını öğrenmektir. Sonrası çocuk oyuncağı...Bu arada bildiğim kadarıyla Raymarine ST3000 Wheel Autopilot (RAY Z155) ile aynı ise bunlarda hem Seatalk hem Nmea 0183 var.
Bende aynısını demiştim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapZaten her cikis olan yerde girişte olmasi gerekir diil mi ama ?
Bu bilgi GPS kaynağından doğrudan konum bilgisini alabildiğini gösteriyor.
Ben seyirlerde otopilot ile bir rota veya waypoint'e çok gidiyorum. Çünkü tam tembel işi. Hel3 motor seyri yapıyorsan kendi kendine burun falan bile dönüyor.