0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. Ş.

Ynt: Asla Çözülemeyen ve Net Cevap Alınamayan YAKIT PROBLEMİ :(
« Yanıtla #15 : Ocak 25, 2021, 14:14:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence karbüratör ile hiç uğraşmayın enjeksiyonlu sisteme geçin. Aşağıdaki linkteki firma ile iletişime geçerek doğru uygulama ve ürünü tedarik edin takıp karbüratör ayarı ve fazla yakıt sarfiyatı derdinden kurtulun.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

parça temin edilebilinir ama Türkiyede bunu yaptırabileceğim , güveneceğim bir motor ustası ben daha bulamadım ( 10 yıldır teknelerim oldu. ahşap fiber içten takma ve dıştan takma motorları vardı ) motordan yana yüzüm gülmedi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap isimlerin üzerinde takılı kalmıyorum ama bir kere dokununca hiç randuman tutmadı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bir yeri yaptıralım dedik hep başka yeri elimizde kaldı.
  Bu sistemi Türkiyede düzgün yapabilecek birini ben tanımıyorum. Açıkcası güvenip giremem.
yaptıran biri varsa tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Asla Çözülemeyen ve Net Cevap Alınamayan YAKIT PROBLEMİ :(
« Yanıtla #16 : Ocak 25, 2021, 18:02:45 »
Bu makine için fabrika verisi 18.2GPH tüketim biraz düşük gibi geldi bana.

2016 yılında Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap oldukça belalı bir Kırım-Samsun transferi yapmıştım, o teknenin makineleri de sizinkinin 400HP olanlarından 2 adet idi. O dönem biraz ders çalışmıştım bunların tüketimi üzerine.

Aşağıda o makinelerin tüketim rakamları var, belki fikir verir.
Tahminim sizinki bu değerlerin yarısı (veya yarısının az üstü) gibi bir katalog tüketimi olmalı.
Eskilikten de %10-15 ekleyin.
Tam yol için 35GPH (~130lt/h) gibi bir tüketim normali sanırım.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada, testleri hep 2000 devirde yaptığınız yazmışsınız ama tekneniz bu devirde planinge geçiyor mu?
ya da daha yüksek devire geçtikten sonra bu devire indiğinizde planing sürüyor mu?
Yalçın Cömert'in de dediği gibi, gerçekçi testler düşük devir ve hızlarda değil, uzun süre seyir hızında giderek yapmak gerekir.


*

    M. Ş.

Ynt: Asla Çözülemeyen ve Net Cevap Alınamayan YAKIT PROBLEMİ :(
« Yanıtla #17 : Ocak 26, 2021, 00:28:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu makine için fabrika verisi 18.2GPH tüketim biraz düşük gibi geldi bana.

2016 yılında Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap oldukça belalı bir Kırım-Samsun transferi yapmıştım, o teknenin makineleri de sizinkinin 400HP olanlarından 2 adet idi. O dönem biraz ders çalışmıştım bunların tüketimi üzerine.

Aşağıda o makinelerin tüketim rakamları var, belki fikir verir.
Tahminim sizinki bu değerlerin yarısı (veya yarısının az üstü) gibi bir katalog tüketimi olmalı.
Eskilikten de %10-15 ekleyin.
Tam yol için 35GPH (~130lt/h) gibi bir tüketim normali sanırım.

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu arada, testleri hep 2000 devirde yaptığınız yazmışsınız ama tekneniz bu devirde planinge geçiyor mu?
ya da daha yüksek devire geçtikten sonra bu devire indiğinizde planing sürüyor mu?
Yalçın Cömert'in de dediği gibi, gerçekçi testler düşük devir ve hızlarda değil, uzun süre seyir hızında giderek yapmak gerekir.

Özgür korsanım , yıllar önce başınızdan geçen yolculuk hikayesini zevkle okudum. Tabi yıllar sonra okuması zevkli ama o anları yaşarken bilemem Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Dikkatimi çeken yazında tek motorla ortalama 9-10 knot hızla 13-14/saat yakıt tükettiğinizi yazmışsınız..o hızlarda playne geçebildiğinizi bilmiyorum. Yakıt , yedek bidonlar ve 3 kişi ile bu yakıtı yaktınız .
Ben bu tüketimi 15 dakikada 13-14 knot hızda tüketiyorum.
  Yanılıyor muyum ? Sizce de bir aksilik yok mu ? Karbüratörümde bir problem olabilir..bilemiyorum.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Asla Çözülemeyen ve Net Cevap Alınamayan YAKIT PROBLEMİ :(
« Yanıtla #18 : Ocak 26, 2021, 00:50:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Dikkatimi çeken yazında tek motorla ortalama 9-10 knot hızla 13-14/saat yakıt tükettiğinizi yazmışsınız..o hızlarda playne geçebildiğinizi bilmiyorum. Yakıt , yedek bidonlar ve 3 kişi ile bu yakıtı yaktınız .
Ben bu tüketimi 15 dakikada 13-14 knot hızda tüketiyorum.
  Yanılıyor muyum ? Sizce de bir aksilik yok mu ? Karbüratörümde bir problem olabilir..bilemiyorum.
Yok, benim başımdan geçen extrem bir durum. Makinelerden biri yatak sardı, diğeri durdu duracak zor çalışıyor, dümen hidroliği yok filan. Değil planing yapmak, düz bile gidemiyorduk! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tam bir işkence seyri idi.. Şimdi gülerek hatırlıyorum ama hayatımın en zor 30 saati idi.

o açıdan bizim tüketim değerleri bir ölçü olmasın size. Ama tablo fikir verebilir diye düşündüm.

ama üstte de dediğim gibi, sağlıklı bir test için en az 1 saat seyir süratinde gitmeniz gerek.
Limandan çıkıp motor ısınana kadar en az tüketim olan rölanti devrinde gitmek, test bittip seyir süratinden rölantiye indikten sonra da o şekilde yakıt istasyonuna dönmelisiniz de kalkış-duruş sırasındaki aşırı tüketimler testinizi bozmasın.

Ek bir örnek daha vereyim, birkaç yıl önce Datça'dan İstanbul'a 425 mil transfer ettiğim 2x200HP Dizel Volvo makineli tekne (Targa 34) de varışta seyir süratinde (25kts) mil başına 2.1lt (53lt/h) yaktığını hesaplamıştık. Makine başına 26.5lt/h, beygir başına 0.13lt/h ediyor..

Sizinki de seyir süratinde beygir başında 0.15lt yaksa 33-35lt/h gibi bir tüketim olmalı diye düşünüyorum.


*

    A. D.

Ynt: Asla Çözülemeyen ve Net Cevap Alınamayan YAKIT PROBLEMİ :(
« Yanıtla #19 : Ocak 26, 2021, 10:37:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence karbüratör ile hiç uğraşmayın enjeksiyonlu sisteme geçin. Aşağıdaki linkteki firma ile iletişime geçerek doğru uygulama ve ürünü tedarik edin takıp karbüratör ayarı ve fazla yakıt sarfiyatı derdinden kurtulun.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

parça temin edilebilinir ama Türkiyede bunu yaptırabileceğim , güveneceğim bir motor ustası ben daha bulamadım ( 10 yıldır teknelerim oldu. ahşap fiber içten takma ve dıştan takma motorları vardı ) motordan yana yüzüm gülmedi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap isimlerin üzerinde takılı kalmıyorum ama bir kere dokununca hiç randuman tutmadı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap bir yeri yaptıralım dedik hep başka yeri elimizde kaldı.
  Bu sistemi Türkiyede düzgün yapabilecek birini ben tanımıyorum. Açıkcası güvenip giremem.
yaptıran biri varsa tecrübelerini paylaşırsa çok sevinirim.

Abicim şu illa marine motor ustası kavramından bir kurtulun. Motorların hepsi otto ya da atkinson a göre çalışıyor benzinli de uçuk bir wankel konmadıysa. Prensip hepsinde aynı. İyi bir oto tamircisi senede en az 100 tane motor toplar. Marine motor ustası kaç tane toplar. maksimum 20. Bir arkadaşıma otomobil ustamı önerdim adam o gün bu gündür duacı. 
Sizin motora o işlemi yapacak ustalarda eski amerikancılar. Gözleri kapalı yaparlar o işlemi çünkü piyasada bir sürü klasik muscle car var enjektörlü olarak sorunsuz dolaşan.

*

    A. D.

Ynt: Asla Çözülemeyen ve Net Cevap Alınamayan YAKIT PROBLEMİ :(
« Yanıtla #20 : Ocak 26, 2021, 10:42:07 »
Unutmadan bunu takmak o kadar da zor bir olay değil. Karbüratör çıkarılıp yerine bu parça takılacak.