Ahmet Korsan,
Ben biraz sizin hararet sorununuzun neden kaynaklanabileceğini verdiğiniz bilgiler ölçüsünde araştırdım.
Öncelikle şunu belirteyim ki sizin motor eğer Volvo Penta MD21B ise gücü 75 HP olamaz. MD21B ler iki kategoride piyasaya sunuluyor biri 61HP 4500 rpm diğeri 45HP 3000 rpm. Öncelikle motorunuzun hangisi olduğuna karar vermek lazım aksi halde boşuna uğraşırız. Zira eğer motorunuz 3000rpm likse devir 3000 rpm'e çıkınca hararet yapmasından daha doğal bir şey olamaz
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapMotorun 4500 rpm olduğunu kabul edelim.
Bu durumda öncelikle oil cooler ve water cooler temiz diye kabul ediyoruz.
Yapılacak iş:
1. Genleşme tankı kapağının sızdırmazlığı kontrol edilmeli. Hava alırsa sistem etkilenir.
2. Her iki su pompasının impellerları ve bunların yatakları(aşınmaya karşı) kontrol edilmeli
3. Termostat(lar) kontrol edilmeli. Bir kap içinde su kaynatmaya başlamalı ve termostatın açtığı ve kapadığı sıcaklıklar suya sokulacak termometre ile kontrol edilmeli
4. Tüm hortum bağlantıları hava emişi olmaması için kontrol edilmeli
5. Hortum çapları katologdaki değerlerle uyumlu mu kontrol edilmeli
6. Müşir dibinde motor gövde sıcaklığı ölçülerek(kontak termometre ile) sıcaklık göstergesinin doğruluğu kontrol edilmeli
7.Ekzos manifoldu sökülüp temizlenmeli
Tüm bunlardan sonuç alınamzsa sorunu yakıt sisteminde aramak gerekir ve özellikle de speed governor denilen sisteme bakmalı. Zira bu sistem ayarsız ise 3000 devirde olması gerekenden fazla yakıt sisteme verilerek hararete sebep olunabilir. Yakıt sistemi de normal ise motorda overloading var demektir.
Bu durumda koyu renkli duman çıkıyor olması gerekir. Eğer overloading varsa nedenleri(tekne altının kirli olmasını hariç):
Pervane uygun değildir, Şaft serbest değildir, enjektorler arızalıdır, timing hatası vardır, motor odasında yeterli hava yoktur, valfler ayarsızdır, vs.
Basitten başlamak lazım sırasıyla epsine bakılmalı
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapKolay gelsin